sesebe Postat Februarie 7, 2017 Partajează Postat Februarie 7, 2017 (editat) Simplu La stringere aplici forta necesara specificata si reglata pe cheie. La desfacere (daca ne gindim la exact acelasi surub) trebuie sa aplici aceeasi forta ca la stringere PLUS o forta suplimentara necesara a invinge forta sudare partiala/blocare. Plus ca la desfacere aplici forta pina se desface si va fi necesar sa schimbi de fiecare data setarile cheii. Ps: Acum am vazut si link-ul. Editat Februarie 7, 2017 de sesebe Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Februarie 8, 2017 Partajează Postat Februarie 8, 2017 Invirti de miner si citesti valoarea . Daca nu se invirte minerul nu lua franceza, trage de el sa decuplezi siguranta. Am intilnit citiva ''meseriasi'' care se plingeau ca ,cheia dinamometrica nu functioneaza. I-am intrebat ,cum au ajuns la acea concluzie. Mi-au spus ca atunci cind string un surub sau piulita, dupa klick pot stringe in continuare. Le-am explicat ca atunci cind se aude klick-ul, s-a ajuns la forta de stringere reglata. Ei credeau ca dupa ce s-a ajuns la forta de stringere reglata ,cheia o sa ''patineze''(cum plastic s-a exprimat unu'). Asa ca,sint destui care habar n-au cum se foloseste o cheie dinamometrica. 1 Link spre comentariu
mac01 Postat Februarie 8, 2017 Partajează Postat Februarie 8, 2017 Eu am avut un "meserias" care desfacea prezoanele (piulitele) la rotile de la masina cu cheia dinamometrica...cu toate ca avea scule dedicate...de la tubulare cu prelungitoare de forta pana la pistoale puternice cu aer comprimat. Asta pana a rupt un catel din interior...catelul care blocheaza la desfacere. Nu stiam ce a facut cu ea...intr-un final a recunoscut ca o folosea la desfacere. Am aruncat-o la gunoi...oricum ii expirase metrologia si-mi trebuia una noua cu metrologia la zi. La nefolosirea pe perioada indelungata...este bine ca cheia dinamometrica sa se aduca pe zero...nu este bine sa stea tensionata. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iunie 21, 2018 Autor Partajează Postat Iunie 21, 2018 Domnilor un mic sfat va cer am o cheie dinamometrica de lungimea de 50cm si pe ia are 220NM si as dori sa strang la valoarea asta ,acum ca intreb daca cheia ar numai 50cm mai sunt valabil acei 220NM daca cheia nu are un metru? Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 (editat) Da. Cuplul =forta x brat. Daca bratul e de 0.5m, rezulta ca pentru 220Nm trebuie sa impingi cu 440N in varful cozii ( adica sa te sui pe cheie ). Daca producatorul ti-a scris ca e de 220 Nm, inseamna ca tine. Ma rog, nu stiu ce vrei sa strangi cu atata cuplu si nici daca vei putea sau daca iti vor rezista suruburile, piulitele, etc. Cel mai probabil o sa te folosesti de o teava lunga. Editat Iunie 21, 2018 de Vizitator completare si corectare ortografie Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iunie 21, 2018 Autor Partajează Postat Iunie 21, 2018 Da domnule vreau sa strang chiloasa la un tractor u65 si cineva spunea ca trebuie stransa la 22decaniuton adics trebuie la 220 niutoni nu ? Link spre comentariu
adydep Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 2 hours ago, Florin berdila said: Da domnule vreau sa strang chiloasa la un tractor u65 si cineva spunea ca trebuie stransa la 22decaniuton adics trebuie la 220 niutoni nu ? Da,220 newton.Nu conteaza lungimea manerului cheii dinamometrice.O reglezi la 220n/m si cand face clik s-a atins cuplul respectiv.Pentru usurinta manevrei poti pune o teava ca sa-i lungesti coada cheii. 3 hours ago, Fan Elforum said: Da. Cuplul =forta x brat. Daca bratul e de 0.5m, rezulta ca pentru 220Nm trebuie sa impingi cu 440N in varful cozii ( adica sa te sui pe cheie ). Daca producatorul ti-a scris ca e de 220 Nm, inseamna ca tine. Ma rog, nu stiu ce vrei sa strangi cu atata cuplu si nici daca vei putea sau daca iti vor rezista suruburile, piulitele, etc. Cel mai probabil o sa te folosesti de o teava lunga. Pe cheia dinamometrica nu te sui cu picioarele....de fapt pe nici o cheie nu te sui ci atasezi prelungitor. Piulita de la capul de planetara e stransa la unele masini la 350 n/m ...asa ca 220 n/m nu e cine stie ce cuplu. Link spre comentariu
mac01 Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 Cum sa strangi chiulasa la 220Nm? Tu iti dai seama ce forta este acolo? O deformezi...scoti untul din ea....se alege praful de ea. Nici din fonta daca era nu se strange asa de tare. Bree...nu te mai lua dupa ce spunea cineva....fa rost de manualul motorului si intereseaza-te la ce cuplu corect se strange chiulasa! In niciun caz 220Nm. Link spre comentariu
misuraelectronic Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 18 minutes ago, andrei_ said: Da,220 newton...Nu conteaza lungimea manerului cheii dinamometrice.O reglezi la 220n/m ... ... Piulita de la capul de planetara e stransa la unele masini la 350 n/m ...asa ca 220 n/m nu e cine stie ce cuplu. mdea...se pare ca in zona Bacaului unitatile de masura se reinterpreteaza , evident dupa standardele statului paralel . la mai mare , tovarasi ... Link spre comentariu
adydep Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 15 minutes ago, mac01 said: Cum sa strangi chiulasa la 220Nm? Tu iti dai seama ce forta este acolo? O deformezi...scoti untul din ea....se alege praful de ea. Nici din fonta daca era nu se strange asa de tare. Bree...nu te mai lua dupa ce spunea cineva....fa rost de manualul motorului si intereseaza-te la ce cuplu corect se strange chiulasa! In niciun caz 220Nm. M-am uitat acum prin documentații și la U650 cu motor d110 cuplul e de 18-20 dan deci 180-200 n/m 7 minutes ago, misuraelectronic said: mdea...se pare ca in zona Bacaului unitatile de masura se reinterpreteaza , evident dupa standardele statului paralel . la mai mare , tovarasi ... Stimabile nu am reinterpretat nimic,22 dan = 220 n/m... 1 Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 (editat) Adica 220 Newton ics metru. si nu cred ca 1 daN=10 Nm (asa iese din raportul tau). 1 daNm o fi mai interesant de folosit cand vorbim de cuplu? @ andrei_ Daca ai fi inteles postarea in care ma citezi te prindeai ca e o gluma (aia cu suitul pe cheie). Si daca ai fi citit-o pana la capai iti si confirmai (pt. ca am zis de teava). Nu stiu si nici nu ii recomand cu cat sa stranga in diverse locuri. Daca atat ii trebuie, ii doresc succes. Editat Iunie 21, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
Kreator Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 (editat) 55 minutes ago, misuraelectronic said: mdea...se pare ca in zona Bacaului unitatile de masura se reinterpreteaza , evident dupa standardele statului paralel . la mai mare , tovarasi ... ... ca Buzaul e buricul pamantului ... 220N = aprox 20kgf deci nu este o forta chiar asa de mare, da' la Buzau e astronomica! Editat Iunie 21, 2018 de Kreator 1 Link spre comentariu
Barbu Paul Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 Marius se referea la unitatile de masura pentru cuplu Nm nu N/m (adica 220 Nm = 22 daNm nu 220 N/m =22daNm) Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 Se pare ca nu zice rau Florin. Vad ca la surub de 16 (metric?) se aplica un cuplu cu valorile date de el. Acum, eu nu stiu ce suruburi are la tractor si din ce material.http://www.sculeserioase.ro/uploads/fisiere_pdf/Plansa_Ghid_de_strangere_controlata.pdf Link spre comentariu
Barbu Paul Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 Prezoanele M16 de la chiulasa sunt "class 10.9" , iar piulita este in general mai groasa decat piulita standard, asa ca 220 Nm pentru un asemenea surub nu reprezinta o problema, probleme in general apare la filetul din blocul motor care este din fonta. Am dispozitive de strangere/fixare cu suruburi "class 12.9" M18 la care cuplul de strangere depaseste 600 Nm, iar surubul in sine rezista la o tensiune de 250KN. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum