Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

alimentare strung prin invertor trifazic?


invest20042001

Postări Recomandate

Invertorul fiind la 230V, motorul va trebui configurat in triunghi pentru a asigura acelasi cuplu.

Cu setarile facute corect n-ar trebui sa fie probleme.Se poate face inversarea de sens direct in invertor, cu intercalarea unei pauze de franare si panta de creste cu limitare de curent. Reversarea o sa fie un pic mai lenta dar va proteja motorul si mecanica.

Pompa de lichid are motor trifazat? Functie de motor, se poate conecta la retea mono prin condesatori sau se schimba motorul cu monofazat.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 60
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • invest20042001

    27

  • daniel_88

    9

  • sesebe

    7

  • iop95

    5

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Referitor la pompa , e ok, nu am probleme, o schimb. Probleme as putea avea insa la eliminarea contactorilor pentru ca nu stiu daca vreau asta. In cel mai rau caz as elimina tot tabloul electric si as comanda totul din invertor, vreau sa fac ceva absolut reversibil fara prea mare efort.

Link spre comentariu

Puteti sa lasati circuitele asa cum sunt.

Modificari trebuie aduse doar pe partea de forta.

Motorul o sa fie alimentat direct din invertor, iar pentru inversare de sens folositi contacte de pe contactorii care exista deja.

Pentru reglarea vitezei de rotatie puteti folosi un potentiometru montat intr-un loc usor accesibil.

Link spre comentariu

Lasati reglarea turatiei , strungul asta are cutie de viteze, eu vreau sa las tiratia motorului asa cum este, vreau doar sa folosesc strungul ca si cand as avea curent trifazic. Atat.

Link spre comentariu

Il puteti folosi exact asa cum doriti.Singura grija este schimbarea legaturilor din stea in triunghi si setarea amperajului(puterii) motorului alimentat.

Daca veti lasa identica instalatia electrica,aveti grija ca bobinele contactorilor sa fie pt 230V.

Daca nu puteti sa reglati curentul de iesire,pt protectie,si in cazul asta il puteti folosi cu modificarile/verificarile de mai sus,si in plus,ati putea sa alimentati si pompa de apa ,cu conditia ca,suma curentilor motoarelor (legate in triunghi-ambele),insa trebuie avut grija cu protectiile de suprasarcina.

Link spre comentariu

Eu zic asa, fa intii proba cu motorul conectat in stea si daca se observa o pierdere semnificativa de cuplu in desfaci si conectezi in triunghi.

Mie nu mi se pare totcmai oke sa actionezi motorul din contactoarele strungului si sa folosesti invertorul numai pt a obtine retea trifazata.

Ce se intimpla cind schinbi sensul de rotatie de exemplu? Care va fi curentul ?

Link spre comentariu

Multumesc frumos, sfaturi bune, sigur ca da. Acuma, ontre noi fie vorba, eu am sa folosesc si variatia turatiei motorului pentru cazurile in care viteza cea mai mica a universalului -40rot/min va fi tot prea mare sau, cand viteza mazima va fi totusi prea mica, desigur vorbesc acum de filetele speciale, in gauri infundate sau cu pas foarte mare. Nu vreau insa sa imi fac un obicei din a invarti din butoane, nu sunt genul de butonist doar de dragul de a butona. In alta ordine de idei, legat de schimbarea sensului, am sa fac cateva teste, deja ma gandesc cum as face sa modific schema tabloului ca sa pot sa storc don strungul asta tot ce are el mai bun 👍. Imi pun acum intrebarea, la motorul meu de 1,25kw, daca schimb sensul din orar in antiorar trecand printr-o pauza de alimentare de 1/3 secunde ( o treime de secunda) ce se va ontampla cu curentul absorbit instantaneu? 👀

Link spre comentariu

Curentul la schimbarea de sens este f mare, de 8-12 ori curentul nominal... nu se va putea face din tabloul strungului, invertorul va intra in protectie.

Se poate face inversare de sens din invertor, controlat, cu limitare de curent. Evident va fi mai lenta, probabil 2-4 secunde.

Link spre comentariu

Oho...asa mult? Si doua secunde e mult, daramite 4.... in 4 secunde , in cazul unui filet patrat in gaura infundata, adica la un pas de 4-6 mm, cutitul va mai parcurge o distanta liniara egala cu 6-7 infasurari ale filetului, adica nepermis de mult, cutitul va fi vraiste, piesa compromisa iar masina avariata fizic. Trebuie sa ma mai gandesc.... Legat de tensiunea trifazica de la reteaua publica, asta chiar nu ar fi o problema, este la poarta si nu cred ca ar costa o avere. Pe de alta parte, la cat p sa produc eu cu strungul asta, nu voi scoate investitia niciodata 😀

Link spre comentariu

Scuzati greselile, e noapte iar eu scriu de pe telefon ca sa mu mai pornesc calc. Asa ce litere mici are telefonul asta......

Schimba-i domnule sensul din invertor.Asta este solutia corecta. Pune-ti controlul invertorului pe maneta sa inversare de sens.

Da dom'le, amnsa fac cumnspuneti dv ca e mai bine, deocamdata nu prea stiu cu ce se mananca invertorul asta, abia azi a venit si inca mu l-am scos din cutie. Daca nu ma descirc, sa fiti siguri ca am sa va cer ajutorul .
Link spre comentariu

L-au gandit.... si nu numai cei de la Saro, pana in 2003 am lucrat pe o masina ungureasca kart E3n -01 care era 90% aceiasi masina. Este adevarat , la aceleasi dimensiuni fizice avea motor de 7,5 kw sau pe aproape, stiu sigur ca era peste 7 si il intorceam din schimbarea sensului motorului, ineori la viteze de peste 1500 rot/min ale universalului, plus ca si piesa avea inertia ei, se auzeau curelele scartaind dar motorul nu am reusit sa il ard niciodata .

Link spre comentariu

Invertorul are si franare dinamica (pe rezistena), dar nu e prea rapida.

Daca timpul de reversare e prea mare pe invertor (din cauza curentului limitat, fata de retea care suporta fara probleme curentii respectivi, cu ceva cadere de tensiune functie de locatie/sectiune cabluri) se mai poate aplicat o franare ceva mai rapida prin alimentarea a doua faze de la o sursa de cc pana la oprire sau turatie f mica si apoi reconectare pe invertor. Se complica un pic comanda...

Trebuie testat si setat corect invertorul.

Link spre comentariu

Pe motor scrie doar stea-380.Nu vad sa scrie triunghi-alta tensiune.De obicei unde nu e specificat ca se poate lega altfel se respecta ceea ce scrie pe eticheta.iar dupa cum arata tubul din poza presupun ca are doar 3 fire prin el,steaua fiind facut in interior.Poate gresesc...Iar ca sa schimbi sensul motorului la turatia aia din invertor in 1/4 secunde,nu cred ca reusesti,chiar daca ii il setezi pentru a frana pe rezistenta, timpul e mult prea mic si pentru un motor de puterea aia.Nu cred ca strungul asta a fost conceput pentru o schimbare asa rapida a sensului de rotatie,motorul e relativ mic iar la o schimbare brusca a sensului motorului pe langa inertia rotorului mai apare si cea a cutiei de viteze si a universalului care nu apuca sa fie franat daca nu se sta pe pozitia de zero .Curentul o sa fie maricel si presupun ca si invertorul o sa aiba ceva de spus la faza asta.Inca ceva,invertorul monofazat o sa scoata nu 380 v ci 220 intre faze deci alimentarea motorului nu o sa fie stea 380 ci stea 220.Ca o concluzie,eu as cumpara un motor monofazat si l-as adapta acolo,costa doar jumatate cat invertorul iar instalatia electrica oricum trebuie modificata .

Editat de loleksibolek
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări