cipri_mury Postat Februarie 14, 2017 Partajează Postat Februarie 14, 2017 (editat) Cauta prin topicile mele si vei gasi,chiatrsi format pdf. dar oricum nu conteaza pentru tine care nu ai treaba cu fenomenul . Oricum esti oof topic in permanenta. Pai de ce nu ma redirectionezi tu spre acele fisiere daca chiar vrei sa ma ajuti?Stiu ca pentru tine sunt afon in toate,stai linistit.Dar ma intreb daca tu ti-ai dat seama la care Barca m-am referit? Legat de protejarea PCB-urilor, asa ceva este numai bun: http://www.tme.eu/ro/details/bun-soldermask-25/materiale-pentru-producerea-pcb/bungard/soldermask-30mil-305mm-x-25m/ Da dar sunt destui romani care nu castiga intr-o luna atata cat costa un film de acela. Editat Februarie 14, 2017 de cipri_mury Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 14, 2017 Partajează Postat Februarie 14, 2017 Da dar sunt destui romani care nu castiga intr-o luna atata cat costa un film de acela. Si ce, nu se poate face un grup buy? Link spre comentariu
Feretech Postat Februarie 14, 2017 Partajează Postat Februarie 14, 2017 Timp de 20 ani am folosit Positiv 20 dar nu puteam sa reproduc constant calitatea pe care doream.Asta se intimpla din cauza ca nu puteam sa aplic lacul pe suprafata cuprului uniform, au aparut pete groase de lac, scame,suprafete mici care unde nu s-a prins lacul.Problema cea mai mare a fost ca pe trasee au aparut intreruperi fine care nu puteai sa vezi cu ochiul liber,trebuia sa verific continuitatea cu aparatul de masura. Dupa un timp am pierdut sursa de unde cumparam PCB foarte ieftin, astfel ma aprivizionam si eu de la magazin si cind am facut totalul (pret PCB +positiv 20) am realizat ca nu mai este diferenta de pret intre cablajul care cumpar de la TME care are fotoresistul deja aplicat si are pe el o folie protectoare. De atunci nu mai am probleme cu calitatea, decupez cu ghilotina fisia de care am nevoie eventual daca ramine o suprafata mai mare nefolosita atunci aici pun negativul cu marimea potrivita de la proiectele mai vechi care au sansa sa fie reproduse de mai multe ori. Link spre comentariu
Blacksmith Postat Februarie 14, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 14, 2017 M-ati innebunit cu ghilotina ! Ce e frate aia ghilotina ? Eu credeam ca e la misto cand s-a zis prima data... Link spre comentariu
Marele Savant Postat Februarie 14, 2017 Partajează Postat Februarie 14, 2017 (editat) ba poti sa tai FR4 cu foarfeca de tabla, cine zice ca nu poti. ...daca vrei sa folosesti placuta aia la orice altceva dar nu un viitor pcb ) eventual iei la pila vreo 5-10mm ca sa refaci suprafata...dar si-asa...nu e sigur. M-ati facut sa ma loghez la ora asta ca sa pot scrie si intreba: ce se intimpla daca tai sticlotextolit FR4 cu foarfeca de taba ascutita cum trebuie? Eu fac treaba asta de aproape 40 de ani fara sa stiu ca nu am voie, ce nu stiu? Apropo de ghilotine, numai cea din ultima foto se poate folosi pentru pcb. Cele cu lama taietoare curbata nu pot fi folosite prea comod sau chiar de loc unele modele! Pentru cipy ripy miky: nu ma intreba de ce, nu iti voi spune pentru ca oricum nu te intereseaza decit sa aduni postari! Editat Februarie 14, 2017 de Marele Savant Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 14, 2017 Partajează Postat Februarie 14, 2017 (editat) Unii poate nu stiu sa deosebeasca sticlotextolitul de pertinax. Sticlotextolitul (cel putin cel uzual) este "FR4" iar pertinax-ul este "FR2". Pertinaxul este casant si nu poate fi taiat cu rezultate rezonabile folosind o foarfeca de tabla, dar sticlotextolitul se taie fara probleme. Tot uitindu-ma la poza pusa in postul 111 mi se pare din ce in ce mai mult ca ........cenzurat. Editat Februarie 14, 2017 de sesebe Link spre comentariu
cipri_mury Postat Februarie 14, 2017 Partajează Postat Februarie 14, 2017 Ca tot îmi place sa adun postari...cred ca este cazul sa se facă curățenie in acest topic. Link spre comentariu
spark Postat Februarie 15, 2017 Partajează Postat Februarie 15, 2017 Personal eu folosesc ghilotina pentru tabla (foto _cea galbena , ultima) _are din constructie lama usor curbata ,din fabrica unghiul lamei era cam 45 de grade si am reascutit-o la un unghi de 30 grade , merge perfect pentru pcb-uri de 60x60 mm (taietura din prima) Standurile pentru taiat hirtie sunt bune _eu am taiat un pachet de 140 coli de hirtie si lama a trecut ca-n brinza , nu aveam la mine FR4 ca sa fac si o proba Am sa caut foaie de arc sa confectionez si eu o falca de ghilotine de 40cm Link spre comentariu
Spitfire Postat Februarie 15, 2017 Partajează Postat Februarie 15, 2017 FR4 taiat cu dremel, traforaj, bomfaier=cancer pulmonar. Desigur, solutia e interzicerea...fumatului. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 15, 2017 Partajează Postat Februarie 15, 2017 (editat) referitor la taiatul cu foarfeca de tabla. acuma...eu nu stiu ce foarfeca inteligenta de tabla aveti voi dar eu am una cu "cioc" scurt, zimtat, si in momentul in care tai mai mult de 1-2cm apar fisuri mari pe suprafata de cupru, practic se distruge FR4, se fisureaza/ciobeste. pentru taiere , folosesc KS230 cu disc "corespunzator" si masca de chirurg, rezultate aproape perfecte. la el am conectat un aspirator destinat pentru treaba asta. alte variante ptr mine au esuat. probabil o ghilotina ar face treaba asta ok, dar m-am oprit la KS230. Editat Februarie 15, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 15, 2017 Partajează Postat Februarie 15, 2017 Falci drepte-netede nu zimtate. Link spre comentariu
manolo Postat Februarie 15, 2017 Partajează Postat Februarie 15, 2017 Am abele tipuri de foarfeci ,cind tai ceva de 2-3cmm este ok ,dar cind cablajul ajunge la surubul de prindere a falcilor o parte a cablajului o ia peste surub si cealalta pe sub surub si incepe incovoierea cablajului ,ceea ce nu e bine ,asa ca am tocit vo 4 discuri de KS230 (cele cu 24 de dinti vidia) Am gasit si o mini ghilotina cam A4 si electrica si manuala dar preturile sint mari. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 15, 2017 Partajează Postat Februarie 15, 2017 (editat) @manolo Eventual pe mail un detaliu (link)despre aceste ghilotine pentru a nu fi considerata reclama . Nu de alta , dar a invata din experienta altora e un cistig. Multumesc anticipat. Editat Februarie 15, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
Dan57 Postat Februarie 15, 2017 Partajează Postat Februarie 15, 2017 (editat) manolo, tu faci pcb-urile alea in serie, si da nu intra in discutie calitativ. dar aici se vorbeste de un pcb facut de noi. sti tu, pe propriile puteri. sau...pur si simplu daca vrei sa faci un pcb, unic, faci minim 10buc la chinezi si astepti o luna ....? in alta ordine de idei... daca aveti vreo idee de protectie finala a pcb-ului...in conditii vitrege...va rog sa postati. deocamdata folosesc fie un spray din care rezulta un fel de film din plastic, fie lac auto transparent. ar mai fi...probabil o idee sa dau cu rasina, dar...poate aveti vreo idee mai buna... Gasesti la Conex Electronic Bucuresti (poti comanda si pe net) un spray care se numeste PLASTIC, este un lac care se da dupa ce termini de lipit componentele pe cablaj. Se pot face lipituri si dupa lacuire, este realizat de aceiasi firma care face si POZITIV 20. Pretul este accesibil, undeva pana in 50 roni. Editat Februarie 15, 2017 de Dan57 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum