Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Electroventilator Logan => Probleme cu pornirea sa


Marian

Postări Recomandate

Nu cred ca cineva ar pune problema folosirii apei simple ca lichid de racire, e prea daunatoare pentru motor. Si stiu ca lichidul de racire se inlocuieste cam la 2 ani ( preferabil chiar mai des daca este posibil ), mi se pare ceva absolut normal pentru o buna intretinere a motorului, ak explicat deja de ce.

Link spre comentariu

 

 

Si mai off topic , cine are AC pe masina , este bine sa porneasca AC si pe vreme rece , nefolosirea AC luni de zile duce la uscarea garniturilor , asa apar pierderi , una din masinile mele ale implinit 10 ani , anul asta in Martie , are climatizare automata , o pot dezactiva , iarna tin temperatura in masina la 25 grade Celsius , aerul cald este amestecat cu cel rece , chiar daca afara este foarte frig , compresorul de la AC tot functioneaza , adica " baga si rece , pina acum nu am completat agentul de racire din instalatia AC , functioneaza perfect , " baga rece " repede .

Acelasi sfat il dau si pentru AC de casa , trebuie pornit pe rece si iarna , macar o data pe saptamina

In manualul masinii chiar se recomanda ca AC-ul sa fie pornit si iarna de citeva ori.

Link spre comentariu

Am o nedumirire AC de acasa unde are garnituri?

Eu cred, ca la instalatiile de aer conditionat, nu se folosesc garnituri tocmai pentru ca agentul frigorific are prostul ''obicei'' de a gasi locuri pe unde sa ''evadeze''. Un por minuscul la instalatie,face ca in timp sa se piarda tot agentul. Cazul frigiderelor,congelatoarelor care nu mai racesc sau congeleaza pentru ca (spun ''specialistii'') nu mai au ''freon''. Cred ca si la autoturisme se intimpla acelasi lucru. De ce zic ,ca nu se folosesc racorduri. Vibratiile din timpul mersului ar face ,ca racordurile sa se slabeasca,pierzind in scurt timp agentul frigorific. La frigidere si congelatoare toate imbinarile sint ''sudate''(lipite).

Am o combina ,frigider-congelator cu un singur compresor. La un moment dat,frigifderul nu mai racea suficient,facind ca mincarea sa se strice. Am apelat la un frigotehnist care mi-a rezolvat problema. Ce s-a intimplat? Probabil la o ''manevra''am lovit,probabil(din neatentie) o teava subtire care iesea din compresor. Frigotehnistul a banuit ca aceea e cauza. A schimbat filtrul si a ''sudat'' o alta bucata de teava din Cu la teava de la compresor. A incarcat cu agent R (nu stiu cit) si din acel moment frigiderul raceste tare, cu butonul pe 3. Inainte pe 5 (maximum) se strica mincarea-n frigider.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

In manualul masinii chiar se recomanda ca AC-ul sa fie pornit si iarna de citeva ori.

Pai iarna, AC este vital la dezaburire.

Faceti proba. Dati drumul la dezaburire fara AC si cu AC. O sa aveti o surpriza.

Link spre comentariu

La masini se folosesc oringuri la etansarea tevilor din aluminiu. La AC de casa tevile sunt de cupru, bercuite la cap...se etanseaza prin strangere.

@ spik ai un like de la mine.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Nu schimba nici dracu' antigelul sau lichidul de frana din 2 in 2 ani!

Jura ca faci asa!

Lichidu de frana nu, da antigelul eu il schimb cam de fiecare data toamna tarziu.

Link spre comentariu

Etansarile ca AC auto sint facute cu garnituri dintr`un cauciuc siliconic proiectat pentru sarcina asta.

Nu mai stiu precis unde am vazut o etansare cu saiba de teflon, tot AC auto.

Toate aste n`au nici pe drak daca stau nepornite 10 ani.

Totusi este un singur loc in care exista o presetupa, pe axul compresorului.

Acolo etansarea se face cu pelicula de ulei care apare cind este compresorul in functiune.

Sta nefolosit, se scurge uleiul, se usuca presetupa si by by refrigerant...

Asta este singurul motiv pentru care trebuie pornit AC din cind in cind.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Vizitator viobio

Nu schimba nici dracu' antigelul sau lichidul de frana din 2 in 2 ani!

Jura ca faci asa!

Eu schimb din doi in doi ani , ca nu scriam asa....sa ma aflu in treaba .
Link spre comentariu

Asa scrie la manualul masinii sau pt. ca asa doriti?

Eu am ales Logan pt.ca atatia bani am avut sa cumpar o masina cat mai noua si s-o pot intretine cat mai bine.

Dar nici sa exagerez!

Link spre comentariu

Am manualul masinii dar nu am gasit recomandari referitoare la frecventa de inlocuire a lichidului de racire, se poate sa nu fi cautat eu unde trebui, am gasit doar explicatii detaliate despre inlocuire, cum se face, cu ce se face, dar nu si cat de des...

Totusi stiu de la mecanici mai priceputi ca mine ca se schimba cam la 2 ani, nu poate fi pastrat la nesfarsit, si ca sa va lamuriti, daca aveti lichidul neschimbat de mai mult timp ( mai mult de 2-3 ani ) luati din vasul de expansiune o mostra intr-un pahar ( dupa ce motorul a fost pornit cateva minute pentru recirculare ), lasati-l la decantat si vedeti apoi de ce trebuie inlocuit.

 

PS: Din cate stiu exista un lichid de racire fara pic de apa, e mai scump dar nu se schimba niciodata.

Link spre comentariu

luati din vasul de expansiune o mostra intr-un pahar ( dupa ce motorul a fost pornit cateva minute pentru recirculare ), lasati-l la decantat si vedeti apoi de ce trebuie inlocuit.

 

Am sa fac eu testul asta..de curiozitate. Sunt curios sa vad daca se decanteaza.

Link spre comentariu

Mama ei de ignoranta, nu stim si nu ne pasa ca nu stim...

 

Am scris deja ca:

Nu-i deajuns sa reziste la inghet, altfel nici n-ar mai fi folosit vara, antigelul pe langa coborarea temperaturii de inghet, o urca putin si pe cea de fierbere, dar pe langa asta contine si niste inhibitori pentru asistenta la preventia coroziunii, cand acestia se separa, lichidul devine ruginiu, ala e metal distrus din motor si e semn ca lichidul trebui inlocuit.

 

Si nu am scos-o eu de la mine:

https://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze#Automotive_and_internal_combustion_engine_use

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze#Ethylene_glycol

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze#Maintenance

 

 

Maintenance[edit]

In the absence of leaks, antifreeze chemicals such as ethylene glycol or propylene glycol may retain their basic properties indefinitely. By contrast, corrosion inhibitors are gradually used up, and must be replenished from time to time. Larger systems (such as HVACsystems) are often monitored by specialist firms which take responsibility for adding corrosion inhibitors and regulating coolant composition. For simplicity, most automotive manufacturers recommend periodic complete replacement of engine coolant, to simultaneously renew corrosion inhibitors and remove accumulated contaminants.

 

Am facut si testul cu decantarea si iata 3 poze:

001.jpg

002.jpg

003.jpg

 

Ala e motorul dizolvat la propriu de lichidul de racire neschimbat la timp.

Si este doar un pahar de apa extras cu o seringa de la suprafata vasului de expansiune.

Folositi-va imaginatia pentru a presupune ce se afla in interiorul sistemului.

 

Aratati-mi un singur mecanic care spune ca nu trebuie sa schimbi antigelul nici dupa 10 ani, si-o sa-i spun sa-si schimbe urgent meseria.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări