Marian Postat Iunie 24, 2017 Partajează Postat Iunie 24, 2017 Salutari tuturor. O sa incerc sa fiu succint. Lichid de racire supraincalzit la Logan 1,6, am observat asta ieri cand veneam acasa, apa in vasul de expansiune practic clocotea. Ce am remarcat a fost faptul ca la bord indicatorul de temperatura nu trece de 2 liniute... Azi dupa un drum scurt aceeasi problema, am observat ca electroventilatorul nu porneste, am scos rezistenta aia de langa el: Arata asa: Si am gasit-o arsa, am reusit sa o "repar" provizoriu pana o sa cumpar alta ( o sa o comand probabil online ). Chestiunea e ca electroventilatorul porneste numai cu aerul conditionat pornit, fara el nu cupleaza nici la 90*C ( am lasat pana la 95 si degeaba ), temperatura masurata cu sonda de la multimetru introdusa intre elementii de la radiator. Dupa ceva cautari am ajuns la concluzia ca senzorul de temperatura e defect, numai ca aici e baiul, pentru ca ( radeti daca vreti ) nu stiu unde e pozitionat, n-am reusit sa aflu de pe gugle ( se prea poate sa nu fi stiut eu sa caut ). De cumparat s-ar gasi online si cred ca ar fi cel de deasupra senzorului de turatie: Gresesc daca presupun ca el este vinovatul? As prefera sa incerc sa rezolv eu problema, sa nu-l mai trimit pe taica-miu la service. Orice parere e binevenita. Erata: Inculpatul nu se numeste "senzor" ci "sonda" de temperatura apa, dupa cate observ, si ar fi asta: https://www.piesenet.ro/Sonda-Temperatura-Apa-Logan-1.4-1.6-1.6Valve?keyword=sonda%20temperatura&category_id=0 Este cel din poza mea de mai sus? Ca nu sunt convins 100%... Link spre comentariu
yo9gcc Postat Iunie 24, 2017 Partajează Postat Iunie 24, 2017 Si eu presupun ca tot senzorul ar fi defect, mai ales ca la bord iti arata doar 2 linii iar in realitate este mai mare. Si atat timp cat calculatorului nu ii ajunge informatia ca ar fi temperatura mare automat nu ii da comanda ventilatorului sa plece. Si este normal ca el sa plece cand ii dai drumul la AC. Link spre comentariu
Marian Postat Iunie 24, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 24, 2017 Am editat ulterior mai sus. Pare ca se numeste sonda, am gasit-o la un magazin, pretul pare ok, dar locatia sa nu mi-e clara, in principiu ala indicat in poza de mai sus ar trebui sa fie, dar nu-s sigur de aia intreb... Link spre comentariu
validae Postat Iunie 24, 2017 Partajează Postat Iunie 24, 2017 Ai verificat să nu se fi întrerupt cablul pe traseu, sau să nu fie probleme chiar cu mufa ? Poate e oxidată și contactul imperfect induce erori grosolane...dar nu e deloc normal să funcționeze ventilatorul radiatorului numai odată cu AC-ul. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 24, 2017 Partajează Postat Iunie 24, 2017 (editat) @marian, Am si eu un Logan de 1,6 pe benzina. La mine electroventilatorul, porneste cind antigelul ajunge la o anumita temperatura, fara sa pornesc si aerul conditionat. De multe ori a pornit dupa ce am ajuns acasa si am oprit motorul. Editat Iunie 24, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
yo9gcc Postat Iunie 24, 2017 Partajează Postat Iunie 24, 2017 Cand dai drumul la aer conditionat el nu mai tine cont de temperatura antigelului si porneste ventilatorul ca si cum ar fi un strap pe senzorul de temperatura. Momentan nu stiu sigur este intuneric si nu vad la masina dar la alte tipuri de masini exista senzorul direct pe radiator si el da comanda in functie de temperatura antigelului din radiator, nu de la motor. Link spre comentariu
Marian Postat Iunie 24, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 24, 2017 Validae ce anume sa verific daca eu nu saunt sigur unde e sonda aia? Geo stiu ca porneste la o anumita temperatura, numai ca am spus deja, am masurat 95*C intre elementii radiatorului si ventilatorul nu a pornit, si am mai spus si ca la bord nu urca mai mult de 2 liniute. Nu stiu exact cand s-a defectat sonda aia ( daca e defecta ) dar stiu ca inainte indicatorul de bord urca si la 4 liniute ( ce-i drept, mai rar ), acuma insa apa clocoteste dar pe bord tot 2 liniute raman, si n-are cum sa fie normal asa. Asta ar fi sonda cred: https://www.piesenet.ro/Sonda-Temperatura-Apa-Logan-1.4-1.6-1.6Valve?keyword=sonda%20temperatura&category_id=0 Link spre comentariu
yo9gcc Postat Iunie 24, 2017 Partajează Postat Iunie 24, 2017 (editat) Sonda de apa este deasupra cutiei de viteza lateral, daca scoti mufa de acolo trebuie sa porneasca automat ventilatorul, daca porneste e posibil corodare contacte la mufa sau defecta sonda. Daca scoti mufa si se aude un tacanit de releu si tot nu porneste posibil releul defect. Toate testele cu motorul pornit. Editat Iunie 24, 2017 de yo9gcc Link spre comentariu
yo9hrb Postat Iunie 24, 2017 Partajează Postat Iunie 24, 2017 Eu am patit chestia cu oxidarea, dar imi arata 6 liniute la bord. In acel moment avea 105 grade la chiuloasa, masurat cu un termometru de laborator. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 24, 2017 Partajează Postat Iunie 24, 2017 Experienta mea a fost urmatoarea: In urma unei interventii mesterii au inversat culpa de la motoventilator cu cea de la rezistenta. Sint identice la mine doar culoarea ar trebui sa fie diferita, la motoventilator cred ca`i verde iar rezistenta e neagra. Sa fie verde`n verde si negru in negru. Cind a intrat treapta 2`a a ars siguranta termica. Verifica sa nu ai ceva incurcat la cup;e si apoi verifica si sonda, daca ai constanta indicatia e posibil sa fie si acolo o problema. 1 Link spre comentariu
Marian Postat Iunie 24, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 24, 2017 Am consultat manualul de service logan si intr-adevar sonda de temperatura e cea de deasupra senzorului de turatie ( senzorul de pe volanta ), aia indicata in poza din prima postare de aici. Tot in manual am gasit ca se poate decupla mufa cu motorul pornit si verifica daca asa ventilatorul porneste, si asa se intampla, ventilatorul porneste indata. Mufa arata ok, adica nu-i oxidata, nu are probleme mecanice ( deformari sau lovituri sau altele de genul ), deci ramane ca singura explicatie sonda in sine. Acuma stiu ce trebui sa comand si o voi face. LE: Mufele nu-s inversate, am gasit ceva si despre chestia asta in cautarile mele de azi, aia de la rezistenta este cu 3 fire, iar aia de la ventilator cu 2. Acolo din cate am vazut nu a fost umblat pana acum, deci mufele sunt fiecare la locul lor. Link spre comentariu
marius75 Postat Iunie 25, 2017 Partajează Postat Iunie 25, 2017 (editat) Eu inainte sa dau comanda, as desface sonda pentru inspectie, sa nu fie un defect cauzat de eventuale depuneri pe sonda (totusi indica doua linii in bord). Trebuie avut in vedere recuperarea lichidului de racire (lighean pus sub masina). Acum, depinde daca pentru 65 de lei esti dispus sa mai repari sau schimbi direct si stai linistit. Editat Iunie 25, 2017 de marius75 Link spre comentariu
Marian Postat Iunie 25, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 25, 2017 Se prea poate sa aiba depuneri, si acestea sa afecteze performantele senzorului, dar nu stiu cand a fost inlocuita acea sonda, nici macar daca a fost inlocuita vreodata, prefer sa pun una noua si asa cum bine spui, sa am liniste apoi. O sa inlocuiesc integral apoi si lichidul de racire. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 25, 2017 Partajează Postat Iunie 25, 2017 Se prea poate sa aiba depuneri, si acestea sa afecteze performantele senzorului, dar nu stiu cand a fost inlocuita acea sonda, nici macar daca a fost inlocuita vreodata, prefer sa pun una noua si asa cum bine spui, sa am liniste apoi. O sa inlocuiesc integral apoi si lichidul de racire. @ marian! Sincer, ma indoiesc sa ai depuneri pe senzor. Eu cred ca senzorul este defect. Daca ai completat lichidul de racire in vasul de expansiune cu antigel, n-ai de unde avea depuneri. Au trecut vremurile cind ,daca ramineai fara lichid de racire, completai cu apa din fintina,balta sau din șant. Motorul de la Dacia 1300, suporta ori ce fel de apa. Multi inlocuiau,vara,antigelul,cu apa chioara,motivind, ca racirea este mai buna. Numai tractoristii faceau asta. 1 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 25, 2017 Partajează Postat Iunie 25, 2017 La motoarele de tractor nu`i mare problema sa pui apa in loc de antigel, chiar e un pic mai bine, transferul termic e mai bun la apa decit la antigel. La cele moderne insa iti bati cuie in talpa, inclusiv la 1300, ai chiulasa de aluminiu care reactioneaza cu apa si produce oxid de aluminiu ... unul din cei mai buni abrazivi. Singurul loc in care poti avea probleme din cauza asta, si chiar ai, este pompa de apa, apare abraziune in zona de etansare si bineinteles pierderi de apa. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum