maxente Postat Decembrie 16, 2017 Partajează Postat Decembrie 16, 2017 Am luat si eu cateva chinezarii d-astea. Vad ca nu flicare lumina, Am testat prin camera de la telefon si vad ca e ok. Probabil la careme video mai proaste, cu frame-uri mai putine or fi flicareli. Oricum par destul de interesante, o metoda destul de rapida de iluminat cu ele. Link spre comentariu
Dxxx Postat Decembrie 16, 2017 Partajează Postat Decembrie 16, 2017 Eu nu pot recomanda asa ceva decat intr-un numar foarte limitat de aplicatii specifice, unde primeaza conditia unei solutii minimale la 230V~. Adica numai unde durata de folosinta este foarte scurta, iar expunerea persoanelor este tranzitorie, adica unde sunt pretentii foarte scazute pentru calitatea luminii dar si pentru eficienta iluminarii. In rest pentru orice aplicatie generala ramane ideea unei surse de buna calitate, care are numar dublu de componente adica doua, daca exceptam partea mecanica care este oricum comuna: carcasa/radiator. Componentele (cele doua) fiind: - o sursa SMPS-CC care asigura in plus separare galvanica dar si alte "trufandale" ca PFC sau dimming - un COB de calitate cu randament si CRI bun. Link spre comentariu
Mircea Postat Ianuarie 2, 2018 Partajează Postat Ianuarie 2, 2018 Am pus si eu unul d-asta in atelier/garaj. Are 2 chipuri, nu imi mai amintesc ce putere avea declarata. Avea rezistente de 2R7 pe care le-am inlocuit cu 4R7. Greu de dezlipit cu toata talpa aia de Aluminiu. L-am pus pe un radiator 10x10x4cm, talpa 6-7mm grosime. Dupa 1 ora este inca suportabil la atingere. Nu flicare deloc. Este cam la 70cm deasupra spatiului de lucru si este destula lumina. Intre L sau N si placa de aluminiu sunt megaohmi, dar cine stie. Nu-l ating alimentat. Prevad impamantarea radiatorului in viitorul foarte apropiat. E OK pentru pretul platit. Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 2, 2018 Partajează Postat Ianuarie 2, 2018 De principiu cred ca se mentine relatia 1 cip=10W. Vezi ca la prima impresie ti se pare ca ar fi un cip in plus - pentru ca puntea redresoare pare similara, asta in caz ca nu ai indepartat tot siliconul. Probabil insa ca ai schimbat doua rezistente de programare, caz in care nu exista dubiu... Cu lipitul merge bine cu Metcal sau JBC. Daca nu, fie ca mine cu doua letcoane - fie cu plita de preincalzire. Pentru unele aplicatii solutia este OK, foarte simplu de pus in opera, dar sa nu existe pretentii. Link spre comentariu
Mircea Postat Ianuarie 2, 2018 Partajează Postat Ianuarie 2, 2018 Puntea e langa legaturile la 120V. Rezistentele in chestiune sunt in capatul opus. Cred ca exemplul lui Mihai C a fost concludent pentru toti, e simplu de inteles din explicatia lui ce functie are fiecare componenta. Adaug ca Cob-ul e la nivelul ochilor, deci nu ma pot uita in el decat daca ma aplec. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 14, 2018 Partajează Postat Februarie 14, 2018 Am si eu cu 2R70 marcata clar. O fi pentru varianta AC110V, chiar asa e imprimat pe pcb, pe alte poze am vazut imprimat F2525. Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 14, 2018 Partajează Postat Februarie 14, 2018 Nicule, făcui o poza pentru tine. E la 110V, asa cum e la noi aici. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 14, 2018 Partajează Postat Februarie 14, 2018 Exact la fel, doar ca eu am luat de 10W si are un cip, dar rezistenta e 2R70, cum am scris. Probabil ca ultimul grup de cifre e sub silicon. cel putin la asta de 10W n-am gasit necesar sa-l mai downgradez. Sunt pe vine si de 20W, populat ca al tau, dar am comandat full spectrum, pentru plante. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 18, 2018 Partajează Postat Februarie 18, 2018 Problemele intalnite ar fi caldura si orbirea. Pus pe un radiator nu foarte mare de dual core se ambaleaza termic usurel. Pus ventilatorul ramane la temperatura camerei 18-20C. Ventilatorul merge la 12V, zgomotel, vantura praf, s-a dus distractia. A doua chestie e ca te orbeste chiar si asa fara lentile, nu te poti uita in el. Trebuie ceva care sa nu stranga muste, sa nu trebuuie curatata prea des si sa nu tina caldura. Ca la toate ledurile de putere pe care am pus mana si asta oricat de bine l-ai raci pe talpa se simte caldura in fata ledurilor. Nu e caldura data de cip ci e emisie infrarosie. Deja entuziasmul meu s-a redus foarte mult. Sa vad daca pot face un radiator de 12 in. sau mai mare care sa intre intr-o aplica de plafon cu geam de tip "frosted" si sa mearga fara ventilator. S-ar putea ca masinatul unei asemenea piese sa coste cat nu face. Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 18, 2018 Partajează Postat Februarie 18, 2018 Eu am inlocuit 2R7 cu 4R7. Merge radiatorul la 50*C constant. Azi a ars mai bine de cateva ore. Radiatorul e cam de 10x10cm. Inalt de 4cm. Vreo 10 aripioare. Este prins sub un dulap, astfel ca ventilatia naturala e doar pe orizontala, si nu bate vantul in garaj. Pune si tu 2 bucati cu curentul cam la jumate (cum am facut eu). Nu te baza pe curentul setat de fabricant. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 19, 2018 Partajează Postat Februarie 19, 2018 Pune o poza sa se vada cum e fixat. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 22, 2018 Partajează Postat Februarie 22, 2018 (editat) N-am stat sa masor, e cald fara ventilator , dar poti sa-l tii in mana, probabil ca e pe la 50-60C. Radiatorul meu era chiar mai mare. Cu flicareala depinde de fiecare probabil, daca tin camera mai departe nu flicare deloc, iar daca o tin mai altfel flicare de zici ca-i la puscarie, printre gratii. Am vazut pe youtube ca se mai reducea cu un condensator pus in paralel cu ledurile, oricum solutia la retea am sters-o din optiunile mele. Aceeasi lumina si camera: Editat Februarie 22, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 22, 2018 Partajează Postat Februarie 22, 2018 S-a mai spus, radiatoarele cu aripioarele dese si apropiate nu degaja bine caldura fara ventilatie fortata. In pozitia din pozele tale este si mai mult pozitionat in dezavantajul radiatorului. Nu vad flicker la al meu. Pentru bancul de lucru din garaj (unde tai, mai dau o gaura, etc), folosit de 2-3 ori pe saptamana cate 20-30 minute, asigura suficienta lumina si confort. Link spre comentariu
Dxxx Postat Februarie 22, 2018 Partajează Postat Februarie 22, 2018 Nu fii defensiv, tot ce ai facut/spus este corect. Atunci cand nu sunt cerinte mari de calitate a luminii, de securitate, sau de randament + alimentarea este la retea + conteaza sa faci cat mai repede/usor montajul, solutia asta este cea corecta. Cred ca si la fiabilitate poate sa stea acceptabil, daca racirea este buna. Imediat insa ce se schimba premisele trebuie sa trecem la montajul ceva mai complex care cuprinde SMPS-CC + COB. De retinut ca in ambele variante partea mecanica, in speta radiator si eventual carcasa raman similare, deci in zona respectiva nu "economisim" munca. Ba chiar as spune ca varianta "corecta" cu COB si sursa separata poate sa economiseasca potential la racire, pentru ca poate sa aiba randament mult mai mare, chiar si peste dublu. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum