Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema la scuter


diamant

Postări Recomandate

E motorul prea mic ca sa poti sa vezi un rezultat exact. In principiu ar trebui sa vezi peste 100psi, nu este o valoare exacta din multe motive, dar daca nu porneste din cauza compresiei o sa fie o valoare joasa si o vezi lejer pe compresometru (gen 50psi sau mai putin). Dar repet, nu poti sa faci masuratoarea exacta din cauza capacitatii prea mici, nu are camera de ardere destul de mare cat sa umfle compresometrul cu toata supapa lui cu tot, adauga prea putin la fiecare tura, deci chiar daca vezi ceva gen 80psi poate sa fie eroare de masurare.

 

E complet gresita teoria colegului de mai sus cum ca cilindrul de dilata si scade compresia. Pistonul e din aluminiu, el se dilata mult mai mult.

Pornirile la cald sunt afectate de soclu blocat deci porneste bine la rece dar se inneaca la cald, debit prea mare de benzina: la fel, benefic la rece, rau la cald, sau jocul la supape prea mic si coditele supapelor se dilata si raman deschise la cald. In toate cazurile deschisul "gazului" la pornire poate sa ajute pentru ca deschide clapeta de aer si se aranjeaza un pic amestecul sau pierderea pe la supape, dar nu este un mers corect al motorului.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

compresia ar fi in felu urmator

 

4 bari nu mai porneste ddeloc

 

5-6 bari pornire grea minim

 

10-12 bari ar perfect

 

nu conteaza marimea cilindrului iai compresia la rece si la valore citita mai pui cam maxim 1bar si asa nu mai citesti eronat

Editat de kinderu56
Link spre comentariu

Eu stiam ca atunci cand este uzat motoirul la rece porneste mai greu!Iar la cald o ia repede!Cat despre pornirea la electromotor,daca este uzat cilindrul o ia greu!Era bine daca avea-ti pedala!am avut si eu un kimko djx(motor honda dio)si cu cilindru nou o lua repede la automat dar pe masura ce se uza si la pedala pornea greu!trebuia accelerat la maxim si date zeci de pedale una dupa alta pana pornea!Daca aveti un prieten cu masina rugati-l sa va imprumute bateria lui sa vedeti daca asa porneste usor!Acum am un piaggio si,si de curand i-am schimbat setul din acelas motiv ca pornea greu!trebuia sa pedalez 50-60metri pana pornea si accelerat la maxim!Acum cu setul nou in 2 metri porneste fara sa accelerez!

Editat de Emil 1986
Link spre comentariu

Ok,la mine este un pic peste perfect :rade:.

 

In linkul atasat veti vedea masuratorile,aparatul folosit, care este nou si german,motorul vazut din perspectiva carburatorului si mentionez ca pozele sunt acum facute.

 

As dori sa vad cum cad toate teoriile si cum se nasc altele ! :aplauze

 

P.S. amestecul este sarac doar in poza din cauza blitz-ului :scarpin

Editat de diamant
Link spre comentariu

Nu au ce teorii sa apara, e un motor foarte simplu.

Nu poti sa consideri amestecul sarac sau bogat in cazul de fata dupa culoarea bujiei. Ea are culoarea in folosinta care este data de reglajul cuisorului pe cand surubul de amestec actioneaza doar la relanti. Daca ala este dereglat, culoarea o sa fie ok dar pornirea problematica.

Daca tot esti mini-tehnicus pune un colortune pe el si regleaza-l.

 

offtopic: la un qmb139 de-asta i-am pus un kit cu piston de 50mm (asa zis-ul "100cc") si dupa ceva modificari si reglaje s-a transformat intr-o bestie, dintr-un scuter plictisit care abia tragea cand aprindeam farurile deja depaseam masinile, farul nu il mai simtea, si deja mergeam in rand cu ele si in afara orasului :limb:

Link spre comentariu

bujia mi-se pare ok!cat despre compresie nu stiu ce sa zic!imi pare a fi un motor in 4 timpi,si astea merg bine si cu set uzat doar ca papa ulei cat benzina!

Link spre comentariu

Problema mea este doar pornirea in condițiile menționate anterior, restul- viteza/ tracțiune exista, motorul toarce frumos , nu are întreruperi .

Link spre comentariu

Deci cam papa ulei!Setul mai merge pana scade foarte mult uleiul la un nr de km mic!Daca mai aveti pedala incercati sa o montati pt ca o sa il porniti mai usor!daca nu o baterie de masina care sa poata sustine un curent mai mare in sarcina si sa invarta mai tare motorul!

Link spre comentariu

Daca am ajuns sa dam vina si pe set cu toate ca am vazut cum arata bujia, mai urmeaza sa primesti sfaturi sa schimbi si becul pe spate, ala de marsalier, poate ala o fi vinovat, sau suportul de centura.

Raspunsul corect l-ai primit deja dar reglajele si verificarile nu se fac singure pe forum, trebuie sa pui mana sa le faci si o sa mearga bine.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
  • 3 ani mai târziu...

Buna ziua am un cdi automat in 4 pini si nu stiu cum se monteaza nu mai am mufa 

Am 4 fire negru/alb      negru/rosu     roz     alb/albastru 

Ma poate ajuta cineva va rog

 

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

Bună seara, negru /roșu la tensiune de,, forța,, 0-400v, alb/albastru la bobina impuls, roz contact On/Off, negru /alb la primarul bobinei de inducţie, toate cele bune Cosmin. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări