paul_ral Postat Martie 22, 2017 Partajează Postat Martie 22, 2017 De curând colecția mea Marantz are un nou membru, un amplificator model 1120 ce se potrivește perfect, ca dimensiuni cu tunerul model 115B recondiționat cu ceva vreme în urmă. Amplificatorul (2x60W) este fratele mai mare al lui 1060 (2x30W) prezentat pe forum, la rubrica depanări si este ultimul Marantz produs în SUA. Și acest lucru se vede: calitatea lucrării este ireproșabilă iar piesele sunt de calitate, inclusiv condensatori cu mică. Este ușor de lucrat în el, fiind modular. În 15 minute l-am făcut bucăți. Părți bune: nu a fost umblat înăuntru, a venit cu praful aferent și cu un ușor miros de tutun. Cu mirosul s-a rezolvat după curățare și spălare. Părți rele: necesită înlocuirea cablului de alimentare, fiind înnădit, ușoare zgârieturi pe carcasă, dar are toate etichetele originale, becul de 28W/40mA ars, lipsă buton întrerupător pornire, buton potențiometru balans din altă poveste iar condensatorii cu polipropilenă par uzați. Se vor înlocui toți electroliticii (Elna Silmic II, Nichicon Muse si TVX axiali) și C-urile nepolarizați cu urme de uzură. Alimentare Preamplificator Phono Etaj final 1 Link spre comentariu
zal Postat Martie 22, 2017 Partajează Postat Martie 22, 2017 (editat) Un Marantz american, cu cablaje albastre... Se vede că e ultimul făcut acolo, tot mai puţine piese locale şi tot mai multe japoneze şi europene. Editat Martie 22, 2017 de zal Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 24, 2017 Autor Partajează Postat Martie 24, 2017 Marantz-urile SUA sunt lucrate in acest stil, japonezele au o alta filosofie. In acelasi mod este construit si modelul 250 din care am doar placile etajului final. Poate, cu timpul voi gasi unul pentru piese. Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 26, 2017 Autor Partajează Postat Martie 26, 2017 Până la sosirea pieselor am bibilit un pic amplificatorul. Am observat ca potențiometrul pentru bas de pe canalul stâng nu face acel clic la trecerea prin pozitia mediană. M-am uitat atent și am observat că bila era sărită. Nu știu cum a reușit această performanță: pe placa nu erau urme că s-a umblat la potențiometru. L-am desfăcut, montat bila la loc și curățat. Dorel a trecut pe aici. Dovada, lipituri de mare meseriaș, condensator cu piciorul în aer. Cu ocazia asta am înlocuit și cordonul de alimentare Urmează să-i înlocuiesc becul ars, voi vedea ce soluție găsesc, becul este de 28V/40mA. De asemenea, voi reface butonul întrerupătorului, după ce voi primi un casetofon Superscope de la care voi lua butoanele originale. 2 Link spre comentariu
zal Postat Martie 26, 2017 Partajează Postat Martie 26, 2017 Eu aş pune fără ezitare un led alb acolo. Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 26, 2017 Autor Partajează Postat Martie 26, 2017 Am luat leduri albastre, două nuanțe diferite. Din păcate, de pe panoul frontal lipsește masca albastră a indicatorului, loc ce va fi "umplut" cu led. Link spre comentariu
maxente Postat Martie 27, 2017 Partajează Postat Martie 27, 2017 La potentiometrul ala de balans sa ii indrepti axul in partea de sus unde intra butonul ca tare urat e asa indoit. Cu ce o fi dat de el de l-o fi indoit in asa hal ? Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 27, 2017 Autor Partajează Postat Martie 27, 2017 S-au rezolvat potentiometrii, toti aratau asa. Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 28, 2017 Autor Partajează Postat Martie 28, 2017 Circuitul de alimentare pus la punct. Terminat înlocuirea condensatoarelor de pe plăcile de alimentare, phono si preamp: Alimentare: Nichicon TVX axiali, cu mici variații ale valorilor, pentru a respecta imaginea originală a plăcii: Preamplificator: Elna Silmic II și polipropilenă de la JB Capacitors: JFX și JFG Phono: JFX de la JB Capacitors și Nichicon KA și Fine Gold Urmează placa finalilor, stau în dilemă dacă să pun Nichicon KA sau Muse 1 Link spre comentariu
Shambala Postat Martie 28, 2017 Partajează Postat Martie 28, 2017 Schimba si condensatorii aia galbeni mari - de la marginea placii. Suna prost pe semnal audio (mat, difuz, "malos"). (LE - sunt buni in aplicatii industriale) Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 28, 2017 Autor Partajează Postat Martie 28, 2017 Pe ce crezi ca e mai bine sa merg?Am WIMA MKS și MKP. Link spre comentariu
Shambala Postat Martie 28, 2017 Partajează Postat Martie 28, 2017 Intotdeauna mkp. Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 28, 2017 Autor Partajează Postat Martie 28, 2017 multumesc pentru îndrumări. Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 29, 2017 Autor Partajează Postat Martie 29, 2017 Va voi asculta sfaturile si o sa inlocuiesc si acei condensatori cu unii noi cu polipropilena. Cu siguranta cei peste 40 de ani de la data fabricatiei isi spun cuvantul iar progresele tehnice in domeniul constructiei condensatorilor contribuie la îmbunătățirea performantelor până la un anumit punct, dat de schema dupa care acest amplificator a fost realizat. Cu siguranta nu voi investi o suma prea mare in punerea sa la punct, tot ce am inlocuit costa cam 200 lei, zic o suma ok, asta in conditiile in care nu am fost nevoit sa schimb semiconductori care sunt foarte scumpi si foarte greu de gasit pe original. Aparatul nu a fost probat la cumparare, doar am fost asigurat ca este functional.deci, cu investitii minime si fara rabat la calitate, poate fi imbunatatit si reglat confoem manualului. Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 29, 2017 Autor Partajează Postat Martie 29, 2017 (editat) Am cautat prin piesele lui taică-miu si am găsit inclusiv fkp pentru conzii galbeni dar din cauza pinilor scurti nu i-am putut monta, Nu am vrut să fac alte modificări pe plăci și am montat mkp. cei de 0.22uF sunt un pic cam mari, placa arată un pic inestetic, mă rog, cred că o să-i înlocuiesc cu polipropilenă de la JB Caps.. Asta e, mă mai gândesc, ce am pus acum sunt WIMA. Nu pot termina placa etajului final fiindcă nu am la dispozitie 47uF/63V și nu mă încumet să pun 47uF/50V. Urmează să dau o nouă comandă. O altă dilemă, bec sau led pentru indicatorul luminos. Lipsa plasticului transparent de culoare albastră din fața becului original mă împinge să folosesc led-uri, am 2 tipuri pe albastru (cyan și sky) care intră perfect prin orificiul de pe panoul frontal. Pentru montarea ledului trebuie să montez o rezistență în serie, acolo am 28V. Dacă folosesc bec de 28V nu ar mai trebui să fac alte modificări, doar să vopsesc becul cu albastru. Editat Martie 29, 2017 de paul_ral Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum