Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Diode

Adrian_BBS

Postări Recomandate

Salutare.......am si eu o intrebare....cumparai astazi 2 diaode de 10A si vreau sa va intreb daca stiti cum se monteaza.....doida seamana cu un lm78xx dar numai cu 2 picioruse.......care este IN (pe unde intra curentul)si care este OUT-ul(pe unde iese curentul)......Imi cer scuze daca postai unde nu trebuie sau daca s-a mai vorbit despre asa ceva(sunt incepator).....Pe dioda scrie BY392......

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• niq_ro

1

• d2134

1

• Adrian_BBS

1

• zal

1

Top autori în acest subiect

Vizitator donpetru

Eu cred ca datasheet-ul postat de tine e suficient de explicit, nu crezi ? Ai doua terminale numite sugestiv "anod" - A si "catod" - K. In curent alternativ pentru a redresa o alternanta (poz. sau neg.) conectezi dioda in circuit astfel:- daca vrei sa redresezi alternanta pozitiva conectezi anodul la infasurarea trafo (la o borna din cele doua ale infasurarii) sau- daca vrei sa redresezi alternanta negativa conectezi catodul la infasurarea trafo (la o borna din cele doua ale infasurarii).Modul de conectare prezentat mai sus se refera la conceperea unui redresor monoalternanta. Pentru celelalte tipuri de redresoare iti propun sa cauti mici articole de specialitate printr-o simpla cautare pe internet a cuvantului redresoare.In curent continuu, este foarte simplu: "+" la "anodul" diodei si "-" la catodul acesteia pentru a permite circulatia curentului prin dioda altfel dioda se comporta ca o bariera de potential.Sper ca am fost cat se poate de inteles iar cu alta ocazie sa incerci sa te uiti mai intai prin manuale de specialitate si apoi eventual sa postezi aici o intrebare relativ banala. :smt006 NUMAI BINE

Link spre comentariu

Eu cred ca datasheet-ul postat de tine e suficient de explicit, nu crezi ?