Marian Postat Iunie 28, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 28, 2017 Nu cred ca cineva ar pune problema folosirii apei simple ca lichid de racire, e prea daunatoare pentru motor. Si stiu ca lichidul de racire se inlocuieste cam la 2 ani ( preferabil chiar mai des daca este posibil ), mi se pare ceva absolut normal pentru o buna intretinere a motorului, ak explicat deja de ce. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 28, 2017 Partajează Postat Iunie 28, 2017 Si mai off topic , cine are AC pe masina , este bine sa porneasca AC si pe vreme rece , nefolosirea AC luni de zile duce la uscarea garniturilor , asa apar pierderi , una din masinile mele ale implinit 10 ani , anul asta in Martie , are climatizare automata , o pot dezactiva , iarna tin temperatura in masina la 25 grade Celsius , aerul cald este amestecat cu cel rece , chiar daca afara este foarte frig , compresorul de la AC tot functioneaza , adica " baga si rece , pina acum nu am completat agentul de racire din instalatia AC , functioneaza perfect , " baga rece " repede . Acelasi sfat il dau si pentru AC de casa , trebuie pornit pe rece si iarna , macar o data pe saptamina In manualul masinii chiar se recomanda ca AC-ul sa fie pornit si iarna de citeva ori. 1 Link spre comentariu
manolo Postat Iunie 28, 2017 Partajează Postat Iunie 28, 2017 Am o nedumirire AC de acasa unde are garnituri? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 28, 2017 Partajează Postat Iunie 28, 2017 (editat) Am o nedumirire AC de acasa unde are garnituri? Eu cred, ca la instalatiile de aer conditionat, nu se folosesc garnituri tocmai pentru ca agentul frigorific are prostul ''obicei'' de a gasi locuri pe unde sa ''evadeze''. Un por minuscul la instalatie,face ca in timp sa se piarda tot agentul. Cazul frigiderelor,congelatoarelor care nu mai racesc sau congeleaza pentru ca (spun ''specialistii'') nu mai au ''freon''. Cred ca si la autoturisme se intimpla acelasi lucru. De ce zic ,ca nu se folosesc racorduri. Vibratiile din timpul mersului ar face ,ca racordurile sa se slabeasca,pierzind in scurt timp agentul frigorific. La frigidere si congelatoare toate imbinarile sint ''sudate''(lipite). Am o combina ,frigider-congelator cu un singur compresor. La un moment dat,frigifderul nu mai racea suficient,facind ca mincarea sa se strice. Am apelat la un frigotehnist care mi-a rezolvat problema. Ce s-a intimplat? Probabil la o ''manevra''am lovit,probabil(din neatentie) o teava subtire care iesea din compresor. Frigotehnistul a banuit ca aceea e cauza. A schimbat filtrul si a ''sudat'' o alta bucata de teava din Cu la teava de la compresor. A incarcat cu agent R (nu stiu cit) si din acel moment frigiderul raceste tare, cu butonul pe 3. Inainte pe 5 (maximum) se strica mincarea-n frigider. Editat Iunie 28, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
dorofteius Postat Iunie 28, 2017 Partajează Postat Iunie 28, 2017 In manualul masinii chiar se recomanda ca AC-ul sa fie pornit si iarna de citeva ori. Pai iarna, AC este vital la dezaburire. Faceti proba. Dati drumul la dezaburire fara AC si cu AC. O sa aveti o surpriza. Link spre comentariu
spik Postat Iunie 28, 2017 Partajează Postat Iunie 28, 2017 Nu schimba nici dracu' antigelul sau lichidul de frana din 2 in 2 ani! Jura ca faci asa! 3 Link spre comentariu
mac01 Postat Iunie 28, 2017 Partajează Postat Iunie 28, 2017 (editat) La masini se folosesc oringuri la etansarea tevilor din aluminiu. La AC de casa tevile sunt de cupru, bercuite la cap...se etanseaza prin strangere. @ spik ai un like de la mine. Editat Iunie 28, 2017 de mac01 Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Iunie 28, 2017 Partajează Postat Iunie 28, 2017 Nu schimba nici dracu' antigelul sau lichidul de frana din 2 in 2 ani! Jura ca faci asa! Lichidu de frana nu, da antigelul eu il schimb cam de fiecare data toamna tarziu. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 28, 2017 Partajează Postat Iunie 28, 2017 (editat) Etansarile ca AC auto sint facute cu garnituri dintr`un cauciuc siliconic proiectat pentru sarcina asta. Nu mai stiu precis unde am vazut o etansare cu saiba de teflon, tot AC auto. Toate aste n`au nici pe drak daca stau nepornite 10 ani. Totusi este un singur loc in care exista o presetupa, pe axul compresorului. Acolo etansarea se face cu pelicula de ulei care apare cind este compresorul in functiune. Sta nefolosit, se scurge uleiul, se usuca presetupa si by by refrigerant... Asta este singurul motiv pentru care trebuie pornit AC din cind in cind. Editat Iunie 28, 2017 de Ion_Bumbu 2 Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Iunie 29, 2017 Partajează Postat Iunie 29, 2017 Nu schimba nici dracu' antigelul sau lichidul de frana din 2 in 2 ani! Jura ca faci asa! Eu schimb din doi in doi ani , ca nu scriam asa....sa ma aflu in treaba . Link spre comentariu
spik Postat Iunie 29, 2017 Partajează Postat Iunie 29, 2017 Asa scrie la manualul masinii sau pt. ca asa doriti? Eu am ales Logan pt.ca atatia bani am avut sa cumpar o masina cat mai noua si s-o pot intretine cat mai bine. Dar nici sa exagerez! 1 Link spre comentariu
Marian Postat Iunie 29, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 29, 2017 Am manualul masinii dar nu am gasit recomandari referitoare la frecventa de inlocuire a lichidului de racire, se poate sa nu fi cautat eu unde trebui, am gasit doar explicatii detaliate despre inlocuire, cum se face, cu ce se face, dar nu si cat de des... Totusi stiu de la mecanici mai priceputi ca mine ca se schimba cam la 2 ani, nu poate fi pastrat la nesfarsit, si ca sa va lamuriti, daca aveti lichidul neschimbat de mai mult timp ( mai mult de 2-3 ani ) luati din vasul de expansiune o mostra intr-un pahar ( dupa ce motorul a fost pornit cateva minute pentru recirculare ), lasati-l la decantat si vedeti apoi de ce trebuie inlocuit. PS: Din cate stiu exista un lichid de racire fara pic de apa, e mai scump dar nu se schimba niciodata. Link spre comentariu
mac01 Postat Iunie 29, 2017 Partajează Postat Iunie 29, 2017 luati din vasul de expansiune o mostra intr-un pahar ( dupa ce motorul a fost pornit cateva minute pentru recirculare ), lasati-l la decantat si vedeti apoi de ce trebuie inlocuit. Am sa fac eu testul asta..de curiozitate. Sunt curios sa vad daca se decanteaza. Link spre comentariu
cristi_908 Postat Iunie 29, 2017 Partajează Postat Iunie 29, 2017 Am loganu de 10 ani si nu am schimbat lichidu de racire e original desi in zona mea iarna uneori si minus -34 grade. Link spre comentariu
Marian Postat Iunie 29, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 29, 2017 Mama ei de ignoranta, nu stim si nu ne pasa ca nu stim... Am scris deja ca: Nu-i deajuns sa reziste la inghet, altfel nici n-ar mai fi folosit vara, antigelul pe langa coborarea temperaturii de inghet, o urca putin si pe cea de fierbere, dar pe langa asta contine si niste inhibitori pentru asistenta la preventia coroziunii, cand acestia se separa, lichidul devine ruginiu, ala e metal distrus din motor si e semn ca lichidul trebui inlocuit. Si nu am scos-o eu de la mine: https://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze https://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze#Automotive_and_internal_combustion_engine_use https://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze#Ethylene_glycol https://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze#Maintenance Maintenance[edit]In the absence of leaks, antifreeze chemicals such as ethylene glycol or propylene glycol may retain their basic properties indefinitely. By contrast, corrosion inhibitors are gradually used up, and must be replenished from time to time. Larger systems (such as HVACsystems) are often monitored by specialist firms which take responsibility for adding corrosion inhibitors and regulating coolant composition. For simplicity, most automotive manufacturers recommend periodic complete replacement of engine coolant, to simultaneously renew corrosion inhibitors and remove accumulated contaminants. Am facut si testul cu decantarea si iata 3 poze: Ala e motorul dizolvat la propriu de lichidul de racire neschimbat la timp. Si este doar un pahar de apa extras cu o seringa de la suprafata vasului de expansiune. Folositi-va imaginatia pentru a presupune ce se afla in interiorul sistemului. Aratati-mi un singur mecanic care spune ca nu trebuie sa schimbi antigelul nici dupa 10 ani, si-o sa-i spun sa-si schimbe urgent meseria. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum