Rx-Tx Postat Iunie 27, 2017 Partajează Postat Iunie 27, 2017 (editat) Buna ziua, Am o problema cu alternatorul acestei masini. E masina varului meu si a venit sa vedem de ce nu incarca. Problema e ca sunt niste legaturi pe care nu le inteleg. Sunt 2 fire trase din alternator direct in baterie, ceea ce nu mi se pare normal. Am inteles ca regulatorul e incorporat si a fost schimbat. Va rog daca aveti o schema cum se leaga corect acest alternator. O sa revin si cu o poza a modelului, poate e mai usor de identificat Multumesc In poze se vede (nu foarte clar)cele doua fire rosii unul conectat la sasiu si celalalt la o borna. B+ Cand masina e oprita am tot timpul 12V pe alternator. E normal sa fie asa ? Astea nu au excitatie ? Nu vad fire pt asa ceva, decat un condensator si 2 fire subtiri care am inteles ca e pt o lampa si inca ceva Editat Iunie 27, 2017 de Rx-Tx Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 28, 2017 Partajează Postat Iunie 28, 2017 In poze se vede (nu foarte clar)cele doua fire rosii unul conectat la sasiu si celalalt la o borna. B+ Cand masina e oprita am tot timpul 12V pe alternator. E normal sa fie asa ? Astea nu au excitatie ? Nu vad fire pt asa ceva, decat un condensator si 2 fire subtiri care am inteles ca e pt o lampa si inca ceva Nu stiu unde ai vazut altfel,dar la toate, firele de forta se duc direct pe baterie(indiferent ce traseu urmeaza pana acolo).Excitatie exista,si tensiunea pt asa ceva se obtine dintr-un redresor auxiliar(montat pe acelasi radiator cu diodele de forta),care alimenteaza releul de pe alternator,de asta nu vezi alte fire pe acolo decat cele pt semnalizare,sau comunicare cu PCM(la unele).Daca vrei sa incerci ceva,scoate suportul perii cu tot cu releu si verifica(si releul si periile...sper ca nu sunt probleme de identificare).Daca gasesti totul ok,treci mai departe,dar asta ar fi primul si cel mai usor pas,si totodata cel mai frecvent loc de defect.Multi nici nu mai verifica ci schimba din prima,preventiv, releul cu perii(avand in vedere vechimea),dar exista posibilitatea ca defectul sa fie in blocul de diode,si atunci schimbarea releului e inutila.Pe de alta parte,nu e rentabil sa demontezi alternatorul si sa incepi verificarea cu blocul de diode,cand cel mai frecvent,asa cum spuneam,de defecteaza releul sau se uzeaza periile. PS-la cum arata releul ala,ma indoiesc ca a fost schimbat,si daca da,atunci nu prea seamana cu unul nou. Link spre comentariu
franzm Postat Iunie 28, 2017 Partajează Postat Iunie 28, 2017 (editat) Sper sa va fie de folos: http://www.skandia-sauna.de/astra/Astra_F_10p.zip http://www.skandiasauna.de/opel/astra/index.htm https://www.google.de/search?q=elektroschaltplan+opel+astra+F+diesel+1.7&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjA9K6m6t_UAhVFcRQKHXMUBMwQsAQILQ&biw=1024&bih=620 https://www.google.de/search?q=elektroschaltplan+opel+astra+F+diesel+1.7&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjA9K6m6t_UAhVFcRQKHXMUBMwQsAQILQ&biw=1024&bih=620#tbm=isch&q=stromlaufplan+opel+astra+F+diesel+1.7 Si aici e descrisa functionarea la modul general (cu poze). Editat Iunie 28, 2017 de franzm Link spre comentariu
Rx-Tx Postat Iunie 28, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 28, 2017 (editat) Multumesc tuturor pentru ajutor. Am reusit sa rezolv problema, era de la contactul de masa intre blocul de diode si corpul alternatorului..sunt 2 suruburi de prindere care lipseau plus contacte oxidate/canite. Am luat dremelul si cu discul de sarma alamita am curatat bine tot ce inseamna contacte, am reasamblat jucaria si acum merge. Am 13,7V stabil regulatorul e nou, in poze arata asa pt ca a mai fost umblat pe acolo cu mainile murdare. a fost schimbat de altcineva..l Editat Iunie 28, 2017 de Rx-Tx Link spre comentariu
dancostea2002 Postat Iulie 3, 2017 Partajează Postat Iulie 3, 2017 cam putin,ar fi trebuit sa aveti 14,2-14,4 V.cum se comporta cand cuplati consumatorii (faruri,ac,etc)? Link spre comentariu
doru3160 Postat Iulie 3, 2017 Partajează Postat Iulie 3, 2017 Daca are compensare termica,e ok tensiunea.La mine vara vad si eu 13,8 pana in 14 si iarna se duce si in 14,5V. Link spre comentariu
Rx-Tx Postat Iulie 3, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 3, 2017 (editat) cam putin,ar fi trebuit sa aveti 14,2-14,4 V.cum se comporta cand cuplati consumatorii (faruri,ac,etc)? Tensiunea e destul de stabila, am lasat voltmetrul pe baterie si am accelerat scurt insa nu sa modificat din 13,7. Editat Iulie 3, 2017 de Rx-Tx Link spre comentariu
doru3160 Postat Iulie 3, 2017 Partajează Postat Iulie 3, 2017 Are dreptate dancostea,trebuie facut testul la ralanti si in turatie cu sarcina si fara.Daca se face doar proba in gol,indiferent de turatie,nu e prea concludent,adica poti sa ai surprize intr-o noapte,cand ai farul,aeroterma si stergatorul de parbriz pornite.Mai bine porneste-le tu ziua si vezi ce spune alternatorul. Link spre comentariu
Rx-Tx Postat Iulie 3, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 3, 2017 (editat) AC nu are, cand am facut testul cu acceleratia erau aprinse luminile/faza scurta. INtre timp am facut un drum de 160 km si m-a prins noaptea pe drum, am aprins luminile si parea ca e totul ok. Editat Iulie 3, 2017 de Rx-Tx Link spre comentariu
doru3160 Postat Iulie 3, 2017 Partajează Postat Iulie 3, 2017 Asta e...multi km fara evenimente. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum