Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

aspirator Bosch


Vizitator hogea pamfil

Postări Recomandate

Vizitator hogea pamfil

Am un aspirator Bosch,care dupa ce a inceput sa functioneze cu un zgomot metalic,s-a oprit complet din functionare.Am inteles ca ar putea fi din cauza rulmentilor,iar la un centru service mi s-a cerut 90 de lei.

Cum as putea sa-l repar singur,pentru ca suma mi se pare prea mare.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 21
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    5

  • surubarila

    4

  • doru3160

    2

  • lucione_cip

    1

Schimbarea rulmenţilor se poate face şi acasă, dar trebuie un minim de scule şi îndemânare.Dacă nu ai presă dedicată de rulmenţi, e obligatorie prezenţa unui polizor şi a unei menghine de banc. Plus multă îndemânare şi răbdare. Dar dacă rotorul a frecat în stator şi e compromis, ori colectorul s-a uzat din cauza rulmenţilor, nu mai e lucrare de făcut acasă şi cei 90 Lei nu sunt mulţi, ori te poţi orienta spre alt aspirator ieftin, din care scoţi motorul şi-l montezi pe Bosch. Asta dacă Bosch-ul chiar merită deranjul....

Link spre comentariu

Sanatate permanenta ! Demonteaza aspiratorul si pune niste poze cu motorul : zona "electrica" >suportii port-perii/colectorul si zona turbinei.Vei primi sfaturi cum sa-l desfaci si sa-l masori dpdv. electric.Asta in conditiile ca ai pregatire/scoala ca electrician , lucrul cu tensiunea retelei 230Vac NU E PENTRU ORICINE.

Link spre comentariu

Oprirea din functionare nu este din cauza rulmentilor... posibil sa se fi ars motorul din cauza rulmentilor, iar schimbarea lor nu o sa rezolve problema dvs, intai il faceti sa functioneze apoi schimbati rulmenti

Link spre comentariu

Oprirea din functionare nu este din cauza rulmentilor...

Nici cand se gripeaza?Am vazut motor cu rulmenti albastri(cred ca bilele erau patrate),a tras stapanul de el pana n-a mai vrut/putut,si pe urma ma intreba daca se mai poate face ceva...Eu nu-mi dau seama cum ii rabda inima sa foloseasca un aparat cu asemenea zgomot,pt ca blocarea nu are loc instantaneu,mai ales cand ii paste gandul de reparatii.Cand vrei sa-l arunci,e alta treaba,tragi de el ca de un cal mort,si pe urma studiezi ofertele de pe piata,nu te apuci sa vezi ce se mai poate face.

Link spre comentariu
Vizitator hogea_pamfil

Am un aspirator Bosch,care dupa ce a inceput sa functioneze cu un zgomot metalic,s-a oprit complet din functionare.Am inteles ca ar putea fi din cauza rulmentilor,iar la un centru service mi s-a cerut 90 de lei.

Cum as putea sa-l repar singur,pentru ca suma mi se pare prea mare.

Am demontat aspiratorul,si intr-adevar rulmentul dinspre elice este spart si vreo 3 bile erau pe langa.

Acum l-am demontat,dar mi-a ramas camasa mica pe ax si n-am cum o trage.

Nici rulmentul din spate nu e-n toate mintile,joaca tare,dar inca e intreg.Cred ca o sa-i schimb pe amandoi daca-mi spuneti cum sa-i scot.Au seria 608.

Link spre comentariu

Cămașa de pe ax se poate extrage și fără presă, dar cum am spus mai devreme, e nevoie de o menghină mică și de un polizor (chiar unul unghiular). Se polizează pe o parte cămașa (cu mare grijă să nu atingi bobinajul) și când ajungi aproape de cota de presare cu axul, îl bagi repede în menghină și prin mișcare de răsucire, scoți axul din cămașă. Celălalt rulment se poate prinde în menghină și se strânge până se sparge cămașa externă (înfășurată în pânză ca să nu sară bucăți).Apoi se polizează cămașa internă și se scoate ca mai sus....am scos astfel mulți rulmenți care nu se puteau scoate cu presele uzuale.Dar trebuie atenție la polizare, să nu atingi bobinajul, pentru asta se înfășoară bobinajul cu câteva straturi de scoci, să-l ferești de zgârieturi.

Link spre comentariu
Vizitator hogea_pamfil

Menghina nu am,am doar un flex.Osa incerc sa-l prind cu patentul,si sa-i dau cu atentie cu ciocanul in coada patentului.

Link spre comentariu

În cel mai rău caz, poți să tai cu flexul cămașa rulmentului din două părți diametral opuse, astfel încât să fii sigur că se slăbește din presare, sau chiar dacă tai dintr-o parte și ,,atingi,, puțin din axul rotorului nu e nicio problemă.

Link spre comentariu
Vizitator hogea_pamfil

Am reusit sa dau jos complect camasile,si mi-a ramas axul aproape neatins.Am cumparat si rulmenti,dar nu intra pe ax,cum sa-i bat ca daca dau cu ciocanul sa nu-i deformez.

Link spre comentariu

Cauta o teava de Cu sau Al -ceva gen elementi de antena Yagi care sa aiba diametrul interior un pic mai mare ca diametrul axului iar exteriorul sa "cada" pe camasa interioara a rulmentului.

Link spre comentariu
Vizitator hogea_pamfil

Am reusit sa bat rulmentii,si am montat rotorul inapoi,dar s-a intamplat ceva ciudat,ca urma neagra unde calca periile pe lamelele de cupru,s-a deplasat cam cu 2mm in jos,patrca ar fi plecat cu tot cu bobinaj dupa ax.

Oricum trebuie cred sa cumpar si perii,ca au cam 4mm lungimea.

Link spre comentariu
Vizitator cata82

Am reusit sa bat rulmentii,si am montat rotorul inapoi,dar s-a intamplat ceva ciudat,ca urma neagra unde calca periile pe lamelele de cupru,s-a deplasat cam cu 2mm in jos,patrca ar fi plecat cu tot cu bobinaj dupa ax.

Oricum trebuie cred sa cumpar si perii,ca au cam 4mm lungimea.

Scoate rotorul afară si cu un glaşpapir(şmilgher) foarte fin, de granulație 1000-1200, curăță colectorul apoi cu o periuță de dinți şi alcool tehnic sau izopropilic cureți colectorul de resturile de grafit. Editat de cata82
Link spre comentariu

Am reusit sa bat rulmentii,si am montat rotorul inapoi,dar s-a intamplat ceva ciudat,ca urma neagra unde calca periile pe lamelele de cupru,s-a deplasat cam cu 2mm in jos,patrca ar fi plecat cu tot cu bobinaj dupa ax.

 

Cand ai batut rulmentii ai proptit rotorul in bobinaj....sau prin bataie s-a deplasat si bobinajul. De preferat sa tii rotorul in mana la montarea rulmentilor si sa bati usor cu un ciocan de lemn.... iar inainte sa ungi axul foarte bine.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări