Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

SN320 pornire grea


satelit

Postări Recomandate

Buna Ziua,

 

Am un strung sn320 achizitionat in vara, i-am schimbat uleiul cu ulei T90.

Acest ulei mi-a fost recomandat de un coleg de pe forum.

 

Am observat inca din vara ca strungul porneste foarte greu adica motorul strungului se invarte foarte incet timp de 10 minute si apoi creste turatia pana la turatia de functionare.

 

Odata cu venirea frigului motorul strungului se invarte foarte greu si nu mai ajunge la turatia de functionare.

 

Va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi, trebuie sa incalzesc uleiul? sau trebuie sa-l schimb?

 

Va multumesc.

 

Link spre comentariu

Foloseste un ulei mai subtire(T75).Risti sa distrugi pinionul de antrenare al pompei de ulei.Nici lagarele nu o duc bine fara ungere;T90 cred ca trece f greu sau deloc prin filtrul distribuitorului...

Poti incerca o rezistenta de incalzire in batiul strungului,chiar sub sorbul pompei de ulei.

Poti construii o rezistenta din nichelina de1mm diametru,imersata direct in ulei si alimentata la 12Vsau 24 V.

Link spre comentariu

Cand am cumparat strungul uleiul avea apa in el si am intrebat pe forum iar un coleg de pe forum mi-a recomandat sa pun ulei T90 pentru cutie de viteze, si ...asa am facut.

 

Acum cred ca trebuie schimbat uleiul pentru ca se invarte foarte greu motorul si se incinge in 10 minute.

 

Eu am demontat motorul de pe strung si am incercat sa invart cu mana pinionul ala care este cuplat la motor, pinionul se invarte destul de greu cu mana .

 

Este normal sau trebuie sa se invarta usor pinionul ala??

 

Va multumesc pentru ajutor.

Link spre comentariu

Pinionul ala este pe axul pompei de ulei si trebuie sa se roteasca usor.

In locul tau eu as proceda la schimbarea uleiului cu unul care congeleaza la temperaturi mai joase.Daca nu poti asta ,fa o rezistenta din cativa cm de nichelina pe care o scufunzi exact sub sorbul pompei.Ca si realizare,diintr-o lungime de 100cm de exemplu,o alimentezi la 12v sau 24v astfel incat nichelina sa nu se inroseasca total ci sa aiba o culoare[caramizie].

Am facut asa ceva cu ani in urma cu nichelina de 1mm grosime,pe care am fixato pe un textolit de 6mm grosime .Legaturile erau direct la transformatorul pt comenzi si lampa(24v).Am scufundat-o in ulei cu legaturi cu tot si a ramas acolo pana s-a vandut strungul...Nu stiu daca a fost folosita tot timpul,pt ca la un moment dat s-a ras dantura pinionului pompei de ulei(fonta)

Editat de gcom61
Link spre comentariu

Va multumesc pentru ajutor, am sa fac si varianta cu rezistenta dar ce ulei ar trebuii sa pun pentru ca si in vara am observat ca se ajungea mai greu la turatia de functionare??

Link spre comentariu

La strungul de la serviciu,initial a avut T75 si dupa reparatia capitala a venit cu batiul gol.La indemana a fost M40 pt motor.Avea un zgomot cam mare (de angrenare).Mai apoi la reparatia ambreiajului s-a revenit la T75.Atelierul nu era incalzit iarna(peste noapte) si dimineata pornea f greu;am facut rezistanta aia pe textolit pusa sub sorbul pompei si am rezolvat problema.Oricum era alimentata cu un intrerupator separat;dupa o functionare de ~15 minute,strungul revenea la mersul normal.

Link spre comentariu

Eu merg pe hidraulic. E mult mai subtire. Cand e gerul mai mare afara, dimineata pana sa fac focul, am sub zero grade in atelier, dar strungul porneste. Doar 2...4 secunde are motorul mers greoi, dupa care se normalizeaza.Daca zici ca si vara ai problema, e grav. Ma si mir ca mai duce motorul.

Link spre comentariu

Buna seara,

Am testat azi varianta cu rezistenta introdusa in baziul cu ulei si dupa 10 min. se incalzeste transformatorul ala cam mult , uleiul nu sa incalzit suficient dar este mai subtire,

am observat ca motorul se invarte un pic mai repede dar nu l-am lasat prea mult , max. 1min de functionare.

 

Maine am sa incerc cu alt transformator mai mare si am sa incalzesc uleiul pe la 20 de grade sa vad cum se misca motorul strungului.

 

As vrea sa-l intreb pe domnul Adrian Pruna : ce tip de ulei hidraulic ati pus in bazinul strungului?

 

Va multumesc!

Link spre comentariu

Multumesc pentru sfat,

 

asa as face dar care ar fi cel mai bun ulei astfel incat sa nu mai am aceste probleme??

 

sau metoda cu rezistenta imersata in ulei este singura varianta??

Link spre comentariu

La uleiurile minerale vascozitatea creste foarte mult odata cu scaderea temperaturii.La uleiurile sintetice modificarea vascozitatii este nesemnificativa la scaderea temperaturilor.Da' ar trebui sa verifici ca nu cumva sa ai si ceva probleme in cutie,la motor sau in tablou.Ca si tip de ulei,iti recomand 75W90 full sintetic.Acuma ca si brand de care vei lua,depinde doar de buzunarul tau.

Link spre comentariu

Hai sa fim seriosi ! Nu trecem pe Castrol ?! Motul, Mobil.....full sintetic ! Asta e exces de zel !

Eu folosesc de 3 ani ulei hidraulic H46. Oricum, asta folosesc eu, nu recomand nimic nimanui.

Nu vreu sa sa ma contrazic si nici sa fac afirmatii neverificate, dar, ganditi-va la o pompa hidraulica ce tolerante stranse are, ce frecari, si rezista mii de ore de functionare, chiar si in cicluri de 5....8 ore continuu. Ba chiar si 24h la anumite agregate.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări