Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Inca unul ... partea a doua


Postări Recomandate

Vizitator viobio
Acum 6 minute, Victor a spus:

A greși e omenește .

 

Din păcate în aviație.... uneori este de ajuns să greșești o singură dată, chiar dacă ai 30...40 de carieră. 

Link spre comentariu
2 hours ago, Faust2018 said:

Accidentul a fost ca în filmele cu proști, cum dracu să te întorci de pe spate cind ești asa aproape de celalalt avion..... Ăla de pe spate cred că a uitat că prin tonou raza de execuție a manevrei este mai mare ca anvergura avionului. 

Să-mi dați pe pm adresa, nume, tel, vreau să vă trimit cartea cu cele 350 evenimente din aviația militară, sa citiți cite accidente au fost din vina piloților, de ris cum  escamotau din greșeală trenul de aterizare la aterizare sau decolare, fiind un accident foarte des intilnit. 

Cred ( am mai scris ) ca a fost un moment de dezorientare . A dat comanda de tonou in urcare ( viteza mica ... aerul e " supt " de cel de sub tine , ma rog ... acolo e o situatie total atipica ) , cand trebuia in coborare ( referinta giroorizontul aeronavei in zbor pe spate ) , de unde si evolutia ulterioara , coliziune . Zborul " in oglinda " e una din cele mai grele figuri acrobatice ... de regula se executa cu avioane de mare viteza ( reactive ) , si regula principala e sa nu se execute manevre individuale decat dupa " separarea " certa , de obicei se " bate " din aripi pentru confirmare ( la antrenamente )  , sau urmeaza o ranversare si schimbarea directiei de zbor a uneia dintre aeronave . In fine ... maestrii incontestabili la executarea figurii sant Blue Angels ( distante intre aeronave de ordinul metrilor , sau chiar mai mici ) , evolutie in configuratie " aterizare portavion " , cu trenul scos si carligul de acrosare extins ... si Russian Knights ( SU-27 ) si Striji ( MiG-29 ) .

 

P .S . - multumesc pentru oferta livresca , lucrarea mi - e cunoscuta . Ceea ce nu micsoreaza valoarea gestului ( intentia ) , pe care o apreciez la valoarea pe care o merita , si va multumesc inca o data .

 

inu91d.jpg

Editat de gauss
Link spre comentariu

Da . E facuta la inceputul demonstratiei ( desi s - ar putea sa fie de la ziua anterioara , de la antrenamente ) , dupa ceva minute a aparut o ceata inexplicabila ... vizibiltatea de la sol ( si mai ales din aer ) a scazut drastic . Programul a fost amputat sever ... si din cauza ca o aeronava a avut o defectiune la trenul de aterizare , a fost inlocuita cu rezerva (cu tot cu pilot ) .   Foto cu film ... asa erau anii . De unde si ambiguitatea datarii ... am amestecat rolele , developarea si copierea s - au facut la un laborator bun , unde n - am avut acces . Cred ca s - ar putea sa mai am ceva negative ... am incercat acum ceva ani sa le scanez , pierdusera din calitate . Un set de fotografii a fost postat ( ceva ani dupa ... prin 2000 ) , pe un site strain de profil ... si de - acolo a proliferat . Acum are zeci de autori ... fiecare a prelucrat cum ( si ce ) a dorit .

Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 27 minute, gauss a spus:

Da . E facuta la inceputul demonstratiei ( desi s - ar putea sa fie de la ziua anterioara , de la antrenamente ) , dupa ceva minute a aparut o ceata inexplicabila ... vizibiltatea de la sol ( si mai ales din aer ) a scazut drastic . Programul a fost amputat sever ... si din cauza ca o aeronava a avut o defectiune la trenul de aterizare , a fost inlocuita cu rezerva (cu tot cu pilot ) .   Foto cu film ... asa erau anii . De unde si ambiguitatea datarii ... am amestecat rolele , developarea si copierea s - au facut la un laborator bun , unde n - am avut acces . Cred ca s - ar putea sa mai am ceva negative ... am incercat acum ceva ani sa le scanez , pierdusera din calitate . Un set de fotografii a fost postat ( ceva ani dupa ... prin 2000 ) , pe un site strain de profil ... si de - acolo a proliferat . Acum are zeci de autori ... fiecare a prelucrat cum ( si ce ) a dorit .

Am semnat și eu prezenta la primul spectacol aviatic cu F18 din România ( în  iulie sau august 1992 ) ...

Am făcut fotografii pe film cu Zenit-ul și Pentacon-ul de 200mm .

Am developat filmul , dar nu am scos pe hârtie nimic .

M-am mutat de câteva ori , cred că s-a rătăcit prin cine știe ce cutie cu maimuțe :) .

Nu am stat până la sfârșitul spectacolului , nevastă-mea era gravidă  în luna a 7-a sau a 8-a, era extrem de cald și pe ea nu o interesau avioanele ... am fost obligat să plec imediat după ce am terminat filmul .

 

Link spre comentariu

Da ... amintiri . Canon EOS Elan ... SLR cu film . Obiective SIGMA , inclusiv tele . Il am si acum ... voi posta foto . Pelicula FUJI ... si bateria ...  m - au secat de bani . D - aia verzi ... o lichidare de la Comturist . Asta ( a fost ) . Nu stiu daca vom mai vedea pe cerul dambovitean formatia respectiva . Ma rog , pe durata biologica pe care o am la dispozitie . Asta , in ciuda relatiei privilegiate cu aliatul strategic ... Dar ... nu e totul pierdut . O sa - i vad " la mama lor " , daca runele se vor alcatui favorabil ! 

 

24mvz4k.jpg

 

24q7lfo.jpg

Editat de gauss
Link spre comentariu

Despre morti ... numai de bine . La vremea respectiva , in comunitate ( numai in privat , cu juma ' de gura ) s - a comentat ca pilotul prim , generalul Stan ... care nu mai zburase demult , a " bagat " aeronava in pamant , si cu pilotul secund , seful scolii de la Boboc ... la zi cu zborul , si mai ales cu Albatrosul , aeronava principala a scolii . Cred ca o teama " ierarhica " l - a oprit pe acesta sa actioneze ferm si la timp comenzile , peste " setarea " sefului , stiut fiind ca aeronava respectiva necesita pilotaj ferm , cu eforturi si curse mari  la comenzi ... gandite anume sa obisnuiasca elevii cu pilotajul aeronavelor reactive . Astfel , looping - ul n - a putut fi executat corect ... bucla verticala s - a sfarsit in pamant , iar cele doua vieti s - au mutat in efectivul escadrilei din ceruri ...

Link spre comentariu
15 minutes ago, Ion_Bumbu said:

 

Si meciurile de fotbal la fel!

 

 

Moartea pandeste pe cei curajosi ... Se intampla ( mai rar ) la formula 1 , curse de barci de viteza , auto , unde se practica viteze si forte mari , care scapate de sub control , duc la pierderi .

5 minutes ago, Ion_Bumbu said:

Asa`i, a fost o situatie nefasta, am un prieten care`i stia pe amindoi, se intilnise cu ei cu o zi inainte.

A ramas socat cind a auzit evenimentul de a doua zi...

 

Destinul ... nu - l poti ocoli . Cine crede altfel , se iluzioneaza ... Am mai scris ... cand e sa - ti sune ceasul , nu esti ( niciodata ) prea departe sa - l auzi ! Personal , sant superstitios ... ma rog , intr - un fel ( poate ) aparte . Poate ar merge un topic la Bodega pe tema aceasta ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

In 2006 am avut ocazia (si norocul,once in a lifetime) sa vizitez muzeul uss.intrepid ....sunt avioane care au facut istorie, poti sa admiri de aproape un SR71(A12),vopseaua speciala,rosturile de dilatare ,poti intra in cabina unui Concorde, elicoptere...etc.

Peste cativa ani,tot cu putin  noroc ,de pe o autostrada din sud, am  avut ocazia sa vad un exercitiu (real,cred) unde pilotii nu menajau avioanele ,urcau pe verticala fara probleme ,oricum,diferit de "top gun" ....pilotii nu cred ca aveau probleme  cu consumul de combustibil sau cu teama ca piloteaza un avion vechi  cu (posibile) probleme structurale.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări