Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Inca unul ... partea a doua


Postări Recomandate

Turatia este mare . Depinde si de motor , au fost mai multe variante . Oricum , simplu flux , cu turatii mai mari decat turbofanele ( dublu flux ) actuale . O sa postez ceva fise tehnice , si cu ecartul turatiilor . Rapid , un manual de pilotaj . Indicatiile in carlinga privind turatia motorului sant procentuale , mai usor de retinut si controlat , de corelat cu regimurile si evolutiile aeronavei . Ma rog , multe MiG - uri au ajuns si in tari din lumea a treia ... numere cu multe cifre pot starni nelinisti , oricat de scolit ( anterior ) ar fi un pilot . Or fi fost si exceptii ... nu zic nu !

 

https://books.google.ro/books?id=Hy6020COY1sC&pg=PA81&lpg=PA81&dq=mig-21+engine&source=bl&ots=mwWw5N-zC2&sig=-mfR6GYAwky60CzplXCZhhMAgxk&hl=ro&sa=X&ved=0ahUKEwi54oWs2KbcAhWIApoKHaGDBeEQ6AEIzwEwGw#v=onepage&q=mig-21 engine&f=false

 

Comparați mere cu pere! "

 

Normal ... si bineinteles gresit . Am mai explicat ( cu foto ) drumul corpurilor straine pana la motor , incepand ( acesta , motorul ) cu palele primei trepte de la compresor . Cele din foto , " ciupite " bine . Distrugerile sant mai mari la treptele 2 si 3 de la compresor .  Probabil mult  mai rau ar fi fost cu carne si oase ( pneumatice ) de la pasari , decat metal , n' asa ? ... Nu mai intru in amanunte ... e o discutie fara sfarsit . Ma tem ca nu e purtata cu buna credinta . Ca idee generala , aerodromul de la Borcea e de multi ani . Pana in '89 se zbura de zece ori mai mult . Frecvent decola cate o escadrila intreaga , la aplicatii si alarme " de sus " si mai mult . Nu cadeau aeronave , cu atat mai putin din cauza pasarilor . L - ar fi mutat partidul instant ( aerodromul ) . Astea ( zburatoarele ) au " aparut " cu actiuni daunatoare dupa '90 . Cine stie ce le - o fi atras in calea MiG - urilor . Poate ne explica televiziunile , sau colegi mai bazati ... Altfel , nu vorbesc chiar din inchipuire despre MiG - uri . Nu numai 21 . Am petrecut ceva timp pe langa ele , pe ele , pe sub ele , cu mainile prin matzele lor . Poate nu foarte mult , am trecut la cercetare , proiectare si fabricatie , inclusiv reparatii , rachete . Si de aviatie ... Cate ceva despre pasari la Borcea ( ce si cum ) , se gasesc ( si ) in cartile lui Doru Davidovici , pilot in acea locatie . Decedat intr - un accident cu o " dubla " ... ciudat , nimic cu pasari . Macar el a fost pilot de MiG . Eu , recunosc , nu ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Trebuie ținut cont că nu ”duritatea” păsării care lovește motorul ...e cea care produce pagube, ci masa acesteia  (a păsării) și viteza cu care este lovită!Deci e vorba de o pasăre de câteva kilograme lovită la o viteză de 1-2-3 sute de metri pe secundă!

Link spre comentariu

Pasarea de cateva kilograme nu ajunge in motorul de MiG - 21 . N - are pe unde ... Cel mult carne tocata , sau felii pentru sandwich - uri . Palele compresorului taie ca briciul , si sant din otel inalt aliat . Apropo , stie cineva ce profil au in sectiune ? ...

 

t03p5v.jpg

 

Spatiul dintre conul de transformare ( chit ca e mobil , dar in limite mici ) si peretele fuselajului e mic . La fel si canalizatiile ce inconjoara carlinga ... mai sant si curbe , si destul de plate . Nu sant tevi . Motorul incepe undeva in spatele carlingii . In fine ... prea multi specialisti . Ma intreg cati pot desena ( ca la gradinitza ) traseul aerului pana la compresor . Ca de vazut , l - au vazut toti . Ma retrag , am si altceva de facut . Mi - a facut placere , mai iau o pauza de juma' de an . Sau mai lunga . La postari ... , de citit mai pacatuiesc cateodata , e deconectant . Si moka pe deasupra !

Editat de gauss
Link spre comentariu

Poate fi vorba de o masă compusă din 10-20 de vrăbii(sau porunbei)...care sunt lovite în același timp ...efectul e cam același ...poate mult mai distructiv!(pentru că astea pot pătrunde ...acolo unde o pasăre mare nu ar putea)

 

iar dacă e vorba (totuși) de o pasăre mare, aceasta, s-ar putea înțepeni în partea din față blocând admisia de aer și astfel motorul se oprește... măcar pentru câteva secunde ...suficient ca avionul să pieardă portanța și să se înfigă în pământ !

Editat de elmar
Link spre comentariu

Gauss dar după părerea ta din datele actuale publice, destul de insuficiente desigur ce crezi că sa întâmplat ?

Dacă scoatem din ecuație problema cu păsările mai rămân în principiu trei variante.

1 Defecțiune la motor.

2 Limită de viteza ceea ce poate însemna că e vina pilotului

3 Eventuală agățare cu aripa a unui cablu, antenă ceva de la sol deoarece așa a părut la un moment dat pe o filmare prezentată aici și sa și discutat pe tema asta.

Link spre comentariu

Raspund din politete , si fiindca am fost intrebat . Ca idee , mi - ar trebui niste date la care nu am acces . Demonstratia a fost reprogramata , trebuia sa aiba loc cu o saptamana inainte . A fost reprogramata , la data initiala vremea a fost nefavorabila . In saptamana dintre ... s - au mai efectuat antrenamente ? ... sau macar zboruri de rutina ? Ce program avea demonstratia ? Ca nu e la intamplare , evolutiile sant stabilite si repetate dinainte . Exista niste reguli stricte privind culoarul de zbor , de fapt un paralelipiped in care au loc figurile acrobatice . Inaltimea minima e de 50 metri , pentru o trecere la joasa inaltime . Cam de trei ori un bloc cu 4 etaje . Pentru elemente acrobatice , e mai mare . Minim 100 metri departare fata de limita gardurilor de protectie , in spatele carora stau spectatorii . Nu se survoleaza zona cu spectatori , sub nici un motiv . Aeronava ... istoricul ei e trecut in caietele de zbor si intretineri tehnice . Ce reparatii a avut , daca s - a facut intretinerea tehnica inainte de miting , defectiuni si evenimente recente etc . La Lancer , in spatele pilotului e montata o camera video , cu sunet . Filmeaza de cand pui contactele bordului , si inregistreaza inclusiv sunet din carlinga ( alarme etc . ) si comunicatiile pilotului la casti . Practic toate butonarile sant surprinse si retinute , de asemenea imaginea instrumentelor din cabina si a display- urilor . Daca era functionala , si a mai ramas ceva din inregistrare ( a se vedea foto , aeronava e calcinata ) , este de mare ajutor . De asemenea convorbirile pilotului cu conducatorul de zbor , sant inregistrate ( si pastrate ) in punctul de comanda . As vorbi si despre pilot , dar ma abtin . Sant din familie de piloti , am rude mai tinere care sant piloti ... asa ca am sa ma abtin . Teoretic inainte de zbor se face vizita medicala ... macar luarea tensiunii arteriale ( eventual o glicemie ) si o conversatie asupra starii pe care o declara pilotul . Ma rog , asa era pana acum ceva timp . In fine ... eu  banuiesc o defectiune tehnica . Motor , sau cedarea comenzilor . Multe se vor afla la ancheta , se pun cap la cap cele ce am descris , expertizarea epavei , si altele ... pe care nu le mentionez .

 

P.S. - de la miting , evolutia comandorului  Stancu . E relevanta ... nu cred ca s -a incercat la miting figura aceea denumita pe - aici in fel si chip . Eu o cunosc ca " trecere in limita de viteza " . E cam loterie cu Mig - ul , mai ales cu ale noastre . Trebuie ceva inaltime , zborul e fortat mult . Vectorul tractiune e diferit mult de cel viteza ... cu tot ce inseamna asta . Pilotul e lasat mult pe spate , vizibilitatea solului ( orizont ) in fata e nula . Raman doar reperele laterale , diminuate . Si instrumentele de bord ...

 

 

Editat de gauss
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări