dany_cta Postat Martie 17, 2017 Partajează Postat Martie 17, 2017 (editat) Dupa toate abuzurile mele, in sfarsit, dremelul a aruncat prosopul azi cand il fortam sa dea o gaura de 3mm intr-o bucata de fier. In continuare pare ca merge bine totul, reglajul turatiei merge normal dar nu mai are putere, pot sa il opresc cu mana. Am aruncat o privire la motor si la carbuni si par ok, nici o bobina nu este neagra. La partea electronica nu am ajuns inca, este in garantie dar daca reparatia ar fi in limite normale as prefera sa il repar eu. Ce poate sa cauzeze pierderea de putere: motorul sau partea electronica ? Postul asta isi are rostul sa ma convinga daca merita sa il demontez, poate o fi o problema comuna, sau sa il duc la garantie ? Chiar daca l-am abuzat, a fost in limitele declarate (nu burghiu mai mare) deci presupun ca garantia ar trebui sa acopere problema. Editat Martie 17, 2017 de dany_cta 1 Link spre comentariu
DIYWorks Postat Martie 17, 2017 Partajează Postat Martie 17, 2017 S-a dus rotorul Link spre comentariu
dany_cta Postat Martie 17, 2017 Autor Partajează Postat Martie 17, 2017 Deci este rotorul 100% ? Pot sa il comand deja si sa merg la sigur ? Cred ca l-as repara acasa pentru vreo 40euro cat e unul decat sa astept dupa aia de la garantie si bataie de cap. 2 Link spre comentariu
DIYWorks Postat Martie 18, 2017 Partajează Postat Martie 18, 2017 La Dremmel 4000,cand se uzeaza carbunii,unealta se opreste.O alta problema comuna este siguranta termica care se arde imediat ce se supraincalzeste.Alt obicei prost al acestui tip de motor este ca atrage pilitura de fier si distruge stratul de email de pe bobine.De-asta spun ca este posibil sa ai niste spire in scurt ori pe rotor ori pe stator(statorul este predispus la astfel de defect) Pentru a verifica un rotor sau un stator foloseste o lampa de 220v .Mai ai nevoie de inca un fir suplimentar.Verificarea se face in felul urmator: un capat de la lampa de control de 220V se baga in priza;La fel se procedeaza si cu un capat al firului suplimentar.In concluzie vei avea doua capete libere pe care daca le vei impreuna ,se va inchide circuitul si lampa va lumina.Cu capetele libere procedezi astfel:un capat il pui pe axul rotorului iar celalat capat pe colector.Daca colectorul este bun lampa nu trebuie sa se aprinda deloc.Cu statorul procedezi la fel:un capat pe corpul statorului iar celalat capat pe borna de cupru.Nici in acest caz lampa nu trebuie sa se aprinda.In caz contrar,indiferent de cat de slab se aprinde lampa,statorul sau rotorul sunt defecte.Succes. Link spre comentariu
modoran Postat Martie 18, 2017 Partajează Postat Martie 18, 2017 Testul asta cu lampa presupun ca se foloseste daca nu ai ohmetru, ca altfel nu vad ce ar face in plus ? Link spre comentariu
dany_cta Postat Martie 18, 2017 Autor Partajează Postat Martie 18, 2017 Probabil testeaza bobinele la tensiune mare sa verifice daca exista pierderi intre ele, pierderi care la ohmetru sau tensiuni mici nu ar exista. Are sens, dar e multa bataie de cap. Am comandat de aseara alt rotor, daca nu este ala, era mai rentabil sa ma duc la garantie dar pana la urma ma gandesc ca un rotor nu strica sa il ai in plus de rezerva nu ? Celelalte (electronica si statorul) sunt mult mai ieftine. 1 Link spre comentariu
dany_cta Postat Martie 23, 2017 Autor Partajează Postat Martie 23, 2017 S-a dus rotorul Am cumparat rotor nou si a venit si l-am schimbat acum. Nici o diferenta, la fel merge. 1 Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 23, 2017 Partajează Postat Martie 23, 2017 (editat) Era de asteptat.......... Cit trage de la priza ? Se modifica curentul consumat din priza la modificarea incarcarii? Editat Martie 23, 2017 de sesebe Link spre comentariu
dany_cta Postat Martie 23, 2017 Autor Partajează Postat Martie 23, 2017 (editat) Nu am cum sa masor curentul acum, nu am prelungitor cu fir intrerupt si instrument de masura. Dremelul merge bine pe liber, pare ca merge perfect, nici un fel de intrerupere sau mers neregulat dar in sarcina se opreste imediat, nici nu as avea cum sa masoar curentul in sarcina ca se opreste cum pui degetul pe el. Deci banuiesc ca partea electronica este urmatoarea de incercat Editat Martie 23, 2017 de dany_cta 1 Link spre comentariu
Spitfire Postat Martie 23, 2017 Partajează Postat Martie 23, 2017 Daca se lucreaza frecvent cu dremel-ul, e de preferat achizionarea unuia pneumatic cu turbina, e incomparabil fata de cel electric, stai 10 minute pana isi face plinul cu aer, dar chiar si o chinezarie no-name merge ca unsa, tehnologia conteaza aici, sau macar unul brushless(o idee mai scump decat cel clasic, cu perii de carbune). Link spre comentariu
dany_cta Postat Martie 23, 2017 Autor Partajează Postat Martie 23, 2017 (editat) Lucrez la nivel de hobby cu el si destul de ocazional. E cel mai folosit utilaj de la mine pentru ca orice piesa trece pe la el la curatat marginile dupa frezat, la finisat prin anumite locuri, etc... Am un biax de la chicago pneumatic dar nu imi convine sa tin compresorul de 1.5kw pornit sa invarta un biax si consuma o gramada de aer, chiar mai mult decat baga compresorul. Nu stiu ce scula are brushless, nu am vazut inca la dremel asa ceva, poate doar alea pe baterii dar nu mi-as cumpara asa ceva. Postul este despre reparatia dremelului respectiv nu despre alegerea altui echipament, sunt complet multumit de dremel, nu l-as da pe nici un altul. Nici macar pentru urmasul lui 4200 care se pare ca are probleme cu sistemul de prindere rapida si in rest acelasi motor. L-am stricat doar pentru ca l-am fortat intr-un material tare cu burghiul maxim si tot agata la iesire si am insistat. Deocamdata nu am gasit altul care sa mi se para mai bun si cel putin la fel de puternic. De multe ori l-am pus sa dea gauri in placa de 4-5mm de otel si nu este o treaba simpla pentru o scula de mana mica. Editat Martie 23, 2017 de dany_cta 1 Link spre comentariu
dany_cta Postat Aprilie 2, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 2, 2017 (editat) Dremelul a fost resuscitat. Inclin sa cred ca a fost partea electronica, dar i-am schimbat si statorul ca a fost destul de ieftin, nu am vrut sa il mai demontez inca odata sa le schimb pe rand. Inainte sa il montez la loc am comparat si rotoarele si statoarele cu instrumentul de masura si mi-au dat exact aceleasi valori intre contacte si la cele vechi si la cele noi. E posibil chiar sa fi fost pur si simplu un contact imperfect pe acolo ca am vazut ca papucii erau cam slabiti prin interior si a trebuit sa ii strambez putin ca sa intre mai ferm. Editat Aprilie 2, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
sergiublueyes Postat Martie 25, 2021 Partajează Postat Martie 25, 2021 La 23.03.2017 la 18:35, Spitfire a spus: Daca se lucreaza frecvent cu dremel-ul, e de preferat achizionarea unuia pneumatic cu turbina, e incomparabil fata de cel electric, stai 10 minute pana isi face plinul cu aer, dar chiar si o chinezarie no-name merge ca unsa, tehnologia conteaza aici, sau macar unul brushless(o idee mai scump decat cel clasic, cu perii de carbune). La 23.03.2017 la 11:44, dany_cta a spus: Nu am cum sa masor curentul acum, nu am prelungitor cu fir intrerupt si instrument de masura. Dremelul merge bine pe liber, pare ca merge perfect, nici un fel de intrerupere sau mers neregulat dar in sarcina se opreste imediat, nici nu as avea cum sa masoar curentul in sarcina ca se opreste cum pui degetul pe el. Deci banuiesc ca partea electronica este urmatoarea de m Mi-a început Dremel 4000 să-mi facă figuri, merge neregulat și pe liber și în sarcină. Puterea nu am observat să fi scăzut doar că se tureaza si scade turația. Aveți idee ce ar trebui să schimb? Nu mai e în garantie și nu aș pierde timp să o trimit service Link spre comentariu
validae Postat Martie 26, 2021 Partajează Postat Martie 26, 2021 Verifici prima dată periile de cărbune şi dacă tot scoţi cărbunii, bagă un ochi şi la starea colectorului.Să nu fie înnegrit sau cu şanţ în lamele.Dacă nu te pricepi, fă poze clare de aproape şi pune-le să le văd.Am destul de mulţi ani de experienţă în diagnoza motoarelor. De asemenea, regulatorul de turație trebuie verificat.La acționări foarte dese, potențiometrul se mai slăbește și întrerupe.. Link spre comentariu
manolo Postat Martie 26, 2021 Partajează Postat Martie 26, 2021 Curata,verifica contactele schimbatorului de viteze sau potentiometru. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum