Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema sursa reglabila 0-30v 0-3A GeoMar


Vizitator catalinelectronic

Postări Recomandate

On 2/16/2019 at 1:22 AM, yo7lhe said:

Stie cineva cine detine marca SR Passives?

De dragul lor cumpar din China, aceiasi calitate la jumatate de pret.

Dar cu 2-3 luni intarziere.

Pentru un singur proiect nu merita asteptarea.

 

Gasesti pe banggood 3buc/5-6$ si iti ajung in 3 sapt cu priority line :somn:.

Link spre comentariu

Nu da nimeni faliment. Cei care sunt dispusi sa dea mai multi bani pe piese originale, de calitate mai buna, vor cumpara de unde trebuie, iar cei care nu sunt dispusi sa dea atatia bani pe o bobina de nichelina reglabila, vor lua chinezarii. Ambele isi fac treaba, depinde ce pretentie/buget are cumparatorul si pentru cat timp le foloseste. Chinezii fac si lucruri bune (pe alocuri), adica fac clone identice dupa originale, problema apare cand fac clone dupa clone dupa clone...bineinteles ca rezulta o petarda de piesa. Au si prostul obicei sa amestece marfa buna cu cea proasta rezultand un fel de terci tehnologic.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Chinezariile de 2-3$ pe care scrie Bourns nu sunt chiar execrabile. Cel putin cand sunt noi.

Ca aspect sunt identice cu cele din seria 3590S-2 sau 4 de la TME. Dar atentie la vanzator.

Am distrus doar 1, pe primul utilizat, de lene - n-am desfacut complet surubul de la buton si am fortat putin la introducere, destul cat sa faca joc

 Tratate cu blandete, dupa evenimentul povestit mai sus, nu au joc si merg lin.

Acum nu ma mai astept sa fie la fel de robuste ca Helipot-urile din anii '80 - recuperate din echipament industrial, la care nu mai am acces.

 

Link spre comentariu
28 minutes ago, yo7lhe said:

Acum nu ma mai astept sa fie la fel de robuste ca Helipot-urile din anii '80 - recuperate din echipament industrial, la care nu mai am acces.

 

Acelea erau dumnezeiesti.

Link spre comentariu

Mie - mi da o stare de bine butonarea de multitura . Dar nici n - am montaje de alimentat care vor alternativ 5 si 24 V . Fiecare cu norocul lui . De ce nu - i apreciez pe cei chinezesti ? Fiindca se vor defecta repede ... contact imperfect , eforturi ( si feeeling  - uri ) de actionare diferite pe toata plaja , unii difera in urcare fata de coborare , si cateodata se mai intrerupe pista rezistiva ( bobinajul ) , preliminar se simte cum agata cursorul . Nu e un eveniment prea fericit ... te poti trezi cu toata bunavointa ( si capabilitatea ) sursei la iesire . Am multitura recuperati din device  - uri ( nu surse ) unde au suferit mii de reglaje ... praguri inferioare sau limite superioare , cu baleiere intre ... chiar de mana mea . Se prezinta la fel ca la nastere , mecanic si electric . Din pacate nu sant chinezesti ... la vremea respectiva China  insemna ( pentru mine ) artificii , ciocolata cu albine pe  ambalaj , lanterne si alte cele . Nu mai e situatia de acum ... , dar nu multitura de 2$ bucata cred ca a produs schimbarea . Ma rog , pareri personale ... nu sant cenzor sau indrumator , foloseste fiecare ce doreste si i se potriveste mai bine . Atat la montajul dorit , cat si personal ...

Link spre comentariu

Mie mi se pare riscant sa folosesti la o sursa un potentiometru multitura (sau simplu) care nu-i de calitate.

Functie de ce alimentezi sau unde ai nenorocul sa se intrerupa, pagubele pot fi importante.

Io folosesc encodere (sau cateodata taste) si ceva logica relativ simpla... se strica encoderu` sau butoanele, asta e, nu poti regla ... da` nu distrugi nimic....

Nu peste tot se poate... dar la surse am facut sa se poata... :) 

Numa` o parere. 

Editat de informer
Link spre comentariu

da un arduino + un DAC (pentru referința unde e zenerul) + o tastatură nu ar fi mai sigur? Eu am început să mă satur să tot învârt la potențiometre ca să setez o valoare.

Link spre comentariu
4 minutes ago, x_dadu said:

da un arduino + un DAC (pentru referința unde e zenerul) + o tastatură nu ar fi mai sigur? Eu am început să mă satur să tot învârt la potențiometre ca să setez o valoare.

Toate aparatele pe care le-am cumparat recent (generator de semnal, sursa de alimentare etc.) au si tastatura de care zici, ca sa introduci direct valoarea dorita (printre altele).

Pare ca mai sunt care s-au saturat de invartit... :) 

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
On 2/11/2019 at 9:54 PM, zvonacfirst said:

 

Cam asta ar fi schema celor doi 2N3442, cu rezistente 0.33/5W in emitori. 

Capture.JPG.f88df896ea7b97e7de7c6fff8765ab04.JPG

 

Deoarece am doua radiatoare prin a caror alaturare pot crea un tunel de racire, m-am hotarat sa pun 4 tranzistori 2N3442 cu racire fortata. Voi adauga si un modul de control al turatiei ventilatorului in functie de temperatura. As vrea sa inchid totul in carcasa, sa nu am radiatoare vizibile. Carcasa pe care am facut-o este din tabla de Al de 1mm, asa ca va disipa caldura in toate directiile.

Deoarece va trebui sa ma apuc de ansamblarea sursei, imi permit sa va deranjez cu cateva intrebari:

 

1. Am observat ca se obisnuieste ca la schemele cu mai multi tranzistori de putere sa se puna intre emitor si colector o dioda 1N4004 sau echivalenta.

Nu am prins ideea, care este rolul acelei diode?

 

2. Apoi, am mai vazut in unele scheme ca la condensatorul de filtrare (4700uF sau mai mare) se pune in paralel cu el un ceramic de 100nF. Din nou nu am prins ideea.

 

3. Am cumparat de pe forum niste condensatori de 10.000uF. Am observat dupa aceea ca pe ei scrie AUDIO. As putea sa folosesc unul pentru filtrare in locul celui de 3300uF care apare in schema?

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, zvonacfirst a spus:

 

Deoarece am doua radiatoare prin a caror alaturare pot crea un tunel de racire, m-am hotarat sa pun 4 tranzistori 2N3442 cu racire fortata. Voi adauga si un modul de control al turatiei ventilatorului in functie de temperatura. As vrea sa inchid totul in carcasa, sa nu am radiatoare vizibile. Carcasa pe care am facut-o este din tabla de Al de 1mm, asa ca va disipa caldura in toate directiile.

Deoarece va trebui sa ma apuc de ansamblarea sursei, imi permit sa va deranjez cu cateva intrebari:

 

1. Am observat ca se obisnuieste ca la schemele cu mai multi tranzistori de putere sa se puna intre emitor si colector o dioda 1N4004 sau echivalenta.

Nu am prins ideea, care este rolul acelei diode?      Dioda se pune indiferent de nr de tranzistoare (chiar si la numai 1 tranzistor) si este pe a proteja sursa la existenta unei tensiuni pe iesire in lipsa alimentarii, ex: acumulator sau condesator de valoare mai mare.

 

 

2. Apoi, am mai vazut in unele scheme ca la condensatorul de filtrare (4700uF sau mai mare) se pune in paralel cu el un ceramic de 100nF. Din nou nu am prins ideea. Condesatorul ceramic este pus pt ca electroliticul nu se comporta bine la frecvente mari avind o impedanta interna mare la frecvente inalte.

 

3. Am cumparat de pe forum niste condensatori de 10.000uF. Am observat dupa aceea ca pe ei scrie AUDIO. As putea sa folosesc unul pentru filtrare in locul celui de 3300uF care apare in schema?  Binenteles ca da.

 

Multumesc.

 

Link spre comentariu

Multumesc mult.

1. Am gasit scheme in care dioda era de tipul 1N dar si scheme in care era utilizata o dioda zener. Care solutie ar fi mai buna dintre cele doua? Cred ca utilizarea zenerului ar fi indicata, probabil limitarea valorii tensiunii in situatia expusa de dvs.

2. Acel condensator ceramic poate fi de fapt un condensator poliester?

3. Am rasuflat usurat desi eram aproape sigur ca raspunsul va fi afirmativ. Acei condensatori de 10.000uF sunt Sony si ma astept sa fie de calitate.

Link spre comentariu

1. Nu. O dioda obisnuita (genul 1N4xxx) asigura o cale mai rapida de descarcare a condensatorului de la iesire. 

2. Da.

 

3. Se pot folosi (dupa cum s-a mai zis), dar e pacat de ei. 

 

 

In schemele unde ati vazut Zener, probabil era un simbol de Schotky. Dau cu presupusul, nu judec. :limb:

Link spre comentariu
4 minutes ago, Thunderer2018 said:

3. Se pot folosi (dupa cum s-a mai zis), dar e pacat de ei. 

 

:rade: De ce este pacat? Sunt prea de calitate pentru aceasta sursa?

Mai am doi de 6800uf, cei din dreapta, dar sunt nelamurit cu acel marcaj 6800uF 63WV.

Acestia sunt OK? Nu sunt de 63V? Negative black la ce se refera?

 

20190310_205333.thumb.jpg.b22bbbdba7f45f1045ba9b53931e5b7e.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări