Liviu M Postat Aprilie 12, 2017 Partajează Postat Aprilie 12, 2017 De ce strigi? Link spre comentariu
florianmro Postat Aprilie 12, 2017 Partajează Postat Aprilie 12, 2017 Despre societatea asta e vorba ? Atunci nu sunt chiar romanesti produsele. http://www.schaeffler.ro/content.schaeffler.ro/ro/branches/industry/productronic/productronic_product_range/profiled_rail_linear/profilschienenfuehrungen.jsp Link spre comentariu
nickrvl Postat Aprilie 12, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 12, 2017 Rulmentii de care ma plang sant pentru ghidaje de 12mm, ca sa stim despre ce dimensiuni vorbim. Sant/exista ghidaje liniare echivalente? adica cat mai "mici"..... Am observat de asemenea ca la rulmentii "U" de 12 pe care-i am bilele sant incluse in material plastic....., nu ma refer la carcasa ci doar la materialul interior prin care circula bilele, cat de ok e asta? cel putin la doi rulmenti le-au zburat si cateva bile..... Dany cand vroiam sa spun de lagare prin alunecare ma refeream la ceva de genul celui din atasament, oare aluneca la fel de usor ca rulmenti? Ei "lauda" produsul ca e ok, ca functioneaza uscat etc dar nu stiu cat de usor circula, cred ca au suruburi de reglaj totusi, sau cel putin asa vad in desen si cred ca se pot "regla". Urmeaza sa ma interesez oricum de preturi, cat inseamna ca strungarul sa-mi faca 4 bucsi si cat inseamna sa cumpar 4 lagare.... rul.pdf Link spre comentariu
florianmro Postat Aprilie 12, 2017 Partajează Postat Aprilie 12, 2017 Nu cred ca o bucsa poate sa ruleze fara jocuri pe o axa la fel ca un ghidaj liniar de calitate . Sigur , va fi mai bine decat cu rulmentii liniari din discutie. Dar sa fie si uscata ? Poate ceva bronz grafitat insa ma indoiesc ca strungarul va " pica " fix pe cota de bara . Sa nu uitam ca ghidajeleliniare de calitate au asa zis " preload " , suprafete rectificate etc. Ieftin sa si pocneasca , cam greu Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Aprilie 12, 2017 Partajează Postat Aprilie 12, 2017 (editat) Rulmentii de care ma plang sant pentru ghidaje de 12mm, ca sa stim despre ce dimensiuni vorbim. .................................................................................. Am observat de asemenea ca la rulmentii "U" de 12 pe care-i am bilele sant incluse in material plastic....., nu ma refer la carcasa ci doar la materialul interior prin care circula bilele, cat de ok e asta? cel putin la doi rulmenti le-au zburat si cateva bile..... ........................................................ Atunci e explicabil de ce ''tin'' asa de mult. Ce material plastic poate sa fie atit de dur incit sa nu se taseze? O fi existind nu zic ba dar cred ca si pretul este pe masura.Din cite am inteles pretul rulmentilor respectivi este unul destul de mic. Rulmentii sint decupati pentru a putea trece de suportii de sprijin, din fabrica? Editat Aprilie 12, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
dany_cta Postat Aprilie 12, 2017 Partajează Postat Aprilie 12, 2017 (editat) E doar colivia, ghidajul, canalul in care stau ele de plastic, ele calca in spate pe otel si chiar unul foarte tare care nu este atins de hss, doar cu abrazive /carbura poti sa il atingi. Si formatul in interior este convex astfel incat bila calca bine acolo si cand este apasata sta la locul ei fara sa intre in contact cu plasticul, plasticul e doar sa nu cada bilele cand scoti rulmentul. Merge orice bronz/alama si ii pui ungere, nici rulmentii liniari nu merg pe uscat. Nu e mare lucru sa dai cu pensula pe ax dimineata inainte de lucru. Iar legat de joc - da, este mult de munca dar le poti face perfecte si parerea mea este ca mult mai bune decat alea cu bile pentru ca faci contact pe toata suprafata nu doar pe varful bilelor care in timp ajung sa faca uzura pe ax doar pe linia pe care au lucrat. Daca ai bucsa inchisa alezarea de precizie o faci facand-ul foarte foarte fix, chiar bagat putin incalzit si polishat pe un ax pana aluneca perfect.Daca e nevoie pot sa fac un filmulet despre asta ca o sa am de facut pentru cineva doua bucsi de bronz perfecte pe ax saptamana asta. Dar sa nu uitam ca este bucsa deschisa cu reglaj, pui si doua suruburi la capete de reglaj, cu varf ascutit ca sa si fixeze bucsa mai bine decat siguranta si gata. Editat Aprilie 12, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
nickrvl Postat Aprilie 12, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 12, 2017 Si intrebarea de 10 puncte, cat costa sa faci o bucsa sau patru in cazul meu? Link spre comentariu
florianmro Postat Aprilie 12, 2017 Partajează Postat Aprilie 12, 2017 (editat) Danny nu te contrazic , cu multa rabdare se poate face cota sa iasa bine , dar cand ai 4 bucati de facut la fel si te apuca transpiratiile dupa prima , celelalte vor mai iesi la fel ?Intrebarea de 10 puncte pusa de nickvrl este pe deplin justificata . Anumite lucruri se pot face cu efort mare si care sa fiesi rasplatit la sfarsit. Cat pti da iei pe 4 bucse pe care le treci repede prin cutit dar care apoi necesita cateva ore de finisare pana cota ? In alta ordine de idei bucsa fiind stransa pe ax nu va "sterge "grosul lubrifiantului dupa cateva miscari ? Nu toata lumea este tipicara incat sa stea dimineata sa greseze ghidajele. Trebuie considerate si aceste aspecte .Si as mai vrea sa adaug faptul ca daca exista un mediu cu particule fine acestea vor fi daunatoare. Patina sau rulment liniar , din construcție are un "antemergator "din cauciuc care șterge ghidajul. Bucsa de bronz nu are asa ceva . Sa ii adaugi asa ceva mi se pare deja un chin . Editat Aprilie 12, 2017 de florianmro Link spre comentariu
nickrvl Postat Aprilie 12, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 12, 2017 Dar celelalte lagare prin alunecare pe care le-am pus in atasament mai sus?.... Link spre comentariu
florianmro Postat Aprilie 12, 2017 Partajează Postat Aprilie 12, 2017 Dar celelalte lagare prin alunecare pe care le-am pus in atasament mai sus?.... Nu cumva sunt pe teflon daca spune ca sunt uscate ? Link spre comentariu
nickrvl Postat Aprilie 12, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 12, 2017 Nu sant de bronz daca asta sa inteles, aceste lagare sant pe ceva material "plastic". Catalogul cu detalii il puteti descarca de aici: http://www.tech-con.ro/Lagare-de-alunecare4e/Gama-Iglidur-DryLin-si-Igubal/ Link spre comentariu
florianmro Postat Aprilie 12, 2017 Partajează Postat Aprilie 12, 2017 La ce ai vrea sa folosesti "jucariile "astea ? Link spre comentariu
nickrvl Postat Aprilie 12, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 12, 2017 Am deja o jucarie cu bare de 12 nesprijinite, fara talpa, pe care fac diverse de la cablaje pina la aluminiu, tabla de otel, lemn, textolid, bineinteles atat cat poate ea ma refer la precizie, toleranta si viteza. Acum incerc sa trec la o treapta superioara adica o masina mai rigida cea ce am si reusit dar pana in acest punct, axa Z.... Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Aprilie 12, 2017 Partajează Postat Aprilie 12, 2017 (editat) Uitindu-ma la pozele puse de tine,am observat ca bilele stau in canalele facute in plastic.La cit de gros este plasticul nu vad cum bilele ar rula pe interiorul carcasei metalice exterioara a rulmentului,avind in vedere ca bilele, au diametrul cu mult sub grosimea plasticului.Ce se vede la capetele rulmentului,in interior, este,cred, un inel de siguranta pentru ca bilele sa nu iasa afara in cazul in care bilele ar uza foarte mult plasticul.Asta cred ca e singurul rol al inelelor interioare. Apoi inclin sa cred ca rulmentii liniari din poze sint facuti pentru a lucra pe verticala nu si pentru orizontala. Fortele sint mult mai mari pe orizontala decit pe verticala. Editat Aprilie 12, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
florianmro Postat Aprilie 12, 2017 Partajează Postat Aprilie 12, 2017 Atunci pentru axa z poti folosi aceasta solutie cu bare de 16 mm si rulmenti liniari dubli Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum