Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Diy standalone ecu (megasquirt)


Vizitator Ghicuta Florentin

Postări Recomandate

Vizitator Ghicuta Florentin

Salutare popor! Are cineva cunostinta despre megasquirt? In principiu ma intereseaza ceva made in ro cat mai ieftin posibil. Am inteles ca este un baiat care a facut o copie fidela megasquirt dar nu stiu mai multe detalii. Daca este cineva capabil sa realizeze ceva gen www.rusefi.com sau www.speeduino.com astept un raspuns.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 2
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • diaconuliviu

    1

  • killpacient

    1

Top autori în acest subiect

Ce ai vrea sa faci cu el?

Pe ce masina il folosesti?

 

Nu stiu sa fi facut cineva copie fidela megasquirt dar asta nu inseamna ca nu a fost facut asa ceva.

 

Ce am facut noi, eu si un amic, a fost reproiectarea unei aprinderi electronice cu gestionare electronica a avansului.

Permitea introducerea din tastatura numerica (gen telefon 0-9 * # ) a doua curbe de avans diferite, comutabile. De asemenea, dintr-un comutator puteai "deplasa" una din curbe in sus cu 5 grade parca. Ca atare, puteai avea 4 curbe.

 

Ce insemna acea curba? La dacia si la majoritatea "carburatelor" "curba" de avans era o dreapta plafonala pe la 5000 rpm (aproximativ) (ca la D1300 cu motor 810-99) sau doua segmente in continuare, la o turatie producintu-se o micsorare de panta (ca la D131 cu motor 102.xy) sau 1600 (motor 106.zw).

 

Atunci "curba" consta in introducerea a citorva "numere": avans la 1000 rpm, avans la n rupere panta si n rupere panta (acele valori intermediare, unde panta se schimba, si avans maxim la rpm maxim (parca 5000 sau 5500, nu mai retin exact). Parca se mai introducea si acel "decalaj" al avansului la apasarea comutatorului.

A doua curba era introdusa in continuarea primei, cu aceeasi succesiune de valori.

 

Amanunte mai multe pe alt forum, daciaclub.ro. Acolo impartaseam o parte a informatiilor.

 

Schema a fost o adaptare a unei solutii australiene.

 

 

Pt asta se uneau doi pini care treceau in regim "programare" montajul. Fara acel strap, montajul intra direct in regim de lucru si astepta semnal de 'scinteie". In regim de lucru, programelul citea din eeprom datele introduse din taste functie de curba aleasa si calcula restul valorilor necesare cu pas de 100 rpm parca si le incarca in memoria "ram'.

Astepta semnal de minim doua scintei, ca sa poata calcula pe un interval. In acel moment dupa al doilea semnal, aparea scinteie functie de ce avans aveai nevoie la turatia aia.

Intre timp, eu am trecut la un Opel Corsa, Dragos a mai continuat proiectul putin cu alti beneficiari.

Mai multe gasesti pe www.daciaclub.ro.

Montajul a fost adaptarea unei scheme/solutii australiene.

Editat de diaconuliviu
Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări