margarit2001 Postat Februarie 26, 2005 Partajează Postat Februarie 26, 2005 decuplarea alternatorului in perioadele de acceleratii e o realitate,metoda practicata mai ales la liniutze -ma gandesc ca dc nu era benefica nu se realiza ba' chiar am avut curiozitatea sa ma uit la cateva masini de raliu care aveau aceeasi optiune- decuplarea alternatorului PS nu e locul sa zic de asa ceva dar dc tot ati adus vorba ;) - cu o dacie se poate ajunge departe- uitati-va la francezi cu renault 12 gordini(versiunea sportiva a r12-dacia pt. cei care nu stiu), uitati-va la romashul asta: http://vega.unitbv.ro/~stanciu0/downloa ... acia11.jpg http://vega.unitbv.ro/~stanciu0/downloa ... acia12.jpg http://vega.unitbv.ro/~stanciu0/downloa ... acia13.jpg si lista poate continua........ Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Februarie 26, 2005 Partajează Postat Februarie 26, 2005 Groaznic... :cry: "Liniutele" = preocupare paguboasa de smecheras de cartier cu neuroni putini si neexersati... :!: Nu mai va agitati, orice ai face, Dacia tot Dacie ramane, decat sa ingropi banii in ea mai bine la aceeasi bani un Opel/VW second hand, cu motorul "tunat" din fabrica si macar proiectata recent, nu acum 40 de ani... :cry: Link spre comentariu
margarit2001 Postat Februarie 27, 2005 Partajează Postat Februarie 27, 2005 aici nu sunt de acord cu tine sorin6 daca esti in franta macar uita-te ce au facut francezii la r5,r12, sa nu mai zic de variantele gordini care in nus cate tari mai aveau putin si ajungeau de le faceau monument ;) du-te undeva si intereseaza-te de un r12 gordini- o sa-ti pice fata cand o sa vezi cat costa vre0 7k-8k$ ehhh ce zici de pretul asta pt. o masina din anii '80 oricum iti zic yo din experienta o dacie tunata bate orice masina sub 20k$ (la performante) ya uite-te aici: http://www.izatech.as.ro/margarit2001/bv77cox3.jpg PS stiu ca e o preocupare paguboasa insa fiecare cu pasaricile lui-cum tu te dai pe net si platesti pt asta altii fac altceva: se dau cu masinile, cu schiurile sau se duc la ....... si platesc pt. asta Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Februarie 27, 2005 Partajează Postat Februarie 27, 2005 Om bun, dar asta a fost acum circa 35 de ani... :wink: Ceea ce vreau sa insist e ca modelele R8 si R12 nu au lasat amintiri prea marcante aici, contrar a ceea ce se crede in general in RO, contrar altora (R4, Citroen 2CV, Peugeot DS, 404 si 205...)Pasiunea ta in ceea ce priveste masinile antice vechi si de demult e laudabila, dar... Dacia tot Dacie ramane, orice rahat din fibra i-ai agata pe tabla ei coapta inca din fabrica.Experienta? :wink: Cati ani ai :?: Iar motorul e din epoca de piatra... Link spre comentariu
margarit2001 Postat Februarie 28, 2005 Partajează Postat Februarie 28, 2005 sunt perfect de acord cu tine:"Dacia tot Dacie ramane, orice rahat din fibra i-ai agata pe tabla ei coapta inca din fabrica."insa aici nu era vb de asa ceva era vb. de o simpla modificare- si stii bine modificari peste modificari, optimizari peste optimizari poate scot un lucru mai bun(nu intotdeauna)insa chiar nu inteleg un lucru- dc atunci cand un strain modifica o dacie toata lumea se uita cu respect la el si la masina lui pe cand la noi esti "kitch"?!?!?!cat despre vechituri - chiar crezi ca o masina veche e buna de aruncat documentaza-te si u undeva si vezi ce putine masini din prezent se ridica la nivelul celora din trecut oricum n-are rost sa discutam aici despre asa ceva ca nu e locul PS sunt mic si pitic si prin lume tot umblat Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Februarie 28, 2005 Partajează Postat Februarie 28, 2005 Nu e adevarat, Kitchul e vazut peste tot la fel... Uite si dovada :wink: http://www.chez.com/jacky/ Deci nu are rostul sa te crezi "persecutat" Parerea mea e ca nu e de loc lucrativ sa-ti bagi nasul intr-o Dacie 1300, dar nimeni nu te impiedica sa o faci... Optimizari pe un astfel de tip de motor sunt practic imposibile, atat de proasta si inconstanta e calitatea fabricatiei. Ceea ce ar fi de facut s-ar rezuma la asta: - aprindere electronica - dispozitiv de relanti fortat - schimbare carburator cu un dublu corp de R12TS sau R15 TL (dar nu aici pe forum :wink: ) etc, etc, etc dar de aici totul depaseste pretul de achizitie a epavei... PS: ghici ce meserie de baza am :wink: Iti mai dau ceva material de studiu: http://www.chez.com/jacky/images/cars/r12-2/droite.jpg http://www.chez.com/jacky/images/cars/r12-2/arr.jpg http://www.chez.com/jacky/images/cars/t ... /avant.jpg http://www.chez.com/jacky/images/cars/trabant-1/arr.jpg Link spre comentariu
margarit2001 Postat Martie 1, 2005 Partajează Postat Martie 1, 2005 pacat ca nu se vede materialul de studiu:(PS ti-as zice si yo ce meserie am si ce am facut pana acum da' nu-mi place sa ma laud Link spre comentariu
Vizitator DENON Postat Martie 1, 2005 Partajează Postat Martie 1, 2005 cu decuplarea alternatorului nu e o solutieo solutie care da rezultate ar fi urmatoarea : sa scoti elicea de la pompa de apa ( mananca 2-3 cai ) si sa pui un electroventilator , deci termostatatsi inca ceva , era un nene care facea axe cu came mai rotunjite pt deskiderea mai buna a supapeloralta solutie care reduce consumul e cu o bucata de tzeava de retur bagata prin radiator - incalzeste benzina si deci se aprinde mai repedealta solutie : ciocul ala de shpritz din carb ( se vede cand dai jos burlanul care vine de la filtrul de aer ) ai putea sai maresti gaurica , astfel incat sa picure mai multa benzina la acceleratiealta solutie :lol: : am vazut la cineva pus pe carburator o cutie de straight ( da.. cutie de parfum ) , cutie care are aprox acelasi litraj ca si motorul de 1400 ; cutia face legatura intre burlanul de filtru de aer si carb Link spre comentariu
al_ex Postat Martie 1, 2005 Partajează Postat Martie 1, 2005 alta solutie care reduce consumul e cu o bucata de tzeava de retur bagata prin radiator - incalzeste benzina si deci se aprinde mai repedeEu zic sa bage omul direct benzina in loc de antigel, nici nu ingheatza si o sa fie numai buna de ars... Acum serios, nu invatati omul la prostii, ca il aveti pe constiinta dupa aia Toate traseele de benzina din orice motor sint duse cit mai departe de surse de caldura, probabil este un motiv bun pentru asta (?) Link spre comentariu
Vizitator DENON Postat Martie 1, 2005 Partajează Postat Martie 1, 2005 sau... vrei linutze... baga benzina de 98 alta solutie : filtru de aer pe ulei ( no restriction ) sau... cand vrei sa te dai cu baietii scoti de tot burlanul de la filtrul de aer ( si faci un mic reglaj la amestec din surubul de aer ( ala cu arc ) ) dar sa nu mergi mult timp cu el asa ca nu face bine la carb Link spre comentariu
Vizitator DENON Postat Martie 1, 2005 Partajează Postat Martie 1, 2005 eu am avut la masina asa ceva si multi altii au ; taximetristii faceau modificarile astea inainte cand mergeau pe benzina ;) ( reduce consumul cu maxim 2 litri % ) Link spre comentariu
Vizitator DENON Postat Martie 1, 2005 Partajează Postat Martie 1, 2005 alta chestie ce ai mai putea face-carbul e chiar deasupra cotului de la galerie , ei bine poti gauri cotul ala chiar pe "coltzul" lui si pui acolo un cilindru plin de cupru ( inchipuieti un nasture mai mare si mai gros din cupru ) ; ala se incinge si incalzeste amestecul care trece exact pe langa el- ai putea demonta galeria si sa lustruiesti partea de admisie ; daca te uiti la una desfacuta de pe motor vei vedea ca e foarte poroasa , franeaza foarte mult distributia amestecului la toti cei 4 cilindri ; 2 cu 3 primesc amestecul cel mai bogat , dar 1 si 4 mai putinpostez conescutiv pt ca nu imi vine in minte pe loc tot ce stiu Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Martie 1, 2005 Partajează Postat Martie 1, 2005 pacat ca nu se vede materialul de studiu:(PS ti-as zice si yo ce meserie am si ce am facut pana acum da' nu-mi place sa ma laud*Incep eu, inginer in motoare cu ardere interna, 1996, Timisoara, verificabil :wink:Mai serios, Dacia are o "vechime morala" de peste 50 de ani, nu zic (nici pe departe) ca nu e ABSOLUT nimic de facut, dar... tot Dacie ramane... :wink: Link spre comentariu
margarit2001 Postat Martie 1, 2005 Partajează Postat Martie 1, 2005 ce imi ziceti voi aici faceam la inceputul liceului - acu o caruta de aniam tot facut si desfacut la un motor de dacie- tot ce mi-a trecut mie si altora prin capnu duc lipsa de idei si nici de mijloace de realizareups stai ca am gresit forumul ;)daca tot sunteti dornici de o discutie pe tema asta haideti sa bagam un post la diverse ca aici nus cate ne mai suporta moderatoru PS or fi optimizarile la acest tip de motor imposibile da' yo tot ma uit cu uimire la motorul de r12g Link spre comentariu
Vizitator d.androi Postat Martie 7, 2005 Partajează Postat Martie 7, 2005 trebuie "taiat" curentul de excitatie al alternatorului(un intrerupator in serie cu regulatorul de incarcare) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum