awy1917 Postat Mai 10, 2017 Partajează Postat Mai 10, 2017 Buna ziua , tocmai mi-am cumparat un invertor, nu am sudat niciodata in curent continuu si am o problema la sudura cu electozi bazici. Am sudat destul de mult inainte, cu electrozi rutilici de 2.5-3.2, dar doar cu transformator, cam cel putin 2-3kg de electrozi. Tocmai mi-am cumparat un Jasic ARC 200 si e prima data cand sudez cu invertor. Astazi l-am primit, am sudat cu rutilici de 2.5 si a mers foarte OK cordoane frumoase, uniforme etc. In schimb cu bazic de 2.5 (SA-FRO SUPERBAZ 7018 H4 de 2.5) dupa ce am apucat sa merg aproape normal cam 1/2 electrod ( si cativa cm de sudura care arata f ok) s-a stins. De atunci se intampla ceva ciudat doar cu bazic: pot sa sudez foarte putin si electrodul se stinge aproape imediat . Daca ma uit mai atent este ca si cum metalul din interior se topeste mult mai repede decat invelisul exterior si "fuge" repede inauntru si atunci se stinge si arcul. Daca dau cu pila si indepartez excesul de invelis, iar pot aprinde aproape normal dar in functie de pozitie se va stinge din nou. Chiar daca uneori reusesc sa controlez cordonul cativa cm am sentimentul ca metalul se arde prea repede. Am variat curentul in toate pozitiile dar comportamentul nu se modifica semnificativ. Invertorul nu pare a fi defect in sensul ca in continuare cu electrod rutilic merge OK fara nici un fel de probleme. Am incercat si cu un electrod de 3.2 tot (SA-FRO SUPERBAZ 7018 H4 de 2.5) dar aproximativ acelasi comportament. Electrozii superbaz i-am pus pe "+" cum scrie in carte . Am incercat si cu "- " in speranta stupida ca poate a pus chinezul firele invers , dar merge ceva mai rau. Poate un coleg cu experienta sa-mi dea o parere, ce poate fi : - invertor defect - electrod contrafacut, stricat, umed , etc . E drept ca electrozii i-am luat la bucata din magazinul de langa mine, dar par ok, nicidecum umezi sau cu probleme. - Eu nu fac ceva bine Voi incerca sa cer imprumut de undeva un invertor sa vad comparativ si eventual sa mai cumpar electrozi de altundeva dar un sfat m-ar ajuta. Eu inclin sa cred ca e invertorul stricat, dar mi se pare bizar ca cu electrozi rutilici e ok, si tot ma gandesc ca poate nu fac eu ceva cum trebuie. Va multumesc anticipat Link spre comentariu
awy1917 Postat Mai 10, 2017 Autor Partajează Postat Mai 10, 2017 (editat) Imi cer scuze pentru postarea consecutiva, dar nu mai reusesc sa editez postul anterior. Am mai facut niste incercari si masuratori si s-ar putea sa fie ok aparatul , doar electrozii si iscusinta mea sa fie de vina. Am mai facut o incercare cu 7018 (bazic) si am reusit cat de cat sa mentin arcul. Conteaza foarte mult unghiul. Am atasat o poza cu niste incercari pe care le-am facut si o imagine cu varful electrodului (7018)cand se stinge arcul. Am mai facut cordoane cu 6013 (rutilic) de 2.5 si 3.2 si rutilic merge bine. Am masurat cu un clampmetru Hantek CC 650 curentul din timpul sudurii in general se potriveste cu valoarea setata din buton in limita a ~10A . Tensiunea in gol : Daca masor cu Voltmetru CC arata 8V, pe AC arata 10.4V 375Hz, iar daca ma uit cu osciloscopul vad un dinte de fierastrau 50.4V varf la varf si o frecventa de 340Hz. L.E. In poza cu cordoanele am scris gresit electrod de 3.5 in loc de 3.2 Editat Mai 10, 2017 de awy1917 Link spre comentariu
nickrvl Postat Mai 10, 2017 Partajează Postat Mai 10, 2017 (editat) Nu e nimic neinregula cu electrozii, bazicii sant mai pretentiosi, la tine cred ca se imbina "indemanarea" ta impreuna cu aparatul "de firma", ma astept ca acest aparat sa aiba ceva carente in curent continuu, roaga pe cineva care sa pricepe sa sudeze cu aparatul tau sau dute cu electrozii pe care-i ai la cineva care are un aparat bun si atunci o sa ti se aleaga. Editat Mai 10, 2017 de nickrvl Link spre comentariu
spik Postat Mai 10, 2017 Partajează Postat Mai 10, 2017 Dupa poze pot spune ca de vina pentru nereusita este numai "mana" sudorului! Mai exerseaza! 1 Link spre comentariu
awy1917 Postat Mai 10, 2017 Autor Partajează Postat Mai 10, 2017 Multumesc de raspunsuri. @spik : sper din tot sufletul sa fie "mana sudorului" si nu aparatul pe motiv de retur, schimbat, certat cu magazinul, etc . Clar mai exersez @nickrvl : excelenta idee, voi cauta un sudor local care sa-i faca o incercare si inlocuiesc temporar "mana" de mai sus . Uitasem la primul post, atasez o poza facuta cu telefonul la osciloscop cand am masurat tensiunea in gol. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 10, 2017 Partajează Postat Mai 10, 2017 E mina mai mult ca sigur, arc prea lung si mina "tremurata", poate ajuta si aparatul un pic insa nu ca`i defect, cam asa merg astea mai nepretentioase. Ca idee trage electrodul pe material, sa`l simti la mina ca se tiriie, inclinat cam la 60grd fata de orizontala. Tine arcul scurt la bazici, asa cum am spus sus e cel mai simplu. Il vei simti cind se "ingroapa" in baia topita. Asa am patit si eu cu Awelco la bazici, am spus ca`i el vinovat. Dupa ce am insistat am invatat si merge acuma de zbirniie cu bazic. Urmatorul chinezoi a mers din prima, deja stiam ce si cum, adevarat ca mai bine pe bazici decit Awelco dar asta e ruleta chinezeasca. Dupa ce te inveti cu bazicii la lucrari mai mari o sa ajungi sa`i preferi fata de rutilici. Grig Link spre comentariu
amudsen Postat Mai 11, 2017 Partajează Postat Mai 11, 2017 Inainte de sudare electrozii bazici se vor usca la o temperatura intre 250-300 grade celsius, doar cei ambalati in vacuum pot fi utilizati in primele 9 ore de la deschiderea pachetului (asta in teorie). Sa vezi ca o sa mearga mai bine, oricum arcul e ”scurt” la bazici. Link spre comentariu
nickrvl Postat Mai 11, 2017 Partajează Postat Mai 11, 2017 (editat) Asta cu uscatul e putin folclor, daca e o intreprindere "mare" cu lucrari serioase da, se usuca, pentru particular insa..., eu il bag (electrodul) intr-o galeata de apa il tin o zi si tot sudez cu el. Asta cu "taratul" electrodului e specific "chinezariilor", un aparat bun permite ridicarea electrodului la milimetrii cel putin, eu am intalnit aparate la care puteam ridica peste un centimetru electrodul fara sa se stinga arcul, asta pur si simplu tine de aparat. Ce vad in oscilograma e un aparat (ca toate cele ieftine) fara controlul tensiunii, pur si simplu atat poate el la maxim, ca si tensiune vorbesc deoarece asta are efect asupra mentinerii arcului. Aparatele ce se respecta au ori un "ridicator" de tensiune ori tensiunea debitata e mai mare cu mult fata de tensiunea specifica arcului in timpul sudurii dar tinuta in limita de un regulator de tensiune, astfel in timpul sudurii tensiunea la ridicarea electrodului creste mult si asta ajuta enorm la mentinerea arcului, la aceste aparate tensiune in gol poate ajunge si la 90-100V daca se anuleaza acel regulator. Toate astea inbunatatesc procesul de sudura. Editat Mai 11, 2017 de nickrvl Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 11, 2017 Partajează Postat Mai 11, 2017 Personal am uscat citiva electrozi cind am incercat sa sudez bazic cu Awelco, cu cei din pachet nu a mers, cu cei uscati la fel de prost. Am pus mina, incercat si acuma merge fara probleme cu ei, inclusiv cu cei plouati. Tiritul electrodului este in primul rind metoda cea mai buna de a avea un arc scurt, controlat la bazici Toti care sudeaza stiu asta insa tac, n`ar spune pentru nimic in lume, de, secretul meseriei lor. Cu toate aparatele incerc sa tin arcul scurt. Si cu alea chinezesti poti lungi arcul in anumite limite fara a se stinge. In esenta e vorba cel mai mult de antrenament. Da, si daca`l lasi la 100Vdc incep sa tipe cei cu pielea sensibila ca le primejduiesti viata! Grig 1 Link spre comentariu
spik Postat Mai 11, 2017 Partajează Postat Mai 11, 2017 La materialele, in general subtiri, de acasa nu poti suda decat "tarat" cu bazici. Link spre comentariu
awy1917 Postat Mai 11, 2017 Autor Partajează Postat Mai 11, 2017 (editat) Am avut foarte putin timp astazi, doar vreo 30 minute dimineata dar, urmand sfatul lui Grig incerc sa tin la 60 de grade electrodul, si sa incerc sa-l "tarai", nu-mi iese "taraitul" perfect, dar daca i-l tin mai aproape baltuta si fac arcul scurt nu se mai stinge asa de repede. Deci e un progress zic eu. Si pare intradevar sa fie doar combinatia de lipsa de experienta + aparat fara prea mari pretentii. Am vazut aseara pe youtube ( )un sudor din state cu un ditamai lincolnul care spunea ca electrozii 7018 asa sunt, se tine electrodul "la un fir de par" de bazinul de metal topit si ca e chestie de antrenament, dar dupa ce reusesti sa-l stapanesti , e cel mai bun electrod. Singura lui problema fiind ca daca se stinge la jumatate trebuie pilit ca sa-l pornesti din nou. Sfaturile voastre mi-au redat optimismul ca se poate, deci continui sa ma joc cu electrozi. Singurul meu stres era ca aparatul sa aiba probleme si ca sa-l pot returna la timp. A, si mi-am pus o bucata de pavaj langa masa, si dupa ce se intrerupe arcul, trag electrodul pe pavajca sa indepartez surplusul de invelis si sa descopar metalul. E destul de practic.(Initial am incercat cu o pila metalica, dar dupa ce mi s-a atins din greseala de masa electrica , mi-a trecut cheful ) @nickrvl: demult vroiam sa intreb. De ce Lincolnurile au U0 asa de mica ~40V. Asta are 63V teoretic, Telwin ~80V. Initial vroiam Telwin exact pe motivul acesta , dar vazand ca Lincolnurile au asa de mica, am zis ca e ok si 63V chiar si chinezesti. Aparatele destepte ridica U0 , sau cum fac ? Editat Mai 11, 2017 de awy1917 Link spre comentariu
nickrvl Postat Mai 11, 2017 Partajează Postat Mai 11, 2017 Acel 40V e o medie, daca se pune osciloscopul la iesire cum ai facut tu se observa o forma de unda neregulata cu virfuri de scurta durata apropae de 90V...... din "cauza" regulatorului de tensiune, dupa amorsare oricum regulatorul iese din uz. Link spre comentariu
awy1917 Postat Mai 11, 2017 Autor Partajează Postat Mai 11, 2017 (editat) @nickrvl: am inteles. Multumesc. Cand am un pic de timp sa-mi car toate troacele afara o sa incerc sa pun osciloscopul sa inregistrez o sudura. Ma gandeam ca as putea pune si clampmetrul meu de 1mV/100mA pe canalul B si pot vedea simultan si tensiune si curent. Clampmetrul fiind alimentat la baterie cred (sper) ca nu ard ceva. Intre timp am mai facut niste incercari. cu 2.5 mm nu prea am progresat, In schimb m-am gandit sa mai incerc cu 3.2 pt ca mi-am amintit ca citisem undeva ca electrozii mai grosi sunt mai ok pentru invatat. Dupa cateva incercari au inceput sa-mi iasa mai bine, si am inceput sa misc mai uniform mana si sa controlez mai bine arcul. Cordonul marcat cu sageata am reusit sa-l fac fara sa ma opresc si am consumat cam 2/3 dintr-un 7018 de 3.2. Cred ca toate cordoanele orizontale vizibile sunt cu bazic de 3.2, sunt si suprapuse intre ele. Ordinea lor pe platbanda nu e neaparat ordinea cronologica. Editat Mai 11, 2017 de awy1917 Link spre comentariu
Adrian Pruna Postat Mai 11, 2017 Partajează Postat Mai 11, 2017 Dupa ce descoperi avantajele bazicului nu mai dai doi bani pe rutilici, iti vine sa razi de cei ce mai sudeaza cu rutilici. Cand mergi sa cumperi electrozi si vezi langa bazici si rutilici, te gandesti, pt ce ii mai vindeti si pe astia ?! Nimic nu se compara cu ce iti ofera bazicul: dai peste vopsea, rugina......peste zgura, vertical, peste cap......peste gauri, rosturi de 3...5mm fara probleme ca se desparte baia de metal si se baga zgura in mijloc ca la rutilici . Legat de uscarea bazicilor, la constructii nu justifica, sudezi cu ei si scosi din balta. In schimb la sudarea tevilor, da. Musai cuptor si termosul la purtator. Poate sa arate sudura chiar foarte bine, dar daca dai cu flexu' peste ea, apare buretele. 1 Link spre comentariu
spik Postat Mai 11, 2017 Partajează Postat Mai 11, 2017 Teminati cu prostiile... La confectii metalice usoare nu se preteza bazicul decat daca esti maniac! Rutilicul este indeajuns la porti, grilaje, balustrade si foarte usor de utilizat! 2 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum