surubarila Postat Iulie 13, 2017 Partajează Postat Iulie 13, 2017 Sanatate permanenta ! Dupa dezghetare/curatare n-a mai vrut sa porneasca. Omul mi-a transmis ieri (telefonic) : se aude un "clic" , dupa un timp iar "clic" si tot asa.Azi am ajuns la el : verificat termostat dpdv electric ON/OFF . continuitate fire pana jos la motor , C-ul de pornire (4uF) =OK. Am bagat-o in priza si motorul a pornit , a inceput sa raceasca (asta pe la ora 6 pm). In acest interval de timp i-am zis sa nu puna alimente in ea.Acum o juma' de ora am fost din nou acolo s-o mutam in locul unde era. A trebuit sa scot stecherul din priza si la reconectare clic , clic.In momentul cand misc de motor ceva cloncane inauntru.Nu stiu ce fel arata intern ansamblul motor/compresor.Sa scot modulul cu releul de protectie si cel de pornire (cum se scoate ?) sa le verific , aveti vreun sfat ? Multam ! Link spre comentariu
validae Postat Iulie 13, 2017 Partajează Postat Iulie 13, 2017 Dacă releul de pornire nu alimentează înfășurarea de pornire a motorului, la câteva secunde declanșează releul termic (bimetal) din cauza curentului mare luat de motor. Fie contactul releului nu calcă bine din cauza uzurii, fie e vreun fir slăbit. Unele modele au în loc de releu un PTC, care arată ca o pastilă prinsă între două cleme de contact.Uneori fețele argintate ale pastilei se deteriorează și nu mai face contact, o soluție fiind repoziționarea clemelor pe porțiuni unde metalizarea e intactă. Link spre comentariu
Feretech Postat Iulie 13, 2017 Partajează Postat Iulie 13, 2017 Intre reporniri trebuie sa treaca min 5 minute.Acest interval de timp asigura revenirea pastilei PTC la o rezistenta mica care asigura curentul necesar pornirii.Pornirea defectuasa poate sa faca Renelul (intreruperi repetate de curent) ,termostatul decalibrat sau circuit infundat (tub capilar, filtru uscator), in acest caz presiunea in circuitul frigorific nu se egalizeaza astfel compresorul din cauza presiunii mari >5 bari nu poate sa porneasca chiar daca a trecut de 5 min, de repaus. Link spre comentariu
surubarila Postat Iulie 14, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 14, 2017 Intr-adevar , e posibil sa fie releul de pornire , fiindca la cele doua-trei incercari se "simtea" la becul din camera (ca si cum ai conecta un consumator de mare putere).Am o lada frigo pe care n-o folosesc , ma uit sa vad daca modulele pornire/protectie sunt la fel.Multumesc ! Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 14, 2017 Partajează Postat Iulie 14, 2017 Masurati curentul pe alimentare si vedeti daca e in regula. Al meu porneste asa . Link spre comentariu
surubarila Postat Iulie 14, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 14, 2017 Tinand cont ca are si condensator , e corect cum cred eu ca ar fi schema ? Doar pornire , fara protectie si termostat. Link spre comentariu
validae Postat Iulie 14, 2017 Partajează Postat Iulie 14, 2017 Sunteți sigur că acel condensator nu e în paralel cu motorul ? Modele mai recente au acest condensator în paralel, pentru compensarea factorului inductiv al motorului, nu pentru pornire, pornirea făcând-o fie releul de pornire, fie PTC-ul. Link spre comentariu
surubarila Postat Iulie 14, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 14, 2017 Sunteți sigur că acel condensator nu e în paralel cu motorul ? Modele mai recente au acest condensator în paralel, pentru compensarea factorului inductiv al motorului, nu pentru pornire, pornirea făcând-o fie releul de pornire, fie PTC-ul. Nu sunt sigur , aseara nici spatiul si nici lumina nu erau OK , de-asta am intrebat.Merg azi din nou si sper sa-l pot scoate in curte , sa am acces la legaturi.O sa incerc sa demontez releele , macar sa le verific.Mai pe seara vin cu vesti , multam tuturor ! Link spre comentariu
surubarila Postat Iulie 14, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 14, 2017 Dacă releul de pornire nu alimentează înfășurarea de pornire a motorului, la câteva secunde declanșează releul termic (bimetal) din cauza curentului mare luat de motor. Fie contactul releului nu calcă bine din cauza uzurii, fie e vreun fir slăbit. Unele modele au în loc de releu un PTC, care arată ca o pastilă prinsă între două cleme de contact.Uneori fețele argintate ale pastilei se deteriorează și nu mai face contact, o soluție fiind repoziționarea clemelor pe porțiuni unde metalizarea e intactă. Este varianta cu PTC=OK , de asemenea C-ul de 4uF nu intervine la pornire. Bobinele motorului au rez. egala 24 Ohmi (pe analogic)-am cautat info pe Elforum si unii spun ca ar trebui sa aibe o diferenta de ceva ohmi. La incercarile scurte de pornire se aude un zgomot nefiresc in compresor (caraiala) insotita de vibratii mari. Uneori-foarte rar , porneste normal si merge asa pana la oprirea data de termostat.Eu banui o intepeneala mecanica a "uatevar" o fi inauntru. Link spre comentariu
validae Postat Iulie 14, 2017 Partajează Postat Iulie 14, 2017 Dacă se aud zgomote anormale în agregat pe timpul pornirii, cel mai probabil compresorul are o problemă mecanică. Puteți încerca (de test) pornirea ,,pe direct,, a compresorului, și fără PTC, trebuie doar să identificați borna bobinei auxiliare (de pornire) și s-o cuplați timp de o secundă în paralel cu cea principală la alimentarea motorului. Link spre comentariu
Feretech Postat Iulie 14, 2017 Partajează Postat Iulie 14, 2017 Condensatorul de 4 uF este pentru defazaj si ajuta in lucru compresorul dupa ce a pornit. Link spre comentariu
surubarila Postat Iulie 14, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 14, 2017 Am facut schema reala , o s-o postez maine. Voi incerca si metoda d-lui Vali (masor cu instrumentul digital bobinele). Link spre comentariu
Feretech Postat Iulie 15, 2017 Partajează Postat Iulie 15, 2017 (editat) Am facut schema reala , o s-o postez maine. Voi incerca si metoda d-lui Vali (masor cu instrumentul digital bobinele). Uite aici un desen cu mai multe variante, pentru tine este valabil desenul CTP. Editat Iulie 15, 2017 de Feretech Link spre comentariu
surubarila Postat Iulie 15, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 15, 2017 Multumesc pt. scheme , pe aia o desenasem ieri asa ca n-o mai postez.PTC are 20 Ohmi (la rece).N-am mai aplicat metoda "pe direct" , riscam sa ard motorul si sa-i platesc tot agregatul...Intre varianta reparatiei si cea a cumpararii unui frigider nou , l-am sfatuit cu cea din urma.Mersi inca o data tuturor ! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum