Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Variator de tensiune.

Vizitator cercel marius

Postări Recomandate

Vizitator cercel marius

Buna ziua. Sunt incepator in electronica , dar vreau sa invat cate ceva. Am incercat cateva zile la rand sa fac un variator de tensiune. si nu am reusit. In prima faza am facut un variator folosind un LM317 un POTENTIOMETRU si o REZISTENTA, acesta varia tensiunea dar intensitatea curentului era insuficienta. De la o baterie de 12V si 1,2 A vreau sa alimentez un motor mic de 10 w , a carui turatie trebuie sa o modific. am adaugat un tranzistor si o rezistenta mica. dar cicuitul nu funictioneaza si iasa fum din rezistenta. Am sa postez schema pe care am folosito. Nu imi dau seama unde eeste greseala. ce am facut gresit?

componente : LM317, tranzistor bd245c , rezistente de 22 si 220 ohmi , potentiometru 10k

post-264913-0-67058000-1492543217_thumb.jpgpost-264913-0-60090900-1492543224_thumb.jpgpost-264913-0-17550900-1492543232_thumb.jpg post-264913-0-43256000-1492543210_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• UDAR

2

• validae

1

• Ticu

1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator cercel marius

multumesc pentru sfat. nu am un transzistor pnp. acesta este singurul pe care il am . o sa incerc sa refac schema pentru un NPN. este mult de modificat ?

Link spre comentariu

Am vrut să editez și în locul postării mi-a apărut ce se vede ....

În fine , pe scurt , pune un PNP acolo nu NPN cum ai pus tu , deci BD256C nu 245. Și pune un radiator cât de cât la tranzistor .

EDIT . A dispărut problema .... Apărea în locul postului mesajul NO_SUCH_TOPIC.

Editat de UDAR
Link spre comentariu
Vizitator cercel marius

radiatorul urma sa il pun , dar prima data am verificat daca merge , si nu a mers . momentan nu dispun de un pnp, o sa incerc sa fac alt circuit , cu o alta schema. cand o sa imi dau seama cum trebuie . multumesc