svsu Postat Iunie 22, 2017 Partajează Postat Iunie 22, 2017 As dori sa modific un hidrofor care are un motor de circa 1kw cu unul in curent continuu. As putea gasi undeva un astfel de motor, vis-a-vis de respectarea turatiei si dimensiuni ? Link spre comentariu
QQme Postat Iunie 22, 2017 Partajează Postat Iunie 22, 2017 Un demaror de autocamion la 24V,atentie consuma cam 100A. Link spre comentariu
svsu Postat Iunie 22, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 22, 2017 Dar are 1500 RPM? Link spre comentariu
QQme Postat Iunie 22, 2017 Partajează Postat Iunie 22, 2017 In sarcina da, in gol mult mai mare,ma refer la demar.tip vechi cu ex. serie, sunt mod. noi cu magneti si reductor ce au o turatie relativ constanta 1500-2000t/min.,,puteti cauta si modele la 12V dela auto diesel mai mari. problema este de a scoate axul in afara , alt scut cu rulment si cuplaj. Link spre comentariu
svsu Postat Iunie 22, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 22, 2017 Da, implica ceva bricolaj mecanic. Link spre comentariu
validae Postat Iunie 22, 2017 Partajează Postat Iunie 22, 2017 Cred că ar trebui să luați în considerare și regimul de funcționare al unui motor, demarorul este conceput să funcționeze un timp de ordinul secundelor- zecilor de secunde. Acolo e nevoie de un electromotor de cc care poate funcționa în regim continuu, un timp îndelungat (ventilat forțat și cu rulmenți, nu cu lagăre de fricțiune).... apoi treceți la modificările necesare funcționării pe hidrofor. Link spre comentariu
iop95 Postat Iunie 22, 2017 Partajează Postat Iunie 22, 2017 Care este motivul schimbarii cu motor de cc? Cu perii/fara perii? Cum se va face alimentarea? Din ce sursa? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 22, 2017 Partajează Postat Iunie 22, 2017 (editat) Probabil ca prin apropiere nu exista retea de CA. Se gindeste ca un motor de CC alimentat de la baterie auto,o sa-l ajute. Alta explicatie nu-i. Editat Iunie 22, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
QQme Postat Iunie 22, 2017 Partajează Postat Iunie 22, 2017 Daca este ventilat puternic,poate functiona mult timp,asa este, ambele lagare pe rulmenti,numai acumulatorul nu tine,la un kart tinea 15 min. Link spre comentariu
svsu Postat Iunie 23, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 23, 2017 Care este motivul schimbarii cu motor de cc? Cu perii/fara perii? Cum se va face alimentarea? Din ce sursa? Am pene lungi de curent. As instala un off grid solar doar pentru acest motor. Link spre comentariu
iop95 Postat Iunie 23, 2017 Partajează Postat Iunie 23, 2017 Cred ca e mai simplu si mai ieftin sa folositi un UPS cu ceva adaptari pe parte de cc (daca e cazul) si eventual rezistente limitare curent de pornire + relee, functie de putere UPS vs motor. Sau un invertor cu soft-start. Ce tip de motor e acum / ce turatie are? De regula puterea necesara este undeva la 70-85% din cea inscrisa pe motor, ca putere nominala, functie de ce s-a ales/gasit standard la proiectare. Un motor de cc de 1kW la 12 sau 24V nu e cred ca e ieftin sau usor de adaptat. Costul cablurilor / pierderile ohmice vor fi destul de mari la 100-120A... Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 23, 2017 Partajează Postat Iunie 23, 2017 (editat) Trebuie folosit un invertor si motorul actual. La puterea aceea apar complicatii mari daca se foloseste tensiune mica. Exista motoare si la 48 vcc. Orice solutie cu cc e costisitoare. Exista motoare universale care merg si in cc si in ca. Puteti incerca si cu acelea, dar trebuie sa aveti tensiune mare pt ele >>> serie mare de acumulatori si tot nu renteaza. Sustin ideea unui invertor puternic si tensiune de intrare cat mai mare. O sa va cam coste bateriile. Alta solutie ar fi un bazin automatizat care sa stea mereu plin, Daca aveti un stoc de apa de 1000 l, cat timp nu e curent apa o sa va vina prin cadere, cand revine, automatizarea il va umple. Poate va ajuta si aceasta solutie tehnica. Bazinul trebuie sa fie ca cel de wc, nimic mai mult, doar ca de dimensiunea nevoilor dvs. Automatizarea electrica poate sa lipseasca daca aveti un robinet cu flotor in care aveti incredere ca inchide bine ca sa opreasca hidroforul si nu zboara din instalatie. Cred ca un back-up de apa e mai ieftin decat un back-up de curent. Editat Iunie 23, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 23, 2017 Partajează Postat Iunie 23, 2017 (editat) Ideea cu bazinul este cea mai potrivita. Cind este curent bazinul poate fi umplut,apa stocata-n bazin putind fi folosita la nevoie. In felul asta poate fi folosit un motor de hidrofor pentru a umple bazinul. Pretul unui motor(monofazic) de hidrofor este destul de ieftin. Am si eu unul cumparat de la ''rusi''(moldoveni de peste Prut) si ma slujeste de peste 5 ani. Periodic o bine sa-l demontezi,sa-i verifici rulmentii si ce-i mai important,presetupa. Schimbarea la timp a rulmentilor si a presetupei te scuteste de surprize. Deasemenea e bine ca sa aplici vaselina pe axul motorului ,partea de la rulmentul dinspre turbina si pina la turbina Fiind tot timpul in apa, rugineste,ducind la distrugerea presetupei si inundarea motorului, cu consecinte nu tocmai placute. Editat Iunie 23, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 23, 2017 Partajează Postat Iunie 23, 2017 Bazinul e bun,dar in functie de scopul acelui stoc de apa,poate fi o solutie sau inca o problema.E destul de anevoios sa faci o igienizare corespunzatoare si la timp unui bazin de 1000 l daca asta se impune. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 23, 2017 Partajează Postat Iunie 23, 2017 A fost o cifra inaintata de mine nestiind nici la ce ii serveste apa. Daca e pt baut/ spalat vase si penele de curent sunt sub o ora, 20/30 de litri sunt de ajuns. Un butoias, un acvariu sunt ok. Poate avea 2, unul in serviciu si unul curat tot timpul. O izolatie termica e necesara uneori. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum