Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

alimentare amplif auto


Vizitator Bytzu

Postări Recomandate

Vizitator Bytzu

am facut o statie auto cu 2xTDA 7294 punte si am pus-o pe autobuz la +/-12V si acum mi se aude motorul sub forma de suierat in sub - functie de turatiece naiba sa-i fac ?si dc sunt offtopic ziceti ca sa mut, da ziceti si unde

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 63
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • v3l0

    11

  • adrian_pintea

    9

  • Incepator

    5

  • bolek

    5

Top autori în acest subiect

Iti trebuie un filtru de deparazitare...Iei un miez rotund de fier din ala galben si il bobinezi cu sarma de 1,5mm sau mai groasa pana se umple gaura...Faci 2 filtre din'astea unul il pui pe +12V si unul pe -12V...daca to se mai aude mai pui inca unul pe alimentarea de la cass...Trebe puse in serie

Link spre comentariu
Vizitator berti

Din cate stiu eu alea din comert se leaga in serie cu consumatorul, in cazul tau amplificatorul, ai nevoie de o singura bucata, fiindca e un montaj electronic nu doar o simpla bobina.

 

Daca nu ai magazin de electronice la tine in oras poti sa-ti comanzi unu de pe net. Eu stiu ca astia au asa ceva la 83.000, poate gasesti pe altundeva mai ieftin .

Link spre comentariu

Inainte de a cumpara un filru:1. cauta sa ai si un filtraj cat mai bun pe tensiunile de alimentare, cu condensatoare elecrolitice de valori mari >2000 microF, conectate ct mai aproape de modulul in cauza. Inaintea condensatoarelor pune, in serie si cate o dioda polarizata corespunzator.2. cauta ca intrarea sa fie ecranata si pe cat posibil de impedantza cat mai mica ... ( incearca o rezistanta, cat mai mica, daca sursa de semnal iti permite in paralel cu intrarea 22 - 1 k ).

Link spre comentariu
Vizitator Bytzu

Ok, merci!Ideea e ca nu totul e legat asa cum trebuie, (cass si statie), firele direct la baterieproblema e ca asta are + si - si io am 24V(e autobuz, 2 bat de 12 serie)alternatorul incarca la 24Vle-am legat asa:+la+-la-Grd la cablul de legatura al celor 2 baterii(la mijloc)+ cass la +- cass la grdcineva mi-a zis ca nu prea pot sa deparazitez asa usor , trebuie deparazitat intai alternatorulIntrebare: cum deparazitez 24V?

Link spre comentariu

Deparazitezi alimentarea la amplif si alimentarea la cass...Amplifu ziceai cai pus la +12V la -12V si la punctul median...pui cate un filtru pe + si -12V....Si apoi deparazitezi cassu adica +12V alimentare...filtrele la pui cat mai aporape de cass si amplif

Link spre comentariu

hai sa o luam catinel:In primul rand trebuie sa ai un condensator de filtrare pe la alternator pe undeva. In al doilea rand merge ce a zis omu de mai sus cu condensatorii si eventual dioda aia. Complet deosebit fata de FILTRELE BOBINATE de care sa vorbea mai sus, si care ti s-a spus sa le montezi in SERIE, CONDENSATORII ii montezi IN PARALEL (ca altfel oricum nu conduc si nu mai auzi nimic :)).Autobuzul e diesel deci nu ai probleme cu fisele de la bujii...Oricum...sper ca amplif-ul e montat departe de motor, alternator...etc.CAT de nasol e uruitul?

Link spre comentariu
Vizitator Bytzu

propriu-zis e un suierat, exact in functie de turatia motorului - de la un suierat de baza la relantiu urca si coboara fct de turatiede la motor la amplif sunt vreo 4 m linie dreaptafirele sunt puse direct la bateriecarcasa e din lemn, deci nu face masaLUCRU CIUDATam pus la cass doar borna de + si la - +sau-de la un tweeter si mergea, desi firu de masa nu era conectatsi se auzea bine, nu avea bucle de masadc isi lua masa de pe caroserie nu trebuia sa se intample ceva?ca masa pe caros nu e de 24? si aveam +12 si _24?sau cum naiba e? ca ma cam doare capu' de bomba aiaOricum, satisfactia cand intorc toti capul si belesc ochii si nu le vine sa creada si dai rusine la masini cu pretentii e de neegalat!!!:-)

Link spre comentariu

Pune condensaoarele in paralel cu fiecare sursa de alimentare( atentie la polarizare, la sura de -24V cu plusul la masa ... ) Diodele in serie ar trebui sa asigure ca nici un consumator nu le descarca brusc, shi ma refer la alternator de la care se pare ca apare toata problema .... Diodele trebuie sa "tzina" un curent de catziva amperi buni ... nu incerva cu 1N4... . iti recomand F407. Din cauza buclei de masa in cel mai rau caz ar trebui sa ai un brum independent de turatia mororului ...

Link spre comentariu

din ce stiu eu despre autocare/autobuze acestea au motorul in spate...Acuma vii tu si spui ca amplif-ul e la 4metri de motor adica...la jumatatea autobuzului, sau cum?!? De ce nu l-ai pus in fata, la sofer?

Link spre comentariu
Vizitator Bytzu

stai linistit ca motorul e la jumatea autobuzulului si ampliful e in fata la sofer, in mod logic!cablul de alimentare este trifilar de 2.5, am luat colac de 10m si abia mi-a ajuns tras pe lonjeroane pana la baterie, care este pe partea dreapta, in fat rotilor din spateDetaliu off topic:motorul este culcatpeste tot curele dubleceea ce am pus este limitat de spatiul din cabina(subul)am vrut jbl de 12" da nu avea locam vorbit pt un convertor la 20V-e bine?sub dibeisi de 10", tine vreo 80-100W rms

Link spre comentariu

Ma io nu stiu in ce amplificatoare ati vazut voi filtre de deparazitare cu diode in serie cu condensatoare...Desfaceti orice amplif de putere si vedeti ca pe alimentare este o bobina si ceva cond de 100nF+cateva mii de micro....Filtru clasic care da rezultate bune...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări