Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema electrovalva masina spalat LG Direct Drive


belasajgo

Postări Recomandate

Cu cateva luni in urma, cand mi s-a defectat masina veche de spalat, mi-am luat o masina noua, un LG Direct Drive. Pana acum totul a functionat perfect, masina a mers minunat, de spalat spala foarte bine. Insa in ultimele saptamani am observat o problema ciudata la una din electrovalve si anume ca scoate un scartait ciudat.


La umplerea cuvei cu apa la prespalare (la primul compartiment al sertarului - de aici am dedus ca trebuie sa fie mai multe electrovalve), cand electrovalva se inchide pentru oprirea apei, pe langa sunetul obisnuit (ca o mica pocnitura / lovitura, care este un sunet normal) se mai auzea in acelasi timp si un fel de scartait, ca si cum s-ar freca un cauciuc de un metal (sau ceva asemanator). La inceput, acel scartait a fost foarte scurt, dura la fel de mult ca si acea pocnitura / lovitura la inchiderea valvei, deci practic era doar ca si cum inchiderea valvei ar fi devenit mai zgomotoasa. Insa azi observ ca atunci cand se inchide aceasi valva, dupa acea lovitura scartaitul dureaza mai nou aproape jumatate de secunda. Deci parca valva ar avea probleme la inchidere. Scartaitul nu este cu sunet inalt, este mai degraba un scartait "infundat". De la ce poate fi aceasta problema si cat este de grava?


Mentionez ca problema a aparut dupa ce apa a fost oprita in toata cladirea si a intrat aer in tevi. Am observat ca atunci cand apa este oprita si scade presiunea din tevi (se evacueaza apa la un etaj inferior), cumva se trage incet aer prin masina de spalat (cel putin asa s-a auzit). Posibilitatea sa fi intrat impuritati mari in masina de spalat, as spune ca se poate exclude, adica cel putin sitele care se afla in spatele masinii de spalat si pe furtunul de alimentare cu apa (cu sistem AquaStop) au fost curate. Totusi, la prima spalare care a fost dupa oprirea apei, s-a folosit si functia de prespalare, deci prin acea valva s-a golit aerul din ultima portiune a tevii, atunci am si remarcat prima data problema. Dar dupa oprirea apei au mai trecut cateva zile pana sa folosim masina de spalat, deci pana atunci ar cam fi trebuit sa iasa impuritatile prin robinetii de la chiuveta / vana.


Ce ar putea fi cauza si cum s-ar putea rezolva? A mai ramas cumva putin aer in electrovalva si de aceea se aude acel scartait? Sau nu inchide electrovalva bine, poate din cauza unor impuritati mici? Sau este un defect mecanic? Masina de spalat mai este in garantie (fiind cumparata acum cateva luni) si ma gandesc sa apelez la service, dar as vrea sa stiu mai exact ce a cauzat problema si eventual cum s-ar putea rezolva fara desfacerea masinii de spalat?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • belasajgo

    5

  • elmar

    2

  • validae

    2

  • jurevycius3

    2

Top autori în acest subiect

Păi de care este acea elecrovalvă? E ceva obişnuit?De genul... cu două bobine cu armături mobile?

Maşina se umple cu apă în timpul funcţionării?...dar în timpul când nu spală şi robinetul de apă e deschis?

electrovalva-481227128558-masini-spalat-

Link spre comentariu

Nu am desfacut masina de spalat (este in garantie), deci nu stiu sa spun cu exactitate ce fel de electrovalva este in interior, dar banuiesc si eu ca este vorba de o astfel de electrovalva cu doua bobine (sau poate chiar trei) cu armaturi mobile.

 

Masina de spalat functioneaza normal si acum, apa intra fara probleme, iar cand valva este inchisa atunci nu mai intra apa in cuva. Doar ca un pic ma ingrijoreaza faptul ca atunci cand se inchide valva, atunci scartaitul respectiv se aude timp de jumatate de secunda, ca si cum valva nu s-ar inchide instantaneu...

Link spre comentariu

Probabil că nu se închide instantaneu...presiunea apei e mare ...şi mai scapă!Exact cum e la bazinele de apă wc...

Dar dacă până la urmă închide şi nu intră apă aiurea în cuvă...eu zic că nu există motive de reclamaţie(deocamdată)

Incearcă să mai reduci presiunea apei prin acţionarea robinetului (dacă ai robinet cu bilă...ai mai multe şanse să reuşeşti)

Şi vezi dacă mai face acel zgomot...

Editat de elmar
Link spre comentariu

La asta m-am mai gandit si eu, insa este ciudat ca pana acum atatea luni a functionat normal la aceasi presiune, si fix dupa ce a intrat mult aer (si poate si foarte mici impuritati) prin electrovalva, atunci a inceput sa faca aceste zgomote. Si doar o electrovalva din doua (sau trei) face acest zgomot, cea prin care a intrat aerul, cealalta (sau celalalte) functioneaza normal. In afara de asta, daca reduc mai mult presiunea (sau debitul) din robinet, atunci chiar daca nu o sa mai faca zgomotul deranjant, nu o sa mai functioneze bine functia de "spraying" a masinii de spalat, adica in timpul spalarii si la clatire stropeste rufele prin niste duze situate deasupra usii (cica ajuta sa se obtina un rezultat mai bun la spalare) si aici are nevoie de o anumita presiune sau debit ca sa stropeasca rufele si nu doar sa curga apa pe usa. Chiar daca ar fi doar o problema "acustica", zgomotul facut de electrovalva este foarte tare si este deranjant, se aude uneori chiar mai tare decat galagia de la centrifugare.

Link spre comentariu

Din curiozitate am incercat si sa inchid partial robinetul care alimenteaza masina de spalat. Zgomotul cu robinetul inchis pe jumatate si inchis trei sferturi este chiar mai tare decat cu robinetul complet deschis. Chiar daca metoda asta ajuta la lovitura de berbec, la problema mea vad ca nu ajuta deloc.

 

Sunt curios daca este vorba de un defect de fabricatie care a aparut acum sau este doar o impuritate intrata in electrovalva. Voi contacta pe cei de la LG sa vad ce o sa zica, informatii despre service-urile autorizate LG nu am gasit niciunde, trebuie sa sun la ei la call center si ei trimit pe cineva...

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Dupa mai multe cicluri de spalare (cu prespalare) se pare ca problema a disparut. Totusi nu imi dau seama de la ce a fost cauzata problema, de doua ori s-a repetat acest lucru cand a fost oprita apa in cladire, mizerie teoretic nu a avut cum sa ajunga pana la electrovalva, iar aer a ajuns in masina de spalat si cand a fost montata pentru prima data (la cumparare), insa atunci nu a facut asa. Data viitoare cand se va mai opri apa, prima spalare ce o sa fac o sa fie fara prespalare, sa vad daca si cealalta electrovalva face la fel daca intra aer.

Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...

Am luat de 3 luni o masina de spalat frontala LG F2J5QN4W, 7kg, 1200rpm, A+++, iar de circa o saptamana, de fiecare data cand baga apa in masina se aude un bazait ( probabil de la bobina electrovalvei ) , inainte nu bazaia deloc. .. Am desfacut furtunul din spate, sita era curata. Ce poate avea ?

Editat de jurevycius3
Link spre comentariu

Probabil s-a slăbit armătura electromagnetului care acționează supapa.Dacă debitul de apă e același, nu e cazul să vă alarmați.Oricum e în garanție și nu puteți interveni fără să riscați pierderea ei...

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

E posibil ca scirtiitul de la valva de umplere cu apa a masinii, sa se datoreze impuritatilor din apa(nisip,sau calcar desprins de pe teava de alimentare) care ajung accidental la valva,avind sita sparta.

La mine s-a intimplat ca apa sa aiba debit foarte mic,auzindu-se un biziit de la valva Am inchis robinetul de garda si am demontat furtunul de alimentare de la masina. La intrarea in masina este o sita,care opreste impuritatile. Acea sita era colmatata cu nisip foarte fin,particule de nisip foarte fin, fiind si dupa sita.Am curatat-o si am montat-o la loc,apa avind debit normal. Nisipul ajunge in apa, atunci cind sint avarii la reteaua de apa rece.

Si asa cum spune @validae, e de preferat ca atunci cind nu se foloseste masina de spalat,robinetul de garda sa fie inchis

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu
Vizitator Savada Doru

Cand montez o masina de spalat pe intrare eu bag filtru Y si nu mai e nici o problema,asta la racordul de apa.


Racordul electric o fac direct din tablou printr-o bipolara de 16 amperi ,iar firele le pun de coupru de doi-jumate litat.Plec din tablou cu nul,faza si pamantare.

Masina are priza ei in caz de ceva da afara bipolara.

 

La racordul de scurgere il duc pe drumul cel mai scurt.

Editat de Savada Doru
Link spre comentariu

Nu e bine pe drumul cel mai scurt ca nu se mai umple masina cu apa.

Am si eu un LG facut de coreeni si merge foarte bine de multi ani. Recent s-a stricat o vava in sensul ca nu mai intra apa in masina. Am demontat-o si am ramas uimit de constructia firava din interiorul vavei. chiar ma mir cum rezista atat. Acea bobina impinge un mic pistonas care obtureaza o gaurica de aproape 1 mm in diametru. Nu circula apa pe acolo, doar controleaza presiunea de pe fetele unei membrane din cauciuc la fel de firave. Am gasit valva pe amazon si am ramas cu convingerea ca astea nu-s masini pe care sa le lasi in functiune cand pleci de acasa. La mine defectul a fost ca nu intra apa, dar e posibil sa se intample si invers, adica sa nu se mai inchida valva.

Link spre comentariu

Nu e bine pe drumul cel mai scurt ca nu se mai umple masina cu apa.

Am si eu un LG facut de coreeni si merge foarte bine de multi ani. Recent s-a stricat o vava in sensul ca nu mai intra apa in masina. Am demontat-o si am ramas uimit de constructia firava din interiorul vavei. chiar ma mir cum rezista atat. Acea bobina impinge un mic pistonas care obtureaza o gaurica de aproape 1 mm in diametru. Nu circula apa pe acolo, doar controleaza presiunea de pe fetele unei membrane din cauciuc la fel de firave. Am gasit valva pe amazon si am ramas cu convingerea ca astea nu-s masini pe care sa le lasi in functiune cand pleci de acasa. La mine defectul a fost ca nu intra apa, dar e posibil sa se intample si invers, adica sa nu se mai inchida valva.

Cind electrovalva este alimentata, prin gauricea respectiva,intra apa si sub pistonas, impingindu-l in sus,creeind o presiune (mecanica) asupra membranei,ajutind in felul asta miezul bobinei sa ramina deschis,fara efort deosebit. In momentul cind presostatul comanda inchiderea valvei,bobina electrovalvei nu mai este alimentata cu tensiune. Arcul situat deasupra miezului, care ridica sau coboara membrana,respectiv inchide sau deschine alimentarea cu apa,impinge si acel pistonas care coboara odata cu membrana electrovalvei,oprind alimentarea cu apa a masinii.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări