Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Inca unul ... partea a doua


Postări Recomandate

Vizitator viobio

Poate pune pe yt cineva un film cu zborul, sunt mulți care filmează asemenea mitinguri aviatice, pină atunci rămânem doar cu comentarii. Cred că comisia de ancheta deja știe cauza catastrofei. 

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 20 minute, elmar a spus:

Tocmai că se întâmplă ...și de aceea nu e bine să se ”întindă” la maxim coarda ...Poate va ține o dată, de două ori ...de o sută de ori ...totuși se va rupe o dată ...e inevitabil!

Încă nu s-a descoperit motorul perfect ... care să răspundă perfect comenzilor pilotului!Și chiar dacă s-ar comporta perfect, tot pot apărea erori de pilotaj, curenți de aer care te-ar putea surprinde și te-ar face să nu mai poți redresa avionul ...mai ales că ai timp/spatiu extrem de mic!

De aceea e bine ca manevre de genul ăsta să fie evitate pe cât posibil...una era dacă avionul era la o mie,două de metri  înălțime ...și alta e când ai câtiva zeci de metri...ce să-i mai faci la acea înălțime? Și robot dacă ai fi și ai lua decizii la nano secundă și tot era prea târziu!

Dacă gindim asa ar trebui să se interzică mitingurile aviatice că există posibilitatea să îți cada avionul în cap, poate ar fi bine să se interzică și zborurile.... total să nu mai folosim avioane. 

Link spre comentariu

Aia e doar o animatie facuta din poza de sus. Zborul la viteza mica cu botul ridicat se numeste harrier si cu un supersonic se face la o altitudine suficient de mare care sa permita redresarea in caz de angajare, sau sa-i permita pilotului sa se catapulteze. Nu cred ca e vreun pilot suficient de inconstient ca sa incerce un low-pass in harrier cu un supersonic monomotor la un miting aviatic desfasurat in plin Baragan unde e plin de pasari. E foarte posibil sa fi aspirat pasari in compresor la executarea virajului de aliniere cu pista, altitudinea mica nepermitandu-i catapultarea. Fiind in viraj, a pierdut viteza (mig-ul 21 pierde muta viteza pe viraj). 

Aici un low-pass misto ,cu mig-21 in Romania

 

Link spre comentariu
Acum 21 minute, Faust2018 a spus:

Dacă gindim asa ar trebui să se interzică mitingurile aviatice că există posibilitatea să îți cada avionul în cap, poate ar fi bine să se interzică și zborurile.... total să nu mai folosim avioane. 

Zborul e periculos ...cum e și șofatul ... sau mai simplu, alergatul ... te împiedici și adio mamă!

Asta nu înseamnă că nu trebuie să mai faci astfel de lucruri...NU!Trebuie să fii mai atent și să îți ei ceva măsuri de precauție  ...

Astfel de incidente s-au tot înțâmplat și ar fi trebuit să se țină seama de riscurile la care se supun!

La fel cum la automobile se recomantă viteză redusă  în limita reflexelor comune ale omului ...așa și avioanele (mai ales pe timp de pace) ar trebui să aibă niște reguli stricte ...de la care piloții,  nu ar trebui să se abată!

Din păcate, mulți nu vor să facă decât spectacol...și mai ales că aceste avioane sunt considerate deja ”casate” nu-i prea interesează  dacă vor da cu ele de pământ!Pun pariu că pe un F16 nu vor face aceleași figuri ...cel puțin, până vor fi considerate  și astea învechite și bune de casare!

Editat de elmar
Link spre comentariu
Acum 3 ore, MLGore a spus:

Aia e doar o animatie facuta din poza de sus. Zborul la viteza mica cu botul ridicat se numeste harrier

 

 

Nu era în harrier a pus cineva mai sus un video mai complet.

https://www.publika.md/cursa-mortii-din-romania-imagini-cu-momentul-prabusirii-avionului-mig-21-lancer-video_3012073.html

Viteza minimă stall speed ar trebui să fie 260 kmh la unghi sub 20 grade

https://www.slideshare.net/mishanbgd/mi-g-21-and-fighter-maneuverability-in-todays-terms

din ce se vede pare să zboare înclinat pe aripa stângă, poziția asta plus zborul foarte apropiat de viteza limită a dus avionul în zona de pierdere a portanței, uite un link spre un accident mai vechi petrecut în condiții asemănătoare.

https://iar99soim.blogspot.com/2014/12/s-001.html

Link spre comentariu

Eu nu am spus ca era in harrier , cineva spunea mai sus ca ar fi incercat un low pass la viteza mica si s-a angajat. Nu cred ca un pilot experimentat ar incerca asa ceva, cel putin nu cu un supersonic monomotor. In film (eu cred ca filmul e doar o animatie facuta din pozele de la fata locului) avionul era condamnat deja, nu cred ca incerca low pass la 15m la un miting aviatic.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, elmar a spus:

Eu am impresia că avionul agață cu aripa (care e spre pământ) ceva, un cablu de rețea electrică...

 

Si mie mi sa părut că a dat într-o eoliană dar alea clar sunt mult în spate, văd că sunt acolo balizele de cap de pistă și o antenă parabolica pe un stâlp, oare stâlpul ala nu avea ancoraje ?

 

 

cabluri.JPG

balize2.JPG

Editat de eugenius
Link spre comentariu

Am observat că deja presa îl scoate erou deoarece ar fi evitat mulțimea, păi dacă problema ar fi fost limita de viteză nu mai putea oricum evita nimic fiindcă nu îi mai răspundea comenzile, oricum este interesant de observat cum în general la accidente aeriene mortale mai întâi pilotul este prezentat ca un erou, specialist ultracalificat cu experiență, etc și vine mai târziu concluzia comisiei de anchetă, suficient de târziu ca lucrurile să se "răcească" și spune că a fost eroare umană. Se deplasa pe direcția pistei dincolo de ea fiindcă probabil așa era planificat din motive de siguranță.

Link spre comentariu
16 hours ago, Faust2018 said:

De ce se uita unii la avioane.... 

Pentru că sunt pasionați, la fel cum poate și tu ai o pasiune, poate că alții acceptă pasiunea ta și o respectă. Încearcă să respecți pasiunile altora, lor nu li se pare aiurea pasiunea ta. 

Pai si eu sunt pasionat de aviatie...suficient incat sa zbor cu avionul chiar daca nu e musai nevoie.:rade:

Dar, ca sa ma holbez la avioane ar fi ca si cum dumneata care vad pe forum ca ai masini bune, ai sta pe marginea soselei si te-ai uita la masini!!!

Looping-urile si alte figuri aeriene nu ma incanta deloc, respect un avion dupa altitudinea si viteza pe care o poate atinge, dupa numarul de pasageri pe care il poate duce...preferatul meu e Boeing 737-400, mecanica aripii, landing spoilerele si muzica pe care o fac cele doua motoare CFM-56 sunt foarte incitante.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări