daniels Postat Iulie 12, 2017 Partajează Postat Iulie 12, 2017 Electromagnetul este o bobina care consuma din ce produce alternatorul. Link spre comentariu
StelianP Postat Iulie 12, 2017 Partajează Postat Iulie 12, 2017 Tot nu inteleg unde are alternatorul un electromagnet si mai ales la ce ii foloseste. Electromotorul are electromagnet. Electromagnetul este o bobina care consuma din ce produce alternatorul. Link spre comentariu
MifTy Postat Iulie 12, 2017 Partajează Postat Iulie 12, 2017 Se poate folosi exact cum e pe masina,fara alte interventii? nu cred. cele cu care am avut eu de-a face aveau nişte "reducţii" mecanice care făceau destul de greoaie antrenarea axului... iar Aw pare să aibă nevoie de un motor care să se învârtească uşor. n-am idee cum se învârt alea fără reducţia pomenită, n-am avut ocazia să lucrez prea mult în domeniul auto, şi, oricum, nu pe partea asta... Link spre comentariu
StelianP Postat Iulie 12, 2017 Partajează Postat Iulie 12, 2017 Alternatorul se urneste cam greu,e drept ,dar el este invartit de un motor termic nu de vant. Deci alta mancare de peste cand il pui pe catarg. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 12, 2017 Partajează Postat Iulie 12, 2017 (editat) sincer la inceput nu vroiam sa intru in adancimea problemei, pentru ca nu este relevant ce antreneaza axul. dar ca idee este vorba de acest motor: Specificatii: Number of Cylinders: 1Displacement: 26ccBore and Stroke: 34 x 28mmCrankshaft Diameter: 12mmCrankshaft Output Thread: 6mmRotation: LeftPower: 1.3kW @ 10,000rpmIdle Speed: 3500 ± 350rpmFuel: Unleaded gasolineOil: High quality 2 stroke FC gradeGas/Oil Mix: 20:1 (10hrs running in) 30:1 (after running in)Ignition: CoilCarburetor: Ruiing twin needle with diaphragm pump and manual chokeWeight: 1.8kgDimensions: 160 x 112 x 188mm ati observat dimensiunile ? mai vorbim de alternator ?... vorbim de un mini-generator. altfel cumparam de-a gata... probabil ar trebuii un reductor spre brushless, pe curea, sa maresc turatie, dar deocamdata nu ma pot pronunta. ideea este ca motorul e un pic supradimensionat pentru brushless ales, si ca sa nu am un consum de benzina degeaba...ma gandesc ca o sa fie nevoie de un pic de reductie. Editat Iulie 12, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
gsabac Postat Iulie 13, 2017 Partajează Postat Iulie 13, 2017 Din toate postarile de pina acum rezulta datele initiale 14V/10A/10.000 rotatii/minut si motorul de antrenare monocilindru cu benzina deasemenea cu cu 10.000 rot/min. Din cite am vazut, au axele de diametre diferite, deci trebuie un adaptor direct-drive rezistent la turatii ridicate. Mai trebuie un sasiu, eventual filtru de aer, rezervor de benzina, stabilizator de tensiune prin comanda turatiei motorului, economizor. Daca nu conteaza zgomotul de aeroplan, poate si de 100dB, sistemul este realizabil, si va iesi la un volum si greutate de circa 3 ori mai mic decit un generator Honda, daca nu isi ia zborul. Deci spor la proiectare ! @gsabac Link spre comentariu
Untold Postat Iulie 13, 2017 Partajează Postat Iulie 13, 2017 Tot nu inteleg unde are alternatorul un electromagnet si mai ales la ce ii foloseste. Electromotorul are electromagnet. Alternatorul are o bobina de excitatie, joaca acelasi rol de a crea camp magnetic ca la un dinam. Daca alternatorul se invarte cu o turatie mai mica decat cea pentru care a fost proiectat, mai mult o sa consume decat o sa produca. Link spre comentariu
StelianP Postat Iulie 13, 2017 Partajează Postat Iulie 13, 2017 Aaa,bobina de excitatie era electromagnetul... Nu mi-am dat seama la ce se referea colegul. Link spre comentariu
QQme Postat Iulie 13, 2017 Partajează Postat Iulie 13, 2017 Merge f. bine un alternator, la 3500 t/min da max. de putere, consumul pe excitatie nu e de speriat 3-4A pt.60A -14V la iesire. a Link spre comentariu
nickrvl Postat Iulie 15, 2017 Partajează Postat Iulie 15, 2017 (editat) ........ Editat Iulie 15, 2017 de nickrvl Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 17, 2017 Partajează Postat Iulie 17, 2017 (editat) pai au racire pe apa...de fapt...asta-i partea buna practic la "navo" Specs: RPM/v: 2200kv Poles: 4 Max voltage: 18.5V (5S) Max Current: 100A Max Watts: 1200w Resistance: 0.0094ohm No Load Current: 2.9A Can Diameter: 39mm (actual motor diameter) Can Diameter inc. Water Jacket: 49mm Can Length: 69mm Shaft Size: 5mm Weight: 415g sa recapitulam putin. astea sunt specificatiile motorului. dupa datele tehnice la ce tensiune curent sa ma astept ? eu inteleg ceva de genul ca... am nevoie de 2200rpm pentru fiecare volt dezvoltat. hmm..cam multa turatie, ar trebui un reductor. dar ce curent ? am invartit azi cu o masina de gaurit, si-am masurat tensiunea in AC pe doar doua fire. 0.8V !! de curent nu stiu ce sa zic, aproape nesemnificativ. hmm.. stiu ca trebuie sa redresez, dar totusi nu ar fi trebuit sa fie ceva mai mult de 0.8V ? acuma...nu stiu ce turatie are masina aia de gaurit, inca...dar oricum.. motorul il invart destul de greu la mana. se simt efectiv polii, deci ma asteptam sa fie ceva mai mult pe-aici... Editat Iulie 17, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
validae Postat Iulie 17, 2017 Partajează Postat Iulie 17, 2017 Va trebui o turaţie de peste 22000 rpm ca să obţii un curent utilizabil de la acel motor.Nu e rezonabil...deci caută ceva cu mai mulţi poli. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 18, 2017 Partajează Postat Iulie 18, 2017 mda, cred ca da.. Link spre comentariu
manolo Postat Iulie 18, 2017 Partajează Postat Iulie 18, 2017 Acel minimotor cu ardere interna este pentru "zburatoare" unde elicea il va racii in timpul zborului ,si va functiona undeva la 20-30min,nu e gindit sa mearga cu orele iar motorul brushless nu e gindit sa fie si generator ,cred ca trebuie regindit proiectul. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 18, 2017 Partajează Postat Iulie 18, 2017 manolo.. barcile nu zboară. e un motor navo, racire cu apa si chiar sta destul de rece. am probat un motor cu perii, de la un brat de poarta batanta. are cate doi rulmenti pe fiecare parte de ax, e solid, obtin usor 15V 7-8A cu turatie joasa. nici cuplul nu e formidabil, cred ca il duce. dar ma tem de un lucru.. Cu perii..?? merita sa construiesc in jurul lui, fiind periat? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum