Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Schema comanda mosfet de putere


Postări Recomandate

Va salut,cu respect!! Am nevoie sa comand un mosfet de putere,25A ,care actioneaza o banda de alergat,placa originala e comandata digital si este picat circuitul integrat!! Va multumesc!!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Darden

    14

  • UDAR

    3

  • buleu_alexandru

    2

  • modoran

    2

Top autori în acest subiect

O sa revin maine cu toate detaliile necesare,intrucat nu sunt acasa,momentan!! Ideea e ca voiam sa gasesc o schema buna,care sa contina comanda pwm necesara mosfetului....am realizata deja o placa,cu lm 324,e facuta de mine pe o placa test,mai demult,functioneaza f bine ,dar cu mosfet slabut,la tensiune de 12v,nu am incercat-o la cel de putere!!! Multumesc pt raspuns,d-le Udar!!

Link spre comentariu

Revin cu informatii: mosfetul,un IRG4PC40K, este comandat de driverul IR2127S,care primeste semnal digital de la CY8C26233,pe care-l si suspectez! Motorul porneste ,dar nu are forta,pleaca pe o turatie mica,creste putin turatia,apoi revine la una foarte mica!! Daca motorul este lasat in gol(cureaua data jos) ,acesta functioneaza perfect,turatie ok!! Problema nu este pe alimentarea de forta,am pus tiristorul pe direct,aceeasi problema! Multumesc!

Link spre comentariu

Cind te hotarasti ca asta nu este nici MOS si nici tiristor, este un IGBT.

Ti-ar trebui un osciloscop si sa vezi ce iti scoate circuitul de comanda.

Banuiesc ca motorul nu se alimenteaza la o turatie si putere fixata ci are turatie variabila si care este controlabila de un program ce ruleaza in procesorul CY8C26233.

Daca este dus procesorul ........cam poti sa-i pui cruce sau apelezi la cineva sa-ti faca un nou program pt un alt procesor.

 

Tranzistorul se incalzeste?

Sursa de alimentare cum este realizata? Este o sursa in comutatie pt partea de forta sau este alimentat direct (motorul) fara izolare galvanica?

Ce tip este motorul? Este un motor DC alimentat la tensiune mare (>100V)?

Ce am mai vazut eu avea motor sincron alimentat prin invertor trifazat si un invertor trifazat are muuuult mai mute tranzistoare de forta.

Link spre comentariu

IGBT.......nicidecum tiristor, am un tiristor pe partea de alimentare,care este comandat in functie de turatia motorului si asigura tensiunea necesara alimentarii motorului si pe care l-am suntat,asta voiam sa spun in postul anterior! Pai asta am concluzionat si eu,acel integrat,mai degraba soft ....mi-e mai usor sa comand igbt-ul analogic,cu un montaj pe care sa-l construiesc!! Am un montaj construit,cu lm324,o sa-l incerc si pe acela,dar voiam o schema mai complexa!! Sursa nu e una in comutatie,motorul este la 100 si ceva de volti,tranzistorul nu se incalzea deloc!! Ideea e ca nu o sa ma complic cu acel integrat,prefer sa construiesc un modul de comanda pwm! Multumesc!

Editat de Darden
Link spre comentariu

Eeehhh,ce bine ar fi sa detin unul......am rugat putin sprijin in vederea obtinerii unei scheme,nu doresc sprijin depanare placa,renunt la placa actuala,intrucat sunt convins de faptul ca e vb de acel integrat.... Va multumesc!

Editat de Darden
Link spre comentariu

Păi sincer , mie nu mi-e clar ce vrei să faci .

Ești convins că integratul de comandă e defect ( posibil să fie așa ) și vrei pe ăsta să îl înlocuiești cu un circuit discret ?

Dacă da , ce semnale ( informații ) intră și ce relații trebuie să îndeplinească ?

Adică nu poți zice , pur și simplu , ”vreau să comand un MOSFET ”. Îi punem 10V în poartă și l-am comandat .... Sunt sigur că nu asta vrei .

Editat de UDAR
Link spre comentariu

Sa fiu mai precis: doresc sa realizez un montaj,care sa-mi controleze turatia motorului cu ajutorul unui potentiomentru....ca va fi cu 324, cu 3525, cu 555, prea putin conteaza.....vreau sa inlocuiesc placa originala cu una construita de mine,care sa puna banda in miscare!! Multumesc!

Link spre comentariu

OK, dacă motorul e de CC și comandat PWM poți să faci ceva asemănător cu ceea ce zici cu mențiunea că turația nu se va menține constantă - va fi mai mare cu banda liberă și va scădea în sarcină . Cât ? Habar n-am , depinde de specificațiile mecanice ale benzii respectiv mecanice/electrice ale motorului .

Link spre comentariu

Motorul e de cc....pai acesta e motivul pt care am deschis acest topic, sa cer o mana de ajutor celor care detin o schema mai complexa,sa-i rog sa o posteze aici!! Am reparat alte benzi,care erau echipate cu module electronice care contineau integrate ordinare,isi faceau treaba de minune!! Imi pare rau ca nu am copiat schema uneia din ele!! Multumesc!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări