Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

alimentare strung prin invertor trifazic?


Postări Recomandate

da, si asta e bine de luat in calcul.

 

acum, in alta ordine de idei, daca tot stau la discutii fara sa fac nimic practic, cred ca strungul meu o sa inceapa sa rugineasca :-) e ca si copilul cu moase multe, moare cu buricul nelegat.

 

Aseara, dupa toate discutiile, am fugit pana in garaj si am aduc cutia cu invertorul, l-am scos si l-am studiat, in afara de tastele de pe panoul frontal, sub capacul de protectie din [plastic, se afla o rigleta cu ....nu mai stiu cate suruburi. Ok.

Daca eu vreau sa montez invertorul in tablou, din rigleta plec cu comenzile pentru operator?

 

(daca vreodata spun prostii, va rog sa nu dati cu pietre!)

 

 

Edit:

 

pentru inversarea brusca a sensului de rotatie, sa fiti siguri ca o voi face numai la turatii mici, sa nu intelegeti ca voi inversa sensul la 1300 rot/min. CA sa put sa intorc cat mai din scurt cutitul, am sa setez motorul la o turatie mica -200-300 rot/min iar daca viteza piesei mi se va parea mica, am s-o maresc din cutia de viteze si nici atunci la valori foarte mari. atunci schimbarea sensului va fi mult mai usor de suportat atat de catre motor, cat si de catre convertizor, cat si de mecanica masinii.

Editat de invest20042001
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 60
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Asa cum ma asteptam, inevitabilul s-a produs, in incercarea de a intelege ce si cum se procedeaza cu programarile, am reusit sa determin invertorul sa intre in protectie. Intrebarea care se impune acum este, cum sa fac resetarile la valorile din fabrica si , a doua intrebare, setarile se fac cu motorul conectat la invertor sau fara?

 

multumesc frumos

Link spre comentariu

invertorul este OMRON JX-AB022-EF si din cate am inteles din documentatia lui este suficient de protejat la suprasarcina (eu am facut probele cu un motor trifazat de 150w) precum si la scurt circuite pe iesire ,temperatura etc. Nu asa se pune problema, nu este defect, problema este ca in incercarea de a miscora timpii de accelerare si decelerare, am incurcat probabil comenzile si invertorul a intrat in protectie, adica nici macar nu ma lasa sa mai modific parametri. Ideea este ca exista o procedura de resetare la valorile din fabrica dar nu ma lasa, adica, setez parametrul b084 pe 02 si apoi apas tasta stop/run in timp ce tastele descrescator +mode sunt apasate.In acest moment pe display ar trebui sa imi apara d001, lucru care confirma ca resetarea s-a facut cu succes. E. la mine daca fac combinatia de taste, nu se petrece nimic.

Link spre comentariu

da dar spre exemplu, daca sunt pe parametrul b084, nu pot sa modific valoarea din 02 nici in sus si nici in jos, e ok, pentru resetare 02 imi trebuie. dar, daca apas tasta descrescator si mode iar apoi start/run, nu se intampla nimic. Acum trebuia sa apara dupa cca 1 secunda, d001, asta insemna initializare parametri finalizata cu succes.

 

 

ca sa raspund fix la intrebare, da, pot sa schimb parametri , A,B,C,D,F,H, pot sa urc in ei si sa cobor dar, spre exemplu, nu imi da voie sa modific puterea motorului in kw, imi apare 2,2,si nu ma lasa sa setez mai putin, spre exemplu, 1,25 asa cum are motorul pe care il va comanda.

Editat de invest20042001
Link spre comentariu

Pentru initializarea parametrilor, dupa setarea parametrului b084 la valoarea 2, se apasa simultan tastele STOP/RESET, MODE si DECREMENT pana cand displayul incepe sa clipeasca.

In acel moment, se elibereaza intai tasta STOP/RESET, apoi tasta MODE si DECREMENT.

Pe display este afisat timp de o secunda ceva de genul -.00, apoi apare afisat d001.

Editat de Elison
Link spre comentariu

scuze de intarziere, am inceput de la parametrul b151 si impreuna cu copchilu` am reusit sa bagam manual toti parametri. Din alta parte nu m-a lasat sa pornesc , doar de la b151, acum merge si resetarea din cele 3 taste. am avut cateva valori setate pe @disable@

 

Multumesc frumos pentru brainstorming :-)

 

intrebarea urmatoare, cum aflu numarul de poli ai unui motor????????

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări