Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Inca unul ... partea a doua


Postări Recomandate

Eu zic ca avionul ala e depasit rau,indiferent cat de mult si de bine e repearat e depasit de ani si tehnologic vorbind,e ca si cand te-ai intrece cu dacia 1310 fabricata acum 20 de ani,tot rabla ramane ,pacat de pilot totusi!

Link spre comentariu
29 minutes ago, elmar said:

N-a tras nimeni nici o concluzie...sunt presupuneri!

Concluziile le vor face anchetatorii.

 

Ca de obicei, se va spune ca pilotul a fost de vina, aparatele de zbor sunt bune, reparate si verificate de catre "specialisti militari".
Nu dau doi bani pe concluziile "Mai marilor aviatiei militare romanesti", ar face bine sa se uite mai mult pe National Geographic Channel la Dezastre în aer.

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 26 minute, maresaldeflota a spus:

Eu zic ca avionul ala e depasit rau,indiferent cat de mult si de bine e repearat e depasit de ani si tehnologic vorbind,e ca si cand te-ai intrece cu dacia 1310 fabricata acum 20 de ani,tot rabla ramane ,pacat de pilot totusi!

Asta este părerea ta,totuși nu uita că încă zboară avioane fabricate în anii 40. Așa să ne dăm cu părerea fără a cunoaste.... este simplu... ca la fotbal. 

Link spre comentariu

 N-am inteles niciodata pe cei care aleg sa-si petreaca cateva ore dintr-un week-end, stand pe camp in soare cu capul sucit in sus, uitandu-se dupa avioane...asta mai era de inteles prin 1910, dar in 2018 imi pare aiurea rau! Cu 100 de euro iti iei un bilet la fereastra, si zbori tu insuti la 11.000 de metri, nu te uiti la altii cum zboara, si se dau peste cap la 3-400 de metri.

 

Link spre comentariu
Acum 26 minute, Faust2018 a spus:

Asta este părerea ta,totuși nu uita că încă zboară avioane fabricate în anii 40. Așa să ne dăm cu părerea fără a cunoaste.... este simplu... ca la fotbal. 

Si dacia mergea si era reparata :rade:,nu am zis ca nu zboara doar ca sunt depasite sa nu mai zic piesele cu care sunt reparate ...Dar asta nu inseamna ca alea noi nu cad.

Vorbeam de dacie cand m-am urcat intr-o amarata de skoda mi se parea ca sunt intr-un mertan ,cam asa e si cu astea ,ar trebui pensionate luate unele mai noi si gata ,au cazut dealungul timpului o gramada de miguri in conditii cat de cat similiare ,ideea e ca nu a fost niciodata un avion perfomant mig-ul ,iar ca la orice lucru vechi cu caf schimbi piesele cu atat se departeaza de original il repari cat poti,dar nu mai e de el ,expira.Poate doar la muzeu cu el .Si as vrea sa zic ca doar astea cad cad la noi altele nu,dar nu avem altele tot vechituri,pana si f-urile alea tot vechi le-am luat.Evident ca nu am de unde si nici altii nu au cum sa stie de ce a picat asta acum,doar ca e depasit tehnologic ,nu cred ca poate cineva sa spuna ce bun avion avem cand nici la inceput nu era prea bun!

Ps pacat de pilot/piloti chiar sunt printre cei mai buni si mai ales de ce conditii au saracii!

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Acum 7 minute, Spitfire a spus:

 N-am inteles niciodata pe cei care aleg sa-si petreaca cateva ore dintr-un week-end, stand pe camp in soare cu capul sucit in sus, uitandu-se dupa avioane...asta mai era de inteles prin 1910, dar in 2018 imi pare aiurea rau! Cu 100 de euro iti iei un bilet la fereastra, si zbori tu insuti la 11.000 de metri, nu te uiti la altii cum zboara, si se dau peste cap la 3-400 de metri.

 

Specatcol ,unora le place,asa poti sa ii acuzi si pe aia care se uita la formula 1 si sucesc capu' cand la stanga cand la dreapta,daca le place ce ai cu ei ,si la f1 s-au intamplat accidente si tot se duc la f1 oamenii,de ce nu ii intrebi si pe aia de ce nu isi cpara masini decat sa se uite la f1! Aacuma normal ca e riscant ca poate sa iti pice avionu in cap:56 dar asa poti sa mori si le strada baga unu viteza mai mare iti sare o piatra si aia e...

Link spre comentariu

Eu cred ca vinovatii sunt de fapt comandantii care permit astfel de manevre periculoase. Daca ai vazut ca este o problema si avionul nu raspunde bine la zbor de foarte joasa altitudine (cativa zeci de metri altitudine) cu viteza redusa trebuia sa interzici astfel de manevre. 

Eu cred ca exista o "intrecere prosteasca" (promovata de sefi) de a se impinge inainte limita imposibilului.

Ca spectator poate te incanta sa vezi Pugachev's Cobra:

https://www.youtube.com/watch?v=DtUWlAIsLrQ 

dar cineva cu capul pe umeri isi da seama imediat ca aceasta manevra nu-i de absolut nici un folos intr-un combat aerian. 

Link spre comentariu
Vizitator viobio
1 oră în urmă, Spitfire a spus:

 N-am inteles niciodata pe cei care aleg sa-si petreaca cateva ore dintr-un week-end, stand pe camp in soare cu capul sucit in sus, uitandu-se dupa avioane...asta mai era de inteles prin 1910, dar in 2018 imi pare aiurea rau! Cu 100 de euro iti iei un bilet la fereastra, si zbori tu insuti la 11.000 de metri, nu te uiti la altii cum zboara, si se dau peste cap la 3-400 de metri.

 

De ce se uita unii la avioane.... 

Pentru că sunt pasionați, la fel cum poate și tu ai o pasiune, poate că alții acceptă pasiunea ta și o respectă. Încearcă să respecți pasiunile altora, lor nu li se pare aiurea pasiunea ta. 

Link spre comentariu
37 minutes ago, adrian_pic said:

Eu cred ca vinovatii sunt de fapt comandantii care permit astfel de manevre periculoase.

 

Sunt mai multi !!! Mitingul aviatic s-a suprapus cu o misiune de antrenament cu o aeronava proasta verificata de "specialisti militari"!!!

Link spre comentariu
Vizitator viobio

Mareșale, cind a apărut Mig21 nu a fost un avion performant, a fost foarte performant, avionul a fost cel mai vindut model de avion rusesc, la ora actuală sunt puține avioane care ating viteza lui, normal....in timp au apărut arme de bord din ce în ce mai sofisticate și nu se mai pune mare bază pe viteză. Legat de vechituri, ori că citesc ce scriu unii pe aici, ori ca vad un reportaj din media este același lucru, adică vorbe aruncate aiurea. Un avion dacă nu are probleme de structura poate zbura o perioadă foarte lunga, motoarele se schimbă la perioade de timp bine stabilite de producător, restul agregatelor se verifică la singe înainte de zbor și la anumite perioade stabilite și notate în cartea tehnică a avionului. Cunosc foarte bine toate astea pentru ca am făcut armata la aviație, o perioadă am petrecut-o la "hangar" zilnic vedeam ce înseamnă întreținerea și mentenanta unui avion, de exemplu în bordul avionului există multă electronică, la 21 este hibridă, tuburi +tranzistori (în 1989..1990) tuburile se schimbau la un nr de ore chiar dacă sa zicem stația radio functiona perfect, la fel se schimbau și anunite subansamble din avion, chiar dacă încă funcționau. 

La avioanele private, pentru că au foarte mulți asa ceva, nu te ridici de la sol dacă avionul a depășit revizia periodică cu o ora! 

 

Acum 2 minute, alcon a spus:

 

Sunt mai multi !!! Mitingul aviatic s-a suprapus cu o misiune de antrenament cu o aeronava proasta verificata de "specialisti militari"!!!

Unde ai citit asta? 

Acum 5 minute, alcon a spus:

 

Sunt mai multi !!! Mitingul aviatic s-a suprapus cu o misiune de antrenament cu o aeronava proasta verificata de "specialisti militari"!!!

Unde ai citit asta? 

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 1 minut, alcon a spus:

Si daca e performant, si inlocuiesti un popnit de 4 cu unul de 3,5, si uiti sa pui un splint la o piulita, ce se intampla?

Se intimplă și erori tehnice... 

Link spre comentariu
Vizitator viobio

https://www.publika.md/cursa-mortii-din-romania-imagini-cu-momentul-prabusirii-avionului-mig-21-lancer-video_3012073.html

Filmul cu avionul cind se lovește de sol, este înclinat pe planul sting, din acea poziție pilotul nu avea cum să se catapulteze, ar fi interesant dacă am vedea și ceva filme cu zborul avionului înainte de acel moment, poate avionul venea într-un viraj pe stinga coborit și pilotul nu a mai putut să-l controleze, din n motive.... 

Link spre comentariu
Acum 17 minute, Faust2018 a spus:

Se intimplă și erori tehnice... 

Tocmai că se întâmplă ...și de aceea nu e bine să se ”întindă” la maxim coarda ...Poate va ține o dată, de două ori ...de o sută de ori ...totuși se va rupe o dată ...e inevitabil!

Încă nu s-a descoperit motorul perfect ... care să răspundă perfect comenzilor pilotului!Și chiar dacă s-ar comporta perfect, tot pot apărea erori de pilotaj, curenți de aer care te-ar putea surprinde și te-ar face să nu mai poți redresa avionul ...mai ales că ai timp/spatiu extrem de mic!

De aceea e bine ca manevre de genul ăsta să fie evitate pe cât posibil...una era dacă avionul era la o mie,două de metri  înălțime ...și alta e când ai câtiva zeci de metri...ce să-i mai faci la acea înălțime? Și robot dacă ai fi și ai lua decizii la nano secundă și tot era prea târziu!

Editat de elmar
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări