Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

De ce s-a desfiintat taxa de mediu?


Postări Recomandate

Daaaa...nu m-ai uitat!

Daca ar umbla un pic si la impozit ar fi perfect...dar asta nu prea cred ca se va intampla! E vreo 2000 lei impozitul anual la 3000cmc.

Cred ca nu este zi sa nu ma gandesc la el...intorc capul dupa toate care le vad.

Editat de mac01
Link spre comentariu

este bine ca au scos aceasta taxa, dar din punct de vedere al portofelului

din punct de vedere al sigurantei si poluarii nu e bine.

eu am platit 800euro la masina, dar nu m-a obligat nimeni, puteam sa cumpar o masina la care plateam 500ron, sau mai putin.

ideea e ca romanu, are ,nu are bani, are, nu are ce face cu un motor diesel si de cap. mare meerge cu sosetele rupte dar isi ia A8 sau SantaFE...

Link spre comentariu

......

din punct de vedere al sigurantei si poluarii nu e bine.

...............

ideea e ca romanu, are ,nu are bani, are, nu are ce face cu un motor diesel si de cap. mare meerge cu sosetele rupte dar isi ia A8 sau SantaFE...

 

Oare de ce tot timpul suntem tentati sa generalizam si sa denigram romanul, ca natie si individ?

Oare cate A8 sau SantaFE ai vazut tu pe soselele din Ro de generalizezi ?

 

Nu interveneam in topic, dar ce sa-i faci, au ajuns sa ma enerveze generalizarile...Scuze, am citat postarea, nu am nimic personal cu tine.

 

Nu am sosetele rupte, nu am nici A8 sau SantaFE, am o Dacia.

Apropo de poluare, acu doi ani mi-am instalat o pompa de caldura pt. incalzire si toamna asta mi-am instalat panouri solare pt. apa calda menajera si aport la incalzirea prin pardoseala.

Nu am centrala cu gaz sau pe lemne sau altele...

 

Ce usor e sa generalizezi, ca romanii sunt naspa de tot...

Link spre comentariu

Sa inteleg ca-ti pare rau ca au desfiintat-o?

 

Era doar o aluzie tragi-comica la situatia de fapt. Acum 5 ani liderul unui partid se batea cu pumnul in piept, ca va desfiinta aceasta taxa abuziva. Dupa ce a ajuns pe functie, omul a uitat aceasta promisiune facuta, pe principiul "sa promiti e un lucru nobil, sa te tii de promisiune... e o prostie".

Situatia cum o vad eu momentan este ca cineva cu putere de decizie in tara asta, a inceput o campanie de remodelare a taxelor catre stat (pentru prima data in interesul cetateanului) si face asta, fara sa se bata cu pumnul in piept.

..............

Cu masinile inmatriculate in BG nu sunt de acord, si nici cu scaderea impozitului pentru motoare mari. Cine vrea sa se dea cu sufrageria pe strada mare, sa plateasca.

Editat de marius75
Link spre comentariu
Taxa in plus sunt de acord sa fie, dar nici chiar asa. Adica 2L 180lei, 3L 2800 lei. PEste, nu are sens sa vb.
Ambele motoare le gasesti pe masini normale, gen a4, vectra/insignia.
Pe alte masini, gen mazda 3, au motoare diesel de 2.2. Pt aia 0.2L diferenta platesc 600lei in plus.
Si legat de A8 sau S class, care e problema?
E o realitate economica ca un A8 sau un S se vand la preturi de cacao, desi sunt super masini, chiar si optiunile chele, ca cele dotate, nu mai are sens sa le aducem in discutie.
Daca stii ce sa iei, nu toate cazanele si ai inca vreo 5mii E sa bagi in el pe termen lung de ce sa nu faci asta ca sa iti faci pofta?
Doar o viata ai.
Bun, plus ca intre S si logan sunt multe categorii intermediare pt toate nevoile.
E.g. eu sunt zgarcit, nu imi place sa dau bani pe masina sau lucruri care nu imi folosesc cu adevarat.
De aceea am chibzuit bine banii si am ajuns la concluzia ca mai bine iau un E class sau alta masina premium decat o masina mult mai noua dar mult mai simpla.
E class daca imi crapa il repar si ramane masina adevarata.
Un ford/dacia/renault/peugeot/skoda/vw si daca e in forma maxima, nefrecat, tot nu se ridica la acelasi nivel, chiar daca e cu 5-10 ani mai nou in aceeasi bani!
Iar ca sa vorbim de echivalente pentru ceea ce ofera, pt o masina mai noua trebuie muuuuult malai in plus.
Daca vorbim de masini SH de la 5 ani in sus e clar ca la un moment dat o sa crape ceva, deci nici cele noi nu sunt lipsite de cheltuieli.
Consumabilele tot atata ma costa, diferentele sunt infime.
Da, unii ar spune ca pe logan un disc de frana e 100 lei, la mine e 200, dar uita sa ia in calcul ca un disc de al meu e mai mult decat dublu la suprafata, ofera o frana mult mai buna si tine mai mult!
Totul pentru 100 lei in plus dati la 150mii km de condus normal!
Un amortizor scump, gen sachs e 400 lei, dar ce suspensie faina ai!
Problema ar fi fost ca daca masinile erau evaluate pt ceea ce ofera, nu luam eu masina asta cu 5mii E ci cu minim 10mii!
Eu mi-am facut calculele, in cel mai prost caz, de ma loveste mama ghinionului, de se strica tot cam ce e scump pe ea si inlocuiesc tot cu piese noi, ajung de la 5mii la 12mii E.
Si ma refer aici la mama ghinionului.
Si prin ghinion inteleg:
- distributie, care tine 400-500mii, dar mie sa imi bata lantul la 200mii,
- volanta si ambreajul care merg perfect, sa imi crape maine,
- toata suspensia care e relativ ok (am 2 bucse obosite, care le schimb cu 200 lei cum da caldura), sa crape peste noapte
- compresor AC
- farurile sa crape subit
- diferenatialul si cutia sa crape, desi momentan nu fac nici passs! Si pe alte masini trec lejer de 500mii.
- si altele care nu imi vin acum in minte, dar am facut o lista intreaga de preturi inainte sa ma decid.
Dar la 12mii total (achizitie + reparatii pe timp de 10 ani!!!) am o masina ca noua, cu totul schimbat in ea!
La buget de 12mii ce imi pot lua ca sa ma tina 10 ani? Opel corsa? Ford ? Megane? Logan full? Duster chel?
Nici nu incape loc de comparatie din nici un punct de vedere.
Si cum 12mii e un buget mega pesimist, mai real ar fi vreo 9mii sau optimist-nerealist de ce nu 7mii.
Ce-i drept, mi-ar trebui doua masini ca sa ma simt total implinit, una de confort si una super sport, mica si puternica, dar deja prea multe vreau. :)
Dar sa revenim, daca e sa ne mai socotim odata:
Aia care au A8 SH sau un S mai vechi, poate nu sunt chiar muritori de foame, dar pur si simplu vor sa isi cumpere o masina adevarata si nu isi permit un A8 nou.
Si e pacat ca traim in societatea de consum in care masini bune se arunca la gunoi, fiind inlocuite de plasticarii ieftine.
Ok, o spuneti pe aia cu poluarea, dar cu ce polueaza o masina ca a mea euro 4, pe GPL, cu toate in regula, fata de un logan pe motorina sau un 1.9 TDI?
Cand or disparea toate alea, poate o sa ma simt si eu!
Si va rog nu mai spuneti aberatia aia ca imi bat joc de masina cu GPL. Conduc deja de 3.5mii km pe gaz si eu ca posesor nu imi dau seama de diferenta.
Nici macar cand raman fara gaz in mers nu simt tranzitia.
Pot sa o reglez sa treaca automat pe benzina peste o anumita turatie aleasa de mine, deci pentru cei mofturosi merge exact ca inainte!
Vremurile cu butelia de aragaz intoarsa au apus demult, desi mentalitatea tot la acel nivel a ramas.
Link spre comentariu

 

 

..............

Cu masinile inmatriculate in BG nu sunt de acord, si nici cu scaderea impozitului pentru motoare mari. Cine vrea sa se dea cu sufrageria pe strada mare, sa plateasca.

Ai impresia ca motoarele mari se pun numai pe sufragerii?

Uita-te la americani...cel mai mic motor la ei este de 2000cmc care echipeaza masinile mici gen Fiesta....in rest ei au numai de la 2000cmc in sus.

Nu vreau si nici am forta sa ma lupt cu voi, ca sa va fac sa intelegeti ce inseamna un motor mare si ce inseamna un motor mic, la fel cum nu incerc sa va explic ce inseamna o cutie automata versus una manuala. Ar fi o lupta cu morile de vant....romanul ese setat de pe vremuri, la motoare de rasnita de cafea gen dacia 1300 si mestecatul in viteze la cutiile manuale.

Daaa....mie imi plac motoarele mari si cutiile automate. Daca vreau sa-mi cumpar un Patrol nu inseamna ca trebuie sa ma dau cu el pe stradutele din orase...imi cumpar asa ceva pentru ca-mi trebuie...zona pe unde imi fac veacul nu are drumuri asfaltate. Iar sa ceri 2000 lei pe un impozit la un motor de 3000cmc mi se pare sincer....mult.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Distantele si largimea drumurilor de la americani,parca nu sufera comparatie cu ce e pe la noi,europenii in general,si romanii in particular.Ne-am mai spurcat si noi astia prapaditii care birjaream 1300, la masini straine,si am mai aflat si noi cate ceva,n-am ramas chiar la stadiul ala.Ca impozitul e mare sau mic e discutabila treaba.Insa daca facem o analogie cu imobiliarele,o sa vedem ca si aici ca si in alte domenii, marimea conteaza.

Link spre comentariu

Daaa...acelasi lucru care l-am spus anterior. Pentru voi un motor mare inseamna si masina mare.

Gresit...motoare mari s-au pus si pe masini mici sau normale....aceleasi masinaicare circula si la americani si la germani si la noi....

Motor mare nu inseamna si masina mare...dar voi judecati in prizma faptului ca vreau eu Patrol. Sa presupunem ca nu mai vreau Patrol si vreau o berlina normala cu motor de 3000cmc. Asa e bine?

Editat de mac01
Link spre comentariu

Da dece îţi trebuie frate un motor mare!?Vrei să ari cu maşina ...sau ce!? :rade:

Condu aceeasi masina...una echipata cu motor de 1,2-1,6 cutie manuala...si una echipata cu motor de 2500-3500cmc cutie automata.

Pune 3-4 persoane in masina, fa plinul, umple portbagajul cu ce iti trebuie, da drumul la aer conditionat (cald afara) si fa o plimbare prin Europa.

Vorbim dupa aceea in care masina te-ai simtit mai bine...cea cu motor mic si cutie manuala sau cea cu motor mare si cutie automata.

Oare de ce se construiesc amplificatoare cu puteri mari ? Ce naiba vor sa faca cu ele...sa surzeasca omul? Hi-fi nu se poate asculta si la 10 watti? Ce trebuie atata putere?

Editat de mac01
Link spre comentariu

 

Pune 3-4 persoane in masina, fa plinul, umple portbagajul cu ce iti trebuie, da drumul la aer conditionat (cald afara) si fa o plimbare prin Europa.

 

Ai perfecta dreptate(am simtit confortul unei masini cu motor mare),numai ca din pacate in Europa nu pot sa ma plimb decat cel mult odata pe an,la fel si prin tara,de aia pt mine o masina mare,cu motor tare ar fi un capriciu,dar repet,daca mi-as permite,pe banii mei as face-o.

Link spre comentariu

 

Ok, o spuneti pe aia cu poluarea, dar cu ce polueaza o masina ca a mea euro 4, pe GPL, cu toate in regula, fata de un logan pe motorina sau un 1.9 TDI?
Cand or disparea toate alea, poate o sa ma simt si eu!
Si va rog nu mai spuneti aberatia aia ca imi bat joc de masina cu GPL. Conduc deja de 3.5mii km pe gaz si eu ca posesor nu imi dau seama de diferenta.
Nici macar cand raman fara gaz in mers nu simt tranzitia.
Pot sa o reglez sa treaca automat pe benzina peste o anumita turatie aleasa de mine, deci pentru cei mofturosi merge exact ca inainte!
Vremurile cu butelia de aragaz intoarsa au apus demult, desi mentalitatea tot la acel nivel a ramas.

 

Ani de zile am incarcat instalatia gpl cu butelia de aragaz,la un moment dat era mai ieftin decat la pompa

Cine vrea pareri si lectii despre GPL le stau la dispozitie

Am o experienta de peste 400.000km pe gpl.

Parca ma ia cu nervii cand aud pareri de la" niste unii "care nu au avut gpl ba mai rau nici masina nu au avut in viata lor

Editat de florinellll
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări