GEO 53 BN Postat Iunie 2, 2017 Partajează Postat Iunie 2, 2017 As zice ca cel mai probabil ar fi pompa centrala de frana.Am schimbat-o de curand la camionul meu Opel Movano, simptome similare cu cele descrise de initiatorul topicului.Costul pompei a fost peste 350 de lei, si nu pe varianta originala.La desfacerea cilindrului pompei de frana nu am constatat nici un fel de uzuri depistabile optic, cel putin cilindrul arata impecabil,.Set de reparatie nu am gasit ( pompa originala Bosch), cred ca nici nu exista pe piata, desi as fi preferat aceasta varianta-un set de reparatie similar nu depasea ca si cost 60-70 lei. Pina la urma ce a avut pompa? Spuneai ca interiorul pompei era impecabil. Garniturile erau paradite sau asa pareau? Link spre comentariu
norad Postat Iunie 10, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 10, 2017 Va salut, Deoarece pedala tinea foarte jos, eu n-am mai circulat cu aceasta masina pentru ca era enervant si mi se parea periculos in trafic. A mai condus-o, sporadic, colega de apartament. Nefiind o prioritate, am amanat achizitia unei pompe noi (cca. 400 RON). Astazi, am scos masina pentru un traseu scurt si deranjat de faptul ca nu tinea frana sus, am apasat scurt si brusc pedala de mai multe ori. Ei bine, deodata pedala si-a revenit si tine sus, cum ar trebui sa tina in mod normal. Am lasat masina parcata cateva ore si simptomele de pedala moale nu au mai aparut. Nu imi explic ce se intampla. Acum ca merge, parca nu as mai da bani pe o pompa, dar nu prea as vrea sa apara simptomele undeva, in concediu, in afara tarii. Link spre comentariu
mac01 Postat Iunie 10, 2017 Partajează Postat Iunie 10, 2017 (editat) Te joci cu franele....asta pana te vei prompti in fundul unuia si ii vei face masina muci...sau vei da peste vreun pieton nevinovat! Nu mai imprumuta masina daca stii ca are probleme cu franele...nici macar colegei de apartament...sau mai ales colegei de apartament! Eu zic sa nu te culci pe o ureche si sa schimbi ori garniturile ori pompa de frana. Sa revizuiesti cu atentie toate problemele legate de sistemul de franare....ca nu-i de joaca. Pentru probleme la franare si directie, nu se obtine ITP-ul. Acum o saptamana eram oprit la semafor la Marasesti....venind dinspre Carol. Cel din fata mea (o duba de transport marfa) a facut stanga odata cu mine sa intre in pasajul Unirii. A accelerat dobitocul, a intrat in pasaj si cred ca nu l-au tinut franele....s-a proptit direct in fundul altei masinii, care l-a randul ei a fost impinsa in alta si tot asa... Patru masinii s-au facut praf din cauza unui indolent in pasajul Unirii! Si cand ma gandesc ca am vrut sa-l depasesc dupa ce am plecat de la semafor! Deci...nu te juca cu franele si nu cauta explicatii. Azi merge pompa, maine te lasa...dar ca de obicei trebuie sa se intample necazul ca sa fie reparata sau schimbata! Macar cel putin nu mai imprumuta masina...nu este nimeni obligat sa sufere in caz ca masina cedeaza si nu mai are frane. Te rog sa n-o iei ca pe o rautate cele comentate de mine...si sa intelegi ce se poate intampla cand ramai fara frane si esti in trafic! Editat Iunie 10, 2017 de mac01 Link spre comentariu
alin 105 Postat Iunie 10, 2017 Partajează Postat Iunie 10, 2017 Pina la urma ce a avut pompa? Spuneai ca interiorul pompei era impecabil. Garniturile erau paradite sau asa pareau? Cred ca erau de vina garniturile.Optic pareau bune, dar dupa schimbarea pompei, problema a disparut .Deduc ca garniturile/supapele din interior nu lucrau bine.Din pacate nu am reusit sa gasesc set de reparatie (pompa Bosch), probabil face parte din strategia lor de marketing.Mai bine iti vand o pompa de 700 de lei decat un set de reparatie de 50 de lei. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 10, 2017 Partajează Postat Iunie 10, 2017 Cred ca erau de vina garniturile.Optic pareau bune, dar dupa schimbarea pompei, problema a disparut .Deduc ca garniturile/supapele din interior nu lucrau bine.Din pacate nu am reusit sa gasesc set de reparatie (pompa Bosch), probabil face parte din strategia lor de marketing.Mai bine iti vand o pompa de 700 de lei decat un set de reparatie de 50 de lei. Pai nu-i mai rentabil sa vinzi pompa noua, decit setul de raparatie? Numai la Dacia1300,cind pompa dadea semne de oboseala,dadeai o fuga la magazin si cumparai chitul de reparatie. Ca tinea de azi pe miine, e alta poveste. Chiar daca cumparai o pompa noua,nu-ti garanta nimeni ca sa te tina doi ani. Am avut DACIA1310 si stiu ce aventuri aveam cu piesele de schimb. Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 10, 2017 Partajează Postat Iunie 10, 2017 Acum ca merge, parca nu as mai da bani pe o pompa, dar nu prea as vrea sa apara simptomele undeva, in concediu, in afara tarii. E fix ca atunci cand ai o lipitura rece si o rezolvi cu un pumn in carcasa...niciodata nu stii cat va tine ''reparatia'',numai ca in cazul asta e naspa sa afli in conditii reale cat a tinut. Link spre comentariu
dany_cta Postat Iunie 10, 2017 Partajează Postat Iunie 10, 2017 Repet ce am mai zis mai sus, dar in alte cuvinte. Garniturile alea functioneaza intr-un lichid lubrefiant, fara acces la exterior, mizerie, praf, etc... pe nici o parte a lor. Nu le putem compara cu garniturile de la cilindrii de la roti care au praf, mizerie si caldura de-o parte. Daca s-au stricat, exista un motiv clar. Si motivul ala o sa strice si garniturile noi. Da, la Dacia 1300 se purta repararea lor ca totul era carpeala la masina aia, chiar si pompa originala. Masinile bune sunt facute sa tina mult, ori o pompa la care s-au stricat garniturile si s-au inlocuit cu altele noi, nu o sa tina mult pentru ca se repara efectul, nu cauza. Cauza este motivul pentru care s-au stricat garniturile, motiv care inca exista acolo si o sa le strice si pe cele noi. Deci nu este o reparatie. De asta nu se gasesc kit-uri de reparatie, nu pentru ca vor ei sa vanda mai multe. Daca asta ar fi motivul real si nu faptul ca nu tine reparata, ar aparea alte "srl"-uri care sa produca kit-urile si sa le ia bomboana de pe tort. Link spre comentariu
valivoi Postat Iunie 10, 2017 Partajează Postat Iunie 10, 2017 Aceeasi problema am avut-o si eu la batrana mea Dacie din '85 acum vreo 10 ani:La mine era dublu circuit 3 conducte,daca bruscam frana se umflau garniturile si tinea frana,daca apasam incetisor,tinea numai jos la 1/3 din cursa,pompa a fost noua si cam dupa 1an,au inceput problemele:pana nu am cautat eu o carte de service Dacia si am buchisit circuitele hidraulice nu i-am dat de cap.Care credeti ca a fost problema?Dobitocul care asamblase in fabrica pompa pusese o garnitura pe un piston invers.Mai exact toate garniturile erau puse cu evazarea inspre fata masinii,si cand s-au mai uzat un pic scapa presiunea intre pistoane in pompa. Link spre comentariu
morocanosul Postat Iunie 11, 2017 Partajează Postat Iunie 11, 2017 Forta data de pedala nu se aplica dinspre volan inspre fata masinii?(la pompa) Deci garniturile au fost puse bine,la apasarea franei lichidul face presiune si "umfla" partea evazata astfel va etansa si mai bine ! Daca erau invers,lichidul trecea peste garnituri,nici nu permitea alimentare cu lichid din rezervor...! Link spre comentariu
marius75 Postat Iunie 11, 2017 Partajează Postat Iunie 11, 2017 Timp de un an, cat a stat masina, resturile aflate in suspensie in lichidul de frana, s-au adunat in partea de jos a pompei si au format o mazga inselatoare pentru garniturile de cauciuc de la pompa de frana. Pedaua jos, a fost din cauza ca acele garnituri nu au fost echipate cu cauciucuri M+S (mazga si zapada). Din fericire, drumurile pline de gropi si hartoape au agitat lichidul de frana si pelicula de mazga s-a trasformat iarasi in suspensie, incurajata si cu cateva suturi in pedaua de frana. Cum bine imi spunea un sofer batran...masina e facuta sa mearga... Link spre comentariu
valivoi Postat Iunie 11, 2017 Partajează Postat Iunie 11, 2017 Forta data de pedala nu se aplica dinspre volan inspre fata masinii?(la pompa) Deci garniturile au fost puse bine,la apasarea franei lichidul face presiune si "umfla" partea evazata astfel va etansa si mai bine ! Daca erau invers,lichidul trecea peste garnituri,nici nu permitea alimentare cu lichid din rezervor...! La pistonul de pe rotile spate (ala mai scurt) trebuie sa aiba garnitura dinspre volan pusa cu evazarea inspre volan,daca e pusa invers,presiunea de la pistonul pentru rotile fata trece peste garnitura dinspre volan a pistonului mic si se duce lichidul de frana in camera rezervorului dinspre fata a masinii ,deci o sa franezi numai cu rotile spate. Daca o sa cautati o poza cu kit reparatie pompa frana o sa vedeti ca intre pistoane, garniturile pistoanelor stau cu evazarea fata in fata Asa ca va rog sa si ganditi un pic circuitele hidraulice. Pistonul mai lung actioneaza primul la apasarea pedalei,prin lungimea cursei implicite a pistonului si a lungimii pistonului actioneaza frana intai pe rotile fata,cu o presiune mai mare,pistonul pentru rotile spate fiind mai scurt,franarea pe rotile spate este mai slaba.Iar alimentarea cu lichid frana a pistoanelor nu se face pe langa garnituri ci prin supapele aferente fiecarui piston. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 11, 2017 Partajează Postat Iunie 11, 2017 .......................................................... Pistonul mai lung actioneaza primul la apasarea pedalei,prin lungimea cursei implicite a pistonului si a lungimii pistonului actioneaza frana intai pe rotile fata,cu o presiune mai mare,pistonul pentru rotile spate fiind mai scurt,franarea pe rotile spate este mai slaba.Iar alimentarea cu lichid frana a pistoanelor nu se face pe langa garnituri ci prin supapele aferente fiecarui piston. Eficienta frinarii pe rotile din spate, este dictata de incarcarea pe puntea spate. Asta o face repartitorul care are rolul de a modifica eficienta frinelor, functie de greutatea pe puntea spate. Link spre comentariu
valivoi Postat Iunie 11, 2017 Partajează Postat Iunie 11, 2017 Eficienta frinarii pe rotile din spate, este dictata de incarcarea pe puntea spate. Asta o face repartitorul care are rolul de a modifica eficienta frinelor, functie de greutatea pe puntea spate. Asta se intampla dupa ce intra in actiune si face presiune pistonul din pompa. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 11, 2017 Partajează Postat Iunie 11, 2017 Asta se intampla dupa ce intra in actiune si face presiune pistonul din pompa. Normal. Ca doar n-o sa intre-n functiune, (repartitorul) fara ca se fie pedala de frina sa fie apasata! Link spre comentariu
alin 105 Postat Iunie 11, 2017 Partajează Postat Iunie 11, 2017 Seturi de reparatie exista de cand lumea si vor exista in continuare, chiar daca nu pt toate marcile.Spre exemplu cam la fiecare etrier gasesti set de repartie compus din garnituri si pistonas sau doar garnituri.Nu e o chestie care tine neaparat de industria comunista.Pe de alta parte daca lucrarea ar fi fost facut la service as fi avut mari dubii in privinta calitatii reparatiei...(schimb set reparatie).In lucrarea facuta de mine am alta incredere. Uneori garniturile se mai duc, au si ele o viata.Chiar daca nu lucreaza in regim atat de dificil ca cele de langa roti , nu insemna cu nu exista uzura, uzura care exista la orice piese aflate in miscare una fata de alta.Mizerie mai poate exista, lichidul de frana are viata de cc 2-3 ani, dupa care isi pierde din calitatielde lubrifiere, e higroscopic, se mai contamineza cu apa din atmosfera, etc. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum