validae Postat Iulie 16, 2017 Partajează Postat Iulie 16, 2017 Am o problemă de fizică ,,de Politehnică,, pe care fiul meu încearcă să o rezolve de aseară, inițial schema fiind desenată altfel în original, dar am redesenat-o pentru a fi mai clară. Toate rezistoarele au 22 Ohmi. Trebuie aflată valoarea rezistenței la bornele A - B ale sistemului. La ,,prima vedere,, mie mi-a fost clar că rezistența totală nu poate fi nicidecum mai mare de 77 Ohmi cât rezultă din însumarea rezistorilor ,,marginali,, cu valoarea sistemului celor 6 rezistori ,,laterali,, aflați în conexiune serie-paralel și care dau o valoare de 33 Ohmi, asta fără influența celor 3 rezistori mijlocii. După mine, singurul dintre acei rezistori care influențează cumva valoarea de 77 Ohmi ar fi rezistorul ,,oblic,, din mijloc. Observați că nu am numerotat separat rezistorii, cel mai probabil asta ar fi fost un prim pas necesar, sistemul trebuind descompus pentru analiză. Niște sugestii și eventuale explicații de la cei mai pricepuți la teorie ar fi binevenit. Fiindcă pe mine mă cam depășește momentan.. Link spre comentariu
george ilisoi Postat Iulie 16, 2017 Partajează Postat Iulie 16, 2017 Salutare! Trebuie aplicata transformarea stea- triungi de cateva ori. Revin cu un rezultat. Rezultatul e 73.72. Sper ca nu am omis vreo rezistenta. 1 Link spre comentariu
VAX Postat Iulie 16, 2017 Partajează Postat Iulie 16, 2017 (editat) Se rezolva aplicand teoremele lui Kirchhoff. Se leaga la bornele A si B o sursa de tensiune electromotoare U si se calculeaza toti curentii, de pe toate laturile de circuit. Rezistenta echivalenta a gruparii este Rech = U/I, unde I este curentul prin bornele gruparii. V-am dat ideea, calculele sa le faca baiatul dvs. Editat Iulie 16, 2017 de VAX 1 Link spre comentariu
gica70 Postat Iulie 16, 2017 Partajează Postat Iulie 16, 2017 Poate ajut cu ceva. 1 Link spre comentariu
puriu Postat Iulie 16, 2017 Partajează Postat Iulie 16, 2017 Metoda didactica este, intr-adevar, cea a trensformarii stea-triunghi sau triunghi-stea (in urma cu 50 de ani se numea "metoda transfigurarii"). Se transforma cele doua triunghiuri din centrul retelei in strele, se redeseneaza reteaua, apar doua triunghiuri noi, se transforma si ele in stele si gata. 1 Link spre comentariu
validae Postat Iulie 16, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 16, 2017 Variantele de răspuns date pentru acea problemă sunt: 33, 39,4, 72, 74, 81, 154. Fără să calculez mare lucru eu am exclus din start oricare variantă mai mică de 72 sau mai mare de 74. Rămâne de văzut, eu personal încă nu am făcut alte calcule, fiind plecat cu ceva treburi, mulțumesc oricum celor care s-au implicat. Băiatul meu a încercat și el acele transformări stea-triunghi, dar rezultatul a fost diferit de cele de mai sus, cu alte cuvinte ,,i-a dat cu virgulă,, și lui... dar acum momentan suntem în drum spre capitală, unde va ține examenele de admitere la Politehnică și va mai încerca pe drum să o dovedească.... Link spre comentariu
cipri_mury Postat Iulie 16, 2017 Partajează Postat Iulie 16, 2017 suntem în drum spre capitală, unde va ține examenele de admitere la Politehnică și va mai încerca pe drum să o dovedească.... Drum bun și multă baftă fiului dvs.! La ce facultate de la Politehnică va da examen de admitere? Link spre comentariu
VAX Postat Iulie 16, 2017 Partajează Postat Iulie 16, 2017 Puteti sa va jucati putin cu Circuit Maker (in viitor, dupa examen), care se descarca gratis de pe un website al radioamatorilor rusi (cqham.ru). Eu prefer CM6. Se instaleaza pe Win 98 sau XP, Dupa asta se poate copia pe memory stick folderul in care s-a instalat si se copiaza pe alt calculator, nu trebuie instalat a doua oara. Merge si pe Win7 64 bit. Detalii pe PM. Desenati circuitul si dupa rulare cititi intensitatea curentului in punctele A ai B (mutati cursorul aproape de capatul rezistorului, pe fir). Aflati valoarea intensitatii curentului consumat si impartiti tensiunea de la borne la valoarea curentului. Rezulta valoarea rezistentei echivalente. Nu are rost sa incercati cu variante de grupari de rezistoare. Metoda corecta este cu T. Kirchhoff. Se lucreaza usor cu Circuit Maker si este util ca instrument didactic. Este bun si la simularea (proiectarea) filtrelor LC. Link spre comentariu
validae Postat Iulie 16, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 16, 2017 Răspuns corect 74. După două pagini de transformări, juniorul i-a dat de cap... Link spre comentariu
gica70 Postat Iulie 21, 2017 Partajează Postat Iulie 21, 2017 In schema de sus la calculul R1, R2 si R3, in formule, apare la numarator o diferenta; acolo trebuie sa fie un produs. Link spre comentariu
em2006 Postat Iulie 21, 2017 Partajează Postat Iulie 21, 2017 ...apare la numarator o diferenta; acolo trebuie sa fie un produs. Nu e nici o diferenta, e o problema de rezolutie. Asa e mai bine?: Link spre comentariu
gica70 Postat Iulie 21, 2017 Partajează Postat Iulie 21, 2017 (editat) In mod normal, la produs, nu se pune nimic, parca asa am invatat la algebra. In schema a 2-a, vad ca este asa! Editat Iulie 21, 2017 de gica70 Link spre comentariu
Postări Recomandate