nickrvl Postat Aprilie 12, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 12, 2017 Pot dar nu vreau deocamdata sa renunt la ce am facut pana acum, pur si simplu as vrea niste rulmenti care sa-si faca treaba..., in cazul ca nu pot o sa trec la alta varianta a axei z. Acea e facuta de tine? Link spre comentariu
florianmro Postat Aprilie 12, 2017 Partajează Postat Aprilie 12, 2017 (editat) Da, urmeaza sa dezvolt un cnc pentru pcb-uri cu atc. Asta din imagine va echipa un cnc dentar ,la cel pentru pcb-uri cursa va fi mult mai mica dar aceeasi constructie Insa eu o sa il fac cu portal mobil si cu masa de vacum iar ca si ghidaje o sa folosesc doar sine cu patine , sa vad pana unde duce constructia ca si pret Editat Aprilie 12, 2017 de florianmro Link spre comentariu
dany_cta Postat Aprilie 12, 2017 Partajează Postat Aprilie 12, 2017 (editat) Legat de pasuirea bucsei eu ma gandeam ca ai tu vre-un stungar pe acolo sa ti-o faca aproape perfecta, o deschizi si apoi poti sa o bagi pe ax si sa o pasuiesti fin acasa, e treaba migaloasa dar nu cere unelte. Scuze, doar veneam cu idei, bucsa de bronz e perfecta, poti sa ii faci si ungere dar nu are neaparat nevoie mai mult decat putin ulei pe ghidaje. E chiar usor sa zgarii si niste canale in interior in care sa stea uleiul si chiar sa dai gaura de ungere prin surubul de reglaj actual. Sa ne uitam la toate motoarele mici care au bucsi de bronz, de cate ori le-ai uns ? ce canale de ungere au ? Din pct meu de vedere asta era solutia perfecta pentru rigiditate, nu o sa aiba bilele niciodata rigiditatea unei bucsi de bronz pasuita (chiar imperfect) pe ax. Si legat de pret... facand manual o lucrare, la care ai pierderi imense de material ca nu ai teava pe comanda, la dimensiuni, pe care doar o alezezi, fara scule speciale pentru piesa respectiva, fara soft special, fara experienta la piesa respectiva, incercari, fara contracte de material en-gros ieftin, etc... nu poti sa concurezi la pret cu o fabrica chinezeasca nici pe departe. Dar poti sa faci orice lucrare mult mai buna migalind la ea. Probabil patinele alea din oferta ta sunt de teflon/poliamida. Nu prea ma incanta, sunt materiale prea elastice cand tu vrei rigiditate. Alta solutie e sa lasi axa Z nesustinuta si sa pui rulmenti inchisi, nu e mare deformarea pe distanta mica, pentru ca au 4 canale de jur imprejur ei se comporta mai bine la verticala. Oricum, asa cum sti deja, problema ta majora acolo legat de rigiditate sunt curelele dintate. Nu vrei transmisie pe curele la un cnc si mai ales pe distanta aia, ele sunt pentru imprimante unde "capul de frezare" nu intra in material. Eu nu as folosi curele nici sus la axa Z, folosesc sistemul ala la cutia electronica de viteze de la strung si are joc oricat as strange-o fiind in sarcina. Curelele sunt elastice, sunt un mare "nu-nu" la cnc-uri de frezare. Editat Aprilie 12, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
nickrvl Postat Aprilie 12, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 12, 2017 Sa sti ca cea mai mare problema cu rigiditatea o constitue ghidajele de 12 nesprijinite, flambeaza rau, daca rezolv asta curelele sant nesemnificative. Nici nu se pune problema ca sa fie comparate cu rigiditatea oferita de un surub dar la marimea asta e bine asa. In cea ce priveste bucsile o sa incerc sa vorbesc si cu strungarul sa vad ce zice, asta daca nu arunca cu fiare dupa mine ca iar ii dau nimicuri de facut... Link spre comentariu
dany_cta Postat Aprilie 12, 2017 Partajează Postat Aprilie 12, 2017 (editat) Stiu ca ghidajele de 12 flambeaza rau, cred ca tot eu ti-am zis asta pe celalalt topic, dar dupa ce le rezolvi o sa vezi ca in timpul frezarii nici curelele nu sunt mult mai bune. Eu am mers pe ideea sa faci totul perfect pasuit dar este gresit in cazul tau, mai ai si alte solutii destul de bune tocmai din cauza faptului ca ai reglaj pe bucsi, nu trebuie sa nimeresti cota exacta. Exista alezoare de 12mm, faci interiorul perfect, si exteriorul cat de cat apropiat. Apoi faci un pas de filet pe interior fara sa ajungi pana in capete, doar un canal spiralat pentru ulei si poti chiar sa folosesti surubul lateral de reglaj de la mijloc sa ii pui o ungatoare, sau stut cu furtun de perfuzii si toate furtunasele adunate intr-o loc, odata la cateva zile mai bagi cateva picaturi de ulei, asa chiar nu ar avea moarte, dar repet: bronzul nu are nevoie de ungere. Sau daca vrei sa fi complet maniac poti lejer sa tai in bucsa canal de oring la capete. am uitat ca este deschis Chiar daca ai putin joc il scoti din suruburile de reglaj, dar renunta la surubul de sus si baga-i doar doua suruburi pe lateral la capete, cat mai jos. Daca e putin larg pe exterior, poti sa recurgi si la modalitati mai serioase decat suruburile cum ar fi tabla subtire de aluminiu (doza suc/bere sau staniol) ca sa il faci perfect. E lucrare simpla, cu material cu tot eu as fi facut-o pentru vreo 50lei bucata ca si bronzul costa destul de mult, si riscul sa strici materialul. Editat Aprilie 12, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
nickrvl Postat Aprilie 13, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2017 Ok, o sa mai vad....., variantele de moment sant, ori alti rulmenti de calitate (singura oferta primita e de la SKF, 160lei +tva buc, altii nu au raspuns), ori schimb sistemul cu rulmenti inchisi, ori fac bucsi de bronz ca sa le bag in suporturile actuale de rulmenti. Si da, discutiile cu tine mi-au fost intodeauna utile. Ham...., cred ca as putea sa bag rulmenti inchisi in actualele suporturi deschise.... Link spre comentariu
dany_cta Postat Aprilie 13, 2017 Partajează Postat Aprilie 13, 2017 (editat) 1. Rulmentii de la skf nu o sa se potriveasca, gandeste-te ca ei ii fac pentru axele lor, pe axul chinezesc sunt alte cote. iar am pierdut din vedere faptul ca sunt rulmenti deschisi deci reglabili. 2. Daca pui rulmenti inchisi pierzi posibilitatea de reglaj, in principiu ei au joc mic dar totusi exista. Eu as incerca sa tai un rulment inchis cu flexul, doar o simpla taietura de 1mm cu o panza fina astfel incat sa pot sa il strang din suruburi. De fapt cred ca pot sa incerc eu sa tai unul daca esti curios si nu vrei sa strici tu vre-unul, ca am o gramada si nu am planuri sa ii folosesc. Ideea este sa gasesc o linie unde sa tai fara sa ating vre-un canal de bile si fara sa incalzesc prea tare plasticul. 3. Bucsa bronz deschisa pe axa suportata este de departe cea mai rigida solutie posibila. si apare si 4. Cauti rulmenti cum zicea colegul de mai sus, deschisi cu 4 randuri de bile (ramase dupa taiere! se pierde un rand la deschidere), poate chiar sunt, eu nu am vazut la 12mm dar nu strica sa incerci. Editat Aprilie 13, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
florianmro Postat Aprilie 13, 2017 Partajează Postat Aprilie 13, 2017 (editat) Pai nu ai bare sustinute ? Cum merg rulmentii inchisi pe ele ? Editat Aprilie 13, 2017 de florianmro Link spre comentariu
dany_cta Postat Aprilie 13, 2017 Partajează Postat Aprilie 13, 2017 Da jos suportul de aluminiu si le lasa prinse doar pe capete. Link spre comentariu
nickrvl Postat Aprilie 13, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2017 (editat) Ha..., m-am suparat pe un rulment si l-am "demontat"..., dupa ce l-am "studiat" oleaca am reusit sa-l fac si la loc, culmea e ca acum "e bun"...., adica acum cu un reglaj fin de tot calca cum trebuie, nu stiu de ce..... Acum pot confirma faptul ca bilele calca pe otel (camasa sa) dar ghidajul/colivia bilelor e din plastic. Editat Aprilie 13, 2017 de nickrvl Link spre comentariu
dany_cta Postat Aprilie 13, 2017 Partajează Postat Aprilie 13, 2017 (editat) Ia supara-te iar pe un rulment si taie un sir de bile si pune-l invers, oare nu merge ? Asta ar rezolva perfect problema daca ar funtiona. Una din cele doua de mai jos. Editat Aprilie 13, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
nickrvl Postat Aprilie 13, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2017 Am inteles idea insa intre timp i-am rezolvat pe toti patru dar am mai depistat o "magarie", acum cu ocazia desfacutului/facutului am vazut ca rulmentii ramasi (altii) sant "contrafacuti" (de doua ori ) adica rulmentii U special conceputi pentru asta au 4 randuri de bile...., ceilalti de care vorbesc au 3 randuri de bile astfel inseamna ca sigur sant taiati din rulmenti rotunji, probabil ca vanzatorul nu a mai avut rulmenti U si mi-a dat taiati?! Pentru curiosi am pus ceva poze aici cu rulmentii demontati: https://hotupload.eu/32Pw In ultimele doua poze se vad rulmentii cu trei randuri de bile, nu cred ca se vad cate randuri dar se observa un inel metalic, de fapt doua, la capete, asta ii diferentiaza fata de ceilalti. Dar tot nu ma multumesc pe deplin, acum nu mai am joc intradevar dar miscarea doar intr-un singur sens e sacadata, tacane..... Link spre comentariu
dany_cta Postat Aprilie 13, 2017 Partajează Postat Aprilie 13, 2017 Eu am luat din 3 surse diferite, inclusiv china direct, si toti erau "taiati" din rulmenti inchisi. Dupa cum am specificat nici nu stiam ca exista cu 4 randuri in categoria de rulmenti ieftini chinezesti. Daca ai 4 randuri la rulment deschis e perfect, restul e doar vaselina si reglaj. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum