Vizitator Postat Iulie 9, 2017 Partajează Postat Iulie 9, 2017 (editat) Vreau sa construiesc un mini generator, dar am o dilema... Ca idee...ce tip de motor sa folosesc pe post de generator ? Un DC motor periat, recuperat de la o autofiletanta sau un brushless trifazat cu rectificarea aferenta. Ma intereseaza mai mult teoretic, nu prin comparatia datelor motoarelor in cauza. In alte cuvinte, ce s-ar preta mai bine pentru aplicatie. Cu perii sau fara ? O nota: tensiunea de iesire , la final de proiect se vrea a fi DC 14V, deci nu intra in discutie Hz, sinusoide...etc. Editat Iulie 9, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
QQme Postat Iulie 10, 2017 Partajează Postat Iulie 10, 2017 Nu se spune turatia disponibila la ax,daca e mica trif.cu diam. cat mai mare si cat mai multi poli cu cimp cat mai mare pe rotor. Link spre comentariu
validae Postat Iulie 10, 2017 Partajează Postat Iulie 10, 2017 Și cam ce curent maxim ar trebui să poată debita acel minigenerator ? Fiindcă e foarte important aspectul ăsta... Link spre comentariu
Untold Postat Iulie 10, 2017 Partajează Postat Iulie 10, 2017 Ideal ar fi un brushless cu lagarele pe rulmenti (modiicat), la cel cu perii se impune revizie periodica/schimbarea periilor. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 10, 2017 Partajează Postat Iulie 10, 2017 (editat) 10A, 10000rpm. ambele motoare sunt cu rulmenți,neodim, racire pe apa... vreau doar parere in privința tehnologiei. brushed vs brushless. eu cam inclin spre brushless, in special pentru frecarea mai redusa. eu vad poate rau de asta apelez la voi dar vad de genul ca brushless este versiunea unei bobine fixe cu magnetul care trece deasupra, iar brushed cam pe dos. se misca bobina in jurul magnetului, periile asigura libertatea in miscare dar nu sunt de folos in cazul aplicatiei. concret eu inclin spre fara perii. Editat Iulie 10, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
manolo Postat Iulie 10, 2017 Partajează Postat Iulie 10, 2017 Exista motoare brushless si inruner si outruner ,cele de puteri mari sint inruner. Link spre comentariu
Mircea Postat Iulie 10, 2017 Partajează Postat Iulie 10, 2017 Si eu inclin catre brushless. Mai putina intretinere. Redresarea nu e o problema. @manolo, stiu ce faci tu. Cum rezolvi racirea la brusheless-urile de care vorbesti? Totusi, vorbim de regim continuu, nu de 30 de minute ca la barcute. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 11, 2017 Partajează Postat Iulie 11, 2017 (editat) pai au racire pe apa...de fapt...asta-i partea buna practic la "navo" Specs:RPM/v: 2200kvPoles: 4Max voltage: 18.5V (5S)Max Current: 100AMax Watts: 1200wResistance: 0.0094ohmNo Load Current: 2.9ACan Diameter: 39mm (actual motor diameter)Can Diameter inc. Water Jacket: 49mmCan Length: 69mmShaft Size: 5mmWeight: 415g Editat Iulie 11, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
manolo Postat Iulie 11, 2017 Partajează Postat Iulie 11, 2017 Astea sint caracteristici ca motor,eu nu stiu daca si reciproca(generator) este aceiasi ,cine va invirtii axul? Link spre comentariu
Mircea Postat Iulie 11, 2017 Partajează Postat Iulie 11, 2017 AW, la barcuta apa circula datorita avansului in apa. La un sistem fix va trebui sa pompezi tu apa cu curentul generat. Randamentul sistemului scade. Ramane sa testezi ce si cum. Poate pui un radiator pasiv si e suficient. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 12, 2017 Partajează Postat Iulie 12, 2017 (editat) pompa de apa, destul de anemica dar suficienta este invartita direct de ax. mai aveam o varianta cu 500mA Editat Iulie 12, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
gsabac Postat Iulie 12, 2017 Partajează Postat Iulie 12, 2017 (editat) Tot nu ati precizat ce "moara de apa" invirte motorul pe post de generator si cum se ajunge la turatia necesara, pentru a se debita putere, 10.000 rot/min . Acest motor fara perii cu magneti permanenti cu neodim si comandat de un generator polifazic, este reversibil. Este reversibil, dar nu genereaza curent continuu ci alternativ, pe mai multe faze, care trebuiesc lagate corespunzator si fazat cu diodele redresoare. Deasemenea tensiunea de iesire depinde extrem de mult de turatie si sarcina, deci trebuie si un sistem de stabilizare care sa cuprinda intreg ansamblul, antrenare-generator. Randamentul ca generator este similar modului de lucru ca motor, deoarece aceasta masina este reversibila si in final scade datorita sistemului de redresare si stabilizare si are o curba sub forma de clopot in functie de putere. Eu as opta pentru utilizarea oricarui alternator auto, care are si harnasamentul de stabilizare. @gsabac Editat Iulie 12, 2017 de gsabac 1 Link spre comentariu
StelianP Postat Iulie 12, 2017 Partajează Postat Iulie 12, 2017 Eu as opta pentru utilizarea oricarui alternator auto, care are si harnasamentul de stabilizare. @gsabac Se poate folosi exact cum e pe masina,fara alte interventii? Link spre comentariu
daniels Postat Iulie 12, 2017 Partajează Postat Iulie 12, 2017 Alternatorul auto are electomagnet care consuma mult. Link spre comentariu
StelianP Postat Iulie 12, 2017 Partajează Postat Iulie 12, 2017 Alternatorul auto are electomagnet care consuma mult. Cum adica? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum