Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

un plus de C.P. pe dacie


Vizitator sacral

Postări Recomandate

""trebuie "taiat" curentul de excitatie al alternatorului""", dar ma repet nu puneti releul de intrerupere pe firul de excitatie care iese din releu si duce la alternator , ci intrerupeti "B+" nu "DF" adica sa taie alimentarea releului de incarcare , si totul va fi ok , .....Dar toate "trasnaile" astea le faceti pe riscul si banii vostrii......... 8)

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 47
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • margarit2001

    8

  • ghettoman

    4

  • i0nutzb

    3

  • adrian_pintea

    3

Vizitator mariuscta

Vrei putere de la dacie?Anuleaza paletul de pe pompa de apa si monteaza un electro ventilator cu termoclupa.Anuleaze filtrul de ulei si monteaza in loc o reductie pentru un radiator de ulei(merge unul de olcit)Toarna o galerie de admisie noua sa poti monta un carburator dublu corp(lada volvo)poti lua de pe volvo 343 tot ansamblul de galerie admisie +evacuareSchimba axa cu came cu una de simca 1300(trbuie doar putin strunjita)are timpi de diagrama mai buniSchimba supapele cu unele de oltcit(sint mai mari in diametru si nu se ard asa usor)usurezi admisia si evacuarea Rectifica din chiuloasa 2,5 mm(micsorezi camera) si o garnitura de chiuloasa de 1mmRedu din lungimea amortizoarelor fata si spate(ptr stabilitate) Monteaza bari stabilizatoare tratate (sau cite doua pe spate )Capete de directie pe nuca nu pe bucsi de cauciucSchimba vitezometrul ca 180 nu-ti va mai ajungeCu modificarile astea ajungi cam la 90cai putere Daca ai de unde sa faci rost de o chiuloasa completa de r5tubo cu tot cu turbina si radiatorul de ulei aferent cu o singura mica modificare se poate pune pe dacie cu motor 1400(se scimba locul pompei de apa cu capacul cu sondele de avarie temp)Cu turbo puterea creste cam la 120cai Apropo cu modificarile astea ii spui la bmw puturosuleAtentie motorul de 1400 duce in primul caz cam 50000 de km, iar in al doilea cam 5000(cinci mii) planetarele le inozi si usile se deschid sau raman intepenite consumul ajunge pe la 12-15 litri la100Cu astfel de modificari se alerga in raliuri prin ani80

Link spre comentariu

hai sa va mai zic si yo ceva:

 

-intr-adevar e bine sa se scoata elicea de la pompa de apa insa e mai bine daca se foloseste un control al electroventilatorului mai riguros

(vara trecuta am vazut la unele masini de raliu ceva de genu-niste mici aspresoare care aruncau apa-cu debit proportional cu turatia, pe radiator)

-montarea in locul filtrului de ulei a unui racord pentru un radiator de ulei si filtrul propriuzis- nu e bine sa se elimine filtrul si mai ales trebuie sa fie modificata si pompa

-un carburator dublu corp nova sau oltcit bine reglat, unu de renault sau un dellorto sau solex-din ala dublu corp bicameral orizontal(cate o camera pe cilindru) - din alea care se foloseau pe ursuletzi bineinteles pe o galerie fabricata corespunzator

-o aprindere performanta-ceva cu acumulare capacitiva,senzor in loc de platina cu bujii cu capu lung (daca e posibil si multielectrod)

- o evacuare rapida, nu neaparat zgomotoasa

asta daca nu vreti sa umblati in motor

 

ca daca vreti...

 

-se rectifica chiulasa max 3.5mm( nu e bine prea mult pt. ca o sa se realizeze o compresie prea mare)

-schimbare supape cu unele mai mari in acelasi timp realizandu-se si o schimbare a arcurilor cu unele mai tari(in cel mai rau caz se monteaza o saiba sub arc vechi in caz ca nu aveti altele)

-se usureaza bielele

-se lustruiesc pistoanele

-se lustruiesc galeriile

-se schimba axul cu came cu unu cu inaltimea de ridicare mai mare (nu recomand un ax prea "extrem" fata de cel obisnuit pentru ca la turatii joase motorul are o functionare incontinua si cu multe detonatii)

 

acum depinde si de scopul in care vreti sa folositi masina- daca vreti o dacie de plimbare putin mai sprintena decat celelalte e de ajuns sa faceti ce e pana aici

 

daca vreti mai mult:

-se lustruiesc ingrijit canalele de admisie si evacuare pentru evitarea formarii punctelor calde

-marirea scaunelor supapelor ceea ce atrage folosirea unor supape mai mari, cu arcuri mai tari cu max 30% pentru ca tachetul sa urmareasca mai bine profilul camei la turatii mari

-bielele se usureaza si se lustruiesc

-un set motor de la mahle sau de la setcar cu pistoane usurate

-vibrochen usurat, echilibrat si slefuit

-se monteaza un ax cu came "impins"

-intinzator si lant de distributie mai trainic sachs

-se usureaza volanta si se echilibreaza-cei cu dacii mai noi pot sa foloseasca una de 1300

-se modifica cutia- se pune un grup conic scurt

-telescoape billstein sport si arcuri de fata taiate 2 spire sau de renault trafic

-discuri ventilate pe fata, punte cu discuri pe spate - de la modele renault 18 t

-evacuare inox putin supradimensionata fara tobe(daca se doreste reducerea zgomotului se monteaza o toba finala - toba de mijloc de la un golf gti)

-capote din fibra de sticla si/sau carbon

 

-cu ce v-am zis acum in ultima parte se realizeaza o dacie aproape de vtm 7-8sec suta

in mai putine cuvinte nu e o masina de plimbat fetele

zic asta pentru ca in primul rand o sa consume mult, la turatii mici o sa mearga numai tremurand si bubuind si abia o sa traga, abia dupa 3500-4000rpm o sa manace asfaltul

 

ce bine ar fi daca s-ar mai fabrica chitul asta de upgrade de la r12 la r12g

http://www.aussiefrogs.com/forum/attach ... entid=1971

 

PS puteti sa va luati softul dyno2000,bagati parametrii motorului si va apucati de optimizat

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

La banii astia vinzi jaful mioritic fabricat din otel din care altii fabrica cuie si pistoane din aluminiu atat de bun de parca ar fi fost turnate de tigani in matrita de lut si-ti iei (de ex.) un Astra F GSI sau un VW Golf 2 GTI, cu care se poate concepe cate o "plimbare sprintena" si fara 50 de kg de scule si piese de schimb de tot felul in portbagaj...Daciei AI AJUNG cei 54 de cai "oficiali" (de fapr vreo 45-48 reali...) restul nu, ca "nu poate sa ii duca" :roll:

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

vad ca au ajus si aicia tunarii....care pun bujii mai lungi in camerele de ardere pana nestiind ca ele au fost gindite pentru alcevausuratul bielelor si al pistoanelor presupune un service bine utilita pentru ca le dupaia trebuie echilibrate...si nu e vb de gramaj e vb ca il dezechilibratzimam uitat dupa pata calda pe galerie de am alcrimat...poate te referi la micsoarrea frecarii amesteculuiprin galeria de adminiede curiozitate...la vibrochen d ece umblii?sal faci mai compact? evacuarea nu s eface dupa ureche....se calculeaza dupa lungimea/diametrul conductei si unde vrei sa obtii maximul de puteredaca icalzesti amestecul scazi capacietatea de compresie....ai auzit de curiozitate de intercooler?poti sa freci la galeria aia cit vrei tu ca nu o sa obtzii o distributie de amestec egala....de accea s-au inventat carburile dublucorp sincron 2 per 2 cilnindrii sau chiar 1/cilindrucarburatoru nare nimic del lashi fara filtru...poate motoru ca s eumple uleiu cu praf din amestecu carburant si ii cretse uzura..alta chestie?ai auzit de ram tuning...shi tzeava aia are rolu ei.....exact cutia aia de parfum de vorbeai tu...nenea ala stia cevaaxele cu came mai rotunjite is pentru a tine deschis mai mult deschisa supapa in acest fel se mareste overlapul chestia cu alternatorul e intradeva valabila...a folosito marele nostru raliator..mult regretatul Petre Cristea.singurul roman cistigator al raliului monte carlo pe o mashina tunata de el.cum a aprocedat ? a slabit intinderea la curea de ventilator...inca s emai practica chestia...de cei acre stiu nu care aud ceva de la altzii...de obicei mai prosti ca ei si vreau si ei sa aplice...ca de..shia pus licurici pe stropitoarele de apa da tot nu trage mashina :lol: :lol: :lol: :lol: nu mai comparatzi renaultu gordini cu dacia..e diferentza d ela cer la pamint...suspensie , motor, frine, directzie...totul e diferit.nenea cu motoru de r12...ai macar idee ca chiulasa era d e aluminiu, avea supape in v, camera de ardere hemisferica...etc?continuatzi sa postatzi aberatatzii sa rida lumea de voi :lol: :lol: :lol: ma duc acuma sa caut pata calda pe galeria de admisie ca inca nu mie somn :lol: :lol: :lol:

Link spre comentariu

carburatoru nare nimic del lashi fara filtru...poate motoru ca s eumple uleiu cu praf din amestecu carburant si ii cretse uzura..alta chestie?ai auzit de ram tuning...shi tzeava aia are rolu ei.....exact cutia aia de parfum de vorbeai tu...nenea ala stia ceva

imi permit sa te contrazic...putina teorie: carburatorul ce face? amesteca AERUL cu CARBURANT (benzina) cu cat se face amestecul mai bine, cu atat arderea este mai buna ==> o PUTERE mai mare. la fel, daca tragi aer CALD, vei avea o putere mai mica, daca tragi aer RECE, vei avea un plus de putere. de ce credeti ca la unele masini exista o gaura in capota, taman pentru filtrul de aer? (exclus manelistii absurzi care isi baga o bucata de plastic de o calitate cel putin indoielnica pe capota, FARA sa decupeze nimic...)http://forum.izatech.ro/viewtopic.php?t=4846 contine cateva detalii dragute :twisted:
Link spre comentariu

carburatoru nare nimic del lashi fara filtru...poate motoru ca s eumple uleiu cu praf din amestecu carburant si ii cretse uzura..alta chestie?ai auzit de ram tuning...shi tzeava aia are rolu ei.....exact cutia aia de parfum de vorbeai tu...nenea ala stia ceva

imi permit sa te contrazic...putina teorie: carburatorul ce face? amesteca AERUL cu CARBURANT (benzina) cu cat se face amestecul mai bine, cu atat arderea este mai buna ==> o PUTERE mai mare. la fel, daca tragi aer CALD, vei avea o putere mai mica, daca tragi aer RECE, vei avea un plus de putere. de ce credeti ca la unele masini exista o gaura in capota, taman pentru filtrul de aer? (exclus manelistii absurzi care isi baga o bucata de plastic de o calitate cel putin indoielnica pe capota, FARA sa decupeze nimic...)http://forum.izatech.ro/viewtopic.php?t=4846 contine cateva detalii dragute :twisted:
chiar nu stiu ce legarura are uzura motorului datorata lipsei filtrului de aer cu faptul ca aerul e rece.....daca citeai cu atentie ce am scris observai ca am zis chiar sa nu se puna inca o pata calda la cardurator....si dadeam exemplul cu intercoolerul....asta fiind rostul lui ...sa raceasca amesteculai bauta cafeua dimineatza? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:p.s.....vezi ca ai raspuns si dincolo...eventual forwadeaza mesajul pe forumul de unde lai luat
Link spre comentariu

mea culpa :shock: nu am baut cafeaua de dimineata pentru ca nu beau cafea de fel :)oricum, eu am citit si am inteles cu totul altceva: ca nu capeti un plus de putere odata cu eliminarea filtrului de aer... sorry :roll:

Link spre comentariu
Vizitator Maris Silviu

Salut si uitati care e treaba cu decuplarea alternatorului! Un alternator de Dacia are o putere maxima electrica pe care o debiteaza de 500 W . 1 C.P. ( cal putere) = 736 W . Deci daca ai decupla complect alteratorul ( din punct de vedere electric, cand toti consumatori sunt conectati) vei avea o crestere de putere de maxim 0.67 CP, in nici un caz 5-6. Oricum eu nu cred ca alternatorul debiteaza constant acea putere electrica ci numai cand sunt toti consumatori cuplati, concluzia la mers normal ( adica nu toti consumatori cuplati) cresterea de putere va fi si mai mica. Oricum acei 0,67 CP nu o sa-i sesizezi nici in demaraj ,nici in consumul de benzina. Si daca creste puterea cu 0.67 CP, motorul va ceda acea putere in momentul cand va fi recuplat alternatorul, pentru a compensa energia pierduta de baterie in momentul cand alteratorul nu a lucrat, deci consum de benzina identic. Exemplul ca la relanti scade turatia motorului cand aprinzi farurile e adevarat ,dar complect irelevant. Motorul in relanti consuma exact atata putere cat e necesar invingerii frecarilor interne si alimentarii consumatorilor auxiliari ( pompe de apa benzina, ulei, ventilatoare daca exista, alternator, etc).Aceasta putere e foarte mica de 1,5-2 CP si e normal cand aprinzi farurile si mai ceri 150-200 W (depinzand de ce halogene ai) deci inca 0.27 CP motorul sa isi modifice turatia ( 0,27 au influenta asupra 1,5-2). Cand motorul e in sarcina ci furnizeaza 25-30-35 ..CP acea variatie de putere de 0.27 nu mai au nici o influenta supra turatiei motorului. Si degeaba decuplezi electric alternatorul ca pierderile lui mecanice raman ( frecari in rulmentii si cu aerul, si micul ventilator al alternatorului), si mai ales ramane acolo rotorului(masa lui in kg si momentul lui de inertie), pe care pierzi putere sa il accelerezi ( ai zis ca vrei sa decuplezi alteranatorul in demaraj) Deci eficienta decuplari alternatorului in demaraj, zero.

Link spre comentariu

Deci eficienta decuplari alternatorului in demaraj, zero.

gresit! Tinde spre zero... :lol: oricum, singurul mod in care puteti mari puterea motorului este sa umblati la el..oricum, pana una alta, de ce nu puneti pe masina numai usi de fibra (sunt mai usoare decat tabla, nu?) scoateti banchetele din spate, bordul. etc.. :twisted:
Link spre comentariu
Vizitator Maris Silviu

Da, ai dreptate tinde la zero :d Oricum ai avea un mai mare plus de putere daca ai conduce descultz si ai scoate manerele de la macaralele geamurilor usilor din spate ( prin scaderea greutatii automobilului) :wink: :lol: si nu risti sa "prajesti" nimic din instalatia electrica. :d

Link spre comentariu

bun sa zicem ca sunt de acord cu voi in privinta alternatoruluidar....la o ilegala nocturna am vazut masini care singeau luminile cand se dadeau...de ce oare?doar ce am fost la o etapa din raliul romaniei-de ce pe timp de noapte masinile pleaca la a I-a cu farurile stinse???-tot acolo-de ce dacia are buton de decuplare al alternatorului pe bord si de ce merge cu el decuplat ziua???...ca daca nici aia de la raliu nu stiu atunci CINE....PS tocmai ce mi-am facut un arbore cu came pe 270gr :d sunt curios cum o sa mearga

Link spre comentariu

bun sa zicem ca sunt de acord cu voi in privinta alternatoruluidar....la o ilegala nocturna am vazut masini care singeau luminile cand se dadeau...de ce oare?doar ce am fost la o etapa din raliul romaniei-de ce pe timp de noapte masinile pleaca la a I-a cu farurile stinse???-tot acolo-de ce dacia are buton de decuplare al alternatorului pe bord si de ce merge cu el decuplat ziua???...ca daca nici aia de la raliu nu stiu atunci CINE....PS tocmai ce mi-am facut un arbore cu came pe 270gr :d sunt curios cum o sa mearga

unde l-ai facut?la temeco?la ozun?si is curios....de ce 270g
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări