Florin berdila Postat Iulie 6, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2017 domnule Validae dar vreau sa am si formula va rog mult Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 6, 2017 Partajează Postat Iulie 6, 2017 Pai nu ti-o dadui eu si ti-o mai explicara inca 2 oameni? Aia e formula, 3 litere inmultite. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iulie 6, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2017 pai eu am facut calculu asa :4metri *9,8*9,8*1000 si mia dat 384160 ce inseamna ca are 0,3bari? Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 6, 2017 Partajează Postat Iulie 6, 2017 Da Acum ca stii formula, merge masina de spalat? Sau faci ce zise domnul Validae? Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iulie 7, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 7, 2017 domnule Validae imi aratati va rog desenu cum pot lega pompa de evacuare la masina de spalat pentru a o alimenta din butoi Link spre comentariu
validae Postat Iulie 7, 2017 Partajează Postat Iulie 7, 2017 Desen pentru așa ceva nu am, nici chef de desenat acum, dar pot explica în cuvinte... Pompa suplimentară se montează astfel încât să tragă apa din butoi și s-o pompeze în mașină, prin mufa de la intrarea în mașină. O să trebuiască să adaptezi (cu încă o mufă) furtunul de alimentare al mașinii, astfel încât să poată fi cuplat la ieșirea pompei suplimentare. Apoi îți mai trebuie un releu mic cu bobina pentru 230Vc.a. prin contactele căruia vei face alimentarea la rețea a pompei. Bobina releului se va alimenta direct de la bornele bobinei electrovalvei care alimenta cu apă mașina. Detergentul nu-l mai pui în sertarul lui, ci direct în cuvă. Cam asta e.... Acum o să mă întrebi probabil care e electrovalva ce umple cuva mașinii. În spatele mufei de alimentare a mașinii sunt două electrovalve, una alimentează cu apă cuva, cealaltă sertarul cu detergenți. Te legi cu bobina releului la electrovalva care pornește prima, la începerea oricărui program. Este alimentată cu 230V alternativ, deci nu are importanță cum pui firele releului. Dar trebuie releu miniatură care se alimentează la 230Vc.a. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iulie 7, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 7, 2017 o schema mai pentru mine domnule Validae pe intelrsul meu Link spre comentariu
validae Postat Iulie 7, 2017 Partajează Postat Iulie 7, 2017 Păi mai simplu decât așa cum am explicat eu, nu știu cum s-ar mai putea....practic, dacă înțelegi cum funcționează o mașină și știi să legi un releu, nici nu ai nevoie de schemă. O să încerc să fac o schemă pentru tine, dar nu promit c-o fac chiar acum, dacă e vreun coleg mai rapid și mai cu chef, e binevenit.... apoi nici nu sunt sigur dacă vei înțelege schema. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iulie 7, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 7, 2017 eu oricum astept si de la alti colegi și de la dumneavoastra Link spre comentariu
gica70 Postat Iulie 7, 2017 Partajează Postat Iulie 7, 2017 (editat) 1. Se identifica pompa de golire, are pe iesirea (refularea) ei furtunul de evacuare. 2. Se procura o pompa asemanatoare si un releu cu bobina la 230Vc.a. cu contact de 10A (de ex. RI13, atentie, sa fie cu alimentarea bobinei la 230V (220V) curent alternativ). 3. Pe un suport se monteaza pompa si releul. 4. Se identifica electrovalva de alimentare a apei, ea are pe intrare (admisie) furtunul care vine de la reteaua de apa. 5. Se identifica bornele ei de alimentare, "se trag" 2 fire de-acolo pana la bobina releului. 6. Se taie unul dintre aceste 2 fire iar capetele rezultate se leaga la contactul normal deschis al releului (contact care este deschis atunci cand releul nu este alimentat) 7. Se face o adaptare (o bucata de furtun) dintre intrarea pe electrovalva (alimentarea cu apa a masinii) si iesirea (refularea) pompei. 8. Se monteaza un furtun pe intrarea (admisia) pompei care se introduce in butoi, furtun asigurat ca nu va iesi de-acolo in timpul functionarii. 9. Toate aceste operatii se fac cu masina scoasa din priza. Editat Iulie 7, 2017 de gica70 Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iulie 7, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 7, 2017 un mic desen domnule va rog Link spre comentariu
validae Postat Iulie 7, 2017 Partajează Postat Iulie 7, 2017 Florine, ca să punem un desen cu modificarea respectivă, ar trebui să punem și schema mașinii iar desenul să fie adăugat schemei, altfel iese ceva cam greu de înțeles.Iar schema mașinii este de obicei greu de obținut și destul de complicată atunci când o poți obține. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iulie 7, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 7, 2017 domnule Validae un desen in mare adica aici vine pompa aici vine legat releu si aici pompa ca sa pot sa vad cum le leg Link spre comentariu
validae Postat Iulie 7, 2017 Partajează Postat Iulie 7, 2017 Am făcut o schiță unde sunt poze reale ale componentelor folosite. Pompa și electroventilul pot diferi ca formă, dar ca principiu sunt la fel toate. Releul e un model miniatură, cu bobina alimentată la 230Vc.a. și contacte de 10A. Bornele de 230Vc.a. din schemă le legi la cablul de alimentare al mașinii, la bornele filtrului de antiparazitare. Ăsta e ca un condensator montat pe carcasa mașinii și în el intră cablul de alimentare de la priză, iar din el ies două borne către instalația electrică a mașinii. De la releu vei folosi bornele marcate N.O. (normal open, sau normal deschise). Legăturile electrice trebuie bine izolate, ca și firele dintre pompă, electrovalvă și releu. Mai mult de atât nu mai am răbdare să-ți desenez .... Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iulie 7, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 7, 2017 in cazu asta amundoua pompe pornesc si cea a masini si cea suplementara? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum