gauss Postat Septembrie 14, 2018 Partajează Postat Septembrie 14, 2018 (editat) La " culoare " ... https://www.mediafax.ro/externe/bombardiere-strategice-rusesti-s-au-apropiat-la-80-de-kilometri-de-coastele-californiei-12743150 TU - 95 , un B - 52 mai slab ... Editat Septembrie 14, 2018 de gauss Link spre comentariu
alcon Postat Septembrie 14, 2018 Partajează Postat Septembrie 14, 2018 Ce model de B avea elicele montate invers? Link spre comentariu
adrian_pic Postat Septembrie 14, 2018 Partajează Postat Septembrie 14, 2018 B-36 Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 15, 2018 Partajează Postat Septembrie 15, 2018 (editat) Zece motoare , de doua feluri ( la final ... ) . Numai mecanic sa nu fii ... Si echipaj ... fara numar ! Dura un timp sa - i inveti pe toti ... ca la scoala ! Si zborul ... trebuia sa te barbieresti de 3 ori , sa nu te aresteze ( ca intrus ) la aterizare ... bucatarii , dormitoare , WC - uri ... avea pana si negri , era prea mare sa strice ceva ( semnificativ ) . Convair B 36 Peacemaker pdf Editat Septembrie 15, 2018 de gauss Link spre comentariu
adrian_pic Postat Septembrie 15, 2018 Partajează Postat Septembrie 15, 2018 Asta a fost un avion american construit in stil rusesc (anvergura aripilor de vreo 70 de metri, grosimea aripii la imbinarea cu avionul avea parca 2,3 metri, trenul ala de aterizare iar era impresionant, la mentenanta schimbau o roaba de bujii, etc) E bun de cartea recordurilor! Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 15, 2018 Partajează Postat Septembrie 15, 2018 (editat) A si fost ... o perioada , pentru cel mai lung zbor cu combustibilul intern ( din rezervoarele normale , nu din " cisterne " montate in interior , in loc de sarcina utila - rusii trisau in acest fel ) , fara realimentare , (si) in materialul pe care l - am postat sant ceva referinte . Zboruri normale erau USA - Maroc , acolo era unul din depozitele " inaintate " de bombe atomice , pentru eventuale misiuni deasupra URSS si tarilor satelite . A fost cel mai mare bombardier strategic al USA , si are si alte prioritati . Editat Septembrie 15, 2018 de gauss Link spre comentariu
ex.escu Postat Septembrie 15, 2018 Partajează Postat Septembrie 15, 2018 Daca veni vorba de B52 aveti cumva informatii, exista vreo contributie romaneasca la realizarea lui ?....ma refer la Dl. M.G.Viziru care a lucrat o vreme la Martin Marietta. Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 15, 2018 Partajează Postat Septembrie 15, 2018 (editat) Din ce stiu ... nu . B - 52 a fost o extrapolare a B - 47 , " patent " Boeing cu schelet german ... aripa in sageata , bazat pe acest concept B - 47 era mai rapid ca vanatorii americani contemporani . La vremea respectiva , firmele cam tineau cu dintii de " patrimoniul " lor , nu ca acum ar fi altfel . Martin Marietta a fost o fuziune , parca prin 1961 ... B - 52 era deja " copt " , iesea in serie din brutariile Boeing . Putin probabila ( deci ) o colaborare ... cel putin statuata si la vedere . Martin Marietta s - a axat pe rachete mari , si pe materiale si subansamble pentru aeronautica si aerospatiale , ceva reactoare nucleare , si mai multe chestii " la cerere " , orientata mai mult pe tehnologii decat pe produse finite . Daca aflu ceva in sensul ... sigur dau de stire . Altfel , multi romani au lucrat peste Ocean , si nu toti ca strungari ... nu ca ar fi ceva rau ( strungaria ) . Editat Septembrie 15, 2018 de gauss Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 16, 2018 Partajează Postat Septembrie 16, 2018 Are si un articol din vremea cand aveam (si) alte MiG - uri ... 23 si 29 . Ma rog , 23 - ul ... e de discutat . 29 merita o soarta mai buna ... AirFan 1991 10 155 pdf Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 16, 2018 Partajează Postat Septembrie 16, 2018 (editat) On 9/15/2018 at 6:25 PM, ex.escu said: Daca veni vorba de B52 aveti cumva informatii, exista vreo contributie romaneasca la realizarea lui ?....ma refer la Dl. M.G.Viziru care a lucrat o vreme la Martin Marietta. https://www.activenews.ro/cultura-istorie/12-iunie-1942.-Americanii-BOMBARDEAZA-orasul-Ploiesti-care-devine-PRIMA-tinta-a-Fortelor-Aeriene-ale-SUA-in-Europa-in-Al-Doilea-Razboi-Mondial-143917 Daca este vorba de link - ul de mai sus ... are multe inexactitati . E o compilatie de fragmente din diferite lucrari , completata cu traduceri automate mai putin reusite . Cine a doborat si ( sau ) avariat 13 P -38 intr - o lupta aeriana ? ... Hartia suporta multe , aia virtuala de web ... orice ! " Acest raid, la care au participat peste 100 de avioane P38-Lighting-uri (fuzelaj dublu, considerat cel mai avansat Fighter aliat) a fost pur și simplu zdrobit de grupul de 26 de avioane românești IAR 80/81 cu numele de cod Paris, condus de cpt. comandor Dan Vizanty " Fighter cu F mare , in loc de vanator , sau avion de vanatoare , cel mai avansat " aliat " etc . Lighting in loc de LIGHTNING ... 100 (?) avioane americane au luat parte la lupta ... capitan - comandor Vizanty ... de fapt capitan si atat ... Multe gogosici ... dulci , cu mult gem , dar din alt film ... in fine ! Editat Septembrie 16, 2018 de gauss Link spre comentariu
ex.escu Postat Septembrie 16, 2018 Partajează Postat Septembrie 16, 2018 Nu,nu e vorba de acel articol,contine multe "povesti",viteze de 1000 km/h aproape de sol,inexactitati,la lupta au participat si 10 Me109 romanesti din care 2 au aterizat fortat,ai nostri au pierdut 3 piloti,2 IAR80 care s-au ciocnit si unul in lupta.....americanii au pierdut 24 P38 ,au crezut ca se lupta cu FW190 ... Obiceiul pamantului era ca realizarile romanilor plecati ,sub o forma sau alta ,sa fie "uitate". Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 16, 2018 Partajează Postat Septembrie 16, 2018 (editat) Ma rog ... despre Martin Marietta am scris niste generalitati , se poate adanci documentarea . Am ceva lucrari despre companie ... a luat fiinta in 1961 , printr - o fuziune . B - 52 era de mult in fabricatie ... aici m - am oprit . Poate - mi lipsesc date ... sa fi fost vorba ( anterior ) de Lockheed Martin ? ... cine stie ... Nu vreau sa inventez implicari , ci ele sa rezulte in urma studiului , din mai multe izvoare credibile si independente . Ani de zile romanii au alergat dupa IAR-80 aflat la turci , in nus' ce muzeu , si altele . Oricum americanii nu aveau ce sa " afle " de la romani , dupa razboi ... ei dintr - un singur model produceau de "n" ori mai multe decat tot ce am produs noi in toata istoria , iar IAR - 80 , apexul creatiei noastre nu avea nimic de preluat . Daca sant alte date ... m - as bucura sa aflu . Altfel , roman care a lucrat la Northrop ... https://ro.wikipedia.org/wiki/Alexandru_Papană Editat Septembrie 16, 2018 de gauss Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Septembrie 17, 2018 Partajează Postat Septembrie 17, 2018 (editat) Acum 14 ore, ex.escu a spus: Nu,nu e vorba de acel articol,contine multe "povesti",viteze de 1000 km/h aproape de sol,inexactitati,la lupta au participat si 10 Me109 romanesti din care 2 au aterizat fortat,ai nostri au pierdut 3 piloti,2 IAR80 care s-au ciocnit si unul in lupta.....americanii au pierdut 24 P38 ,au crezut ca se lupta cu FW190 ... Obiceiul pamantului era ca realizarile romanilor plecati ,sub o forma sau alta ,sa fie "uitate". Sa nu exageram cu IAR89/81 , imi plac avioanele , dar nu imi plac povestile nerealiste , IAR80/81 cind Romania a intrat in razboi ereau depășite , nu puteau tine piept avioanelor P38 sau P51 , avioane americane cu putere mare de foc , extrem de manevrabile , viteză mult mai mare . Din ce am citit eu Me109 făcea față cu greu acestor avioane americane , cind bombardierele americane veneau însoțite de vinatoare ...... vinzatorii români si germani ereau copleșiți numeric dar si tehnic , mulți piloți români au fost sfătuiți să rupă lupta , să nu facă bravură inutilă . Multe avioane americane au fost doborite de AA , mult mai multe decit in lupte aeriene . Am citit demult articolul despre Vizanty , ce este interesant , se spune acolo că a avut noroc că un proiectil de 13,2mm nu l-a lovit si a strabatut carlinga , cum au ajuns la concluzia că a fost un proiectil de 13,2mm ?? Dacă intradevar a fost de 13,2mm a fost un proiectil de pe un avion IAR80/81 , americanii nu foloseau acest calibru pe P38 , P38 a fost inarmat cu arme de 12,7mm ,20mm,30mm . Că atunci au doborit 24 P38 .... există factorul surpriza , dacă aia veneau grupati si nu in grupuri de citeva avioane .....este ușor să ii dobori .... pină degajează din formatie . Editat Septembrie 17, 2018 de viobio Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 17, 2018 Partajează Postat Septembrie 17, 2018 (editat) Me - 109 G6 , " baza " apararii noastre , era depasit de P-51 Mustang din mai multe motive . Au aflat ( si declarat ) si nemtii ... ei se confruntau zilnic cu raiduri masive , peste 500 de aeronave de bombardament , cateva sute ( minim ) P - 47 , substituite urgent de P - 51 . P - 51 avea trei avantaje principale ... aripa cu profil laminar , motorul ( copie de Merlin englezesc ) imbunatatit , compresor cu 2 trepte ( pastra puterea si peste 8-9.000 metri altitudine ) , si autonomia incredibila . La inaltimile mari , unde se desfasurau luptele , cel putin atacul incipient , Me - 109 G - 6 era dezavantajat de manevrabilitatea inferioara ( suprafata alara si cele de comanda mici ) , si puterea scazuta a motorului ( o singura treapta de compresor ) . Autonomia ( minima ) si numarul total insuficient , au fost handicapuri imposibil de surmontat . Nemtii au perfectionat Me -109 , variante ulterioare G - 10 , G - 14 , K - ul ... aveau imbunatatiri substantiale . Mai ales alt motor , DB - 605 G2 , si ajutoare de genul MW - 50 , si altele ... P.S. - 13,2 e calibru tipic nemtesc ... mitraliere grele de capota ( la Me - 109 ) . Ma rog , si la alte aeronave ... n - au nici o legatura cu subiectul Vizanty . E greu de diseminat intre 13,2 si 0,50 ( 12 ,7 mm ) american . Mai ales la efecte , daca sant si explozive , e simpla fantezie dupa 70 de ani . Net - ul e plin de dezinformari , voite sau involuntare . Editat Septembrie 17, 2018 de gauss Link spre comentariu
ex.escu Postat Septembrie 17, 2018 Partajează Postat Septembrie 17, 2018 La 10 iunie IAR-urile au avut avantajul inaltimii si in plus factorul surpriza,a fost ultima lor mare victorie. Au fost depasite incepand cu 1942,dupa introducerea pe scara larga a iak 1,apoi variantele 3,9,la-5 ,etc;dupa aparitia vanatorilor americani,cu exceptia din 10 iunie, pierderile au fost mari. Link spre comentariu
Postări Recomandate