icar Postat August 19, 2019 Partajează Postat August 19, 2019 Despre Greceanu nu am decit vorbe spuse de cei mai sus mentionti. El poate sustine orice. Revin la aparatul lui Bazu. Mai jos e una din pozele facute la Foggia. Se vede inelul verde al Grupului 9, verdele de pe coada si, pe capota motorului, emblema grupului. Se vede si vopseaua stearsa de curentii de aer. De asemenea cupola Erla. Noi nu am avut G-10 in GV 9. E clar un G-6. Nu avea rost ca insemnele grupului sa fie trecute pe un G-10 de captura, doar pentru misiunea asta. Link spre comentariu
gauss Postat August 19, 2019 Partajează Postat August 19, 2019 (editat) Deci nu sunt documente . Ma rog , asta sustineati . Postarea e mai sus . Chiar eram curios . In rest ... , nu se schimba nimic . Nu pentru mine . Nici macar nu e asa o mare tragedie , oamenii sunt mereu in eroare . De data aceasta pot fi eu . Ca persoana fizica ... Dar mai sunt si altii , mari istorici . Ca versiunile lor difera , asupra seriei de fabricatie si posesiei aeronavei . Nu pot avea toti dreptate in acelasi timp , sustinand chestii vadit contradictorii . In fine , am spus ce aveam de spus , nu tin sa am neaparat dreptate intr - o disputa de pe forum . Editat August 19, 2019 de gauss Link spre comentariu
icar Postat August 19, 2019 Partajează Postat August 19, 2019 Priveste aceste profile de deriva. In stinga e pentru G 10, in dreapta e pentru G-6. Compara-le intre ele si cu deriva din poza de la Foggia. Observa taietura dreapta a directiei pentru G-10 si cea inclinata pentru G-6. De asemenea modul de prindere a antenei. Link spre comentariu
icar Postat August 19, 2019 Partajează Postat August 19, 2019 Sunt documente, dar nu le am eu, asta am sustinut. Nu m-a interesat subiectul, l-am luat ca pe o stire "mondena". Evidentele fotografice coroboratele cu profilele puse de mine, nu lasa loc de intors. Nici un istoric in ale aviatiei, pasionat de aviatia WW II, nu va confunda o deriva de G-10 cu una de G-6, un G-10, cu un G-6. Nu tin sa am eu dreptate, dar trebuie respectat adevarul istoric, bazat pe documente, nu pe povestiri si amintiri. Alea te cam inseala. Nu mai am legatura cu cei enumerati mai sus, am plecat din Bucuresti de ceva vreme, dar o sa incerc sa-i contactez, poate imi furnizeaza ceva argumente in privinta lui Greceanu. Link spre comentariu
icar Postat August 19, 2019 Partajează Postat August 19, 2019 Uite inca o poza, unde se vad mai bine taietura si motul unde se prinde antena. Link spre comentariu
gauss Postat August 19, 2019 Partajează Postat August 19, 2019 (editat) Am si eu foto respective . Si altele ... mai clare . Din diferite lucrari , ca nu fabulez . Mai multe , si din izvoare straine . Pe alea romanesti nu pun baza , am scris de ce . Am mai scris mai sus de ceva echipamente radio , in unele foto apar ceva antene : IFF , antena circulara a radiogoniometrului etc . Nu stiu la ce le - ar fi folosit romanii . Ca nu aveau la sol echipamentele pereche , si nu le puneau nemtii la Me - urile romanesti ( pentru romani ) in fabrica , doar pentru decor , erau deficitare si costisitoare . " Nu avea rost ca insemnele grupului sa fie trecute pe un G-10 de captura, doar pentru misiunea asta. " V - am citat . Eu am alta logica . Aeronavele de captura au fost preluate ( cand scapau de rusi , conform acordului de armistitiu ) pentru a fi folosite , era criza de Me - uri si de piese de schimb , chiar inainte de intoarcerea armelor . Tot istorici spun , Marandiuc de exemplu . Au fost imediat reinmatriculate , si vopsite ca cele romanesti . Ar fi trebuit sa - l lase cu insemne germane ? ... Nimeni nu stia ca Bazu va zbura in Italia . Nici macar el , misiunea s -a stabilit la nivel politico - diplomatic . A primat ca era anglofon si anglofil , personaj cunoscut antebelic in lumea aviatiei internationale , si cu titlu nobiliar , fiind din familia Cantacuzino . S - au speculat si alte lucruri , el pilota cursele LARES spre Turcia dupa izbucnirea razboiului . Asta cu Me - ul , a aparut dupa ce a esuat incercarea cu Savoia - Jumo , s -a intors din drum din cauza unor defectiuni la motoare . In fine , chiar nu mai intervin . Editat August 19, 2019 de gauss Link spre comentariu
icar Postat August 19, 2019 Partajează Postat August 19, 2019 Gauss, am si eu cartea, defapt e o revista, din poza. Le am si pe cele cu Batalia Angliei, si pe cele cu IAR 80/81, carti despre Bf-uri cit cuprinde, cu detalii la numar de nituri. Noi nu am avut G-10, nici de captura, nici altceva. Am aratat diferenta clara dintre G-6 si G 10. Antena IFF si goniometrul apare si pe G-4, de exemplu. Stelele americane au fost vopsite peste Crucea Regelui Mihai, nu peste balkankreutz. Cind am preluat avioanele de la nemti, ma refer la perioada aliantei, fie au venit gata inmatriculate cu CRM, fie peste crucea germana, acoperita cu vopsea, s-a vopsit CRM. Sunt poze in care se vede asta, pe coada chiar se intrezarea uneori zvastica. Pilotii romani au refuzat sa zboare sub insemne germane. Inca o data, priveste cozile de G-6, G-10 si cea a avionului lui Bâzu si o sa te lamuresti Pozele de mai sus sunt facute la Fogia. Nu inteleg de ce cele romanesti nu sunt bune? Sunt trucate cumva? Link spre comentariu
Postări Recomandate