Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mini-Generator


Vizitator

Postări Recomandate

Tot nu inteleg unde are alternatorul un electromagnet si mai ales la ce ii foloseste. Electromotorul are electromagnet.


Electromagnetul este o bobina care consuma din ce produce alternatorul.

Link spre comentariu

Se poate folosi exact cum e pe masina,fara alte interventii?

nu cred.

cele cu care am avut eu de-a face aveau nişte "reducţii" mecanice care făceau destul de greoaie antrenarea axului... iar Aw pare să aibă nevoie de un motor care să se învârtească uşor.

n-am idee cum se învârt alea fără reducţia pomenită, n-am avut ocazia să lucrez prea mult în domeniul auto, şi, oricum, nu pe partea asta... :)

Link spre comentariu

sincer la inceput nu vroiam sa intru in adancimea problemei, pentru ca nu este relevant ce antreneaza axul.

dar ca idee este vorba de acest motor:

 

thumb_68406.jpg

Specificatii:

 

Number of Cylinders: 1
Displacement: 26cc
Bore and Stroke: 34 x 28mm
Crankshaft Diameter: 12mm
Crankshaft Output Thread: 6mm
Rotation: Left
Power: 1.3kW @ 10,000rpm
Idle Speed: 3500 ± 350rpm
Fuel: Unleaded gasoline
Oil: High quality 2 stroke FC grade
Gas/Oil Mix: 20:1 (10hrs running in) 30:1 (after running in)
Ignition: Coil
Carburetor: Ruiing twin needle with diaphragm pump and manual choke
Weight: 1.8kg
Dimensions: 160 x 112 x 188mm

 

 

ati observat dimensiunile ? mai vorbim de alternator ?...

vorbim de un mini-generator. altfel cumparam de-a gata...

 

probabil ar trebuii un reductor spre brushless, pe curea, sa maresc turatie, dar deocamdata nu ma pot pronunta.

ideea este ca motorul e un pic supradimensionat pentru brushless ales, si ca sa nu am un consum de benzina degeaba...ma gandesc ca o sa fie nevoie de un pic de reductie.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Din toate postarile de pina acum rezulta datele initiale 14V/10A/10.000 rotatii/minut si motorul de antrenare monocilindru

cu benzina deasemenea cu cu 10.000 rot/min. Din cite am vazut, au axele de diametre diferite, deci trebuie un adaptor

direct-drive rezistent la turatii ridicate.

Mai trebuie un sasiu, eventual filtru de aer, rezervor de benzina, stabilizator de tensiune prin comanda

turatiei motorului, economizor. Daca nu conteaza zgomotul de aeroplan, poate si de 100dB, sistemul este realizabil,

si va iesi la un volum si greutate de circa 3 ori mai mic decit un generator Honda, daca nu isi ia zborul.

 

Deci spor la proiectare !

 

@gsabac

Link spre comentariu

Tot nu inteleg unde are alternatorul un electromagnet si mai ales la ce ii foloseste. Electromotorul are electromagnet.

 

Alternatorul are o bobina de excitatie, joaca acelasi rol de a crea camp magnetic ca la un dinam. Daca alternatorul se invarte cu o turatie mai mica decat cea pentru care a fost proiectat, mai mult o sa consume decat o sa produca.

Link spre comentariu

Merge f. bine un alternator, la 3500 t/min da max. de putere, consumul pe excitatie nu e de speriat 3-4A pt.60A -14V la iesire.

 

 

 

 

 

 

 

 

a

Link spre comentariu

pai au racire pe apa...de fapt...asta-i partea buna practic la "navo"

22407_1__2.jpg

 

Specs:

RPM/v: 2200kv

Poles: 4

Max voltage: 18.5V (5S)

Max Current: 100A

Max Watts: 1200w

Resistance: 0.0094ohm

No Load Current: 2.9A

Can Diameter: 39mm (actual motor diameter)

Can Diameter inc. Water Jacket: 49mm

Can Length: 69mm

Shaft Size: 5mm

Weight: 415g

 

sa recapitulam putin. astea sunt specificatiile motorului. dupa datele tehnice la ce tensiune curent sa ma astept ? eu inteleg ceva de genul ca... am nevoie de 2200rpm pentru fiecare volt dezvoltat. hmm..cam multa turatie, ar trebui un reductor.

 

dar ce curent ? am invartit azi cu o masina de gaurit, si-am masurat tensiunea in AC pe doar doua fire. 0.8V !! de curent nu stiu ce sa zic, aproape nesemnificativ. hmm..

 

stiu ca trebuie sa redresez, dar totusi nu ar fi trebuit sa fie ceva mai mult de 0.8V ? acuma...nu stiu ce turatie are masina aia de gaurit, inca...dar oricum..

 

motorul il invart destul de greu la mana. se simt efectiv polii, deci ma asteptam sa fie ceva mai mult pe-aici...

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Va trebui o turaţie de peste 22000 rpm ca să obţii un curent utilizabil de la acel motor.Nu e rezonabil...deci caută ceva cu mai mulţi poli.

Link spre comentariu

Acel minimotor cu ardere interna este pentru "zburatoare" unde elicea il va racii in timpul zborului ,si va functiona undeva la 20-30min,nu e gindit sa mearga cu orele iar motorul brushless nu e gindit sa fie si generator ,cred ca trebuie regindit proiectul.

Link spre comentariu

manolo.. barcile nu zboară.

e un motor navo, racire cu apa si chiar sta destul de rece.

 

am probat un motor cu perii, de la un brat de poarta batanta. are cate doi rulmenti pe fiecare parte de ax, e solid, obtin usor 15V 7-8A cu turatie joasa. nici cuplul nu e formidabil, cred ca il duce. dar ma tem de un lucru.. Cu perii..?? merita sa construiesc in jurul lui, fiind periat?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări