Duban Mihai Postat Februarie 2, 2017 Partajează Postat Februarie 2, 2017 Am in dotare un redresor facut din transformator + grup de 4 diode (homemade) .... Cand am vrut sa incarc ultima data (aseara) o baterie mi-a "fiert" aproape instantaneu ; Am masurat tensiunea la iesirea de dupa diode avea aproximativ 50 V La iesirea din transformator (c. alternativ ) sunt 14 si ceva , deci am dedus ca grupul de diode e de vina , am scos diodele si le-am verificat separat si par in regula . Totusi am incercat si cu o alta punte redresoare gasita prin micul meu "atelier" si am observat ca la inceput tensiunea era buna 13-14 v ,dar, creste progresiv si se apropie de 20v chiar si mai mult . Iar daca ating cu degetul una din iesiri aparatul de masura imi indica brusc 50v Am gresit eu ceva ? Greseste aparatul meu de masura (totusi nu mi-a mai facut pana acum asa ceva)? Daca nu ar fi reala tensiunea indicata de aparatul meu de masura (sa zicem ca s-a defectat partea care masoara CC) de ce a fiert bateria instantaneu ? Alta intrebare nu mai am .... Va multumesc! Link spre comentariu
validae Postat Februarie 2, 2017 Partajează Postat Februarie 2, 2017 Ai tensiunea mult prea mare în secundar. Acolo ar trebui să ai maximum 11-12V, iar din cauza tensiunii prea mari se întâmplă şi fenomenul de ,,fierbere,, a electrolitului. Ar trebui să pui un bec de far auto în serie cu acumulatorul, ca să existe o limitare a curentului iniţial de încărcare la 4-5A. Când bateria ia un curent mai mare, becul va lumina bine, iar când tensiunea pe baterie a crescut suficient (14-15V) atunci lumina becului scade mult în intensitate. Indicaţia aceea de 50V este dată de un soi de cuplaj parazit, nu are de unde să fie mai mult de 20V (tensiune de vârf în gol) la bornele alimentatorului. Multimetrele electronice sunt foarte sensibile, având rezistenţă mare de intrare şi pot fi ,,zăpăcite,, de câmpuri electrice perturbatoare, de exemplu prezenţa unui televizor în preajmă poate să-l ,,dea peste cap,, complet... Ar fi bine să scoţi din spire la secundarul trafului şi să laşi o tensiune de 11V, scoţi o priză apoi rebobinezi o parte din sârma rămasă până la circa 13V, iar acea tensiune s-o foloseşti doar pentru încărcări rapide înainte de pornirea pe ger.... poţi face asta şi fără să mai demontezi tolele, extragi cu atenţie sârma uşor printre tole şi carcasă, începând cu ultima spiră şi măsori pe măsură ce scoţi din spire tensiunea secundară. Link spre comentariu
Duban Mihai Postat Februarie 2, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 2, 2017 Va mulumesc pentru raspuns , dar , pana acum de ce naiba a mers ? Stiam de treaba cu becul dar nu mi-a trecut prin cap sa o incerc ... Link spre comentariu
mac01 Postat Februarie 2, 2017 Partajează Postat Februarie 2, 2017 Sa nu fi intrat spire in scurt la primarul trafului... Se incalzeste traful cand merge in gol? Link spre comentariu
Duban Mihai Postat Februarie 2, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 2, 2017 La 02.02.2017 la 13:25, mac01 a spus: Sa nu fi intrat spire in scurt la primarul trafului... Se incalzeste traful cand merge in gol? nu se incalzeste ... Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 2, 2017 Partajează Postat Februarie 2, 2017 Ce tensiune ai la "priza" ???? Link spre comentariu
validae Postat Februarie 2, 2017 Partajează Postat Februarie 2, 2017 E posibil să fi avut o tensiune de rețea ceva mai mică atunci când ,,a mers bine,, iar acum să fi fost o valoare vizibil crescută.Dacă valoarea tensiunii de rețea se modifică cu circa 16V în primar, în secundar se va modifica cu circa 1V. Dar un Volt în plus pe secundar înseamnă un curent inițial vizibil mai mare la încărcarea acumulatorului. Mai e posibil și ca acumulatorii care au părut că se încarcă mai lent să fi fost în stare tehnică mai bună, iar cel sau cei care ,,au fiert,, să fi fost mai uzați.Cu cât acumulatorul e mai uzat, cu atât capacitatea lui reală scade și se va încărca mai repede decât unul nou în același grad inițial de descărcare. Oricum repet, tensiunea de 14V în secundar este mult prea mare, reduceți-o la maximum 11-12V. Sau folosiți becul de far înseriat. Link spre comentariu
tenzen Postat Februarie 2, 2017 Partajează Postat Februarie 2, 2017 Am si eu o intrebare.La o redresare mono alternanta este mai indicat sa fie cu priza mediana sau cele 2 infasurari in paralel fazate corespunzator?Cum as avea curent la intensitate maxima? Link spre comentariu
validae Postat Februarie 2, 2017 Partajează Postat Februarie 2, 2017 Monoalternanța e o redresare ineficientă indiferent de cum legi secundarul, varianta cu două diode și priză mediană este o redresare bialternanță.Practic sunt două redresoare monoalternanță ce lucrează fiecare pe altă semiperioadă (contratimp).E o variantă eficientă energetic și economic fiindcă folosește doar două diode, dar compensează prin consumul suplimentar de cupru, dublu cantitativ. Curent maxim poți obține doar folosind un transformator cu secțiune suficientă ca să permită un conductor cât mai gros posibil și spire cât mai puține.Asta în cazul unui ,,robot de pornire,,. Dar trebuie luată în considerare și utilizarea unei surse în comutație de putere, mult mai ușoară și cu posibilități de reglaj fin al tensiunii (implicit curentului livrat bateriei) și nu în ultimul rând al protecțiilor posibile. O ,,banală,, sursă ATX de PC poate fi modificată cu cheltuieli minime într-o sursă de încărcare a acumulatorilor auto, la curenți respectabili, comparativ cu redresoare auto dedicate destul de scumpe.... Link spre comentariu
tenzen Postat Februarie 2, 2017 Partajează Postat Februarie 2, 2017 Adica sa las bialternanta.Traful este deja bobinat.Multumesc! Link spre comentariu
Duban Mihai Postat Februarie 2, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 2, 2017 Stau si ma gandesc .... Sa fi fost eu asa tampit si sa fi pus bornele invers si sa fiarba bateria???? Am "incercat" cu un bec de pozitie de 12 v LED si intradevar nu au cum sa fie teniunile alea care mi le arata voltmetrul meu ... O sa incerc ce a zis domnul Validae sa scot sarme din secundar (Adevarat ca le incarca cam repede si inainte ) Link spre comentariu
mac01 Postat Februarie 2, 2017 Partajează Postat Februarie 2, 2017 La 02.02.2017 la 17:12, Duban Mihai a spus: Stau si ma gandesc .... Sa fi fost eu asa tampit si sa fi pus bornele invers si sa fiarba bateria???? Nu-ti face probleme...nu esti singurul. Si eu le-am pus odata invers...eram tanar, bausem vreo zece pahare de vin, d'abia ma tineam pe picioare si nu mai vedeam care este plusul si minusul. Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 2, 2017 Partajează Postat Februarie 2, 2017 Te-am intrebat ce tensiune ai la priza. Cind ai dubii legate de teniunea de iesire la in traf AUTOMAT trebuie sa masori si tensiunea de intrare. Tensiunea se mai poate scade si bobinind inca citeva spire. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Februarie 2, 2017 Partajează Postat Februarie 2, 2017 (editat) La 02.02.2017 la 16:09, validae a spus: compensează prin consumul suplimentar de cupru, dublu cantitativ.Nu este chiar dublu ; ceea ce într-adevăr se dublează este doarnumărul de spire din secundar. Deoarece secţiunea firului trebuiesă suporte numai jumătate din curentul de sarcină, rezultă că bobinareasecundarului necesită un fir mai subţire decât în cazul redresorului înpunte, aspect de care se ţine seama la calculul transformatorului. Editat Februarie 2, 2017 de cristian_draghiescu Link spre comentariu
Duban Mihai Postat Februarie 2, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 2, 2017 La 02.02.2017 la 17:27, sesebe a spus: Te-am intrebat ce tensiune ai la priza. Cind ai dubii legate de teniunea de iesire la in traf AUTOMAT trebuie sa masori si tensiunea de intrare. Tensiunea se mai poate scade si bobinind inca citeva spire. La prize am 230v Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum