Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masina de spalat Privileg Sensation 9155


bloower

Postări Recomandate

Buna seara. Am o masina de spalat Privileg Sensation 9155 si are o problema pe placa electronica.

Masina nu mai invarte. Aici este un video cu problema pe programul de stoarcere

 

Rog pe cineva sa ma indrume ce anume sa verific pe placa electronica. Dispun de un aparat de masura SMT700.

Am habar cum se foloseste dar nu stiu daca pot verifica cu el cam tot ce este pe placa.

 

Ce se vede negru pe placa nu stiu probabil scurt pe acel traseu. Placa bârnâie cand pornesc masina. Se aude ceva pe placa ca bârnâie ca si un scurt circuit.


Inca cateva poze...

post-229303-0-07838300-1488563661_thumb.jpg

post-229303-0-28949900-1488563667_thumb.jpg

post-229303-0-93311300-1488563677_thumb.jpg

post-229303-0-05757100-1488563960_thumb.jpg

post-229303-0-23807800-1488564407_thumb.jpg

post-229303-0-21355900-1488564452_thumb.jpg

post-229303-0-14179000-1488564540_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 25
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • bloower

    13

  • validae

    12

  • Petre Marian

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Nu e niciun scurt acea negreală care se vede pe placă.Este praf de cărbune de la motor și praf de cauciuc de la cureaua de transmisie, astea se depun de obicei pe toate plăcile. Întrebarea de bază este dacă se aprinde vreun led pe panoul frontal.Dacă se aprinde măcar un led, e bine, iar faptul că nu se învârte tamburul nu înseamnă obligatoriu că e placa de comandă defectă.Cel mai frecvent defect e cauzat de uzura periilor de cărbune de la motor.Demontează prima dată una din portperii și vezi cât iese cărbunele din ea.Dacă nu iese cel puțin 1-2 cm afară, periile trabuie schimbate cu unele noi....

Link spre comentariu

Nu e niciun scurt acea negreală care se vede pe placă.Este praf de cărbune de la motor și praf de cauciuc de la cureaua de transmisie, astea se depun de obicei pe toate plăcile. Întrebarea de bază este dacă se aprinde vreun led pe panoul frontal.Dacă se aprinde măcar un led, e bine, iar faptul că nu se învârte tamburul nu înseamnă obligatoriu că e placa de comandă defectă.Cel mai frecvent defect e cauzat de uzura periilor de cărbune de la motor.Demontează prima dată una din portperii și vezi cât iese cărbunele din ea.Dacă nu iese cel puțin 1-2 cm afară, periile trabuie schimbate cu unele noi....

 

Nu este de la carbune sunt ok. De la placa e problema. Placa este in lateral in partea dreapta sus la masina fac niste poze si un video imediat sa se vada mai exact.

Doar in acel loc era negru , si pe protectia de plastic a placii.

post-229303-0-89265400-1488567845_thumb.jpg

post-229303-0-59828100-1488567851_thumb.jpg

Editat de bloower
Link spre comentariu

Nu ai spus dacă se mai aprinde vreun led.Dacă nu se aprinde nimic, atunci cel mai probabil e defectă sursa în comutație de pe placă. Șterge cu alcool praful ăla de cărbune de pe placă. Motorul se poate testa ușor, dacă pui o poză cu mufa lui, îți arăt și cum..

Link spre comentariu

Nu ai spus dacă se mai aprinde vreun led.Dacă nu se aprinde nimic, atunci cel mai probabil e defectă sursa în comutație de pe placă. Șterge cu alcool praful ăla de cărbune de pe placă. Motorul se poate testa ușor, dacă pui o poză cu mufa lui, îți arăt și cum..

Pun un video acum...

https://youtu.be/IzkpKRjmFoY

Am curatat si tahometrul si tot asa.

Editat de bloower
Link spre comentariu

Din ce văd acolo, mașina nu ia deloc apă. Cred că doar pe întuneric absolut era mai rău de filmat decât în condițiile alea. Eu zic să descrii în cuvinte problema, filmul nu m-a lămurit decât că se învârte la un moment dat cuva, dar fără apă.....

Dacă presiunea de apă e suficientă și filtrul de la intrarea îm mașină nu e înfundat, mașina trebuie să-și ia apă la începutul oricărui program de spălare.Dacă n-o face, verifică filtrul, apoi electrovalvele. Sunt montate exact acolo unde legi furtunul de alimentare cu apă.Se pot testa prin alimentare directă la rețea, binențeles după ce mai întâi scoți mufa ce vine de la placa de comandă. Dacă mai faci filmări, asigură-te că e suficientă lumină ambiantă, ori pui un bec adevărat acolo, ori filmezi ziua când e soare afară.....

Link spre comentariu

Din ce văd acolo, mașina nu ia deloc apă. Cred că doar pe întuneric absolut era mai rău de filmat decât în condițiile alea. Eu zic să descrii în cuvinte problema, filmul nu m-a lămurit decât că se învârte la un moment dat cuva, dar fără apă.....

Dacă presiunea de apă e suficientă și filtrul de la intrarea îm mașină nu e înfundat, mașina trebuie să-și ia apă la începutul oricărui program de spălare.Dacă n-o face, verifică filtrul, apoi electrovalvele. Sunt montate exact acolo unde legi furtunul de alimentare cu apă.Se pot testa prin alimentare directă la rețea, binențeles după ce mai întâi scoți mufa ce vine de la placa de comandă. Dacă mai faci filmări, asigură-te că e suficientă lumină ambiantă, ori pui un bec adevărat acolo, ori filmezi ziua când e soare afară.....

 

Deci masina era pe programul de stoarcere timp de 10 minute, nu are nevoie de apa atunci ci in acel moment lasa apa.

Link spre comentariu

Cred că răbdarea mă lasă cât de curând....

Descrie pas cu pas tot ce se întâmplă atunci când setezi un program oarecare de spălare. Adică, de exemplu :

,,Mașina ia apă, stă aproape un minut (încălzire apă) și apoi începe să spele (sau nu).Însă când ajunge la etapa de centrifugare, nu mai execută programul.Sau se oprește la evacuare și nu mai dă apa afară.....etc.

Link spre comentariu

Cred că răbdarea mă lasă cât de curând....

Descrie pas cu pas tot ce se întâmplă atunci când setezi un program oarecare de spălare. Adică, de exemplu :

,,Mașina ia apă, stă aproape un minut (încălzire apă) și apoi începe să spele (sau nu).Însă când ajunge la etapa de centrifugare, nu mai execută programul.Sau se oprește la evacuare și nu mai dă apa afară.....

 

 

 

Nu se învârte deloc acum am dat drumul la spalat dar nu merge deloc nu învârte.

Releul se aude cum tâcâie dar nimic.

De primit apa primeste.

Editat de bloower
Link spre comentariu

De evacuat evacuează apa ? Nu mai filma mașina, fiindcă într-o filmare nu auzi toate zgomotele mașinii ca în realitate, de aceea poate fi irelevantă în acest caz. Mai bine descrii cât mai clar și detaliat problemele. Desfă şi capacul de la pompa de evacuare, să nu ai ceva bănuţi sau nasturi căzuţi pe acolo...

Link spre comentariu

De evacuat evacuează apa ?

Da. Am pus pe evacuare si merge.

Fac o poza la perii sa dati cu parerea poate nu sunt ok

Mai mult nu mai ies.

De evacuat evacuează apa ? Nu mai filma mașina, fiindcă într-o filmare nu auzi toate zgomotele mașinii ca în realitate, de aceea poate fi irelevantă în acest caz. Mai bine descrii cât mai clar și detaliat problemele. Desfă şi capacul de la pompa de evacuare, să nu ai ceva bănuţi sau nasturi căzuţi pe acolo...

 

Pompa este curatata 100%. Pun pe evacuare si da drumul la apa.

post-229303-0-55564400-1488572860_thumb.jpg

post-229303-0-07806400-1488572868_thumb.jpg

Link spre comentariu

Ar trebui să verifici contactele releelor.Dat fiind că va trebui să le alimentezi pentru asta, poate fi periculos pentru integritatea plăcii dacă nu o faci corect. Fiecare releu are o diodă damper în paralel cu bobina, pentru eliminarea autoinducției ce apare după decuplare.Fiecare releu trebuie alimentat separat cu o sursă de 12V înseriată cu un bec auto de mică putere (iluminat bord de exemplu) pentru a nu arde accidental dioda damper în caz de conectare greșită.Apoi se testează contactele cu ohmmetrul pe cel mai mic domeniu.Contactele trebuie să aibă rezistență nulă pe ohmmetru, binențeles scăzând-o pe cea proprie cordoanelor de măsură.

Link spre comentariu

Ar trebui să verifici contactele releelor.Dat fiind că va trebui să le alimentezi pentru asta, poate fi periculos pentru integritatea plăcii dacă nu o faci corect. Fiecare releu are o diodă damper în paralel cu bobina, pentru eliminarea autoinducției ce apare după decuplare.Fiecare releu trebuie alimentat separat cu o sursă de 12V înseriată cu un bec auto de mică putere (iluminat bord de exemplu) pentru a nu arde accidental dioda damper în caz de conectare greșită.Apoi se testează contactele cu ohmmetrul pe cel mai mic domeniu.Contactele trebuie să aibă rezistență nulă pe ohmmetru, binențeles scăzând-o pe cea proprie cordoanelor de măsură.

 

Cele de sub racitorul de aluminiu nu?

Cu led de la o bricheta nu merge?

Ce ar trebui sa aud daca releele sunt bune? Acel tâcâit?

Editat de bloower
Link spre comentariu

Vezi că e unul din relee și în afara radiatorului de aluminiu, e încapsulat în plastic transparent.Nu zgomotul cuplării ne interesează la un releu, ci starea contactelor.

Mai ales rezistența lor de contact, ideal ar fi să fie Zero. Dat fiind că nu ai deloc experiență în domeniul depanării, eu îți recomand să chemi un depanator specializat, ori un prieten cu experiență în electronică. O astfel de placă se găsește second hand la prețuri între 100-150 Lei, dar trebuie să fii sigur că ea e de vină. Dar pot fi și destule cauze externe plăcii. Cărbunii motorului sunt cam la limită, din ce văd în poze...

Link spre comentariu

Stiu de cel transparent. Nu am experianta in domeniu, nu am scoala pentru asa ceva, dar am lucrat cu cineva care este electronist am habar cat de cat.

O sa verific maine sa vad si revin cu raspunsul.

Multumesc pentru moment.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări