vera Postat Februarie 5, 2017 Partajează Postat Februarie 5, 2017 Voltmetrele electronice au R interna f mare si pot masura tensiuni capacitive. Initiatorul topicului spune ca, atunci cand pune mana, aparatul indica 50V-este vorba de tensiune capacitiva sau si mai rau, R izolatie primar/secundar proasta. Link spre comentariu
Duban Mihai Postat Februarie 5, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 5, 2017 I-am pus un consumator (bec led) si s-a stabilizat , iar cand pun mana creste doar cu 2-3 mv Link spre comentariu
tenzen Postat Februarie 5, 2017 Partajează Postat Februarie 5, 2017 Apropo de cresterile astea...La inserierea redresorului cu un ampermetru analogic(de panou,cu ac) imi arata un consum de vreo 30 de amperi atunci cind este cuplat pe un consumator,iar atunci cind ampermetrul analogic este inlocuit cu unul electronic(multimetru) imi arata vreo 16 amperi la acelasi consum?!?Redresorul este cu 2 tiristoare.Sa fie din cauza impulsurilor generate de redresor?Pentru ca inseriate cu un acumulator auto,amindoua ampermetrele arata consumul la fel.Acum si dilema,care din ele masoara corect? Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 5, 2017 Partajează Postat Februarie 5, 2017 Nici unul dar depinde si ce vrei sa masori pt ca acolo ai spikeuri de curent de citeva ori mai mari decit valoarea RMS. Sau mai corect spus, cel care este TRUE-RMS si banuiesc ca nici unul dintre cele folosite de tine nu-i true-rms. Posibil cel analogic sa se apropie mai bine de valoarea corecta RMS dar nu garantez. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 5, 2017 Partajează Postat Februarie 5, 2017 Cel analogic e cel mai aproape de adevăr, iar cel electronic nu poate din cauza formei de undă denaturate. Link spre comentariu
Relav Postat Februarie 5, 2017 Partajează Postat Februarie 5, 2017 Posibil sa masoare bine ambele ampermetre dar sa aiba sunturile cu rezistenta diferita. Daca la 12V ai un curent de 30 A inseamna ca sarcina redresorului (rezistenta acumulatorului (daca pot sa-i spun asa) + cea a suntului de la ampermetru ) este de 0.4 Ohmi.Daca rezistenta suntului este de 0,050-0,100 Ohmi ea este( semnificativa ) comparabila cu cea a acumulatorului. Posibil ca suntul din ampermetrul digital sa aiba rezistenta mult mai mare decat cel analogic si atunci va indica o valoare mai mica a curentului. Si atunci este normal sa indice diferit. Cand inseriezi ampermetrele sunt parcurse de acelasi curent si vor arata aceeasi valoare. In concluzie nu-i nici o dilema! Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 5, 2017 Partajează Postat Februarie 5, 2017 E posibil si asta dar ma cam indoiesc. Principala problema este generata de forma foarte deformata a curentului iar rezistenta interna a instrumentului este pe locul secund as zice. Acum 2-3 saptamini un coleg s-a lovit de o problema similara numai ca el avea probleme la citirea curentului cu un clampmetru care era declarat TrueRMS. Dupa ce am facut masuratoare simultana cu clampmetrul si cu o sonda de curent si am pus osciloscopul sa calculeze valoarea RMS s-a dovedit ca acel clampmetru nu era TrueRMS . Link spre comentariu
Relav Postat Februarie 5, 2017 Partajează Postat Februarie 5, 2017 "Principala problema este generata de forma foarte deformata a curentului iar rezistenta interna a instrumentului este pe locul secund as zice." Nu va contrazic dar cum se explica faptul ca daca ampermetrele sunt inseriate indica aceeasi valoare? Link spre comentariu
validae Postat Februarie 5, 2017 Partajează Postat Februarie 5, 2017 Exprimarea colegului tenzen este puțin cam neclară acolo. Zice el cam așa: ,,ampermetrul analogic arată vreo 30 de Amperi când este cuplat pe un consumator,,. Ce consumator ? Bec auto, acumulator auto ? Apoi zice : ,, inseriate cu un acumulator auto, amindoua ampermetrele arata consumul la fel,, . Înseriate cu un acumulator auto ce debitează pe o sarcină oarecare ? Sau înseriate cu redresorul ce debitează pe un acumulator auto ? Că nu e deloc același lucru în cele două cazuri.....acumulatorul debitează un curent continuu constant, dar redresorul ,,tiristorizat,, dă o formă de undă ce nu e deloc corect integrată de multimetrele digitale ,,non TRUE RMS,,. Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 5, 2017 Partajează Postat Februarie 5, 2017 "Principala problema este generata de forma foarte deformata a curentului iar rezistenta interna a instrumentului este pe locul secund as zice." Nu va contrazic dar cum se explica faptul ca daca ampermetrele sunt inseriate indica aceeasi valoare? Scuze, asta imi scapase dar chiar si asa este destul de confuza exprimarea colegului. Link spre comentariu
tenzen Postat Februarie 6, 2017 Partajează Postat Februarie 6, 2017 (editat) Greseala mea de exprimare...Atunci cind ampermetrele sint puse,pe rind,in circuitul format dintr-un acumulator auto si o bujie incandescenta,arata acelasi consum.Atunci cind incarcam o baterie auto descarcata complet,am observat ca "sugea"din redresor vreo 40 de amperi si tensiunea la redresor era de 12,5 v,asta in conditiile in care redresorul este facut cu traf de sudura cu platband serios in secundar.Am zis ca ampermetrul analogic de pe redresor arata gresit,l-am scos din circuit si am pus multimetrul electronic,si de aici a inceput nedumerirea.Chiar si inseriate unul cu altul in circuit,cele 2 ampermetre nu arata la fel,decit daca sursa este foarte bine filtrata.De aceea vorbeam ca le-am pus pe acumulator.Redresorul avind tensiunea pulsatorie din cauza tiristorului,vroiam doar sa stiu cum pot masura corect curentul de incarcare debitat. Editat Februarie 6, 2017 de tenzen Link spre comentariu
Relav Postat Februarie 6, 2017 Partajează Postat Februarie 6, 2017 Acum este clar. Indicatiile difera datorita formei de unda a curentului. Link spre comentariu
Marian Postat Februarie 6, 2017 Partajează Postat Februarie 6, 2017 11V este putin pentru secundarul unui redresor simplu, din mai multe motive. Caderea pe redresare nu-i fixa ci depinde de curent, si poate merge pana spre 2V, ceea ce este destul de mult; traful de retea nu-i generator de tensiune ideeal, adica nu are impedanta de iesire 0 niciodata, exista caderi de tensiune importante in sarcina; caderi de tensiune exista si pe cablurile de la redresor la bornele acumulatorului pentru ca nici rezistenta lor nu poate fi 0; colac peste pupaza, chiar luand in considerare un caz utopic, tensiunea maxima oricum abea daca trece de 14V. Sa nu mai vorbim de variatiile retelei, care daca bobinezi secundarul sa obtii vara 11V, iarna n-ai ce face cu el... Eu as spune ca din contra, un secundar putin mai mare ( 14Vca cum erau e foarte bine ), folosesti o metoda de limitare a curentului, oricare ar fi, chiar becul de far inseriat cu plusul spre acumulator, si monitorizezi tensiunea la borne cu multimetrul, cand ajungi peste 14V opresti incarcarea, eventual daca ai chef, faci un comparator cu ceva histeresis care monitorizeaza tensiunea la bornele acumulatorului in locul tau, si decupleaza un releu cand se atinge un prag prestabilit. Atunci cand masori secundarul unui traf de retea, ca sa eviti erorile cauzate de cuplari capacitive si alte chestii similare, pune o rezistenta de sarcina la bornele secundarului masurat, cateva sute de Ohm sau chiar cativa kOhm, erorile dispar. Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 6, 2017 Partajează Postat Februarie 6, 2017 Ca sa masori corect curentul de incarcare - valoarea RMS, faci mai intii o filtrare foarte buna a tensiunii dupa redresare (minim 4700uF) si inseriezi ampermetrul intre celula de filtrare si acumulator. In acest fel, daca nu ai facut greseli, ar trebui sa masori curentul "RMS-mediu" de incarcare real. Link spre comentariu
Duban Mihai Postat Februarie 6, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 6, 2017 11V este putin pentru secundarul unui redresor simplu, din mai multe motive. Caderea pe redresare nu-i fixa ci depinde de curent, si poate merge pana spre 2V, ceea ce este destul de mult; traful de retea nu-i generator de tensiune ideeal, adica nu are impedanta de iesire 0 niciodata, exista caderi de tensiune importante in sarcina; caderi de tensiune exista si pe cablurile de la redresor la bornele acumulatorului pentru ca nici rezistenta lor nu poate fi 0; colac peste pupaza, chiar luand in considerare un caz utopic, tensiunea maxima oricum abea daca trece de 14V. Sa nu mai vorbim de variatiile retelei, care daca bobinezi secundarul sa obtii vara 11V, iarna n-ai ce face cu el... Eu as spune ca din contra, un secundar putin mai mare ( 14Vca cum erau e foarte bine ), folosesti o metoda de limitare a curentului, oricare ar fi, chiar becul de far inseriat cu plusul spre acumulator, si monitorizezi tensiunea la borne cu multimetrul, cand ajungi peste 14V opresti incarcarea, eventual daca ai chef, faci un comparator cu ceva histeresis care monitorizeaza tensiunea la bornele acumulatorului in locul tau, si decupleaza un releu cand se atinge un prag prestabilit. Atunci cand masori secundarul unui traf de retea, ca sa eviti erorile cauzate de cuplari capacitive si alte chestii similare, pune o rezistenta de sarcina la bornele secundarului masurat, cateva sute de Ohm sau chiar cativa kOhm, erorile dispar. Asa ma gandeam si eu prima data , dar cu toate ca nu il cunosc de mult (de fapt de loc) pe dnul Validae am impresia ca stie ce spune ! Plus ca stiu si eu de mult ca o incarcare mai "sanatoasa" pentru acumulator se face la tensiuni mai mici si pe durata mai lunga ... Nu inteleg ce inseamna "rezistenta interna" la aparatele de masura daca vrea sa ma lumineze cineva Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum