invest20042001 Postat Februarie 7, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 7, 2017 (editat) Ii numeri ?!? ............scuze, nu m-am putut abtine.Domnu, nu rade de mine ca nu stiu. Nu toti stiu de toate, serios, invata-ma cum se inumara si o fac. Desfac capacul motorului sau ... cum? Mie nu mi-e rusine sa invat.Ok, multumesc frumos, tot 4 este setat si in convertizor "by default" Editat Februarie 7, 2017 de invest20042001 Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 7, 2017 Partajează Postat Februarie 7, 2017 Nu stiu domnu', nu ma pricep asa de bine la motoare.... Link spre comentariu
invest20042001 Postat Februarie 7, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 7, 2017 Mno, vezi bine ca nici eu 😀 Dar incet-incet, o scoatem noi la capat Link spre comentariu
loleksibolek Postat Februarie 8, 2017 Partajează Postat Februarie 8, 2017 (editat) Motoarele electrice sunt in 2,4,6 si 8 poli, numarul de poli traducandu-se in numarul de rotatii pe minut dupa cum urmeaza: [*] in 2 poli cu turatie intre 2800rpm si 3000rpm [*]in 4 poli cu turatie intre 1400rpm si 1500rpm [*]in 6 poli cu turatie intre 900rpm si 1000rpm [*]in 8 poli cu turatie intre 750rpm si 700rpm Sursa e in ultimul rand ,e mai usor cu copy/paste:)) Editat Februarie 8, 2017 de loleksibolek Link spre comentariu
flomar60 Postat Februarie 8, 2017 Partajează Postat Februarie 8, 2017 Imi cer scuze pe pentru off-topic...doar o precizare la postarea colegului loleksibolek.... ....turatiile de 3000;1500;1000 si 750 sunt turatii de sincronism...acestea nu pot fi atinse niciodata de motoarele asincrone cum este cazul motorului discutat aici.... Link spre comentariu
dorofteius Postat Februarie 8, 2017 Partajează Postat Februarie 8, 2017 Nu am citit manualul, sincer. Dar saracia asta nu are autodetection ? Eu folosesc SK-commander (vre-o 40 de bucati), ce-i drept la 380 de v, si cu faza cu autodetectare, il configureaza mecanicii din fabrica. Oameni care habar nu au ce e cu ele, il configureaza in 3 minute. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Februarie 8, 2017 Partajează Postat Februarie 8, 2017 (editat) Domnul @flomar60 se refera la alunecare, in cazul de fata nu cred ca trebuie sa facem exces de zel, omul abia i-a dat de cap la setari, care sincer si pe mine ma dispera cateodata, nu il mai bagati in ceata si cu alunecarea. Editat Februarie 8, 2017 de daniel_88 Link spre comentariu
invest20042001 Postat Februarie 9, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 9, 2017 Buna dimineata, nu va mai luati cu galceava, eu scopul mi l-am atins, am invatat ( cat imi trebuie in acest moment) cum se face, ba mai mult, fecioru a inteles ieri cum sta treaba cu pornitea la turatii mici, cu pornirtea in sarcina, cu pornirea in sens invers, etc, acum ramane sa ma apuc de modificara tabloului electric, in primul rand am sa fac o eviscerare in urma careia am sa pastrez doar intreruptorul general si transformatorul pentru diferite comenzi si iluminat. Intre timp fecioru` o sa se ocupe sa afle cum transferam comenzile de pe aparat , la exterior, cum si unde se leaga comenzile in rigleta convertizorului si mai ales, cum se aloca fiecarui contact cate o comanda. Link spre comentariu
iop95 Postat Februarie 9, 2017 Partajează Postat Februarie 9, 2017 Trebuie sa aveti in vedere ca reducerea tensiunii de alimentare a motorului de la 380V la 230V, duce la scaderea cuplului motor cu aprox. patratul acestui raport, deci cam de 3 ori... Daca invertorul este din gama "normala", adica merge pe principiul U/f=constant, la turatii mici reducerea de cuplu se accentueaza. Deci, reducerea cuplului de aprox. 3 ori, cred ca afecteaza serios unele regimuri de lucru (asta daca motorul nu a fost mult supradimensionat... si e f posibil... pentru a face fata schimarilor de sens in sarcina prin inversarea a 2 faze, pentru a mari fiabilitatea si eventual din alte considerente). Link spre comentariu
invest20042001 Postat Februarie 9, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 9, 2017 prin pornire in sarcina inteleg pornirea motorului cu tot lantul cinematic format din transmisie pe curele plus lantul de pinioane, nicidecum nu ma duce mintea sa pornesc motorul cu cutitul in span. Aseara am facut cateva teste in casa la caldura cu un motor identic, am pus pe axul lui un lemn si m-am urcat pe el cu piciorul in incercarea de a verifica pornirea in sarcina , a pornit fara nici cea mai mica ezitare, ba mai mult, la o turatie de aprox 450-500 ture/min, in cateva secunde a aschiat 2.5cm din grosimea lemnului doar cu canalul de pana de pe ax :-) deci, MERGE! Link spre comentariu
invest20042001 Postat Februarie 12, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 12, 2017 (editat) ieri am inceput cu eviscerarea tabloului electric urmand sa construiesc eu un alt tablou in noile conditii dar am intampinat o problema, adica mai multe, si anume: -intentionam sa schimb motorul de 1,25kw cu unul de 1,5kw in ideea de a avea mai multa putere care sa suplineasca cat de cat trecerea alimentarii de la 380v trifazic la 220v trifazic data de convertizorul de frecventa, se pare ca nu prea e simplu, motorul original are pe el o frana electromagnetica alimentata la 24v. Urmatoarea tema este sa incerc sa mut frana de pe un motor pe celalalt, sau, daca nu se poate, poate sa montez statorul de 1.5kv in locul celui de 1.25kv , asta daca rotoarele si dimensiunile fizice vor fi fiind la fel, cert e ca un motor este la 1230 ture iar celalalt la 2850 ture, asadar sansele sunt mici, rotoarele cred ca sunt incompatibile. ramane de studiat dupa ce scot motorul de pe strung. Alta problema, si da, pe asta as vrea sa o rezolv prima, in tabloul strungului am gasit un transformator de la 380 la 24-26-28 volti, dar care alimentat la 220 volti, logic ca nu mai scoate 24 v ci undeva la 17.1 tensiune masurata fara sarcina. Cum fac sa scot din el 24 votli pe care sa ii pot folosi la frana si la comenzi ( contactorii au bobine la 24v. iar eu intentionez sa pastrez contactori la alimentarea pompei de racire) la tensiunea de 17,1 v, nici nu actioneaza bobina contactorului, ce sa mai zic de frana de pe motor... deci, ce fac, mai scot sarma din primar sau mai bag in secundar? -Cata? Editat Februarie 12, 2017 de invest20042001 Link spre comentariu
iop95 Postat Februarie 12, 2017 Partajează Postat Februarie 12, 2017 Motorul original e la 1230rpm? Daca da, nu poate fi schimbat cu cel de 2850 decat cu adaugarea unui reductor 2850 la 1230 pentru a asigura aprox. acelasi cuplu. Oricum, diferenta de cuplu este nesemnificativa. Nu confundati puterea cu cuplul. Modificarea n-are sens. Asigurati 24V cu un alt traf 230/24V... alta solutie mai ieftina si mai simpla nu prea vad. Link spre comentariu
costi_b Postat Februarie 12, 2017 Partajează Postat Februarie 12, 2017 Soluția corectă de modificare e scoatere de spire din primar. Ca să nu debobinați tot primarul, numărați câte spire sunt în secundar (bănuiesc că e bobinat peste primar), înmulțiți cu 6 și atâtea spire scoateți din primar. Dacă este impregnat cu lac s-ar putea să nu mai puteți folosi sârma din secundar, uneori se deteriorează izolația la demontare. Link spre comentariu
invest20042001 Postat Februarie 12, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 12, 2017 Asa este,secundarul este deasupra primarului . Am sa fac asta chiar acum. Multumesc, revin Link spre comentariu
invest20042001 Postat Februarie 12, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 12, 2017 Secundarul are 75 spire, inmultit cu 6 =450 , adica atat ar trebui sa scot din primar. Am scos 400 pana acum dar oare nu e mult? Minsr pare ca ramane prea putina sarma in primar.... 🙄 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum