Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

trafo la 600 Hz


dorian 70

Postări Recomandate

Am mai multe neclaritati:

a-sarma cu diametrul de d=0,8mm, are o sectiune de s=0,5024mmp, care la un J=3,5A/mmp, inseamna un curent de I=1,7584. Fiind vorba de un autotransformator, curentul furnizat este dublu, adica I=3,5168A. Daca acumulatorul este de 30-35 Ah, este acceptabil;

b-incarci acumulatorul pe o alternanta. Ac. lucru conduce la 2 efecte negative, unul incarcarea acumulatorului intr-o perioada mai lunga si al doilea dezechilibrarea generatorului-dezechilibru magnetic este echivalent cu cel mecanic, cu consecinte dezastruase. Ai autotransformator, cu 2 bobine identice, este f usor de facut schema de redresare cu priza mediana, deci rezolvi f usor ac. problema;

c-nr. de spire, sectiune si frecventa, conduc la un B=2919Gs, cam putin pt. un toroidal, care are miez de calitate. Poti micsora nr de spire, cu efecte benefice;

d-ac. montaj este montat pe un motor termic, care-l incalzeste, deci trebuie tinut cont de ac. aspect;

e-fixare fff solida, tinand cont ca este un utilaj care vibreaza;

f-electronica nu are limitare de curent, care conduce la defectarea ei sau a bateriei (cedeaza cel mai destept).

Nu inteleg de ce nu cumperi releul original, nu costa o avere sau de ce nu copiezi electronica lui (este para calculata/verificata/optimizata).

Spor

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 28
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • dorian 70

    12

  • vera

    11

  • Mihai85

    1

  • gica70

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Eu aș pune o punte redresoare cu diode rapide sau cu diode auto, filtraj, regulator buck cu tensiune de ieșire de 13,8 V. Mai simplu, mai ușor și mai sigur pentru acumulator.

Eventual un modul din China cu reglare și tensiune și curent (folosit la cel mult 1/2 din curentul declarat de comerciant). Dacă n-ai porniri dese limitezi curentul de încărcare la C/2...C/5 și ține bateria cîteva mii de cicluri.

Link spre comentariu

vera, mulţumesc pentru implicare:

- aşa cum am mai precizat maşina nu este a mea, iar vecinul zice că a găsit releul undeva la un preţ de aprox 200 euro,

ceea ce lui, cel puţin, îi pare destul de mult. Poate nu a ştiut el unde să caute...

- intenţionat am bobinat cu sarmă relativ subţire traful, pentru a avea o oarecare limitare la curentul furnizat de generator

Apoi nu înţeleg, de ce este atât de rău pentru generator că redresarea se face monoalternanţă, dacă puteţi fi mai

explicit vă rog.

Da, aş putea reface traful, pentru redresare cu priză mediană, apoi, bineînţeles totul va fi îngropat în electropastă, poxipol, poxilină...

 

edit

Da costi_b iniţial aşa am gândit şi eu, mi s-a părut facil, de asta m-am şi înhămat la treaba asta, numai că, când aud de china...

edit după edit

După cum am mai scris, generatorul scoate 28V rms, ceea ce la vârf se apropie prea mult de 40V, ( 28x1,4 ) iar din ce am găsit modul prc permite maxim 40V la intrare şi-mi pare riscant să-i dau drumul aşa, aş vrea o rezervă acceptabilă şi aici.

Editat de dorian 70
Link spre comentariu

Ce spune costi_b e cea mai convenabila solutie, cu mentiunea ca ar fi mai bine sa-ti faci/proiectezi singur sursa buck. Poate primesc ban pentru reclama, dar poti vorbi cu marian, el face asa ceva, ti-o poate personaliza.

Acumulatorii cu plumb se pot incarca cu tensiune constanta (ca la auto) sau curent constant. Dar si eu as recomanda curent constant 1/5.

Editat de smilex2
Link spre comentariu

La redresarea unei singure alternante, generatorul se comporta astfel:

a-pe faza pe care conduce, cere un cuplu mare la ax;

b-pe cealalta, pe care nu conduce, cuplul este 0.

In concluzie, functioneaza in socuri, cum spun unii, nu se invarte rotund.

Autotransformatorul nu trebuie rebobinat, pt. redresare cu priza mediana-pe extremele bobinei aplici tensiunea generatorului si tot acolo cuplezi cele 2 diode (unesti "+" lor). Mijlocul bobinei trafo este "-". Atentie, varianta este functionala, numai daca infasurarea(rile) generatorului este izolata de masa utilajului. Daca nu-i , intr-adevar trebuie rebobinat trafo.

Tu trebuie sa bobinezi cu sarma mai groasa, ca sa asiguri incarcarea acumulatorului la C/5.

Neaparat trebuie sa faci o limitare de curent.

Link spre comentariu

Da, înfăşurarea generatorului este izolată de şasiul maşinii.

Am desenat o schemă pentru redresarea ambelor alternanţe, este corectă ?

post-185456-0-45281000-1489586274_thumb.jpg

Link spre comentariu

Păi nu prea mai pot face măsurători, maşina este purtată la lucru, s-a făcut vreme afară.

Oricum, din spusele vecinului, o porneşte, deci la o turaţie mică, apoi pe toată durata

de folosire, adică 1/2 sau chiar 1 oră maşina merge turată la maxim, iar alţi consumatori

electrici nu mai sunt.

Pornirea este foarte uşoară, numai ce-i arăţi cheia şi asta chiar prin ianuarie când era frig afară.

Bateria, după 2-3 porniri, pusă la un redresor care poate livra cca 2,5A, se încarcă destul de repede,

cred că până în 10 minute.

Având în vedere acestea, am considerat că un curent de încărcare de 2-3A ar fi suficient.

Cred că am să pun după trafo şi cele 2 diode un tranzistor serie, limitat la max 3A, un 10-15W

o să poată disipa el pe un radiator, zic şi eu...

Link spre comentariu

O solutie care nu prea are treaba cu electronica

Am avut o situatie asemanatoare la un stivuitor vechi,am cautat la dezmembrari un alternator care sa poate fii adaptat sistemul de prindere ,binenteles si fuliile aliniate si gata

Link spre comentariu

Autotransformatorul, asa cum este bobinat, functioneaza corect la f=73Hz. Ori eu banuiesc frecventa minima mai mare de 73Hz.

Ca si consumatori, sunt demarorul,starterul (se alimenteaza numai la pornire, pt. scurt timp, numai din acumulator) si sistemul de aprindere (din cate stiu ac. utilaje au motoare pe benzina). In timpul functionarii, generatorul trebuie sa asigure curentul pt. aprindere si macar C/10, pt incarcarea bateriei.

Nu prea ai de ce pune tranzistorul. Tensiunea max. a bateriei incarcate este de 14,4V (ori pe traf ai 14V, din care scazi caderea de tensiune pe o dioda). Poti pune o siguranta de cativa amperi sau, in cel mai rau caz, o rezistenta pe bara de minus, intre traf si restul instalatiei (in felul ac. protejezi si diodele). Rezistenta o calculezi, functie de curentul necesar (aprindere + incarcare acumulator).

Link spre comentariu

Motorul este diesel şi odată pornit nu mai are nevoie de curent electric,

nu are electrovalve sau electrosupape ori cum s-or numi alea care comandă

alimentarea cu carburant la unele autoturisme.

Oprirea funcţionării motorului termic se face prin deplasarea spre minim

a pârghiei care comandă turaţia motorului.

Cum am mai precizat, după pornirea motorului, funcţionarea la relanti este tranzitorie

şi durează câteva secunde, apoi, pe toată durata timpului de lucru, motorul este

turat la maxim. Prin analogie, dacă,să zicem, că asta ar însemna un 2-3000 rot/min,

adică o turaţie de lucru rezonabilă pentru un motor diesel, la 680Hz , cât am măsurat cu DVM,

confirmat oarecum cu osciloscopul analogic, presupun că la relanti turaţia motorului

ar fi undeva între 500 max 1000 rot/min, iar frecvenţa minimă poate fi:

3000/500=6 şi 600/6=100

Bineînţeles astea sunt doar supoziţii, fără valoare practică, zic eu, pentru că, revin,

funcţionarea la relanti este de scurtă durată.

Link spre comentariu

Intr-adevar, daca motorul este Diesel, nu sunt alti consumatori. Generatorul, pe timpul functionarii, are ca sarcina numai incarcarea acumulatorului. Functie de capacitatea acestuia (ii incarci la C/5 sau C/10), calculezi schema.

Daca cea mai mica frecventa este 100Hz, este OK, deoarece impedanta vazuta de generator (autotrafo+redresor), scade cu frecventa.

PS-anul trecut, am inchiriat un asemenea utilaj, pe benzina si am presupus ca este vorba de asa ceva. Acum m-am convins, ca sunt si pe motorina.

PPS-daca vrei mai mult de 14V, bobinezi autotrafo astfel:(13+90)+(90+13), pt. 2x16V, alimentarea de la generator ramanand pe infasurarea 90+90.

Editat de vera
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări