Blacksmith Postat Februarie 22, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 22, 2017 Da dar la asta am avut niste gauri mai mari si nu se mai centreaza burghiul pe cupru. Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 22, 2017 Partajează Postat Februarie 22, 2017 In Eagle (stiu ca tu folosesti Sprint) este posibil sa definesti tu dimensiunea gaurii. Poate se gaseste aceeasi functie in Sprint. Aici voia sa te aduca Mars01. Link spre comentariu
Blacksmith Postat Februarie 22, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 22, 2017 Pai se poate si in Sprint sa aleg cat vreau sa fie gaura de mare. Aaaa, voi ziceti ca indiferent de cat de mare am eu nevoie sa fie gaura, sa le fac pe toate de... sa zicem 0,5mm ca sa se centreze burghiul, nu ? Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 22, 2017 Partajează Postat Februarie 22, 2017 Exact, 0.5 pentru maxim 1.5mm gaura finala si 1mm pentru cele de 3mm gaura finala. Link spre comentariu
costi_b Postat Februarie 23, 2017 Partajează Postat Februarie 23, 2017 În Eagle folosesc un ulp, drill-aid, setat la 0,4 mm, suprapune un cerc cu gaura de 0,4 mm peste toate găurile care au diametru mai mare decât cel setat, e foarte util pentru centrarea burghiului. Link spre comentariu
Blacksmith Postat Februarie 23, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 23, 2017 Cablajele astea cu fotoresist aplicat au un termen de valabilitate ? Adica daca mai imi raman bucati mai mici le mai pot folosi peste cativa ani daca mai am nevoie ? Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 23, 2017 Partajează Postat Februarie 23, 2017 N-ai decit sa incerci sa vezi citi ani rezista. Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 23, 2017 Partajează Postat Februarie 23, 2017 Tine-le in punga originala (banuiesc ca ai d-aia argintie, complet imuna la lumina).Si eu tin resturile, mai fac si cablaje 20×30mm. Luni de zile tin sigur.Ca informatie: chinezul mi-a trimis 10 placi in 2015. Cateva erau datate 2012. Le-am folosit cu succes in 2016. E adevarat ca le-am tinut in ambalajul original care blocheaza lumina. Temperatura camerei 20-20°C. Link spre comentariu
Blacksmith Postat Februarie 23, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 23, 2017 Te referi la punga d-aia antistatica ? Aia nu e chiar asa de opaca.... Mie cablajul mi-a venit in punga simpla de plastic. Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 23, 2017 Partajează Postat Februarie 23, 2017 Punga mea nu e antistatica - la ce ar folosi, chiar daca e argintie. Dar e opaca 100%. Daca le tii intr-un plic de hartie intr-un dulap, ar trebui sa fie bine. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 23, 2017 Partajează Postat Februarie 23, 2017 (editat) 4 ani pot eu sa zic ca a mers fara probleme. le tin in pungile cu care au venit, intr-un sertar la intuneric. probabil au si termen de valabilitate, dar mai mult e vorba de conditiile de pastrare. seno4007 - solutie cam 1.5 ani, tinut in recipient de la Colgate-apa de gura Editat Februarie 23, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
cirip Postat Februarie 24, 2017 Partajează Postat Februarie 24, 2017 (editat) Salut, Dudi, felicitari ptr cablajele tale! Intamplarea face sa lucrez si eu la un cablajel prin metoda foto. Iata etapele: Asa arata pe calculator. Metoda de realizarea practica o aplic de peste 15 ani. Imaginile contin: 1) Doua flme trase la laser si suprapuse, placuta de cupru fotosensibila cu folia protectoare inca prezenta si o rama foto cu care presez filmul pe placuta. 2) Placuta cu fotorezistul expus si filmul deasupra, prinse intre geamul ramei foto si cartonul presat din spate 3) Placa fixata in rama foto pusa la lumina unei lampi de birou cu bec fluorescent 4) Placa pusa la developat in solutie diluata de soda caustica. Cuva albastra e de plastic si a continut ciuperci acum 15 ani. 5) Placa developata, inca necorodata 6) Placa corodata. Nu am facut poza in clorura ferica ptr ca nu se vedea placa prin ea. Urmeaza gaurirea si plantarea, Placuta are 3cm x 3.5cm si e mixta: THT si SMD. Se pot obtine destul de usor trasee late de 0.25mm. Am incercat sa fac dubla fata, dar alinierea filmelor este o problema, asa ca ma limitez la cablaje simpla fata cu metoda asta. Ptr cablaje mai complicate, dubla fata, cu gauri metalizate, trimit gerberele in China si ... restul e istorie. Editat Februarie 24, 2017 de cirip Link spre comentariu
Blacksmith Postat Februarie 24, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 24, 2017 (editat) 1) Doua flme trase la laser si suprapuse... Pe ce sint facute filmele, hartie de calc sau foaie din aia transparenta ? Eu am facut pe hartie de calc pana acum si... as suprapune 2 foi dar imi e ca n-o sa mai treaca UV-u asa bine... si probabil va trebui sa maresc si mai mult timpul de expunere.... si ajung de unde am plecat. Cam asa se vede prin una si prin 2 foi de calc : Editat Februarie 24, 2017 de Dudikoff Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 24, 2017 Partajează Postat Februarie 24, 2017 Folii transparente pt retroproiector, varianta pt imprimare laser. Pe astea mi-au iesit mie cel mai bine. Link spre comentariu
cirip Postat Februarie 24, 2017 Partajează Postat Februarie 24, 2017 Pe ce sint facute filmele, hartie de calc sau foaie din aia transparenta ? Sunt pe folie din aia transparenta ptr retroproiector. Mi-am luat o cutie si tot folosesc din ea. Nu am incercat niciodata cu calc. Folosesc folie de peste 15 ani si nu m-a tentat sa incerc altceva. Am incercat asa, de pamplezir, metoda cu fierul de calcat, dar nu m-am siderat. Iar metodele cu tus Carmin, smoala, solutie de sacaz, marker, scoci taiat cu lama ... mergeau ptr piese mari. Acum ma dau cu SMDuri si foto sau China sunt singurele optiuni valide. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum