hpavictor Postat Aprilie 9, 2017 Partajează Postat Aprilie 9, 2017 Sau ... o degenerare inductiva combinata cu una rezistiva , orice gasesti prin gradina , ceva acolo . Uite o idee : http://www.elforum.info/topic/120328-studiu-amplificator-audio-de-inalta-performanta/page-6?do=findComment&comment=1486085 Link spre comentariu
sk24bpo Postat Aprilie 9, 2017 Partajează Postat Aprilie 9, 2017 Da, foarte interesanta ideea, dar recunosc ca nu ma pricep la psiho-acustica, prin urmare nici nu m-am aplecat vreodata spre solutiile care sa modifice comportamentul aparatelor astfel incat sa se obtina un sunet anume. O sa las colegii de forum sa dezbata fenomenul care pare intr-adevar, fascinant. Link spre comentariu
Mircea Postat Aprilie 9, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 9, 2017 Cine vrea armonica a-2-a si urmasele sale, debalanseaza puternic diferentialul din etajul de intrare. La amplificatoarele cvasi-complementare treaba asta se face simplu si precis, la simetrice e nitel mai greu. Da, corect, uitasem. Reduci degenerarea emitoarelor diferentialului si iti rezulta armonici pare. O schema care pare sa sune altfel. De ce? Link spre comentariu
sk24bpo Postat Aprilie 9, 2017 Partajează Postat Aprilie 9, 2017 Pai n-ai diferential, armonica a-2-a joaca in voie. Sunet de lampa la greu. Link spre comentariu
UDAR Postat Aprilie 9, 2017 Partajează Postat Aprilie 9, 2017 Din momentul în care discuția se deplasează din domeniul științelor exacte cum ar fi matematica , fizica , electronica trecând prin alte științe la fel de exacte ca acustica , spre științe mai puțin exacte ca psihoacustica și ajungând la domenii ( nu le mai pot spune chiar științe ) ezoterice cum ar fi audiofilia (în sensul impropriu al termenului , n-am nimic cu sensul propriu ) ar trebui să mă retrag. Totuși, pentru că tema inițială e una extrem de generoasă - distorsiunile și influența lor asupra sunetului - mai spun câteva cuvinte înainte . Mai întâi , Da ! , audiofilii ( cei de bună credință de data asta ) au dreptate ! Nu se aude neapărat bine un amplificator cu distorsiuni mici și nu se aude neapărat prost un amplificator cu distorsiuni relativ mari . Chiar și adversari înverșunați ai subiectivismului , cum ar fi Self , acceptă indirect treaba asta . Problema este că , extrem de rar , se compară mere cu mere . Și aici intrăm puțin în ceea ce spunea Victor despre distribuția armonicilor . Eu ca inginer apreciez ca fiind mai bun un amplificator cu THD mai mic (presupunând că toți ceilalți parametrii sunt egali !!!) . Totuși ascultători educați sau chiar mediu educați s-ar putea să aibă păreri diferite . Unele concluzii s-au tras deja - 0.05% THD datorat armonicilor superioare datorate crossoverului clasei AB , de pildă, se pare că sună mai rău decât 0,2-0,5% distorsiuni de armonica a doua sau a treia , mai ”naturale” . Refuz , desigur, în continuare termenul de sunet ”plăcut” . Mă limitez la termenul de sunet ”corect” . Dar cine decide ? În fine , îmi închei divagația ( subiectivă , sic ! ) cu prezumpția că , dacă THD este suficient de mic și fiecare dintre armonici este suficient de redusă (să zicem sub 0,01% total și 0,005% orice armonică ) nu mai contează distribuția și spectrul acestora . Alte elemente , cum ar fi SR și SID , defazaje , etc . pot și afectează mult mai mult sunetul . PS Și încă o chestie , că tot am pomenit SR . Acesta se măsoară , corect , cu filtrele ( inclusiv celula Boucherot de la ieșire ) deconectate . Rezultattul este însă corect atâta timp cât după nu mai sunt elemente neliniare . Nu o să vă spun aici despre cabluri dar siguranțe , contacte de releu , conectori , etc. băgate pe traseul de semnal mare pot induce (și chiar o fac) distorsiuni , unele din ele induse de SR altele intrinseci . Un contact de releu ordinar poate avea variații de câteva ( poate zeci de ) procente ale rezistenței ”ohmice” în raport cu curentul care îl străbate . Dacă el are , să zicem 40mΩ la o sarcină de 4Ω rezultă un factor de reducere al distorsiunilor de 100 . Deci 5%/100 = 0,05% ! Asta este după punctul de culegere al FB în majoritatea schemelor . Deci ce vorbim despre 3 zerouri după virgulă ? Și cu asta vă rog să mă iertați că am intrat în terenul vostru de joacă . Sunt încă departe de subtilitățile audiofiliei ( fie ea în sensul bun sau nu ) ! 2 Link spre comentariu
hpavictor Postat Aprilie 9, 2017 Partajează Postat Aprilie 9, 2017 (editat) Refuz , desigur, în continuare termenul de sunet ”plăcut” . Mă limitez la termenul de sunet ”corect” . Dar cine decide ? În fine , îmi închei divagația ( subiectivă , sic ! ) cu prezumpția că , dacă THD este suficient de mic și fiecare dintre armonici este suficient de redusă (să zicem sub 0,01% total și 0,005% orice armonică ) nu mai contează distribuția și spectrul acestora . Greu de spus daca conteaza sau nu distributia si spectrul acestor armonice . Uite un exemplu discutabil legat de proiectul comun Victor + DjLeco ( sunt doua variante de lucru privind dimensionarea a unor componente ) : Editat Aprilie 9, 2017 de Victor Link spre comentariu
Mircea Postat Aprilie 9, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 9, 2017 @radu, nu am avut si nici nu am intentia sa virez catre audiofilie. Vreau sa inteleg cate ceva. Putin cate putin. Caci se pare ca multi stiu detalii, dar putini vor sa impartaseasca din cunostintele lor. Multumesc tie si celorlalti pentru explicatii. @victor, acolo vad a 3-a mai mare decat a2-a. Link spre comentariu
hpavictor Postat Aprilie 9, 2017 Partajează Postat Aprilie 9, 2017 Da , dar chiar si asa , nivelul H2 nu e de remarcat ? Ca restul Hn , oricare ar fi n ... e fix praf de stele . De aia am scris anterior ca e un caz discutabil . Oricum nu va ramane asa , in faza actuala , totul este un " simplu " joc de dimensionare a unor componente . Rezultatul final va trebui sa fie perfect , ca in teorie . Dar trebuie mult timp disponibil si inspiratie , deoarece sunt foarte multe variabile . Prea multe . Link spre comentariu
Mircea Postat Aprilie 9, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 9, 2017 @raimond, si totusi, iesirea e citita si re-introdusa in schema (scuze pentru limbajul impropriu). Pe asta, cu diferential clasic, il am inca facut. Ce sa schimb ca sa vad cum ar suna cu H2 mai prezent decat celalalte? Vorbesc de modul brutal, caci nu vreau sa complic schema. Oricum, a fost un montaj de test ramas asamblat de la testare. Link spre comentariu
hpavictor Postat Aprilie 9, 2017 Partajează Postat Aprilie 9, 2017 Vezi schemele vechi ale lui N Pass si ce rol are condesatorul adaugat de mine pe schema " Universal Tiger " . Link spre comentariu
Mircea Postat Aprilie 9, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 9, 2017 Pai ceva asemanator face si Hiraga introducand iesirea intre T3 si T4. Ce valori sa incerc acolo? Link spre comentariu
hpavictor Postat Aprilie 9, 2017 Partajează Postat Aprilie 9, 2017 Nu , Hiraga nu are o asemenea reactie . Valoarea C se dimensioneaza astfel ca raspunsul tranzitoriu sa fie cat mai corect . Link spre comentariu
Mircea Postat Aprilie 9, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 9, 2017 Timp de crestere? Overshoot? Link spre comentariu
Mircea Postat Aprilie 9, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 9, 2017 Multumesc pentru sugestie. O sa incerc. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum