vsurducan Postat Mai 20, 2007 Partajează Postat Mai 20, 2007 Cand am construit casa am facut o macara cu un motor de CA trifazic de 2.2KW si un reductor de malaxor de pentru paine. Putea sa ridice la o singura manevra continutul unei "betoniere" medii (4 galeti de beton). Una din chestiunile care trebuiesc stiute este ca factorul de putere al retelei (cos fi) este variabil in functie de sarcina pe retea (independenta de motorul nostru). Valoarea optima a condensatorului de pornire este variabila in functie de cos fi. Eu am utilizat un condensator conectat in pemanenta cu una din infasurari, a doua infasurare conectata direct la retea si condensatorul de pornire se conecteaza doar la pornire in paralel pe condensatorul ce genereaza faza falsa (vezi figura 7 din material) http://ww1.microchip.com/downloads/en/A ... 00887a.pdf Valoarea condensatorilor de pornire si de faza falsa se poate determina doar experimental masurand curentul minim la care are loc pornirea (pentru condensatorul de pornire) respectiv curentul minim de mers in gol pentru o invartire continua fara smucituri, trepidatii sau sunete ca de "macinatoare". Un condensator prea mare sau prea mic ca valoare are acelasi efect: curent consumat in exces si incalzirea motorului chiar daca functioneaza in gol. Cum se vede efectul cos fi ? Sambata si duminica caracterul inductiv al retelei se schimba (cel putin asa se vedea pe reteaua de la mine) si se poate intampla sa nu porneasca motorul cu aceeasi valoare a consansatorului cu care porneste perfect in timpul saptamanii. Acest sistem de pornire nu permite intrarea instantanee a motorului in sarcina, vezi graficul de sarcina din material (motor tip PSC figura 9) Link spre comentariu
Mouser Postat Mai 22, 2007 Autor Partajează Postat Mai 22, 2007 hmm...ciudat... pt ca am si eu un motor de 2,2 kW de pe vremea lu ceasca care se ocupa de un circular si este conectat exact ca in schema aia (conexiunea triunghi) si are 2 matahale de cond de 20uF pusi in paralel..si sincer porneste oricand exact la fel,aceiasi forta nimic schimbat....deci eu as fi un caz norocos? a si apropos...mi s-a stricat intrerupatorul de la el...si mie sila ca avea 2 randuri de contacte independente astfel intrerupea si faza si nulul si nu mai gasesc dinala prin magazine.....are ceva daca intrerup numa 1 din alimentari? ca am auzit ceva de genu ca la motoare dinastea trifazate tre sa intrerupi ambele alimentari....deci pot sa pun un buton simplu sau trebe neaparat sa caut unu cu 2 seturi de contacte..? Link spre comentariu
zal Postat Mai 24, 2007 Partajează Postat Mai 24, 2007 E suficient sa intrerupi faza. Link spre comentariu
Mouser Postat Iunie 12, 2007 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2007 hey am revenit...binenteles ca nu mia mers :( scuze de intarziere dar deabia azi am apucat sami iau cond.....deci datele problemei am reusit sa pornesc motorul in sensul care imi trebuie cu 12 uF , DAR in 20 de sec de functionare per total deja mi sa incalzit f putin...dar se simte, are o viteza de melc in marsalier nush de ce....deci care ar fi cauza.....el e un fost motor de la o pompa de apa sub presiune...si din cate am observat la paleta sa el mergea in sensul opus de care il folosesc eu, oare asta sa fie cauza vitezei si a incalzirii?a si sa nu uit in unele momente dupa ce l-am oprit si il pornesc din nou sta ca un motor pas cu pas in cuplu ( nu pot sa il invart in nici un sens cu mana),hai ca am inteles treaba ca daca folosesc un motor trifazat la monofazat pierd 30% din putere, dar pana mea viteza unde o disparut ca la o pompa de apa iti trebuie rotatii serioase mai ales cai de presiune...deci va cer ajutorul din nou :( Link spre comentariu
sho_gun Postat Iunie 12, 2007 Partajează Postat Iunie 12, 2007 Fenomenul se manifesta de obicei daca o infasurare este conectata invers. Link spre comentariu
Mouser Postat Iunie 12, 2007 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2007 de asta mere asa incet sau nu porneste?si ce pot sa fac...schimb capetele la fiecare bobina pana ii nimeresc sensul? sau cum pot sa imi dau seama? Link spre comentariu
sho_gun Postat Iunie 12, 2007 Partajează Postat Iunie 12, 2007 Se poate si prin incercari succesive . Cum sunt conectate bobinele in acest moment ?Pentru a nu povesti prea mult pot sa-ti spun asa , daca doua bobine sunt conectate in serie inceput cu inceput sau sfarsit cu sfarsit , daca aplicam tensiune alternativa pe cea de-a treia infasurare , tensiunea obtinuta intre extremitatile grupului serie este teoretic zero ( practic , foarte mica ) . Pornind de aici determini pentru fiecare bobina "inceputul" si "sfarsitul " ( raportat la schema de mai sus , capetele cu si fara "prim" ) si le conectezi conform schemei. Link spre comentariu
zal Postat Iunie 12, 2007 Partajează Postat Iunie 12, 2007 Poate e prea mic cond. La motoarele mari se folosesc cite 2 cond. astfel: unul conectat permanent si al 2-lea care e conectat numai la pornire, dupa citeva secunde un intrerupator manual sau un releu de timp il deconecteaza. Link spre comentariu
Mouser Postat Iunie 13, 2007 Autor Partajează Postat Iunie 13, 2007 cond ala sta mereu in circuit...si nu e vina lui,ca daca sta blocat nu pot sa il misc si de pornit porneste singurel...numa ca merge f incetu permanent,chiar si daca il invart eu mai repede nu isi mareste turatia.....creca o zis bine shogun....alta explicatie nu vad, dar nu am inteles metoda lui da nah vad eu...poate mai avetzi si alte metode sa pricep si eu pana vin acasa azi :prayer: Link spre comentariu
vio2007 Postat Iunie 13, 2007 Partajează Postat Iunie 13, 2007 Mouser , aici ai schema legaturilor la cutia de borne a motorului pentru legatura in triunghi , cu verde sunt legaturile care trebuiesc facute. Condensatorul se poate lega intre C-B ori C-A in functie de sensul de rotatie de care ai nevoie.Rezistenta ohmica a celor trei bobine trebuie sa fie egale.Incearca si un condensator mai mare,de 25-30 microfarazi .Daca a avut conexiunile pentru 380V in stea ,bornele 1-2-3 trebuiau sa fie scurcircuitate -unite cu doua barete metalice . Link spre comentariu
Mouser Postat Iunie 13, 2007 Autor Partajează Postat Iunie 13, 2007 ms pt schema vio2007 ai fost chiar pe obiect ....este exact aia pe care o am eu....si am facut bine conexiunile...macar atat ma pricep si eu treaba ca nu stiu daca is bune sensurile la bobine cum spunea shogun, iar sa bag un condensator mai mare nu cred ca are sens pt ca acuma nu mai am bani si ca mai am un motor de 5 ori mai mare ca asta si are 2,2kW si porneste cu 40 uF si asta sa nu porneasca cu 12 uF cai un motor destul de mititel totusi,si chiar siasa daca ar fi prea mic cond nu ar putea sa porneasca decat ajutat,iar asta daca nu porneste nu am cum sa il ajut..pur si simplu este blocat.....daca o iau babeste si schimb sensul la fiecare bobina pateste ceva motorul? Link spre comentariu
sho_gun Postat Iunie 13, 2007 Partajează Postat Iunie 13, 2007 Nu pateste nimic , in cel mai rau caz poate sa functioneze exact ca acum :rolleyes: Link spre comentariu
sla Postat Iunie 13, 2007 Partajează Postat Iunie 13, 2007 Daca nu se leaga corect cele 6 capete de bobine motorul nu intra in turatie fiindca nu se formeaza corect polii, absoarbe curent mare din retea si se incalzeste destul de repede. Problema este cu atit mai grava cu cit motorul este de putere mai mare. Acesta fiind un motor mic, poti sa tot modifici legaturile pina nimeresti varianta corecta ( cea din schema anterioara). Sigur nu ai nevoie de condensator de 20micro! Daca a fost motor de pompa probabil ca este de 3000 rot/min, adica are 2 poli. Link spre comentariu
Mouser Postat Iunie 13, 2007 Autor Partajează Postat Iunie 13, 2007 schema e deja facuta nu e problema de asta.....stiu exact ce si cum e cu bobinele inafara de sens....o sa o iau deacuma prin teoria eliminari....nu sunt decat 8 combinatii posibile de sens la bobine asa ca sper sa mearga o sa revin daca am timp sa fac probele Link spre comentariu
Mouser Postat Iunie 16, 2007 Autor Partajează Postat Iunie 16, 2007 hey am revenit cu progrese cred.....am schimbat mai intai ultima bobina si rotrul imi oscila inainte si inapoi cu frecventa retelei deci eu cred cami disparuse campul invartitor (gresesc cumva? ) si din acesta cauza am pus la loc ultima bobina si am inversato pe prima,motorul mia pornit in sensul opus,cum ma asteptam da la viteza ceva mai mare decat inainte (cred) dar tot mi se incalzeste...oare tot sa nu fie buna combinatia? ca nu leam ma incercat si pe restul de lene :smt003 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum