Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

De ce s-a desfiintat taxa de mediu?


Postări Recomandate

Bugetarii aveau de treaba, semnau hartoage la caldurica, plimbau de colo -colo cetatenii cu pofta de schimbat masina. Statul pierdea procese pe banda rulanta pe tema asta...Taxa asta da de lucru in multe sectoare din aparatul bugetar. De ce naiba au desfiintat-o ?

Vor da afara si bugetarii care se ocupau cu ea? :nas:

Editat de marius75
Link spre comentariu

Rau am facut ca nu am avut rabdare cu masina, m-a ars de o mie de E.

Care daca imi baga taxa anuala semnificativ de mare, i-am dat degeaba.

Dar na, ce sa zic, bulgaria e tot timpul o solutie, iar de iti faci rezistenta acolo e 100% legala.

 

Problema ar fi ca daca tot ma dau bulgar, de ce motorul meu are doar 2.6L si nu 5L? :d

Link spre comentariu
Vizitator UN CETATEAN

Rau am facut ca nu am avut rabdare cu masina, m-a ars de o mie de E.

Care daca imi baga taxa anuala semnificativ de mare, i-am dat degeaba.

Dar na, ce sa zic, bulgaria e tot timpul o solutie, iar de iti faci rezistenta acolo e 100% legala.

 

Problema ar fi ca daca tot ma dau bulgar, de ce motorul meu are doar 2.6L si nu 5L? :d

Ce-ai facut rau?Ti-ai inmatriculat masina!Acum faci o cerere.o depui la finante,si iti da taxa inapoi?Nu-i un lucru bun?Nu-i bine ca iti da banii inapoi?

Editat de UN CETATEAN
Link spre comentariu

Rau am facut ca nu am avut rabdare cu masina, m-a ars de o mie de E.

Care daca imi baga taxa anuala semnificativ de mare, i-am dat degeaba.

Dar na, ce sa zic, bulgaria e tot timpul o solutie, iar de iti faci rezistenta acolo e 100% legala.

 

Problema ar fi ca daca tot ma dau bulgar, de ce motorul meu are doar 2.6L si nu 5L?

In cateva zile trebuie sa faca publice normele de aplicare a restituirii timbrului de mediu pentru cei care au platit dupa martie 2013. Am si eu de recuperat vreo 300 euro la Polo lui fiu-miu si e pacat sa-i las acolo.(chiar vroiam sa caut un avocat dar mai astept) Nu te sfatuiesc sa alegi Bulgaria; numai asigurarea pleaca de la 300 euro pe an, functie de cate masini are bulgarul inmatriculate pe el si bineinteles de capacitatea motorului.

Din cate am inteles, astazi un amic bun si-a depus actele la politie si dupa 4 ore de stat la coada a luat dovada de circulatie(pana vine talonul prin posta) fara sa plateasca vreo taxa--------------culmea au scos si taxa de 60 lei care se platea la primarie------------- si, din cate am vorbit cu traducatorul, nu mai este necesara legalizarea traducerii.(asta inseamna vreo 100 lei mai putin per total)

Editat de fluffy37
Link spre comentariu

Masina mea nu e de import. Adica e de import, dar primul proprietar al ei a fost roman si masina a stat doar in tara din 2003 incoace.

La transcriere a trebuit sa platesc.

Tare ma tem ca nu imi da inapoi nimic, ca nu e vorba de drept comunitar aici, e de taxe interne ale tarii. Daca ei vor sa taxeze si cand respir, UE nu are ce sa zica.

Eu de asta ma tem. Dar ce sa zic, banii aia ii fac usor, in schimb magaria ma deranjeaza!

1. imi aplici o taxa pe cat va polua masina pana la sf vietii ei.

2. Dupa un an anulezi taxa si ma pui sa platesc acelasi lucru inca o data in rate.

 

PAI????

 

Am fost si eu fraier, puteam sa o las pe numerele vechi in circulatie, sa anticipez asta, dar nu am vrut sa am probleme cu politia, iesitul din tara si altele pt 1000E. Daca o radia fostul proprietar din circulatie si ma trezeam cu cazier pt condus cu numere false?

 

Da, cu taxele e fain, la fel si ca nu ai nevoie de identificare pt masinile inscrise deja pe Romania.

Si ce sa vezi, toate astea le-a facut guvernarea Ciolos, deci o bila alba.

 

Bulgaria nu e deloc duma. Daca iti faci rezidenta inmatiruclezi pe numele tau ce ai tu chef, perfect legal.

Si nu platesti la capacitate, ci la kW, iar pt masini mai vechi, ai reducere substantiala.

Cu masina mea tot aia ies in conditiile actuale, 850 lei impozit si 800 asigurarea pe un an, asa ca evident ca nu ma complic.

 

Dar sunt constient ca Bulgaria imi ofera o alternativa viabila pt un 5.5 sau 6.3L benzina, sau in cel mai rau caz un 4.2 diesel. :)

Ministrul care a dat aceasta taxa tot asa a procedat, iar liderii sunt prin definitie un exemplu bun de urmat!

Link spre comentariu

Pai de ce sa platesc taxa inclusa in carburant?Adica vine unu' si cumpara un jeg de 1.9 tdi care,daca stau cu aeroterma pornita in spatele lui la semafor, risc sa mor asfixiat, cu j-de mii de km facuti si refacuti,si plateste egal cu mine o taxa,desi masina mea,chiar daca are 11 ani, a fost luata de noua,pe benzina cu vreo 70.000 km rulati pina in prezent.Acum si dilema mea,ala polueaza pe km egal cu mine?Asta inseamna ca nu mai conteaza clasa euro?Astia de aduc masini cred ca isi freaca deja miinile,exact ca si aia care nu au ce minca,dar isi doresc o masina ieftina cu consum de 5%(sau 4,35%,potrivit computerului de bord).Mai zicea un coleg,mai sus,mergi mai mult,platesti mai mult,poluezi mai mult.Are cineva impresia ca de banii aia se pun pomi?Pina la urma,statul roman nu produce oxigenul necesar vietii,asa ca nu vad ce ar trebui sa platesc.Poate ar trebui sa platesc spitalizarea celor ce merg pe jos atunci cind se imbolnavesc din cauza noxelor.Responsabilitatea fata de mediu si fata de copiii nostri ar trebui sa fie aceea care dicteaza cit poluam,lucru absent in mentalitatea acestei tari in forma de peste.Asta ca sa nu spun,ca am mers pe jos la munca luni intregi si rideau de mine "ca nu am bani de benzina sau ce?"As mai avea eu de zis multe,dar nu am chef sa scriu.De semeni,nu e nevoie de argumente care sa contravina acestei postari.E doar un punct de vedere,tratati-ma ca atare.

Link spre comentariu

Pai de ce sa platesc taxa inclusa in carburant?Adica vine unu' si cumpara un jeg de 1.9 tdi care,daca stau cu aeroterma pornita in spatele lui la semafor, risc sa mor asfixiat, cu j-de mii de km facuti si refacuti,si plateste egal cu mine o taxa,desi masina mea,chiar daca are 11 ani, a fost luata de noua,pe benzina cu vreo 70.000 km rulati pina in prezent.Acum si dilema mea,ala polueaza pe km egal cu mine?Asta inseamna ca nu mai conteaza clasa euro?Astia de aduc masini cred ca isi freaca deja miinile,exact ca si aia care nu au ce minca,dar isi doresc o masina ieftina cu consum de 5%(sau 4,35%,potrivit computerului de bord).Mai zicea un coleg,mai sus,mergi mai mult,platesti mai mult,poluezi mai mult.Are cineva impresia ca de banii aia se pun pomi?Pina la urma,statul roman nu produce oxigenul necesar vietii,asa ca nu vad ce ar trebui sa platesc.Poate ar trebui sa platesc spitalizarea celor ce merg pe jos atunci cind se imbolnavesc din cauza noxelor.Responsabilitatea fata de mediu si fata de copiii nostri ar trebui sa fie aceea care dicteaza cit poluam,lucru absent in mentalitatea acestei tari in forma de peste.Asta ca sa nu spun,ca am mers pe jos la munca luni intregi si rideau de mine "ca nu am bani de benzina sau ce?"As mai avea eu de zis multe,dar nu am chef sa scriu.De semeni,nu e nevoie de argumente care sa contravina acestei postari.E doar un punct de vedere,tratati-ma ca atare.

Buna

De ce crezi ca au fost interzise masinile D in unele orase cu mari probleme de poluare?

In Romania orice e posibil.

Mai vorbim pe aceasta tema.

Spor

Alex

Link spre comentariu

Rau am facut ca nu am avut rabdare cu masina, m-a ars de o mie de E.

Care daca imi baga taxa anuala semnificativ de mare, i-am dat degeaba.

Dar na, ce sa zic, bulgaria e tot timpul o solutie, iar de iti faci rezistenta acolo e 100% legala.

 

Problema ar fi ca daca tot ma dau bulgar, de ce motorul meu are doar 2.6L si nu 5L? :d

Cred ca nu esti la curent cu costurile reale in legatura cu inmatricularea pe Bulgaria

Link spre comentariu

O sa platim in timp, taxa a 2-a oara, poate chiar si a 3-a.

Una este sa pui jos 4-6 sute de euro, si una este sa ti-i ia din buzunarel cate 2-3 lei pe zi la combustibil.

Tu nu observi, lor li se falfaie.

Banii ii returneaza in 5 ani in transe. Adica iti da ce ai platit tu 1 data pe loc, in 60 de rate.

Adica 50 de ron pe luna la 700 de E taxa. Noaptea pe la 2, ca ei atunci descurca totul.

Si daca nu faci cerere de returnare in urmatoarele 12 luni, pa pa.

Ce nu ii bine ?

Link spre comentariu

Florinel, taxele pe bulgaria au crescut pt firme care au nspe masini pe ele ca sa stopeze firmele care inmatriculeaza mii de masini.

DAca iti faci rezidenta, raman cam aceleasi, masina fiind inmatriculata pe tine.

Sper sa nu fie nevoie de asa ceva, dar daca o sa pot economisi macar 500E pe an, clar ca imi fac acte de Bg, doar nu-s tampit.

Doar a ajuns cat am platit pana acum.

 

Cu TDI-ul cam asa e, e plina tara de cazane. Eu ce sa zic, cu benzina trecuta pe gaz? Noroc ca e ieftin gazul si din 2.6 benzina ies echivalent cu un 1.6 motorina. :)

Link spre comentariu

Bugetarii aveau de treaba, semnau hartoage la caldurica, plimbau de colo -colo cetatenii cu pofta de schimbat masina. Statul pierdea procese pe banda rulanta pe tema asta...Taxa asta da de lucru in multe sectoare din aparatul bugetar. De ce naiba au desfiintat-o ?

Vor da afara si bugetarii care se ocupau cu ea? :nas:

Sa inteleg ca-ti pare rau ca au desfiintat-o? Unde ai auzit tu ca statul dadea banii inapoi de cand a intrat in vigoare timbrul de mediu? Ai vazut tu sa fi castigat cineva in instanta recuperarea timbrului de mediu?

Statul dadea banii inapoi....dar taxelor mai vechi de 2013....ca sa nu mai fie procese pe rol. Dupa 2013 de cand a intrat timbrul de mediu...nimeni nu mai primea nimic inapoi si nimeni n-a mai castigat vreun proces in instanta.

Foarte bine ca au scos-o...!!!! Bravo lor.... la capitolul asta!

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări