Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Inca unul ... partea a doua


Postări Recomandate

Zece motoare , de doua feluri ( la final ... ) . Numai mecanic sa nu fii ... Si echipaj ... fara numar ! Dura un timp sa - i inveti pe toti ... ca la scoala ! Si zborul ... trebuia sa te barbieresti de 3 ori , sa nu te aresteze ( ca intrus ) la aterizare ... bucatarii , dormitoare , WC - uri ... avea pana si negri , era prea mare sa strice ceva ( semnificativ ) .

 

Convair B 36 Peacemaker pdf
 

 

Editat de gauss
Link spre comentariu

A si fost ... o perioada , pentru cel mai lung zbor cu combustibilul intern ( din rezervoarele normale , nu din " cisterne " montate in interior , in loc de sarcina utila - rusii trisau in acest fel ) , fara realimentare , (si) in materialul pe care l - am postat sant ceva referinte . Zboruri normale erau USA - Maroc , acolo era unul din depozitele " inaintate " de bombe atomice , pentru eventuale misiuni deasupra URSS si tarilor satelite  . A fost cel mai mare bombardier strategic al USA , si are si alte prioritati .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Din ce stiu ... nu . B - 52 a fost o extrapolare a B - 47 , " patent "  Boeing cu schelet german ... aripa in sageata , bazat pe acest concept B - 47 era mai rapid ca vanatorii americani contemporani . La vremea respectiva , firmele cam tineau cu dintii de " patrimoniul " lor , nu ca acum ar fi altfel . Martin Marietta a fost o fuziune , parca prin 1961 ... B - 52 era deja " copt " , iesea in serie din brutariile Boeing . Putin probabila ( deci ) o colaborare ... cel putin statuata si la vedere . Martin Marietta s - a axat pe rachete mari , si pe materiale si subansamble pentru aeronautica si aerospatiale , ceva reactoare nucleare , si mai multe chestii " la cerere " , orientata mai mult pe tehnologii decat pe produse finite . Daca aflu ceva in sensul ... sigur dau de stire . Altfel , multi romani au lucrat peste Ocean , si nu toti ca strungari ... nu ca ar fi ceva rau ( strungaria ) .

Editat de gauss
Link spre comentariu
On 9/15/2018 at 6:25 PM, ex.escu said:

Daca veni vorba de B52 aveti cumva informatii, exista vreo contributie romaneasca la realizarea lui ?....ma refer la Dl. M.G.Viziru care a lucrat o vreme la Martin Marietta.

https://www.activenews.ro/cultura-istorie/12-iunie-1942.-Americanii-BOMBARDEAZA-orasul-Ploiesti-care-devine-PRIMA-tinta-a-Fortelor-Aeriene-ale-SUA-in-Europa-in-Al-Doilea-Razboi-Mondial-143917

 

Daca este vorba de link - ul de mai sus ... are multe inexactitati . E o compilatie de fragmente din diferite lucrari , completata cu traduceri automate mai putin reusite . Cine a doborat si ( sau ) avariat 13 P -38 intr - o lupta aeriana ? ... Hartia suporta multe , aia virtuala de web ... orice !

 

Acest raid, la care au participat peste 100 de avioane P38-Lighting-uri (fuzelaj dublu, considerat cel mai avansat Fighter aliat) a fost pur și simplu zdrobit de grupul de 26 de avioane românești IAR 80/81 cu numele de cod Paris, condus de cpt. comandor Dan Vizanty "

 

Fighter cu F mare , in loc de vanator , sau avion de vanatoare , cel mai avansat " aliat " etc . Lighting in loc de LIGHTNING ... 100 (?) avioane americane au luat parte la lupta ... capitan - comandor Vizanty ... de fapt capitan si atat ... Multe gogosici ... dulci , cu mult gem , dar din alt film ... in fine !

Editat de gauss
Link spre comentariu

Nu,nu e vorba de acel articol,contine multe "povesti",viteze de 1000 km/h aproape de sol,inexactitati,la lupta au participat si 10 Me109 romanesti din care 2 au aterizat fortat,ai nostri au pierdut 3 piloti,2 IAR80 care s-au ciocnit si unul in lupta.....americanii au pierdut 24 P38 ,au crezut ca se lupta cu FW190 ...

Obiceiul pamantului era ca realizarile romanilor plecati ,sub o forma sau alta ,sa fie "uitate".

Link spre comentariu

Ma rog ... despre Martin Marietta am scris niste generalitati , se poate adanci documentarea . Am ceva lucrari despre companie ... a luat fiinta in 1961 , printr - o fuziune . B - 52 era de mult in fabricatie ... aici m - am oprit . Poate - mi lipsesc date ... sa fi fost vorba ( anterior  ) de Lockheed  Martin ? ... cine stie ... Nu vreau sa inventez implicari , ci ele sa rezulte in urma studiului , din mai multe izvoare credibile si independente . Ani de zile romanii au alergat dupa IAR-80 aflat la turci , in nus' ce muzeu , si altele . Oricum americanii nu aveau ce sa " afle " de la romani , dupa razboi ... ei dintr - un singur model produceau de "n" ori mai multe decat tot ce am produs noi in toata istoria , iar IAR - 80 , apexul creatiei noastre nu avea nimic de preluat .  Daca sant alte date ... m - as bucura sa aflu . Altfel , roman care a lucrat la Northrop ...

 

https://ro.wikipedia.org/wiki/Alexandru_Papană

Editat de gauss
Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 14 ore, ex.escu a spus:

Nu,nu e vorba de acel articol,contine multe "povesti",viteze de 1000 km/h aproape de sol,inexactitati,la lupta au participat si 10 Me109 romanesti din care 2 au aterizat fortat,ai nostri au pierdut 3 piloti,2 IAR80 care s-au ciocnit si unul in lupta.....americanii au pierdut 24 P38 ,au crezut ca se lupta cu FW190 ...

Obiceiul pamantului era ca realizarile romanilor plecati ,sub o forma sau alta ,sa fie "uitate".

Sa nu exageram cu IAR89/81 , imi plac avioanele , dar nu imi plac povestile nerealiste , IAR80/81 cind Romania a intrat in razboi ereau depășite , nu puteau tine piept avioanelor P38 sau P51 , avioane americane cu putere mare de foc , extrem de manevrabile , viteză mult mai mare . Din ce am citit eu Me109 făcea față cu greu acestor avioane americane , cind bombardierele americane veneau însoțite de vinatoare ...... vinzatorii români si germani ereau copleșiți numeric dar si tehnic , mulți piloți români au fost sfătuiți să rupă lupta , să nu facă bravură inutilă . Multe avioane americane au fost doborite de AA , mult mai multe decit in lupte aeriene .

Am citit demult articolul despre Vizanty , ce este interesant , se spune acolo că a avut noroc că un proiectil de 13,2mm nu l-a lovit si a strabatut carlinga , cum au ajuns la concluzia că a fost un proiectil de 13,2mm ?? Dacă intradevar a fost de 13,2mm a fost un proiectil de pe un avion IAR80/81 , americanii nu foloseau acest calibru pe P38 , P38 a fost inarmat cu arme de 12,7mm ,20mm,30mm .

Că atunci au doborit 24 P38 .... există factorul surpriza , dacă aia veneau grupati si nu in grupuri de citeva avioane .....este ușor să ii dobori .... pină degajează din formatie .

Editat de viobio
Link spre comentariu

Me - 109 G6 , " baza " apararii noastre , era depasit de P-51 Mustang din mai multe motive . Au aflat ( si declarat ) si nemtii ... ei se confruntau zilnic cu raiduri masive , peste 500 de aeronave  de bombardament , cateva sute ( minim ) P - 47 , substituite urgent de P - 51 . P - 51 avea trei avantaje principale ... aripa cu profil laminar , motorul ( copie de Merlin englezesc ) imbunatatit , compresor cu 2 trepte ( pastra puterea si peste 8-9.000 metri altitudine ) , si autonomia incredibila . La inaltimile mari , unde se desfasurau luptele , cel putin atacul incipient , Me - 109 G - 6 era dezavantajat de manevrabilitatea inferioara ( suprafata alara si cele de comanda mici ) , si puterea scazuta a motorului ( o singura treapta de compresor ) . Autonomia ( minima ) si numarul total insuficient , au fost handicapuri imposibil de surmontat . Nemtii au perfectionat Me -109 , variante ulterioare G - 10 , G - 14 , K - ul ... aveau imbunatatiri substantiale . Mai ales alt motor , DB - 605 G2 , si ajutoare de genul MW - 50 , si altele ...

 

P.S. - 13,2 e calibru tipic nemtesc ... mitraliere grele de capota ( la Me - 109 ) . Ma rog , si la alte aeronave ... n - au nici o legatura cu subiectul Vizanty . E greu de diseminat intre 13,2 si 0,50 ( 12 ,7 mm ) american . Mai ales la efecte , daca sant si explozive , e simpla fantezie dupa 70 de ani . Net - ul e plin de dezinformari , voite sau involuntare .

Editat de gauss
Link spre comentariu

La 10 iunie IAR-urile au avut avantajul inaltimii si in plus factorul surpriza,a fost ultima lor mare victorie.

Au fost depasite incepand cu 1942,dupa introducerea pe scara larga a iak 1,apoi variantele 3,9,la-5 ,etc;dupa aparitia vanatorilor americani,cu exceptia din 10 iunie, pierderile au fost mari.

 

 

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări