Marian Postat Iunie 25, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 25, 2017 Apa+antigel in proportie 1/1, asta pun. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 25, 2017 Partajează Postat Iunie 25, 2017 Este raportul pentru -35C, cred. Pe acolo pun si eu 1 Link spre comentariu
gsabac Postat Iunie 26, 2017 Partajează Postat Iunie 26, 2017 Am recitit tot topicul si am vazut ca nu se pomeneste nimic de termostat sau de ansamblul carcasa-termostat-senzor temperatura apa care se inlocuieste ca atare la anumite tipuri de Logan. @gsabac Link spre comentariu
dancostea2002 Postat Iunie 26, 2017 Partajează Postat Iunie 26, 2017 daca era blocat termostatul pe inchis sau deschis,ar fi vazut in bord variatia de temperatura,iar ventilatorul ar fi pornit in functie de aceasta.sonda fiind defecta,raporteaza in permanenta o valoare diferita de cea reala, la care ECU nu da comanda de pornire a ventilatorului.faptul ca ventilatorul porneste la scoaterea mufei arata ca circuitul este ok,dar sonda este defecta .aceasta este o masura de protectie luata de producator astfel incat in momentul intreruperii semnalului de la sonda,ECU intra in regim de varie si porneste ventilatorul pe treapta maxima. Link spre comentariu
Marian Postat Iunie 26, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 26, 2017 Am comandat sonda si rezistenta, cand vor sosi o sa le schimb si vedem atunci ce va fi. O sa fac si schimbul lichidului de racire, termostatul este in regula, nu-i cazul sa fie schimbat. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 26, 2017 Partajează Postat Iunie 26, 2017 La mine era doar siguranta termica din ansamblu. Link spre comentariu
Marian Postat Iunie 27, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 27, 2017 Au sosit componentele la ceva mai mult de 24 de ore de la plasarea comenzii: Montajul a durat doar cateva minute. Sonda veche era total compromisa, nu-i de mirare ca nu mai functiona corect, varful era sever corodat, probabil e sonda cu care a iesit din fabrica, altfel nu-mi explic. Oricum dupa montare totul a revenit la normal, pe bord indicatia este conforma cu temperatura, electroventilatorul porneste pe la 92*C masurate cu sonda si multimetru intre aripioarele radiatorului, are si histeresis ( nu am urmarit exact cat ). Termostatul deschide corect, deci problema rezolvata Urmeaza un refresh al lichidului de racire, ma gandesc ca dupa golirea completa ( motor rece ), sa pun intai o tura de apa si sa o rulez pana se deschide termostatul, ca sa "spal" putin instalatia de mizeria de acum, apoi din nou golire ( din nou cu motor rece ) si umplere cu amestec 1/1 antigel si apa. Link spre comentariu
gsabac Postat Iunie 27, 2017 Partajează Postat Iunie 27, 2017 (editat) Perfect @marian, sunteţi meşter, cît a costat cu totul ? Am găsit şi eu o procedură de schimbare a lichidului de răcire. La mine are o vechime de 8 ani de cînd am cumpărat maşina, Logan1400 pe benzina şi vreau şi eu să îl schimb. Ce parere aveti despre acest procedeu. Nu există buson de golire.Golirea se face desfăcand furtunul de jos al radiatorului.Cantitatea aproximativă de lichid: 5,45 l GLACEOL RX tip D (sau ELF/TOTAL Glacelf Auto Supra Organic) Procedura de golire/ umplere ar fi următoarea:GOLIRE:-Demontati protectorul de sub motor.Deschideti:-circuitul de racire la nivelul Duritului inferior al radiatorului de racire cu ajutorul dispozitivului (Mot. 1202-01)sau (Mot.1448) (adica racordul inferior)-vasul de expansiune si surubul de purjare pentru a goli circuitul.-Reînchideti surubul de purjare. (se afla pe circuitul caloriferului)-Repuneti Duritul inferior fara colier.-Umpleti circuitul cu apa de la robinet pentru o clatire.-Dislocati Duritul inferior.-Deschideti surubul de purjare.-Suflati aer comprimat în circuit prin orificiul supapei vasului de expansiune pentru a goli maximul de apa.-Repuneti Duritul inferior si colierul sau.-Deschideti obligatoriu surubul de purjareUMPLERE:-Umpleti circuitul prin vasul de expansiune.-Închideti surubul de purjare imediat ce lichidul se scurge în jet continuu.-Umpleti vasul de expansiune pâna la revarsarea lichidului de racire.-Remontati supapa vasului de expansiune.-Purjati circuitul de racire.-Porniti motorul.-Lasati sa functioneze motorul la 2500 rot/min ,pâna la trei functionari ale motoventilatorului sau motoventilatoarelor (timp necesar degazarii automate).-Ajustati daca este necesar nivelul lichidului de racire din vasul de expansiune. @gsabac Editat Iunie 27, 2017 de gsabac Link spre comentariu
Marian Postat Iunie 27, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 27, 2017 Multumesc D-le Gsabac dar nu merit caracterizarea de mester nici pe departe. Inlocuirea celor 2 componente era o operatiune prea usoara ca sa merg cu masina la service. Rezistenta ce se monteaza pe suportul de pe radiator a costat 85 de lei, iar sonda de temperatura a costat 65 de lei, iar transportul cu Gls ( ireprosabili din punctul meu de vedere ), inca 20 lei. Referitor la procedura de inlocuire a lichidului, pai probabil este descrisa in manualul de service ( il am ), o sa consult ca sa fiu sigur. Nu am de unde aer comprimat dar nu vad de ce ar fi o problema, sunt sigur ca ma voi descurca. Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Iunie 28, 2017 Partajează Postat Iunie 28, 2017 gsbac , lichidul de racire se schimba din doi in doi ani , la fel si lichidul din instalatia de frinare . Opt ani ! Enorm de mult . Link spre comentariu
mac01 Postat Iunie 28, 2017 Partajează Postat Iunie 28, 2017 Lichidul de frana inteleg..este higroscopic...dar antigelul? Pentru ce sa-l schimb la doi ani atata timp cat masurat arata ca este in normele corecte? Nu de alta....dar nici al meu nu a fost schimbat de 7 ani iar la densimetru arata ok. Da-mi cateva motive care ma vor determina sa pun altul nou. Merci. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 28, 2017 Partajează Postat Iunie 28, 2017 Stiu pe cineva care are antigelul original si i l-au masurat si i s-a spus ca rezista la -35 de grade. Acum nu stiu ce scrie in cartea masinii. Link spre comentariu
Marian Postat Iunie 28, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 28, 2017 Nu-i deajuns sa reziste la inghet, altfel nici n-ar mai fi folosit vara, antigelul pe langa coborarea temperaturii de inghet, o urca putin si pe cea de fierbere, dar pe langa asta contine si niste inhibitori pentru asistenta la preventia coroziunii, cand acestia se separa, lichidul devine ruginiu, ala e metal distrus din motor si e semn ca lichidul trebui inlocuit. Link spre comentariu
validae Postat Iunie 28, 2017 Partajează Postat Iunie 28, 2017 Exact, antigelul folosit trebuie ales după recomandarea fabricantului, nu pui antigel de orice fel.Pentru blocurile de aluminiu e un antigel, pentru cele de fontă alt tip.... Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Iunie 28, 2017 Partajează Postat Iunie 28, 2017 (editat) Antigelul , daca ati avut asa ... curiozitate sa va dati pe degete cu el , se simte " gras " , adica are si proprietatea de a unge , ce ziceti cam cit o sa supraviețuiseră o pompa de apa daca recircula doar apa chioara . Eu nu vreau sa conving pe nimeni ca angentul de racire trebuie schimbat la doi ani , fiecare isi întreține cazanul cum dorește , totusi intrebati pe la citeva service bune , cu meseriasi , nu la Gogu din colțul strazii care a condus toata viata Dacia 1300 . Schimbul lichidului de racire nu costa o avere , mare grija la concentratie ! Prea mult antigel duce la " fierberea motorului " , sunt marci de altigel care au punctul de fierbere la 70 grade Celsius . Total off topic , mai discut cu unii de motoare , masini , am observat ca si cu schimbul de ulei este o discutie ampla , unii spun ca uleiul din motorul masinii lor trebuie schimbat la 15000, 20000 km sau un an , eu schimb la 10000km , fac mai mult de 10000km pe an . Si mai off topic , cine are AC pe masina , este bine sa porneasca AC si pe vreme rece , nefolosirea AC luni de zile duce la uscarea garniturilor , asa apar pierderi , una din masinile mele ale implinit 10 ani , anul asta in Martie , are climatizare automata , o pot dezactiva , iarna tin temperatura in masina la 25 grade Celsius , aerul cald este amestecat cu cel rece , chiar daca afara este foarte frig , compresorul de la AC tot functioneaza , adica " baga si rece , pina acum nu am completat agentul de racire din instalatia AC , functioneaza perfect , " baga rece " repede . Acelasi sfat il dau si pentru AC de casa , trebuie pornit pe rece si iarna , macar o data pe saptamina Editat Iunie 28, 2017 de viobio Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum