Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Messerschmitt Me 262 and Mig-15


Postări Recomandate

FW-190, a fost proiectat ca avion de interceptare, nu prea avea calitatile unui bombardier. (cum am patit si noi cu IAR-80 BoPi). FW-190 ar fi trebuit sa fie in locul Bf-109- ului, dar diriguitorii de atunci, si pe considerente politice, au ales Bf-109, ca vinator, desi FW avea o autonomie de zbor mai mare. Motivul principal a fost ca motoarele BD se construiau mai usor si erau arhisuficiente! Spre sfirsitul razboiului s-au motorizat cu Jumo 213, varianta FW-190D. In fine, asta a fost.

Si ca veni vorba de pasiune si pasionati, va invit, în perioada 30 septembrie – 28 octombrie, la “Salonul Naţional de Modelism Militar”, Bucuresti – editia a VIII-a.

Link spre comentariu

Toti " asii " germani cu " elice " , cu palmares semnificativ au folosit Bf - 109 . Cu o singura exceptie ... Walter Nowotny . Si puteau opta ... FW - ul era dezavantajat de motorul in stea , si manevrabilitatea mai redusa , dublata si de greutatea mai mare . Doar in primele etape dupa aparitie a fost folosit ca vanator alternativ ... dupa care a fost trecut la asalt . Nu bombardier ... ci vanatoare - bombardament . Sant concepte diferite . Ma rog , e o discutie foarte tehnica , se poate documenta .

 

P .S . - cred ca am sa vizitez salonul de modelism , in copilarie am frecventat cercul de modelism de la * Casa Pionierilor " Ploiesti , unde a fost expus un MiG - 15 , am vorbit despre in alte topicuri ...

Link spre comentariu

Eu nu am înțeles cum au reușit să absoarbă vibrațiile provocate de reculul tunului , cred că structura de rezistență are o tehnologie " secretă " de fabricație !

Materialele folosite și ansamblările ( aproape sigur cu sudură ) erau cu mult înaintea epocii WW2 .

Editat de Victor
Link spre comentariu

Amortizarea hidraulica a reculului:

 

"PaK 40. Fully automatic, it featured a new, hydraulic recoil-dampening system ."

Basme nemuritoare de Petre Ispirescu :) .

Ca artilestist stiu cu ce se mananca forța de recul : cu minim 6 sape bătute temeinic în pământ , legătură elastica intre țeavă și afet ( amortizor oleopneumatic ) și cu frână de gura activ - reactivă .

Vibrațiile produse de un tun revolver cal 75 , cum este cel in discuție , rupe aproape instantaneu structura de rezistență a celulei avionului .

Cu siguranță era o șmecherie acolo , o tehnologie complet diferită .

Acceleratia în momentul plecării loviturii ( cu masa si viteza aia uluitoare pentru proiectilul ăla din carbura de wolfram , era absolut fenomenal în acea epoca ) era probabil peste 1000G / milisecundă .

Asta nu se poate disipa de către legătura elastică oleopneumatică , ci de către momentul inerțial al masei aeronavei .

Link spre comentariu

Oare procedura impunea deceleratie?; e cam greu in picaj da' poate avea frane aerodinamice eficiente.Ar mai fi o chestie, se folosea o incarcatura cu viteza de ardere mai mica si in cantitate mai mica..Ai dreptate, eu am facut armata la AA (statie radiolocatie).Am fost la Cincu, la Capul Midia si-am vazut si (auzit!) multe..

Editat de gica70
Link spre comentariu

Asta nu se poate disipa de către legătura elastică oleopneumatică , ci de către momentul inerțial al masei aeronavei .

În varianta terestra, tunul respectiv cântarea 1,5 tone iar la varianta aero frâna de gura a fost dusa la extrem, neexistând limitarile impuse de folosirea la sol (protectia echipajului, camuflaj, etc).

Link spre comentariu

Am reușit să descarc și să studiez puțin cartea postata de Dvoastă despre Hs129 .

Nu aduce mari lămuriri despre tunul AT cal 75 mm, dar de menționează că au modificat de câteva ori proiectul frânei de gură și că se folosea o legătură elastică oleopneumatică , ca la orice piesa de artilerie clasică .

Evident , structura de rezistență a fost întărită ...

 

Mulțumesc !

Link spre comentariu

Cu ce mai stim de ici - colo , eventual de prin scoli ... cred ca in mare parte s - a elucidat misterul ... ma rog , modul in care s - a solutionat o problema tehnica ... e drept , acum aproape 80 de ani . Personal nu m - a framantat asa tare , aeronava a fost operationala , deci a existat o rezolvare . Era clar ca s - a aplicat un cumul cu toate posibilitatile cunoscute , in aer lucrurile sant mai stricte . Ce alte amanunte ati fi dorit ? ... materialele explicative sant destul de rare , desenul din carte mi s - a parut ca lamureste ce am putea noi sa stim . Fara datele balistice ale tunului , oricum modificat , si fara proiectul structural detaliat al avionului , nu ne putem decat rezuma la supozitii ... nici nemtilor nu le - a iesit din prima , cu toate " cartile " pe masa . Mai sant aeronave care au avut tunuri de mare calibru ... Ceva variante de B - 25 , B - 26 , IAK - 9K , cu tun de 45 mm ... sa nu zic de AC - 130 Gunship ... se pot urmari rezolvarile , macar ca idee generala ... la Gunship tunul e amplasat transversal , ma refer la obuzierul mare , de 105 , si la Bofors - ul de 40 ... ma rog , deservite de servanti , nu la gatling - uri , alea sant cazuri banale ...

Editat de gauss
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări